Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2264630 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #5910 Dátum: 2011.10.21 14:54:57 »
A hűtő alján és a motorblokkon is van egy leeresztő, a jobbos féltengely ahogy kijön a váltóból afelett kb. 10 centivel.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=yrc7udwwyfg6sw7tu21b.jpg

Leeresztéskor vedd le a hűtőről a sapkát hogy kapjon levegőt.
Az összes nem fog kijönni csak kb. 4.5-5 liter.
Zoli !
Fék ügyben küldtem neked egy mailt. :innocent:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #5911 Dátum: 2011.10.21 17:57:09 »
Ez a hideg motor téma túl van misztifikálva most itt. A hűtővíz hőfokáról beszélünk most és az nagyon nem számít. Addig amíg hideg a motor nem szabad pörgetni ez biztos, ekkor kopik a legjobban. Ha a víz hideg, belül az olaj már melegebb, max a víz nem melegedett még át. Szóval az olaj hőmérséklete a lényeg, nem a vízé, az olaj kenőképessége ami számít kopásnál. Ezt gyárilag nem mutatja semmi műszer, de az tuti hamarabb meleg mint a víz. Szerintem benzines motornál inditás után akár milyen hideg van kb.3 perc és minden ok bent. De ugye először alapjárat (pár másodperc), majd max 2-3000-es fordulat míg meg nem indul a mutató. Ez kis motoroknál persze. De dízel lassabban melegszik, mert nagyobb meg dízel, de a nagyobb benzines is, mert nagyobb. Nekem kell 5-6 perc míg bemelegszik. Meg ott a termosztát is...
Amúgy az autómata is ráhúzza a fűtést, csak a ventit nem kapcsolja nagy fokozatra. Nekem most (reggel 3-5 fok) 1 perc után már nem csont hideg a levegő. Tehát húzzátok csak fel a fűtést és lassan növeljétek a fűtő venti fordulatát.

Pont fordítva van mint ahogy gondolod. Amikor a víz már elérte az üzemi hőmérsékletet, és bátran pörgeted, akkor az olaj még közel sem...
És nem azért melegszik a dízel lassabban mert nagy, hanem mert kevesebb veszteséghőt termel a dízelmotor.
Xanyi

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #5912 Dátum: 2011.10.21 19:45:30 »
Egy nagy turost. En vezettem sokat olyan autot, amelyikben volt olaj- es vizhomero is. Sokkal-sokkal tovabb tart az olajnak felmelegednie mint a viznek.

Köszi!
Én pont fordítva gondoltam.

mutyuru

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Szerviz
« Válasz #5913 Dátum: 2011.10.26 12:12:40 »
Hello Mindenkinek!

Bocs, hogy ekezetek nelkul irok, de igy sokkal konnyebb!
Nemi segitseget kernek, hatha valakinek mar volt hasonlo problemaja, szoval a tortenet a kovetkezo:
Tobb, mint 1 eve vettem egy Toyota Corolla 1.6 VVT-i-t - 2003. februari. Nem is volt semmi gond, de augusztus ota, mintha minden osszeeskudott volna ellenem. Kezdodott azzal, hogy hazafele lassulni kezdett az autopalyan egy kisebb rangas utan. Leallitottam a motort es legurultam a leallosavba. Szerencsere egy benzinkut a kozelbe volt, igy eltoltam odaig nemi segitseggel - innen koszonom az autopalyarendorseg segitseget - velem toltak az autot. Hivtam egy vontatot es irany a Toyota szerviz. Ott megneztek es azt mondtak benzinpumpat kell cserelni - kerdeztek mit tankoltam, esetleg etanolos benzint, de sehol nem mast csak 95-t vagy 98at.
Megcsinaltak es minden okes volt 2 napig, aztan megjelent ket jelzes illetve harom a kijelzon - VSC, TRC OFF es a motordiagnosztika. Vissza a szervizbe, ahol kitoroltek a hibat es mondtak, ha ujbol kijon, akkor katalizatort kell cserelni nagy valoszinuseggel. Sajnos ezt nem tudtam vallalni akkor, mert egy kulfoldi ut elott alltam. Persze menetkozbe visszajott a hiba, igy elvittem egy magyarorszagi maganszervizbe, ahol elobb elso lamda szondat csereltek, majd katalizatort (ez nem gyari, hanem valamilyen altalanos, ami allitolag minden tipusba jo). A szerelo mondta, hogy mindenkepp ki kell cserelni a katalizatort, mert a benne levo teljesen el volt tomodve. Mondjuk erezheto is volt, hogy kevesbe huz az auto, mint regen.
Ezekutan mentem vele kb. 120km-t es ujra kijottek a hibajelzesek. Vissza egy masik maganszervizbe: hibakod kiolvas: P0420, ami a katalizator teljesitmenyre vonatkozik. Mivel mar kicsereltek a ket alkatreszt, ami okozhatja a jelenseget, igy szettartak a kezuket, hogy nem tudnak mit csinalni es azt mondtak hasznaljuk nyugodtan, mert nincsen semmi baja.
Amikor tapasztalhato a hiba:
Dombnak felfele elkezdem nyomni a gazt es kb. elszamolhatok otig mire erezhetoen - lassan - gyorsulni kezd az auto. Mintha valami visszafolytana. Ez azert sima uton is ereheto, csak sokkal kevesbe.
A szervizbe mondotakkal ellentetben engem nagyon is idegesit a hiba es ki akarnam deriteni mi a gond mielott gallyra megy az egesz auto.
Valakinek esetleg van otlete vagy hasonlo tapasztalata?

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:Szerviz
« Válasz #5914 Dátum: 2011.10.26 12:20:51 »
Lambda univerzális nagyon felejtős :( van hogy úgy vágják méretre és forrasztják, ahol már a legkisebb eltérés is rohadt sokat számít (hiszen a küldött jelben lévő eltérés is minimális, így ha már alapból szar akkor nincs értelme) :( Próbálj kölcsönbe beszerezni egy bontott, de jó próba darabot. Illetve próbáld meg teljesen lekötni (milyen kocsid van pontosan? évjárat?), akkor az ecu határozza meg az értékeit (ami egy gyári alap), és nézd meg hogyan viselkedik a gép... hosszasan ne használd!
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.26 12:24:01 írta Késő Róbert »

mutyuru

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Szerviz
« Válasz #5915 Dátum: 2011.10.26 13:12:42 »
Kosz a gyors valaszt Robert!
Elvileg a lambda az gyari, csak a cserelt katalizator univerzalis. A legutolso szervizbe probaltak a szondat levenni - pont volt nekik egy bontot gyari ugyanaz a tipus, mint az enyembe valo, de sikerult nekik. Megkerdeztem a szervizt, ahol csereltek es azt mondtak csavarosan van berakva a szonda. Viszont neztem a vezerlokabelt (vagy ami kijon belole) az ugy van osszekotve az eredeti kabellel, hogy szigeteloszalagoztak. Eleg furcsa megoldas. :S
tipus: 1.6 VVT-i 2003as februari - vagyis 1.6 VVT-I 16V (ZZE121L)
Ha lekotom, akkor mennyit mehetek vele? Mit jelent, hogy hosszan ne hasznaljam?

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #5916 Dátum: 2011.10.26 14:27:05 »
Persze menetkozbe visszajott a hiba, igy elvittem egy magyarorszagi maganszervizbe, ahol elobb elso lamda szondat csereltek, majd katalizatort (ez nem gyari, hanem valamilyen altalanos, ami allitolag minden tipusba jo). A szerelo mondta, hogy mindenkepp ki kell cserelni a katalizatort, mert a benne levo teljesen el volt tomodve. Mondjuk erezheto is volt, hogy kevesbe huz az auto, mint regen.
Ezekutan mentem vele kb. 120km-t es ujra kijottek a hibajelzesek. Vissza egy masik maganszervizbe: hibakod kiolvas: P0420, ami a katalizator teljesitmenyre vonatkozik. Mivel mar kicsereltek a ket alkatreszt, ami okozhatja a jelenseget, igy szettartak a kezuket, hogy nem tudnak mit csinalni es azt mondtak hasznaljuk nyugodtan, mert nincsen semmi baja.
Nálunk is P0420 volt, de semmi érezhető jele nem volt a katalizátor hibájának. Azt viszont olvastam már valahol, hogy az univerzális katalizátorra is hibakódot jelezhet a gép...
Nekem ezzel szerencsém volt, mert találtam egy használt gyárit, ami már vagy 7 ezer km óta nem is produkált hibakódot (kopp-kopp-kopp).

mutyuru

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Szerviz
« Válasz #5917 Dátum: 2011.10.26 14:49:20 »
Nálunk is P0420 volt, de semmi érezhető jele nem volt a katalizátor hibájának. Azt viszont olvastam már valahol, hogy az univerzális katalizátorra is hibakódot jelezhet a gép...
Nekem ezzel szerencsém volt, mert találtam egy használt gyárit, ami már vagy 7 ezer km óta nem is produkált hibakódot (kopp-kopp-kopp).
Na az ciki lenne! Nem maga a hibajelzes zavar, hanem a menetteljesitmeny csokkenes. Valamiert a VSC inaktiv es szerintem ez okozza a kisebb erot gaz adaskor?!  :cry:
Amit olvastam a konyvebe, hogy ha a VSC jelez, akkor a TRC is automatikusan lekapcsol.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #5918 Dátum: 2011.10.26 19:14:58 »
Az univerzális katalizátor és a kókányolt szonda pénzkidobás volt. Az ilyen univerzális dolgokba az a jó, hogy mindenbe jó egy picit de igazán semmibe... Jó a Corolládba is, az autó károsanyag kibocsátása bizonyára megfelelő vele, de a diagnosztika szigorúbb feltételeit nem teljesíti.

Ha elfogadsz egy tanácsot ne dobálj ki feleslegesen több pénzt az ablakon, hanem keress egy jónevü márkaszervízt. Lehet hogy többe fog kerülni ugyanaz a munka mint a sarki szerelőnél, de nem annyival mint amennyit kidobtál eddig feleslegesen!

Amúgy ha motorhibakód tárolódik, akkor általában felvillan mellé az ABS/menetstabilizáló lámpa is, de ettől még azok nem biztos hogy hibásak, csak nem működnek megbizhatóan!
Xanyi

mutyuru

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Szerviz
« Válasz #5919 Dátum: 2011.10.26 20:11:00 »
Hi Xanyi!

Van valami abba, amit mondasz es lehet penzkidobas volt. Nemetorszagba elek, igy ide kell szervizbe vigyem az autot. Oszinten szolva a helyi markaszerviz adott egy 1800Euro-s ajanlatot csak a katalizator cserere, amitol seggre ultem, mivel az egesz auto kerult 4400ba es ugy, hogy mar elotte 1000-t csereltek benne benzinpumpat.
Persze ennek a nagyresze az alkatresz pl benzinpumpa: 800 es a katalizator tobb, mint 1500ba kerul.
Ezert gondolkodoba estem es valasztottam a "sarki szerelot" ehelyett.
Most ajanlottak egy maganszerelot, aki megbizhatoan dolgozik es garanciat vallal a munkajara. Allitolag csak akkor all neki, ha megtudja csinalni, viszont nem tudom mi lenne a jo megoldas.   :helpsmilie:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #5920 Dátum: 2011.10.26 23:41:35 »
Hi Xanyi!

Van valami abba, amit mondasz es lehet penzkidobas volt. Nemetorszagba elek, igy ide kell szervizbe vigyem az autot. Oszinten szolva a helyi markaszerviz adott egy 1800Euro-s ajanlatot csak a katalizator cserere, amitol seggre ultem, mivel az egesz auto kerult 4400ba es ugy, hogy mar elotte 1000-t csereltek benne benzinpumpat.
Persze ennek a nagyresze az alkatresz pl benzinpumpa: 800 es a katalizator tobb, mint 1500ba kerul.
Ezert gondolkodoba estem es valasztottam a "sarki szerelot" ehelyett.
Most ajanlottak egy maganszerelot, aki megbizhatoan dolgozik es garanciat vallal a munkajara. Allitolag csak akkor all neki, ha megtudja csinalni, viszont nem tudom mi lenne a jo megoldas.   :helpsmilie:

És attól nem ülsz seggre hogy kevesebbet fizettél, de feleslegesen?
A gyári katalizátort pl. Ő sem fogja tudni olcsóbban adni!
A márkaszervíz ajánlatában is az alkatrész a sok, ez ellen csak egy dolgot tudsz tenni: keresel egy bontott, de jó gyári katalizátort.
A lambda szonda részt is rendbe kéne tenni, meg nem ártana belenézni a tankba, nem szoktak azok a pumpák csak úgy tönkremenni...
Aztán ha megvan a ténylegesen a teljesítmény csökkenést okozó alkatrész, azt is vagy gyáriba megveszed, vagy keresel bontottat, de az utángyártottat és az univerzálisat kerüld! Fékbetétből meg ékszíjból lehet, sőt soxor érdemes is azt venni, de ilyesmiből nem!
Xanyi

mutyuru

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Szerviz
« Válasz #5921 Dátum: 2011.10.27 08:33:54 »
Oszinten szolva nem mivel azt hittem ezzel megoldodott a problema - es a kozelebe sem volt a javitasi koltseg korabban irt osszegeknek. A gyari alkatreszt Mo-n olcsobban beszerzik, mint idekinn ezt nemcsak ugy mondom.
Ha tenyleg ezek okozzak tovabbra is a problemat, akkor megfizettem a tanulo penzt, mint elso autonal altalaba mindekinek sikerul.
Ha erdekel benneteket, akkor a szerviz utan leirom mi volt a tenyleges hiba, igy talan mas nem esik bele az ilyen hibakba...
3 het mulva, mert akkora kaptam idopontot.

bilesaron

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Re:Szerviz
« Válasz #5922 Dátum: 2011.10.27 10:32:14 »
Sziasztok,
abban kérnék segítséget a hozzáértőktől, hogy Aurishoz első illetve hátsó ablaktörlőlapátból mekkora méretek kellenek? Milyet érdemes venni, ami jó ár érték arányú? Vannak ez a manapság designos (aeroblade?) lapátok, de úgy néztem a kocsin nem ilyen van gyárilag, de nem is az régi fajta egyszerű noname kinézetű lapát.
Másik, hogy a gyárilag beszerelt fényszóróégő számomra túl gyenge, nincs elég fénye sötében. Nézegettem, hogy lehet kapni nagyobb fényerejű kékes izzókat, abból milyen kell bele, mit ajánlotok? Ha cserélem a fényforrást, akkor a helyzetjelzőt is ilyen kékesre szeretném cserélni, abból milyen típusút kell venni?
Ha már izzó... jobb hátsó lámpában nagyjából havonta kell izzót cserélni, mert mindig kiég (helyzetjelző, féklámpa felváltva)  Szervízbe vittem, ott valami biztosítékot is cseréltek, eltelt közel egy hónap, megint kiégett. Tapasztalat, ajánlat esetleg?
Előre is köszi!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Szerviz
« Válasz #5923 Dátum: 2011.10.27 10:42:26 »
En hatra a markaszervizben csereltettem egy kot. szerviz alkalmaval, de ha jol emlexem csak uj gumit huztak bele. De mar megint nem az igazi :( Elore vettem tavaly aerobladet. Eddig bevalt, megoldotta a jobb oldali ablaktorlo herflizeset nagy temponal.   :yes: Hogy megerte-e a 6800Huf-t az az ido donti majd el.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #5924 Dátum: 2011.10.27 16:03:01 »
Méreteket nem tudom fejből, viszont hátsóból nincs utángyártott, csak gyári.
De az elsőkből is ajánlom a márkaszervízes Optifitet, sokkal jobb mint amennyivel drágább, sőt, egy igazán márkással egy árban van kb.
A fényszóróizzó H11-es, a helyzetjelző pedig 5W-os beledugós (foglalat nélküli).
De a jobb izzó a vetítőlencse miatt nem fog távolabb világítani, csak a fényerő lesz nagyobb. Azon inkább egy fényszóróbeállítás segít, sajnos gyárilag eléggé le állítják.
Xanyi