Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2283378 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #9390 Dátum: 2014.12.04 12:15:35 »
Fém tankos autóknál szokás a külső benzin szűrő...műanyag tank nem korrodál ;)

Műanyag tankos autóknál is ugyanúgy van benzinszűrő még a 4-5 éves autókon is, de egyre több márkánál "felejtik" le a külső szűrőt.

IceRocko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Szerviz
« Válasz #9391 Dátum: 2014.12.04 13:19:16 »
Remélem csak vicceltek. ;) A tartálykocsi is műanyag  tankos és a kutakon is a föld alatt, műanyag tankban tárolják az üzemanyagot igaz?
Egyébként meg simán kerül szennyeződés az üzemanyagokba, mire a kocsi tankjába kerül.
Benzinszűrőt mindig érdemes cserélni/tisztítani.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #9392 Dátum: 2014.12.04 21:05:36 »
Nem viccelek...az újabb autókon száműzve van a benzinszűrő...aktívszénszűrő van a visszafolyón, de az nem azt a szerepet tölti be, mint a klasszikus benzin szűrő...
Tankszűrőt senki nem fog csak úgy tisztítani..sokszor le se lehet szedni egyben...AC pumpa csere esetén van tisztíva vagy cserélve...nagyon rossz eleve kiszedni...aki csinált ilyet tudja, mekkora szívás lehet a műanyag záró visszarakása...meg nagyon rossz benzineben ill. gázolajban nyúlkálni...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Szerviz
« Válasz #9393 Dátum: 2014.12.04 21:38:19 »
Váltóolajat milyen időközönként érdemes/szükséges cserélni E12-es 1.4-nél?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #9394 Dátum: 2014.12.04 21:48:36 »
60e km szerintem ideális perióus.  ;)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #9395 Dátum: 2014.12.04 21:49:40 »
Váltóolajat milyen időközönként érdemes/szükséges cserélni E12-es 1.4-nél?

én 50-60 ezer kilométert szoktam javasolni..elég érzékenyek a toyota váltók az olaj típusára is...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Szerviz
« Válasz #9396 Dátum: 2014.12.04 22:02:59 »
Megnéztem az elektronikus szervizmúltját a kocsinak (ami teljes) és az alapján eddig még nem cseréltek benne, többnyire 'Karbcsom 1' van a feltüntetve, illetve tavasszal kapott új gyertyákat és fékolajat. 135.200 km van benne.
Mennyit kóstál egy váltóolaj csere? Márkaszerviz sokkal drágább?
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.04 22:11:01 írta ilias »

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Szerviz
« Válasz #9397 Dátum: 2014.12.04 22:08:36 »
Munkalapszám alapján rátudok kérdezni a szerviznél, hogy mit csináltak rajta? Gondolok arra, hogy tavaly volt egy 'HOSE, RADIATOR' csere, illetve korábban (2010-ben) egy csapágy és szimmering csere is.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #9398 Dátum: 2014.12.04 22:15:21 »
Megnéztem az elektronikus szervizmúltját a kocsinak (ami teljes) és az alapján eddig még nem cseréltek benne, többnyire 'Karbcsom 1' van a feltüntetve, illetve tavasszal kapott új gyertyákat és fékolajat. 135.200 km van benne.
Mennyit kóstál egy váltóolaj csere? Márkaszerviz sokkal drágább?
Márkaszervízben 5-6000 ezer körül van a Toyota 75W olaj litere (az ajánlott bele, típus szerint még nem, de többen ilyennel járunk és nagyon finom vele a váltó) és 1,9 liter kell bele.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #9399 Dátum: 2014.12.04 22:33:48 »
még ezt ajánlom:



motul oldaláról:

Feltöltési mennyiség   :   Kenőanyag-kapacitás 1,9 liter
 
Használat   :   Normál
Csereperiódus   :   Ellenőrzés 60000 km / 48 hónap
Termékek   :   GEAR 300 75W-90 (éves)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #9400 Dátum: 2014.12.04 22:38:37 »
http://www.goldolaj.hu/egyeb-kenanyagok/390-eneos-premium-multi-gear-75w90-1l.html
Ilyet használt már valaki E11-ben? (4E-FE-re lógatott 5-ös kézi váltó, nem tudom a típusszámát...)

sikeonline

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Szerviz
« Válasz #9401 Dátum: 2014.12.05 05:50:41 »
Sziasztok!

Egy apró, de zavaró problémám van. A kormány mellett balra lévő kapcsolók fényei (visszapillantók irányítása, fényszórómagasság állító) és az indító körüli fény nem világít. Minden működik, csak sötétben nem látom a kapcsolókat :(. A biztosítékok rendben, szerintem valahol szétcsúszhatott egy csatlakozás. De azt se tudom, merre keressem. Valakinek javaslata esetleg?

Előre is köszi!


Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #9402 Dátum: 2014.12.05 07:43:34 »
http://www.goldolaj.hu/egyeb-kenanyagok/390-eneos-premium-multi-gear-75w90-1l.html
Ilyet használt már valaki E11-ben? (4E-FE-re lógatott 5-ös kézi váltó, nem tudom a típusszámát...)
Carinás forumtárs sokat futott váltójába nem volt az igazi a fent említett olaj (ami tudtommal ugyanaz a C52 cagy C150, mint a 4E-FE-nél, de legalábbis hasonló konstrukció), a másik gond, hogy csak API GL5, a "kiemelkedő" adalékolás nem tesz jót a színesfém alkatrészeknek, ha egyáltalán vannak a váltóban, és a szinkronizálást is rontják az extrém sűrlódáscsökkentő adalékok.

E10 4E-FE 5 fokozatú kézi váltójába.
Ami bevált:
Castrol SMX-S 75W-85 (már nem gyártják)
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 (API GL3 és GL4)
Mások szerint akik próbálták, a Transaxle is nagyon jó, de nekem nem volt szimpatikus (elsősorban a VW konszernnek megfelelő jóváhagyás, tovább a GL4+ és "kiemelkedő" EP adalékolás miatt) azért a fentit választottam, a gyártó szerint ez az SMX-S utódja, ami szintén nagyon jó volt.

Ami nem vált be:
XADO Atomic oil 75W-90 (API GL3/4/5)

Akadt vele álló helyzetben 1-est kapcsolva, ugyanúgy nem vette be elsőre, mint a hátramenetet, ez elég nagy probléma pl. lámpánál, vagy kanyarban, menet közben váltáskor pedig recsegett, volt hogy kikanyarodás közben a kettest kellett keresgélni, a kamikaze motoros meg gyorsulva jött, arra számítva, hogy már rég nem állok keresztben 2mp múlva, mire odaér és elhúz mögöttem, na akkor döntöttem a pár hónapos olaj sürgős cseréjén.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.05 07:50:16 írta Kalmi »

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Szerviz
« Válasz #9403 Dátum: 2015.01.05 16:19:31 »
sziasztok, rég nem jártam erre, szerencsére nem volt miért... :clap:

most viszont már nagyon idegesített, hogy az e11-ben sötétben nem látom a fűtéspanelt, így egy youtube-on talált videó alapján lebontottam a középkonzol burkolatát (a videót követve bő negyed óra alatt meg is volt), és kibányásztam a ***nyi kis megvilágító izzócskákat

szép zöldek, de semmilyen feliratot nem találtam rajtuk (nem is nagyon férne el...)

tud valaki segíteni, hogy hogy hívják ezt az izzót? hogy keressem és hol...?

ez a neten talált kép mintha őket ábrázolná:


üdvözlettel/Pirx
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.05 16:25:44 írta Pirx pilóta »
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Szerviz
« Válasz #9404 Dátum: 2015.01.05 18:49:30 »
No, most megdöbbentem. Miközben nézegettem a pici zöld izzót, véletlenül észrevettem, hogy egy kis gumisapka van ráhúzva, attól zöld. Lehúzva a sapit még feliratot is találtam az üvegén: 14(!)V és 1.4W Nem 12 voltos rendszer van a toyóban...?
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I