Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2337729 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10065 Dátum: 2015.01.02 19:34:10 »
De KH okozhatja a testzárlatot nemde?  :flowers:

Alapvetően nem, de a végeredménye szélsőséges esetben lehet akár testzárlat is (elég a kábel teljesen, és leesve, vagy megolvadva hozzáérhet a testhez.)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10066 Dátum: 2015.01.02 19:36:25 »
Alapvetően nem, de a végeredménye szélsőséges esetben lehet akár testzárlat is (elég a kábel teljesen, és leesve, vagy megolvadva hozzáérhet a testhez.)
  :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10067 Dátum: 2015.01.02 20:05:27 »
Sziasztok!

Volt ma egy bosszantó hibám! Országót után beértem a városba, visszafékeztem 50-re, és a következő gázadásra már nem reagált a kocsi. Kiment belőle minden erő! félreáltam, leállítorram, néhány perc pihenés után ujra indultam, és a hiba megszünt. A hazaúton is eljátszotta vagy kétszer. Hol megjött az erő, hol elment. Mi okozhatta?

Hello. Én első körben a gyújtás elosztó fejet és a gyertyákat nézném meg.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10068 Dátum: 2015.01.02 23:07:55 »
D4D-vel volt ez a hiba, az nem dízel?

Feci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10069 Dátum: 2015.01.06 06:28:34 »
Sziasztok!
Most regisztráltam az oldalra, nagyon tetszik és sok jó dolgot olvastam eddig!
Van egy 2008-as Toyota Auris 2.2 D-CAT autom, amiben 120.000km van tutira.(egy haveromtól vettem, aki újonan vásárolta).
A problémám az lenne, hogy füstöl néha. 100.000-nél tisztítva lett a szívótorok akkor ráhagyta egy ideig de olyan 117.000-nél újra előjött de elég rendesen! Akkor részecskeszűrőre tisztításra vittem de a szerelő (aki a haverom tehát nem szarik rá) azt mondta hogy tiszta a szűrő! Akkor a szívótorok meg az EGR szelepet kitisztította és raktunk bele tisztitóadalékot! Egy kis ideig jó volt de megint füstől. Bár most nem annyira meg annyit de csinálja

Feci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10070 Dátum: 2015.01.06 06:36:14 »
Az elöbb nem fért ki folytatom!
Gyorsításnál 1;2;3 és még egy picit a 4.sebességnél csinálja meg álló helyben is ha a pirosnál állok vagy várakozok akkor is jön néha a kipufogóból. Álló helyzetben érzem az utastérben a szagát és ilyen égett szutyok szaga van még a fejem is megfájdúl néha. Mit kell még tisztítani vagy megnézetnem mert már nagyon idegesít az autó...???
A válaszokat köszönöm!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10071 Dátum: 2015.01.06 12:09:52 »
Ha folyamatosan, minden üzemmódban csinálja, akkor szerintem injektorok. Ha csak meghatározott körülmények között (Pl. hosszú városi használat után,  vagy sok alapjáraton járatás után), akkor lehet akár normális is a jelenség. (DPF tisztítás miatt többlet üzemanyagot fecskendez be a vezérlés)

Mostanában nem volt márkaszervizben? Esetleg ott kaphatott olyan frissítést a vezérlő, hogy többet regenerál... Fordnál volt ilyen probléma pl...

Én először a szoftveres résznek járnék utána márkaszervizben, utána ha nem oldódik meg, akkor valami injektor specialistánál kiméretném a dolgokat...

Feci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10072 Dátum: 2015.01.06 13:54:22 »
Nem voltam vele márkaszervízben, de mostmar elviszem! Köszönöm a választ, ha van még ötlet szivesen fogadom, mert meg akarom szüntetni a problémát!

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10073 Dátum: 2015.01.06 15:27:07 »
A probléma még továbbra is fenn áll.
Tehát alap probléma, nem világít a hátsó ködlámpa. És néha a műszerfalon a visszajelző halványan világit ha a helyzetjelző be van kapcsolva.

Lámpa jó, biztosíték jó. Relénél a kontaktus jó, relé jó kontaktusa jó. Hátsó lámpánál a testkontaktus jó.

Érdekes hogy felkacsolt helyzetjelzőnél (ködlámpa kikapcsolva) a ködlámpa pozitív vezetékére valahonnan 2-10V érkezik (mindig más mekkora) még akkor is ha az összes helyzetjelző izzót kivettem.

Van itt a fórumon valami villamossági szaki?

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10074 Dátum: 2015.01.10 18:31:18 »
Helló Mindenkinek!
Valaki tud-e nekem segíteni, Toyota Previa 2tzfe előgyújtás adatokkal? Be kellene lőni, csak nem tudom mennyire kell állítani.
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

kopygege

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10075 Dátum: 2015.01.11 16:38:40 »
Sziasztok!

Lehet, hogy rossz helyre írok, ezért előre is elnézést!
Kb. egy éve kicseréltettem a vezérlést a 2000-es évjáratú 1.3-as Corollámban, de nem vagyok megelégedve. Főleg nedves időben gyorsításkor hallatszik, hogy csúszik az ékszíj, meg a motor hangja sem az a sima 4E-FE hang, amit tényleg élmény volt hallgatni, hanem van egy plusz mélyebb morgás, ami nagyobb fordulaton csökken, de meg soha nem szűnik. Remélem, hogy nem cseszték el teljesen a szelepbeállítást, nem lenne jó a legendásan megbízható típussal valahol lerohadni...
Egyszóval szeretném valami profival megnézetni, hogy mennyire szúrták el, illetve újra kell-e csinálni az egészet?

Ha tudtok/szabad itt ajánlani szakit, azt nagyon megköszönöm, ha ezt tiltja a szabályzat, akkor kérlek, hogy a kopacsygergely@gmail.com-ra küldjétek a javaslatokat.
Illetve még az is megfordult a fejemben, hogy érdemes-e emiatt márkaszervizt felkeresnem? Ott mire lehet számítani?

Előre is hálás köszönet!
Gergő

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10076 Dátum: 2015.01.11 17:06:54 »
Szerintem egyszerűen beállítás kell, nem véres a torka a leírásod alapján.

Én 4A-FE-nél csináltam, de ahogy láttam, a lényeg a 4E-FE-nél is ugyanaz. Ha jól értem, hogy az van benne.

A vezérműszíj fogasszíj, az nem csúszik meg, de átugorhat, ha laza a szíj. Akkor elmászik a szinkron, ami visszaállítható. De lehet félreértettelek.
(Nem tudom, ez a motor szíjszakadáskor törik-e, az enyém nem)
A problémád hasonlít arra, amikor a vezérműtengelyeket kivéve nem biztosítják az áttétel előfeszítését. Az átugrik, és így visszarakva zajos lesz. Nem hozzáértő szerelés, és még a javításit sem nézte meg. Bár vezérléscserénél nem kell kivenni a vezérműtengelyeket.
A szinkront kell ellenőrizni (mindent jelölésre), és a vezérműtengelyek fogaskerék-áttételének előfeszítését.
Ha már lent van a szelepfedél, akkor lehet szelephézagot is ellenőrizni.
Nekem csak 4A-FE javítási van, de biztos be lehet szerezni a tiédhez is.
Esetleg lehet durván rossz előgyújtás beállítás is, már ha ennél a típusnál erre van mód.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.11 17:10:39 írta szfp »

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10077 Dátum: 2015.01.11 21:18:04 »
Helló Mindenkinek!
Valaki tud-e nekem segíteni, Toyota Previa 2tzfe előgyújtás adatokkal? Be kellene lőni, csak nem tudom mennyire kell állítani.
Meleg motornál a diagnosztikai csatlakozó TE1 és E1 pontjának rövidre zárása mellett 5 fokra kell állítani az alap előgyújtást.

Régen volt szerencsém ilyen remek egyterűt szervizelni. A korát megelőző kényelmes autó. Ahasonló korú amerikai szutykokhoz képest Chrysler voyager dodge caravan műszakilag és megbízhatóság szempontjából fényévekkel jobb.

kopygege

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10078 Dátum: 2015.01.12 21:47:36 »
Szerintem egyszerűen beállítás kell, nem véres a torka a leírásod alapján.

Én 4A-FE-nél csináltam, de ahogy láttam, a lényeg a 4E-FE-nél is ugyanaz. Ha jól értem, hogy az van benne.

A vezérműszíj fogasszíj, az nem csúszik meg, de átugorhat, ha laza a szíj. Akkor elmászik a szinkron, ami visszaállítható. De lehet félreértettelek.
(Nem tudom, ez a motor szíjszakadáskor törik-e, az enyém nem)
A problémád hasonlít arra, amikor a vezérműtengelyeket kivéve nem biztosítják az áttétel előfeszítését. Az átugrik, és így visszarakva zajos lesz. Nem hozzáértő szerelés, és még a javításit sem nézte meg. Bár vezérléscserénél nem kell kivenni a vezérműtengelyeket.
A szinkront kell ellenőrizni (mindent jelölésre), és a vezérműtengelyek fogaskerék-áttételének előfeszítését.
Ha már lent van a szelepfedél, akkor lehet szelephézagot is ellenőrizni.
Nekem csak 4A-FE javítási van, de biztos be lehet szerezni a tiédhez is.
Esetleg lehet durván rossz előgyújtás beállítás is, már ha ennél a típusnál erre van mód.

Köszönöm szépen a részletes válaszodat!

Igen, 4E-FE ketyeg benne.
Remélem, hogy nem laza a szíj, mert egy éve cserélték, és már megvan egy ideje a fura plusz hang, csak reméltem, hogy javul, vagy elmúlik magától, de sajnos nem. Még arra is gondoltam, hogy talán nem a vezérműszíj, hanem mondjuk a szervó ékszíja nyüszög, mert ritkán a vezérléscsere előtt is lehetett hallani, indítás után, vagy nedves időben.

Érelemszerűen nem vinném ahhoz aki ennyire letojta, hogy nem nézte meg a javításit sem, pedig ott volt több mint egy hétig nála...
Szóval, hogy van-e szaki akihez vihetném, vagy költsek rá többet és vigyem márkaszervizbe, de valahogy azokban se tudok maradéktalanul megbízni, bár róluk csak pletykaszintű infóim vannak, azokra meg nem adnék.

Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget!

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10079 Dátum: 2015.01.17 09:56:41 »
Sziasztok!

Tudnátok segíteni alábbi problémában?
2005 CoV, utasülés foglaltság érzékelő egy időben még jelzett (csipogott ha nem volt az utas bekötve).
Aztán elhagyta ezt a tulajdonságát.
Pár hónapra rá légzsák lámpa be-bevillan ment közben.
Kis szünet után tartunk pillanatnyilag ott, hogy már állandóan világít a légzsák lámpa.
Viszont voltak olyan útjaim, amikor nem világított (akár 1-2 órás út alatt sem).
Ilyen volt pl, amikor össze kellett préselnem az anyósülést a csomagok miatt, akkor nem jelzett a lámpa.
Lehet e van e összefüggés az ülésfoglaltság jelző és a lufilámpa között?
Ahogy emlékszem a csipogás sokkal hamarabb hagyta el, mint hogy világított volna a lámpa.
Voltam a győri Toyotánál, hibakód olvasás: B1153 seat position sensor assembly
Kitörölték, de a 3. indítás után ismét van hiba.
A szervizes szerint kontakt lesz (ő a hét éve alatt nem rendelt még egy ilyen szenzort sem).
Viszont azt mondta, ha hibát jelezz lufira a rendszer, akkor nem nyílnak a légzsákok (egyik sem, ha kell sem!).
Én is az anyósülés környékén gyanakodnék valami kontaktra.
Van ötletetek?
A Corolla topicban már dobtam fel képeket mi látszik az ülés alatt, de én ettől nem lettem okosabb.
Mennyi meló kikapni az anyósülést?
Széthúzhatom a csatikat az ülés alatt úgy is h az akksit nem kötöm le?
Melyik kábel (ülés alatt)mire szolgál/mit vezérel?
Volt/van vkinek hasonló hibája?
Mit keressek/nézzek?
Köszönöm a segítséget.
A kocsi 2005.12 Corolla Verso 2.2 D-Cat D4D
 :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.17 10:10:01 írta barizo »