Toyota Klub Magyarország Egyesület > Általános

Vezetési stílus, vezetéstechnika

<< < (1437/4497) > >>

Villi:

--- Idézetet írta: Palaczk - 2008.12.10 21:23:04 ---Pedig be kéne engedni. Cipzár-elv lenne az optimális az ilyen sávelfogyós szitukra, csak (szinte) senki nem alkalmazza  ::) ... Tehát a sáv végénél minden autónak be kéne engedni egy (!) darab másikat; másrészről viszont ehhez az is kéne, hogy az emberek 95 %-a ne váltson sávot már többszáz méterrel a sáv vége előtt, hanem igenis guruljon el a legvégéig (!), tudva, hogy ott majd beengedik. Így lehetne a legnagyobb az utak áteresztő képessége és a legkisebb a torlódás. Ez sem megoldás, hogy mindenki már qrva korán átsorol a továbbhaladó sávba, azt a párat meg, aki mégis előremegy, jól "megbüntetik". Én is előre szoktam menni, ha azt látom, hogy van még 150-200 méter a sávból, de már az összes birka a továbbhaladóban torlódik  ::) ... És qrva pipa szoktam lenni, ha nem engednek be. Ez nem tökösség, hanem sima önző kibaxás  :surrender:

--- Idézet vége ---
Erre itt nálunk is van példa, kétsávos út, a körforgalomnál egy sávra szűkül ( a külső fogy el). A belsőben tömött hossz sor, a külsőben páran végigbaktatnak, de csakazértsem engedik be könnyen. Egyetértek, a cipzárnak kellene működni, de manapság hol van a figyelem, előzékenység, stb. Emiatt inkább jó előre besorol, mert tudja hogy nem engedik be, anyázni fognak.

lablac:

--- Idézetet írta: Palaczk - 2008.12.10 21:23:04 ---Pedig be kéne engedni. Cipzár-elv lenne az optimális az ilyen sávelfogyós szitukra, csak (szinte) senki nem alkalmazza  ::)

--- Idézet vége ---

Rossz a felfestes... Ha egyik sav se "fogyna el" hanem osszeolvadna, akkor jobban engednek egymast. Mert igy mindenki a masikra mutogat, hogy pofatlankodik.
Legyen tolcseralaku a szukulet, kozepen pedig a felezo atmegy cikk-cakk vonalba, vagy egyszeruen megszunik. Van egy ket hely ahol igy van es tokeletesen mukodik is.  :yes:

szkaresz27:
Emberek...hol éltek..??? ez Magyarország......sokan körforgalomban sem tudnak közlekedni......kb 30 évvel el vagyunk maradva közlekedés kultúrával !!l... :excl:

Tamás69:

--- Idézetet írta: Palaczk - 2008.12.10 21:23:04 ---
--- Idézetet írta: Peti - 2008.12.09 21:47:40 ---Ma vonatoztunk az Árpád úti felüljárón a Szentmihályi felé, ott a vége felé tipikus konfliktus-gócpont van :flowers: ugye a balos sáv hamar lepörög, a jobbos meg végig áll, a "leleményesebbek" persze a legvégén egy huszárvágással be, végre egy tökös társaság gyűlt össze :yes: és senki se engedett be egy sx4-et meg egy valami másik akármit...
--- Idézet vége ---

Pedig be kéne engedni. Cipzár-elv lenne az optimális az ilyen sávelfogyós szitukra, csak (szinte) senki nem alkalmazza  ::) ... Tehát a sáv végénél minden autónak be kéne engedni egy (!) darab másikat; másrészről viszont ehhez az is kéne, hogy az emberek 95 %-a ne váltson sávot már többszáz méterrel a sáv vége előtt, hanem igenis guruljon el a legvégéig (!), tudva, hogy ott majd beengedik. Így lehetne a legnagyobb az utak áteresztő képessége és a legkisebb a torlódás. Ez sem megoldás, hogy mindenki már qrva korán átsorol a továbbhaladó sávba, azt a párat meg, aki mégis előremegy, jól "megbüntetik". Én is előre szoktam menni, ha azt látom, hogy van még 150-200 méter a sávból, de már az összes birka a továbbhaladóban torlódik  ::) ... És qrva pipa szoktam lenni, ha nem engednek be. Ez nem tökösség, hanem sima önző kibaxás  :surrender:

--- Idézet vége ---

Tökéletesen igazad van, azért van, pl lámpáknál is 2 sáv, hogy a lámpaváltáskor az induló sor 2 sávon mehessen, aztán zipzár, és megy tovább egy sávon, ehelyett a megszűnőbe menő a pofátlan. Pl Bp. Róna u.; Vagy a pesti alsórakpart északi vége, ahol 2 sáv megy , a végén összeszűkül, a belső sáv sokszor 2-300m a külsőben meg vagyunk 6-an,  - természetesen kb minden 5. kocsi, ami beengedi az onnan jövőt, sokszor még dudál, és 3 cm-re megy a másiktól, hogy nehogy beférjen. - persze ha 5. beenged, és nem a sor végén állsz 55.-ként még mindig + a mérleg; ahogy a lámpánál még akkoris megéri a megszűnő sávban menni, ha senki nem enged be, mert 1 lámpaváltással átmész, a másik sor végén, meg 2-3 lápát kell várni.

Tőlünk kicsit nyugatabbra jezi a szűkölést a tábla, mindkét sáv fele eltűnik, nomeg a felező is, és sokszor kinn van egy tábla, ami a zippzár elvre felhívja a figyelmet. - és ott működik.

Peti:

--- Idézetet írta: Palaczk - 2008.12.10 21:23:04 ---És qrva pipa szoktam lenni, ha nem engednek be. Ez nem tökösség, hanem sima önző kibaxás  :surrender:

--- Idézet vége ---

Félre értettél :excl:

Az adott szituációban egy sáv megy a Szentmihályi felé, kis ívben jobbra, a másik pedig megy neki újpestnek, tehát itt szó sincs cipzár-elvről, a felüljáró közepe felé már kint van a tábla, néhány méter és tisztán látható hogy mi is a szitu, akkor már simán lehetne helyezkedni, aki pedig végigkocog a full üres sorban és a legvégén odaáll nekem indexelni, (a záróvonalon vagy fél méterrel előtte(!)) azt én nem fogom beengedni...

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

[*] Előző oldal

Teljes verzió megtekintése