Üdv mindenkinek!
Eltelt néhány hét, hogy végre infót kaptam az autó hibáját illetően.
Szóval, a 3. szerviz felkeresése után és 3 hét elteltével ma közölték velem, hogy 4 db injektor adta le a rendszámot, vagyis mindegyik bekrepált!
Közölte a szakember, hogy ebben a típusban lévő injektorokat nem lehet javítani, tehát horror összegért vennem kell bele 4 db injektort! A lista ár 230 e Ft! De.... 130 e Ft-ért már lehet venni /db-ot.
Ha jól számolok, 520 e Ft + munkadíj, kb.: 600 e Ft-ból kijövök és még mindíg nem biztos, hogy az autó tökéletes lesz-e! Jelenlegi piaci ára 950-1.100 e Ft,
Sajnos így jártam, egy darabig vak vágányra teszem a kicsikét!
Tisztelt Ave tulajdonosok! Ha melegen nem indul az autótok de hidegen igen, akkor nézessétek meg az injektorokat!
A gyári száma: 23670-27030 Denso márkájú.
Ez a 2002-es évjáratra vonatkozik / 110 Le 2.0 D-4d /
A hiba ismert, minden fórum (ez is) több helyen foglalkozik vele, a hidegen indul, melegen nem indul tünettel együtt is.
Nem tudom, emlékszel-e, de korábban, amikor a "szerelő" a vezérlés körül keresgélte a hibát, meg főtengelyjeladót próbált cserélni és a SCV szelepet próbálgatta, akkor felhívtam a figyelmedet, hogy protko kolléga pontosan ugyanezt a tortúrát végigjárta, de neki csak 2 injektorának volt a résolaja határértéken kívül. Nem keresem meg még egyszer, de az ő kálváriája a Filep Diesel-nél ért véget. Nagyjából 250.000 Ft körüli összegbe kerül az injektorok bemérése, 2 db gyári új injektorral, beszereléssel. Szerintem nagyjából 400+ezerből a te problémád is megoldódna.
Vagy tényleg veszel bele használtat, bontottat (15-25e Ft / db áron), amivel lehet, hogy elmész további 100.000 km-t, de lehet, hogy csak 10.000-et. Esetleg alapból szar. Bár több helyen vállalnak rá beszerelési garanciát, de szerintem pl. a Filepnél odaviszed a 4 db-ot, beszerelés nélkül bemérik őket és ha jó, akkor belerakatod, ha nem akkor, visszaviszed az eladónak.
Az injektorok felújításáról:
Röviden: Nincsen hozzá gyári, Denso által kiadott felújítási eljárás.
Hosszabban: Minden injektornak van egy gyári kódja, melyet beszereléskor meg kell adni az ECU-nak is. Ez a kód tartalmazza a gyártási szórásból eredő kompenzációs értékeket, melyeket figyelembe véve tud az ECU megfelelően kivezérelni egy injektort. Mivel nincs gyári felújítási eljárás, ezért (a pl. a Delphy injektorokkal ellentétben) nincs mód a felújított injektorok megváltozott paramétereihez tartozó kód legenerálásához. Fel lehet újítani, Magyarországról, de pl. Angliában több helyről is rendelhetsz "Refurbished" injektort fél-harmad áron, de ahhoz sem lesz a megfelelő kód legenerálva. Menni fog vele az autó, de nem lesz tökéletes sosem. Ajánlott
olvasmány!
Én is ilyen autót hajtok és fel vagyok készülve, hogy egyszer eljön ez az idő is...