Sziasztok!
E12 Corolla 1,4 (2003)-mal lenne egy kis bajom. Váltó-kuplung probléma lehet. Hátramenetnél reccsen egy kicsit a váltó. Mondjuk az 1-est se veszi hűű de szépen, de az más kérdés. Szeretnék feltenni vele kapcsolatban néhány kérdést. A kocsi semmilyen más csúnya hangot nem ad, nem ráz a kuplung, nem hallok semmi csúnya hangot a váltó felől, tehát az autó rendben van.
1. Lehet-e állítani a kuplungon? Én úgy tudom ezek automatán állítják maguknak utána a dolgokat.
2. Hallottam, hogy van valami csapágy probléma a váltóban, ami ha van egyáltalán típushibája ennek az autónak, akkor ez lehet az. Hallottatok hasonló problémáról? Ha igen, akkor ez a csapágy probléma hogyan jelentkezik, hogyan lehet érzékelni?
3. Ha van ilyen probléma, akkor gondolom a kuplunggal együtt érdemes kezelni, akinek van tapasztalata az megmondhatná, hogy neki mennyibe került a dolog?
4. Más, de ha már itt vagyok megkérdem. A kuplungnak ez az égtelen felkeményedése mitől van?! Ezt zsírzással, vagy valamivel meg lehet oldani? Gondolom a kuplung mechanika csere ezen nem fog segíteni. Bowden gond, vagy kiemelő dugattyú (valami ilyesminek hívják)? Engem nem zavar, de azért az összes többi céges kocsihoz képest abnormális, ahogy rá kell taposni.
Szeretném rendbe tenni a kicsikét, ha már lassan - úgy néz ki - 130.000 km-nél eljött a kuplung csere ideje. Kicsit korainak tartom...