sziasztok,
segítségért/véleményért fordulnék hozzátok.
pár hete kezdte el csinálni az autó azt, hogy csak meleg motornál időnként rángat, "dadog", elgyengül, ingadozik a fordulatszám.
teszi ezt ugyanúgy menet közben sebességtől függetlenül, vagy akár lámpánál állva üresben járatva, de nem fullad le.
folyamatos haladásnál kb 20-30 km-enként csinálja, átlag 20-30 másodpercig, majd abbahagyja.
a fogyasztás nem változott, nem nőtt, nagy átlagban 7 literrel eljárok vele.
jelenleg az autóban 308.000 km van, 7000 km-el ezelőtt volt gyertya csere, 1000 km-el ezelőtt üzemanyagszűrő csere.
1,6-os benzines, 98. decemberi, idén márciusban volt a 300.000 km-es nagyszervíz, rengeteg mindent cseréltettem, ami egy vagyonba került, és azt hittem, hogy most évekig ismét gondtalanul fogok autózni...ezért elég bosszantó, hogy ismét költenem kell rá.
próbáltam utána olvasni, számos helyen, a gyanúsítottak: gyújtáskábel, lambdaszonda, katalizátor.
szerintetek?
esetleg valakinek volt már hasonló problémája?
esetleg injektor tisztítóval anyaggal próbálkozott már valaki, esetleg segíthet?
előre is köszönöm a segítséget, véleményeket.
nekem volt swiften, csak épp le is állt. hideg motornál nem jelentkezett, csak melegnél, a vége felé váltáskor is le tudott állni, mikor a fordulat leesett. gyújtás rendben volt
1. szerviz mondta, hogy próbálkozzunk olcsóbban, benzin szűrő csere, nem vált be
2. aztán mondták, hogy tankoljak felesbe bioetanolt, nem vált be.
3. aztán mondták, hogy injektor tisztítás, 10.000, mert nem ők csinálják, át is bsztak, mert csak egy löttyöt töltöttek a tartályba, nem ultrahangos tisztítás volt, ezt akkor vettem észre, mikor legközelebb tankoltam, nem volt rendesen a helyén a sapka...
4. aztán mondták, injektor fej csere, 80.000, én mondtam anyátok, és ismerős révén szakálmetál 42.000, beszerelés ingyen, mert 3 csavart kellett ki-be csavarni hozzá...
na ez megoldotta a gondot, remélem, neked nem ez lesz a vége...
ja, mindez 170 ezernél...