Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2290005 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2610 Dátum: 2010.01.23 23:38:02 »
Én soha nem gondolok olyanra, hogy így és úgy könnyebb eladni, mindig próbálom legjobbat adni a kocsinak, és nem arra gondolok, hogy vigyázzak mindenre a következő tulaj miatt. (gyári üléskárpitot a 2. tulaj szokta élvezni) 0 km -es állapotban vettem 10-12 évig szeretném használni.

Detto ugyanígy vagyok, 0-san vettem és szeretném 10 évig használni, magam szervizelem. Nem azon agyalni hogy, hogy lesz eladva.
Most se lenne egyszerű, egy valag van a használtautón, 10 év múlva meg már mindegy, nem lesz ára, jó lesz 2. kocsinak az új mellé, vagy odaadni a gyerekeknek stb.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #2611 Dátum: 2010.01.24 00:02:44 »
akkor összesen 35 ezerbe ált meg? ahoz képest h nem márkaszervizben végeztétek jo drága lett
nekem a 90 ezres serviz ált meg 37 ezer ft-ba   (márkaszervizben voltam) , és nálam a váltoolaj is volt cserélve
akkor neked mi került ennyibe? :?:

az anyagköltsége 25 ropiba belefér, hol vásároltad hozzá a motyokat?


Csak az ,hogy nem a leggagyib cuccokra cseréltem +mosóolaj,stb.stb..
Ja és ez ki van cserélve.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #2612 Dátum: 2010.01.24 00:05:15 »
Letelt a gari.
A 60-ezres szervízt én és a haver közösen végeztük.
  -Kicseréltük az üzemanyag szűrőt amit a szervíz 60000-nél javasol(tapasztalatom max 20-30ezrenként.)

Hmm, nekem ezt eddig egy szervizes se mondta. Pedig nekem is több van már 60-nál.

Akkor szedd széd 30ezernél és nézd meg.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #2613 Dátum: 2010.01.24 00:52:47 »
Letelt a gari.
A 60-ezres szervízt én és a haver közösen végeztük.
  -Kicseréltük az üzemanyag szűrőt amit a szervíz 60000-nél javasol(tapasztalatom max 20-30ezrenként.)

Hmm, nekem ezt eddig egy szervizes se mondta. Pedig nekem is több van már 60-nál.

Akkor szedd széd 30ezernél és nézd meg.

Komolyan érdekelne engem hogy hol van az a szűrő amit kicseréltetek, és egy fénykép hogy hogyan nézett ki... Csak mert ha a tankban lévő szűrőröl beszélünk, az nálam 120 ezernél újszerű!
Xanyi

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #2614 Dátum: 2010.01.24 00:57:44 »

Komolyan érdekelne engem hogy hol van az a szűrő amit kicseréltetek, és egy fénykép hogy hogyan nézett ki... Csak mert ha a tankban lévő szűrőröl beszélünk, az nálam 120 ezernél újszerű!
[/quote]

A motortérben a tűzfalnál lévő üzemanyagszűrő a vezető oldalon.
Fénykép már nem lessz.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #2615 Dátum: 2010.01.24 10:46:57 »
Dízel kocsiknál sűrűn kell cserélni a 30 teljesen hihető, ezek amúgy is sokkal érzékenyebbek az üzemanyag tisztaságára mint a benzinesek!


Korrekt szervizelésre: Attól hogy Ákos hordja rendesen megcsináltatni, nyilván nem csak az eladhatóság miatt teszi, hanem azért mert valóban akar is törődni vele. Legalábbis nekem így tűnik. 10 év múlva már való igaz, hogy nem sokat fog érni, de ha 1. tulaja volt mindaddig, akkor azért kitűnik a többi soktulajos autó közül, főleg ha még szépen vezetve is volt a szervízkönyve és az állapota is gyönyörű. Azt meg nem tudhatjátok, hogy ne adj isten előbb rászorultok az autó eladására mint tervezitek, és fiatalon még mindenképpen kijön a vezetett szervízkönyves autó előnye, idősebb korban leginkább a fent említett dominál nagyon.
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #2616 Dátum: 2010.01.24 10:54:29 »
Beszélgettünk erről a témáról a pénteki mikrotalin. Az én autóm csak 3 évig, az első gazdájánál volt vezetett szervizkönyves, a másodiknak nem volt erre pénze, viszont minden cseréről, mindenről eltette a számlákat (még az akkumulátorról is), amiken szerencsére km óra állás is szerepel. Nekem ez felért egy szervizkönyvvel, így én is folytatom ezt a számlaelrakást dátummal, km óra állással és valszeg minden autómnál így lesz. Igaz, a szerelő ott "sima" autószerelő műhely volt, nálam meg privát, nem márkaszerviz.  :)
         

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2617 Dátum: 2010.01.24 11:51:45 »
Letelt a gari.
A 60-ezres szervízt én és a haver közösen végeztük.
  -Kicseréltük az üzemanyag szűrőt amit a szervíz 60000-nél javasol(tapasztalatom max 20-30ezrenként.)

Hmm, nekem ezt eddig egy szervizes se mondta. Pedig nekem is több van már 60-nál.

Akkor szedd széd 30ezernél és nézd meg.

Komolyan érdekelne engem hogy hol van az a szűrő amit kicseréltetek, és egy fénykép hogy hogyan nézett ki... Csak mert ha a tankban lévő szűrőröl beszélünk, az nálam 120 ezernél újszerű!

Xanyi!

Szakinak dízele!!! van, arról a szűrőről beszél amit kicsit feljebb Én is belinkeltem, az is csak 30.000km-t ment...
http://imagerz.com/QFdCVFgEC1Q

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #2618 Dátum: 2010.01.24 14:13:07 »
Elnézést mindenkitől, de főleg szakitól! Nem tudtam, hogy dízele van, valamiért alapból a benzinesre gondoltam!
A dízel az természetesen más tészta, annál valóban kell a gázolajszűrő csere, kényes is rá. 60 ezrenként van előírva, de a magyar benzinkutak miatt én is inkább cserélném 30 ezrenként!
Sorry még1x!
Xanyi

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Szerviz
« Válasz #2619 Dátum: 2010.01.24 16:27:55 »

Komolyan érdekelne engem hogy hol van az a szűrő amit kicseréltetek, és egy fénykép hogy hogyan nézett ki... Csak mert ha a tankban lévő szűrőröl beszélünk, az nálam 120 ezernél újszerű!


De most tényleg a benzinesben mikor kell vagy ajánlatos benzinszűrőt cserélni, és csak a tankban lévő van? Ahhoz hogy lehet hozzájutni?
Toyota Yaris T SPORT
153



Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #2620 Dátum: 2010.01.24 17:10:14 »

Komolyan érdekelne engem hogy hol van az a szűrő amit kicseréltetek, és egy fénykép hogy hogyan nézett ki... Csak mert ha a tankban lévő szűrőröl beszélünk, az nálam 120 ezernél újszerű!


De most tényleg a benzinesben mikor kell vagy ajánlatos benzinszűrőt cserélni, és csak a tankban lévő van? Ahhoz hogy lehet hozzájutni?

A benzines Yarisnál és az E12-es Corinál csak a tankban lévő szűrő van. Előírva nincs a cseréje, és tapasztalatom alapján nem is kell. Lásd.: Zénóka lassan 500 ezernél jár vele... De én kivettem 120 ezernél, és mivel ugyanolyan volt mint az új, így vissza is tettem  ;)
Xanyi

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2621 Dátum: 2010.01.24 17:15:21 »
Korrekt szervizelésre: Attól hogy Ákos hordja rendesen megcsináltatni, nyilván nem csak az eladhatóság miatt teszi, hanem azért mert valóban akar is törődni vele.
Én ezt vezetett szk-val és összes számlával vettem kerek 4évesen. Két dolog miatt viszem márkaszervizbe. Egyik az, hogy nem akarom megszakítani a vezetett szk előéletét, ezzel a kocsi 'likviditását', gyors eladhatóságát megtartva. Másik, meg hogy ha a gyári anyagokhoz ragaszkodom, és magam viszem az olajat, akkor a márkaszervizes munkadíj kb 15 000Ft-al drágább egy feketén dolgozó garázsszerviznél. Szerintem ez éves szinten nem olyan eget rengető tétel. Egyébként én sem vagyok 100% márkaszervizbe autót hordó emberke, van amiben spúrabb vagyok, pl. komplett fékcsere 120-130ezres márkaszervizes költsége helyett kb a feléből cseréltettem ki a dolgokat jakoparts anyagokkal és garázsszervizben. Másik ok, hogy korábban az OFF kocsimat hordtam sok sok garázsszervizbe, és nem voltam mindig elájulva, sőt!
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.24 17:17:24 írta Ákos2004 »

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2622 Dátum: 2010.01.24 17:38:48 »
De most tényleg a benzinesben mikor kell vagy ajánlatos benzinszűrőt cserélni, és csak a tankban lévő van? Ahhoz hogy lehet hozzájutni?

Ha hozzátankolsz 30-40-50 % E85-öt, akkor aztuán már cserélhetsz is üzemanyagszűrőt, mert az E85 rendesen kitisztítja - jobban mint a benzin - az üzemanyag vezetékeket és z injektorokat is.
100% E85-el is már csak akkor lehet járni ha volt üzemanyagszűrő csere.

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Szerviz
« Válasz #2623 Dátum: 2010.01.25 22:13:52 »
Sziasztok,

akku témában kérném a segítségeteket: Most egy 65ah-s akku van a corolla 1.4 d-4d wagon-omban. Ez a típus három típusú kijelzőt tartalmaz: zöld, fekete, fehér.

Ahogy láttam, most fekete (lehet, hogy van benne még 1 halvány zöld :) ).

Szerintetek így, töltés nélkül meddig lehet vele járni? (van ilyen tapasztalat?)

Mit javasoltok?
1, töltenem kellene - ha töltöm, azzal elég sokáig elketyeghetek vele? (napi 2-3x indítás, hosszabb-rövidebb utak átlagban)

2, az elektrolit szintet gondolom, nem árt ellenőrizni..

3, ha ne adj Isten meghalna az akku, milyet érdemes venni? Olvastam a fórumban, hogy 48-53-55-60 ah-s akkukról értekeztetek, ki-mit javasol, mit tapasztalt?
65ah-sat azért sem vennék, mert eléggé borsos (40-50 ezer pénz)

Köszi!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #2624 Dátum: 2010.01.25 22:34:43 »
Csak a 3. pontra válasz: a nagyobb akksi a dízelben szükséges plusz  ;)
Gabe 254.