Ki tudna segíteni, mert nem tudni mi a hibás!?
2001/12. Avensis 2.0-D-4 vvt-i, direkt befecskendezéses benzines,150LE, 1AZ-FSE motorú, manuális váltójú autó.
Előzmény: Február óta felesben tankolok a 95-ös benzinhez E85-öt. Probléma nem volt, csak hogy többet kellett járatni az indítómotort hidegen, +10...20% fogyasztás növekedés. Sőt, alacsony fordulatról jobban húzott fel a motor. Elértem a 206 ezer km futást az autóval. Rendszeres karbantartások, cserék megvoltak.
Jelenség kezdete: Pollenszűrő cserénél lehúztam a gázpedál elektr.csatiját, amit elfelejtettem vissza dugni és így indultam el az autóval. Rögtön kigyulladt a motorkontroll, VSC OFF, VSC lámpa! Aksi saru levétele 1 órára, törülte a hibákat, de az alapjárat fel-le ingadozott egy jó darabig, majd beállt és jó lett.
Kb. augusztus 20-tól kezdődött, hogy hideg motorral kezdett berángatni alacsony fordulatról gyorsításnál az autóm úgy 3000 fordulatig, felette nem volt érezhető. Rátankoltam csak benzint, gondolván, hogy túl van dúsulva a tankom etanollal!
Aztán egyre jobban kezdett rángatózni hidegen, alacsony fordulaton, mintha gyújtás kimaradások lennének! Mikor bemelegedett a motor, nem volt vele gond, jól húzott! Persze már tiszta benzinnel járatva. Motor kontroll, VSC OFF, VSC lámpa már sűrűn kigyullad.
Diagnosztika: ECU szerint gyújtás kimaradás az 1. hengerben. Gyújtótrafó átrakva a 4. hengerbe, a hiba átment oda! Új gyújtótrafó beszerzése, cseréje után sem jó!
Gyertyák cserélve gyári Irídiumra( de azok is voltak benne), kormosak voltak, nem őz barnák. Kipufogó rendszerem fekete kormos, nincs kiégve! (mióta megvettem 4 éve, ilyen!) Ezért is kezdtem el 50% etanollal járni, hogy tisztítson.
Szívótorkok -8db- jó félig leszűkülve voltak a kormos olajos lerakódástól, amit fainul kitisztítottam. Azt hittem, ezzel meg van a baj oka oldva, de nem! Amúgy az olajat nem fogyasztja!!!
Üzemanyag nyomása a szűrő után indítózáskor 4 bar (gyárilag 3,7-4,2 bar). Magasnyomású szelep után nem tudtuk mérni (95-105 bar)!
Szelephézagok ellenőrizve, gyári határokon belül vannak.
Kompresszió nyomások egyformák: 13,75 bar (standard 14,6 bar, min. 10,0 bar).
+3db bontott gyújtótrafó az 1 új mellé is lett próbálva, de nem javult!
Jelenleg: Alapjárat hidegen fel-le ingadozik, mintha kihagyna henger. Elindulni kínlódás vele, össze vissza rángat. Már meleg motorral is rángat.
Jelenleg autóvillamossági szerelő keresi a hibáját.
Szervizbe nem merem vinni, mert kicserélnének rajta sok mindent, amíg be nem jönne nekik a megoldás, amit persze hogy nekem meg is kellene fizetnem!
Találkozott már valaki tapasztalt tag hasonló hibával?
Segítségeteket megköszönöm!