Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3731126 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mickeymiller

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11775 Dátum: 2016.10.21 19:44:24 »
Sziasztok!Most regisztráltam,és nemrég lettem tulaja egy 2005.11. ,2.2-es d4d Avensisnek.
Eddig egy hibája van,így került hozzám.A fedélzeti számítógép sötét,egy betű nincs rajta.Az eladó azt mondta,nem akar vele foglalkozni,tehát oldja meg az új tulaj.Ma megnéztük az autószerelőmmel.Biztik oké és a fesz is elmegy a rendszerig,de ott vége.
Meghalt volna a kijelző?
Próbáltam keresni a neten,egyáltalán mennyibe fáj a dolog,de sajna nem találtam.
Valakinek ötlet? :helpsmilie:
Együtt jobb eltévedni mint egyedül!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11776 Dátum: 2016.10.21 20:40:04 »
Hibák pedig vannak.... Tud esetleg valaki egy nem lehúzós kormánymű szervízt Pesten? Ma kiderült,nem elég egy axiál csukló csere..
OFF Passat kormányművét kormanymu.hu-nál újították fel nekem, most nem tudom a cégnevet. Valahol Pesterzsébettől délre vannak a világvégén, de nagyon korrektek és jól dolgoznak. Egy nap után hívtak, kiderült, hogy nem újítható fel. Gyorsan szereztek jó állapotú bontottat, és azt felújították. Ez 2010 tavasszal történt, akkoriban a bontott kormánymű beszerzésével ez a felújítás 88000 ft volt. Hétfőn vittem oda hozzájuk a járgányt, csütörtökön vagy pénteken sikerült érte menni. 2 év garanciát adtak rá. Kaptam mindenféle papírt egy nejlon folderben: munkalap, garijegy, számla. Szuperkorrektek voltak.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11777 Dátum: 2016.10.21 20:52:14 »
Mindenkinek azt tanácsolom, aki teheti, Németországban vegye, lehetőleg német nevű tulajtól (csalóka lehet, van Hans-Jürgen-ként regisztráló/bemutatkozó török, "barátommal beszélt" dumával). Net, mobile.de, válasszon ki 4-5 autót, szánjon rá 1-2 napot, menjen ki. Török és egyéb keleti nációk kereskedései kerülendők. Ott is van persze kivétel, kb. 1% tisztességes, de nem lesz ilyen szerencséd. Meg amúgy általában, a kereskedéseket ott is elkerülném. A mellékelt eset is mutatja, bár nem derült ki a kereskedő nációja, feltételem Ali vagy Mohamed a keresztneve. De a németek is lehetnek gazemberek.  :censored:
Enyémben is van még "újautó szag". :) A kocsin a kutyacsontok meg a kipuff kivételével sehol egy pötty rozsda. Becsületesnepper mondta, hogy arab nepper árulta kint az autót és hogy autó adásvétel szektorhoz képest teljesen korrektek voltak. Van egy "Nepperkalandok Németországban" című videója, abban akad echte német eladó aki agyonvert kocsit árul túlárazva. Akad mindenféle fazon. Legtutibb érteni a kocsihoz, vagy nem sajnálni a pénzt olyanra aki ért hozzá és csak a jót hozza el. Jobb ha nem a szerencse faktor dönt. Nekem a nepper díjával és a honosítással együtt annyiba került a kocsi, mintha vettem volna a saját amatőr ismereteimmel egy lutri kocsit.










Sziasztok!Most regisztráltam,és nemrég lettem tulaja egy 2005.11. ,2.2-es d4d Avensisnek.
Eddig egy hibája van,így került hozzám.A fedélzeti számítógép sötét,egy betű nincs rajta.Az eladó azt mondta,nem akar vele foglalkozni,tehát oldja meg az új tulaj.Ma megnéztük az autószerelőmmel.Biztik oké és a fesz is elmegy a rendszerig,de ott vége.
Meghalt volna a kijelző?
Próbáltam keresni a neten,egyáltalán mennyibe fáj a dolog,de sajna nem találtam.
Valakinek ötlet? :helpsmilie:
Olvasgasd a topicot az elejétől. :hug:

Például ilyesmiket találhatsz:  :clap:

Újdonsült Toyota Avensis (T25) tulajként, kemény 150 km megtétele után meghalt a központi/multifunckciós kijelző. Jelenség a következő: kijelző lefagyott, gombok nem reagálnak. Akkor is világított a kijelző és mutatta a kifagyott értékeket, mikor az autó lezárt állapotban volt. Gondoltam kihúzom a 37-es biztosítékot, az hátha segít (legalább a kijelző elalvásában) Olyannyira segített, hogy soha többé nem kapcsolt be, gombok megnyomására semmi reakció.


Elkezdtem utánaolvasgatni, hogy orvosolható-e a probléma vagy új központi kijelzőt kell vennem. Itt nem találtam megoldást, viszont egy holland Avensis fórumban találtam meg pontosan ugyanezt a hibajelenséget. Értékek kifagyva majd kijelző teljes sötétség...

Itt egy srác elkezdte kiméregetni a központi kijelző alaplapjának összes ellenállását. Majd kiderült, hogy a képen jelzett 0 Ohm-os ellenállás törést mutat. Ezt az ellenállást a műszerész szakim áthidalta, azóta tökéletesen működik a központi kijelzőm. A második képen látszik az egység csatlakozója.
Remélem segíthettem.







De amúgy imho legjobb helye a T25 fedcompnak a kuka, nem a pontosságáról híres, a kesztyűtartó rekesz is optimálisabban foglalja a helyet.

lilles

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11778 Dátum: 2016.10.22 22:03:18 »
Sziasztok!

Egy 2003-as évjáratú T25-ös 2000-es benzines Avensis (motorkód: 1AZ-FSE) boldog tulajdonosa vagyok.
Volna viszont vele egy problémám. :(
Indításkor jön a motor felől egy kerregő hang kb 2 másodpercig.
Szerelővel megnézettem, felújíttattam az önindítót, ellenőriztettem a fogaskerék koszorút, minden rendben, de a kerregés jön.
A vezérmű láncra terelődött a gyanú, mert ha leállítom a motort és pár percen belül indítom, akkor nem kerreg, de ha fél óra után indítom, akkor megint kerreg.
A szerelő avval magyarázta, hogy olajnyomás szorítja a vezérműláncot és az olajnyomás elvesztésével nem elég feszes a lánc és az újbóli olajnyomás felépülésével helyreáll a rend.
Tehát cseréljük le a megnyúlt láncot.

Sajnos ez egy drága próbálkozás volt, mert ez a 2 másodperces kerregő hang még mindig megvan hidegindításkor és fél órás állás utáni meleg indításkor is.

:(

Szerintetek mi lehet a gond?
 :helpsmilie:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11779 Dátum: 2016.10.22 23:04:16 »
A szerelők érvelése fura, miért cserél láncot, ha feszítést hiányolja, és nem mérte meg a megnyúlást?
Milyen olajat és szűrőt használsz?

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11780 Dátum: 2016.10.23 00:08:53 »
Mértetek olajnyomást?
A láncvezetőket is cseréltétek?
Yaris-nál is probléma szokott ez lenni 1-2 másodperc ig nincs olajnyomás indítás után mert visszafolyik a nyomó oldalról az olaj a teknőbe.
Elvileg az olajszűrőben van visszacsapó szelep ami nem engedi a visszafolyást de lehet többfajta szűrő van.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11781 Dátum: 2016.10.23 00:13:43 »
A szerelők érvelése fura, miért cserél láncot, ha feszítést hiányolja, és nem mérte meg a megnyúlást?
Milyen olajat és szűrőt használsz?
Illetve, miért nem ellenőrizte a feszítő patront, hogy feszít-e megfelelő mértékben? Tipikus próbálkozó szerelő ahelyett, hogy gondolkodna...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11782 Dátum: 2016.10.23 04:14:29 »
Mértetek olajnyomást?
A láncvezetőket is cseréltétek?
Yaris-nál is probléma szokott ez lenni 1-2 másodperc ig nincs olajnyomás indítás után mert visszafolyik a nyomó oldalról az olaj a teknőbe.
Elvileg az olajszűrőben van visszacsapó szelep ami nem engedi a visszafolyást de lehet többfajta szűrő van.
ezért jo pl a mannfilter szűrő...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11783 Dátum: 2016.10.23 08:28:15 »
Mértetek olajnyomást?
A láncvezetőket is cseréltétek?
Yaris-nál is probléma szokott ez lenni 1-2 másodperc ig nincs olajnyomás indítás után mert visszafolyik a nyomó oldalról az olaj a teknőbe.
Elvileg az olajszűrőben van visszacsapó szelep ami nem engedi a visszafolyást de lehet többfajta szűrő van.

???
Erről írj még!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11784 Dátum: 2016.10.23 08:29:27 »
ezért jo pl a mannfilter szűrő...

Mé' abba mi van?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11785 Dátum: 2016.10.23 08:32:38 »
Illetve, miért nem ellenőrizte a feszítő patront, hogy feszít-e megfelelő mértékben? Tipikus próbálkozó szerelő ahelyett, hogy gondolkodna...
Mert a patroncsere 10 perces munka, a lánc meg 10 óra...
Neki is élni kell valakiből. :nono:

cala

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11786 Dátum: 2016.10.23 08:48:05 »
Mé' abba mi van?

Pontosan én se vagyok képben, de valamikor a szerelőm is magyarázta, meg leltem régen erről egy videót is. A lényege az volt, hogy a gagyi olajszűrőknél nem a szűrési képesség a rossz, hanem a szelepek száma kevesebb/minőségük rosszabb. Többek közt emiatt az áteresztése nem ugyanaz nagy nyomáson mint egy jó szűrőnek. A kenés szempontjából nagyon nem mindegy. De ez már összefüggésben van az olaj viszkozitásával és aktuális hőmérsékletével. Aki ért hozzá, az leírhatná, hagy tanuljunk.

cala

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11787 Dátum: 2016.10.23 08:54:18 »
No egy videó a Mann filterekről, ez már kétszelepes: https://www.youtube.com/watch?v=AajTItBn148]. Azaz van bypass/túlnyomás és anti drain/visszafolyásgátló szelep is benne. És valószínűleg a kialakítása miatt az átfolyása is jobb mint egy olcsó szűrőnek. Ami főleg hideg motornál, indításnál (amikor az olajnyomás a sűrű olaj miatt nagyon magas lesz) jelent nagy különbséget.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.23 08:57:23 írta cala »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11788 Dátum: 2016.10.23 09:35:48 »
Mé' abba mi van?
mi volna?? kiskutya...

hát ne játszd már a gyikot hé, pár éve te mesélted nekem ezeket a szelepeket!!! konkrétan a maw68/3 szüröröl beszéltünk... még megvolt a kis corim, te meg még ottlaktál a kocsmaudvaron...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11789 Dátum: 2016.10.23 09:47:51 »
No egy videó a Mann filterekről, ez már kétszelepes: https://www.youtube.com/watch?v=AajTItBn148]. Azaz van bypass/túlnyomás és anti drain/visszafolyásgátló szelep is benne. És valószínűleg a kialakítása miatt az átfolyása is jobb mint egy olcsó szűrőnek. Ami főleg hideg motornál, indításnál (amikor az olajnyomás a sűrű olaj miatt nagyon magas lesz) jelent nagy különbséget.
kicsit sarkos video. nagyon lehuzzák a noname szüröket...
de a lényeg látszik rajta...
5.25nél van ez a visszaáramlás téma,ha jol láttam...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки