Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2906058 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15270 Dátum: 2012.11.24 09:31:19 »
OK ilyen is van. De olyan is lehet, hogy hátulról előzől és berongyolsz eléje (mert mégtovább nem tudsz előzni)
És az miért baj?

Ha valaki emiatt nem tart követési távolságot, hogy ezt elkerülje, az elmehet a fenébe  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15271 Dátum: 2012.11.24 09:46:13 »
És az miért baj?

Ha valaki emiatt nem tart követési távolságot, hogy ezt elkerülje, az elmehet a fenébe  ::)
Semmi baj! De a másikat is meg kell érteni: ő is szándékozik előzni, ezért zárkozott fel. Ok szerinted ő túl gyáva, te meg túl "bátor"vagy ;)  Az is igaz, hogy az előzőt be kell engedni.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15272 Dátum: 2012.11.24 10:24:25 »
Semmi baj! De a másikat is meg kell érteni: ő is szándékozik előzni, ezért zárkozott fel. Ok szerinted ő túl gyáva, te meg túl "bátor"vagy ;)  Az is igaz, hogy az előzőt be kell engedni.

A szabályokat együttesen kell betartani az előzést végrehajtó, és a megelőzött jármű vezetőjének egyaránt.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15273 Dátum: 2012.11.24 10:31:45 »
Semmi baj! De a másikat is meg kell érteni: ő is szándékozik előzni, ezért zárkozott fel. Ok szerinted ő túl gyáva, te meg túl "bátor"vagy ;)  Az is igaz, hogy az előzőt be kell engedni.
Nem tudom, miből vontad le, hogy gyávának tartanám... De akármilyen helyzetben is van, köteles lenne tartani a megfelelő követési távolságot. És akkor nem lenne probléma.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15274 Dátum: 2012.11.24 10:40:41 »
Nem tudom, miből vontad le, hogy gyávának tartanám... De akármilyen helyzetben is van, köteles lenne tartani a megfelelő követési távolságot. És akkor nem lenne probléma.
Onnan, hogy az ő által előzendő kocsi között nem hagy neked elég helyet, ez volt a problémád. Miután még nem tudott előzni, te meg igen, így te voltál a bátor ő meg nem annyira ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15275 Dátum: 2012.11.24 10:48:54 »
Onnan, hogy az ő által előzendő kocsi között nem hagy neked elég helyet, ez volt a problémád. Miután még nem tudott előzni, te meg igen, így te voltál a bátor ő meg nem annyira ;)
Hát de én ugye hátulról érkezek, így nekem több helyem volt az előzéshez... Simán befejezhetem még biztonságosan, mikor a szembejövő olyan távolságban van, hogy az előrébb lévő autó (ami elé én besorolok) részéről már rossz ötlet lenne megkezdeni az előzést.

Szóval nincs itt szó gyávaságról meg bátorságról, ne menjünk el ebbe az irányba, mert teljesen téves lenne a kép... A probléma az, mikor emberek egymástól olyan távolságra autóznak, ami a biztonságos követési távolságnál kisebb. Ez akkor is szabálytalan magatartás, ha az illető maga is épp előzésen töri a fejét. (Még abban az esetben is, ha közben már jelzi az előzési szándékát - függetlenül attól, hogy ekkor már természetesen nem szabad másnak őt megelőzni.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15276 Dátum: 2012.11.25 13:33:22 »
Szerintem ha valaki előzni akar, akkor eleve nem kellene, hogy rámenjen az előtte lévőre, mert onnan egyrészt sokkal rosszabbul látja a szembejövő forgalmat (az előtte levő többet kitakar belőle, ha meg teherautó megy elöl, az majdnem mindent takar), másrészt sokkal tovább tart az előzés. Én ha előzni akarok, akkor inkább kicsit lemaradok, hogy mire a másik autóhoz érek, már elég nagy legyen a sebességkülönbség. Ebből még soha nem volt problémám.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15277 Dátum: 2012.11.25 14:05:06 »
Tegnap volt egy szerencsétlen balesetem egy őzzel. A 82-es úton jöttünk Győr felől, és Veszprémvarsány után egy hosszú egyenesben voltam, ahol a fák viszonylag messze vannak az úttól, ezért azt gondoltam, hogy időben észreveszem, ha valami veszély van. Csak azt nem figyeltem, hogy milyen nagy árok van az út mellett. Jobbról az árok takarásából egy pillanat alatt három őz volt előttem, sajnos fáradt voltam, mire észbekaptam, az első feje már kb. a felezővonalnál volt, mögötte szép sorban a másik kettő (a harmadik még a padkán volt). Kb. 110-ről vészfékeztem, de azt már rögtön tudtam, hogy nem fogok megállni, ezért az első és a második őz közé irányítottam az autót, de nem volt elég a hely, úgyhogy sajnos ez első őz csattant (az autó bal sarka találta el, kb. a lámpabúra belső felénél kezdődnek a repedések a lökhárítón). Kb. húsz méterre álltam meg a csattanástól (de a csattanás után már nem fékeztem olyan intenzíven, hanem biztonságosan félreálltam).

Szerencsétlen őz az út mellett egy bokorban lapított. Kb. egy óra múlva ért ki a vadász, de nem hozott puskát, mert állítólag az ügyeletes elfelejtette közölni vele, hogy még él az őz... Mire visszaért a puskával, addigra már nem volt rá szükség.

A rendőr szerint nagy hiba lett volna megpróbálni kikerülni az őzet, mert könnyen az árokban köthettünk volna ki. Azt én nem tudtam, hogy az őz lemerevedik a fénytől, úgyhogy meg sem próbáltam balról kikerülni (féltem, hogy továbbmegy és telibe kapom), de ennek tudatában már úgy gondolom, hogy mégiscsak az lehetett volna a megoldás, ha balról kerülöm (mármint ha a bal sávot vettem volna célba vészfékezés közben, így előtte elment volna az autó). Jól belátható útszakasz volt, szemből nem jött senki, viszont jobbról-balról mély árok, kb. egy méterre az úttól (ESP van a kocsiban).

Van arról tapasztalat, hogy ilyen helyzetben mit kell tenni? Érdemes megpróbálni az őzet (vagy adott esetben szarvast, vaddisznót) elölről (azaz jelen esetben balról) kikerülni? Tényleg lemerevedik az őz? És mi van a többi vaddal? Ők is hasonlóan viselkednek?

A Yarisnak egyébként egy nagyon nagy piros pontot adok, úgy néz ki, hogy csak a lökhárító repedt el, ami egyébként úgy van rögzítve, hogy simán kiugrott a helyéről bal oldalon, szóval első ránézésre semmi rögzítő pöcök nem törött le, csak maga a lökhárító törött el. Viszont úgy vissza tudtam nyomni a helyére, hogy stabilan a helyén van, és a lökhárítón lévő repedéseken kívül semmi nem látszik. A lámpabúra és a ködlámpa is sértetlen maradt.

A többi autóstól viszont frászt kaptunk. Amíg a rendőrök nem értek ki, hiába volt felkapcsolva a helyzetjelző és a vészvillogó, és kitéve a háromszög, simán lassítás nélkül húztak el mellettünk, esetenként szerintem jóval száz fölött...
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.25 14:11:01 írta styu »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15278 Dátum: 2012.11.25 15:22:19 »
Tegnap volt egy szerencsétlen balesetem egy őzzel. A 82-es úton jöttünk Győr felől, és Veszprémvarsány után egy hosszú egyenesben voltam, ahol a fák viszonylag messze vannak az úttól, ezért azt gondoltam, hogy időben észreveszem, ha valami veszély van. Csak azt nem figyeltem, hogy milyen nagy árok van az út mellett. Jobbról az árok takarásából egy pillanat alatt három őz volt előttem, sajnos fáradt voltam, mire észbekaptam, az első feje már kb. a felezővonalnál volt, mögötte szép sorban a másik kettő (a harmadik még a padkán volt). Kb. 110-ről vészfékeztem, de azt már rögtön tudtam, hogy nem fogok megállni, ezért az első és a második őz közé irányítottam az autót, de nem volt elég a hely, úgyhogy sajnos ez első őz csattant (az autó bal sarka találta el, kb. a lámpabúra belső felénél kezdődnek a repedések a lökhárítón). Kb. húsz méterre álltam meg a csattanástól (de a csattanás után már nem fékeztem olyan intenzíven, hanem biztonságosan félreálltam).

Szerencsétlen őz az út mellett egy bokorban lapított. Kb. egy óra múlva ért ki a vadász, de nem hozott puskát, mert állítólag az ügyeletes elfelejtette közölni vele, hogy még él az őz... Mire visszaért a puskával, addigra már nem volt rá szükség.

A rendőr szerint nagy hiba lett volna megpróbálni kikerülni az őzet, mert könnyen az árokban köthettünk volna ki. Azt én nem tudtam, hogy az őz lemerevedik a fénytől, úgyhogy meg sem próbáltam balról kikerülni (féltem, hogy továbbmegy és telibe kapom), de ennek tudatában már úgy gondolom, hogy mégiscsak az lehetett volna a megoldás, ha balról kerülöm (mármint ha a bal sávot vettem volna célba vészfékezés közben, így előtte elment volna az autó). Jól belátható útszakasz volt, szemből nem jött senki, viszont jobbról-balról mély árok, kb. egy méterre az úttól (ESP van a kocsiban).

Van arról tapasztalat, hogy ilyen helyzetben mit kell tenni? Érdemes megpróbálni az őzet (vagy adott esetben szarvast, vaddisznót) elölről (azaz jelen esetben balról) kikerülni? Tényleg lemerevedik az őz? És mi van a többi vaddal? Ők is hasonlóan viselkednek?

A Yarisnak egyébként egy nagyon nagy piros pontot adok, úgy néz ki, hogy csak a lökhárító repedt el, ami egyébként úgy van rögzítve, hogy simán kiugrott a helyéről bal oldalon, szóval első ránézésre semmi rögzítő pöcök nem törött le, csak maga a lökhárító törött el. Viszont úgy vissza tudtam nyomni a helyére, hogy stabilan a helyén van, és a lökhárítón lévő repedéseken kívül semmi nem látszik. A lámpabúra és a ködlámpa is sértetlen maradt.

A többi autóstól viszont frászt kaptunk. Amíg a rendőrök nem értek ki, hiába volt felkapcsolva a helyzetjelző és a vészvillogó, és kitéve a háromszög, simán lassítás nélkül húztak el mellettünk, esetenként szerintem jóval száz fölött...
Amikor anno unokanővérem megvette a Kadettjét, 5 nap után mentünk koncertre, hasonló volt a szitu, őzike a magas fűből és árokból ugrott ki, még a levegőben kaptuk el.
Szerintem nincs jó megoldás, ilyen vészhelyzetben az ember legtöbbször hoz egy döntést és vagy jó vagy kevésbé jó, mérlegelni úgysem tud, ezen kár agyalni, lényeg hogy neked semmi bajod és nem egy szembejövőre tekerted a kormány.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15279 Dátum: 2012.11.25 16:07:48 »
Tényleg lemerevedik az őz? És mi van a többi vaddal? Ők is hasonlóan viselkednek?
Igen, az oz lemerevedik (igy azt hiszi lathatatlanna valik). A szarvast nem tudom, de a diszno joval okosabb, az a legkisebb neszre, fenyre rohan amerre lat.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15280 Dátum: 2012.11.25 16:13:44 »
Ha valami baj történik, akkor utána mindig átgondolom, hogy nem lehetett volna esetleg jobban megoldani a helyzetet. Tudatosan döntöttem úgy, hogy a két első őz közé irányítom az autót, mert semmiképp nem akartam megkockáztatni, hogy megpróbálok balra elmenni és esetleg telibe kapom a továbbhaladó őzet. Ezért érdekelne, hogy ki lehet-e jelenteni, hogy az őzek általában lemerevednek, amikor észreveszik az autót, vagy sem. Például a macskákkal az a tapasztalatom, hogy mindig visszafordulnak, amikor észreveszik az autót, a nyulak elkezdenek arra futni, amerre az autó megy, a kutyák kiszámíthatatlanok, a vadakkal pedig eddig nem volt komolyabb helyzetem.

Szerintem fontos, hogy ismerjük a különböző helyzetekre kapott általános reakciót. Például azt is tanítják, hogy ha előzöl valakit, és szemből jön egy autó, akkor semmiképp ne húzd balra az autót a szembejövő patkája felé, mert ő is ösztönösen arra fogja húzni az autót. Láttam is egy orosz videót egy balesetről, amin ez nagyon szemléletesen látszik (gyakorlatilag az út mellett ütköztek frontálisan, mellettük egy egész sáv üresen volt), de most nem találom.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15281 Dátum: 2012.11.25 17:58:53 »
Megtaláltam az előbb említett videót, szerintem nagyon tanulságos:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15282 Dátum: 2012.11.25 18:28:20 »
Ha valami baj történik, akkor utána mindig átgondolom, hogy nem lehetett volna esetleg jobban megoldani a helyzetet. Tudatosan döntöttem úgy, hogy a két első őz közé irányítom az autót, mert semmiképp nem akartam megkockáztatni, hogy megpróbálok balra elmenni és esetleg telibe kapom a továbbhaladó őzet. Ezért érdekelne, hogy ki lehet-e jelenteni, hogy az őzek általában lemerevednek, amikor észreveszik az autót, vagy sem. Például a macskákkal az a tapasztalatom, hogy mindig visszafordulnak, amikor észreveszik az autót, a nyulak elkezdenek arra futni, amerre az autó megy, a kutyák kiszámíthatatlanok, a vadakkal pedig eddig nem volt komolyabb helyzetem.

Szerintem fontos, hogy ismerjük a különböző helyzetekre kapott általános reakciót. Például azt is tanítják, hogy ha előzöl valakit, és szemből jön egy autó, akkor semmiképp ne húzd balra az autót a szembejövő patkája felé, mert ő is ösztönösen arra fogja húzni az autót. Láttam is egy orosz videót egy balesetről, amin ez nagyon szemléletesen látszik (gyakorlatilag az út mellett ütköztek frontálisan, mellettük egy egész sáv üresen volt), de most nem találom.
Ilyenkor mindig mindenki gondolkodik. Lehet ha elmész balra, már nem annyira világítasz bele a szemébe és pont bemegy eléd, én nem agyalnék azon hogy mi lett volna ha ...
Macska érdekes állat, kétszer került elém macska, lakott területen, lassan mentem nem mentem át rajtuk. Az egyik fogta magát és lefeküdt az aszfaltra sziesztázni és szemeztünk egymással, a másik valami félig döglött rágcsálóval játszadozott, konkrétan őt sem zavarta hogy arra megyek. :D
Nyúllal egyetértek, kutyák meg általában zavartan szoktak kóborolni az úton, amelyik már megnyugodott miután kitette a gazdi, egy biztonságos helyről szokta nézni hogy nem e jönnek érte vissza.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15283 Dátum: 2012.11.25 18:32:08 »
Ezért érdekelne, hogy ki lehet-e jelenteni, hogy az őzek általában lemerevednek, amikor észreveszik az autót, vagy sem.
En ezt a vadasz haveromtol tudom. Ha ejszaka a szoron telibevilagitja az ozet, az lemerevedik. De nem csak fennyel mukodik. Ime egy video:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #15284 Dátum: 2012.11.25 18:32:39 »
Mondjuk én sem ajánlanám senkinek, hogy fékezés helyett azon gondolkozzon, hogy mit is kellene csinálni.

Ez az őzes (vagy ez talán éppen szarvasos?) videó nagyon ott van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.25 18:49:16 írta styu »