Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2339837 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9480 Dátum: 2014.03.07 09:35:53 »
üdv micila!

Nem kell más csak egy akna vagy emelő és egy lapos pajszer, ezzel simán átvizsgálható a futómű összes eleme. Persze tudni kell, mit kell nézni és látni!  :whistling:
A toronycsapágyat a földön megrángatva nem szabad kottyannia, lógnia, illetve gödrös úton kopoghat is.
A gólyaláb is meg van húzva, fennt a toronynál?

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9481 Dátum: 2014.03.07 10:46:23 »
micimajsztró: kopogás ellen a legjobb a füldugó!!! ;)

Különben is csak a b..ik fékeznek :)  [rohog]  :devil:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9482 Dátum: 2014.03.07 10:47:08 »
;) ;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9483 Dátum: 2014.03.07 23:48:21 »
Tisztelt Szerelők és Értők!

A tapasztalt jelenség; bármely sebességtartományban végzett hirtelen közepes v. nagy erejű fékezéskor az első futómű és motortér felől koppanás hallatszik.Ritkán de aggasztó mértékben=1-től többször, hátulról is jött hasonló nem kívánt zaj.
Az elmúlt héten cseréltem ki az  stabpálcákat. A csere alkalmával minden a stabpálcákon és környezetükben lévő csavarokat leellenőriztem, hogy a megadott nyomatékra vannak e feszítve. Ma lesz "szezonváltás" és fékrevízió. A kopás, ütődés, elmozdulás nyomain kívül, hogyan tudom kiszűrni a nem kívánt zaj forrását?   
A toronycsapágy hibáját, milyen módszerrel lehet egyértelműen meghatározni, v. kizárni.

Segítségteket köszönettel veszem!
 micila



Szia!
Ha gondolod, gurulj el felénk és megnézzük a rángató padon...de nem tudom elképzelni mi lehet, főleg, ha hátulról is hallod...hátul fix hidas ráadásul...
Eleje se bonyolult futómű...gátlóra vagy kipufogóra gondolok így látatlanban...tud a féknyereg is zörögni, de fékezésnél az kizárható.
Corollában ritkán megy tönkre a lengőkar gömbfej...az tud kopogni még..de valamelyik bak kiszakadt az is kopoghat...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9484 Dátum: 2014.03.07 23:52:11 »
Engem is érdekel, hogy vajon mi okozhatja @micila-nàl a koppanàst, mert ehhez hasonlo jelenség egy idö ota nàlam is elöfordul... én most leginkàbb a fékkel kapcsolatos elemekre gyanakodom.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9485 Dátum: 2014.03.08 08:14:47 »
Engem is érdekel, hogy vajon mi okozhatja @micila-nàl a koppanàst, mert ehhez hasonlo jelenség egy idö ota nàlam is elöfordul... én most leginkàbb a fékkel kapcsolatos elemekre gyanakodom.

Nem lehetséges, hogy a motor billen és az ottani bak szopósodott ki?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9486 Dátum: 2014.03.08 21:45:28 »
Igen, a motortartó gumibak koppanására gyanúsan ráillik a leírás.
music     

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9487 Dátum: 2014.03.09 15:45:50 »
Sziasztok,

Szoba jött a napokban ez a koppanàs dolog az auto indulàsakor.

Nos, nàlam is elöfordul ilyen halk koppano hang inkàbb bal oldalrol elöl, föleg indulàskor vagy eröteljesebb kigyorsitàskor egyesben vagy kettesben (de nem mindig). Ha finoman és odafigyelve indulok, akkor nem fordul elö, de hirtelen indulàskor sem...

Lehet ez a hidraulikus kuplung velejàroja?

Màr több szerelö is àtnézte ezügyben az autot, és mostanra szinte teljes biztonsàggal kizàrnàm a motor és vàltotarto bakokat, valamint az elsö fékpofàk bemozdulàsàt (mert nem rég ki volt bontva mind a két oldalon a fék, és minden rendben talàltatott).

Igy a forumtagok és a szerelök eddigi véleményét  összefoglalva maradt még azért egy pàr lehetöség, amit alàbb foglalok össze, mindegyiknél megemlitve a PRO és KONTRA érveket is:

- féltengelycsuklo
(PRO : az autot megemelve és a kereket megforgatva a bal oldalon egy kicsit erösebb föleg sùrlodo hang hallatszik mint a jobb oldalon
KONTRA : alàhùzott kormànnyal semmi kopogàs nincs)

- kuplungtàrcsa (vagy kinyomocsapàgy, vagy szerkezet)
(PRO: leginkàbb egyesben a kuplung felengedésének pillanatàban hallatszik a koppano hang
KONTRA: nem hallatszik minden egyes indulàsnàl és eröteljesebb kigyorsitàsoknàl is hallom néha kettesben, pedig akkor a làbam nincs is a kuplungon, ràadàsul nem is csùszik még a kuplung)

- valami a vàltoban
(PRO: egyesben indulàskor és kettesben kigyorsitàskor hallom
KONTRA: nem hallatszik minden egyes indulàsnàl sem màs sebességi fokozatban, és eröteljesebb kigyorsitàsoknàl is hallom néha kettesben, pedig akkor a làbam nincs is a kuplungon)

Kérem irjàtok meg a véleményeiteket ezzel a koppanàssal kapcsolatban. Vajon elsö körben megérné kicseréltetni a bal oldali féltengelycsuklot, ami ugye a legvaloszinübb hibaforràs és a legolcsobb tétel is a felsoroltak közül?

Elöre is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.09 15:50:11 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

IstvanV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9488 Dátum: 2014.03.16 16:18:56 »
ja és azt nem értem hogy beírta a hibakódot és kigyulladt a  műszerfalon a motor ellenörző lámpa (narancs) és a TRC off és a VSc is, ami meg a kipörgésgátló és menetstabilizátor jelölése. Ennek mi köze a részecskeszűrőhöz??? Vagy állítólag ha már motorhibát jelöl akkor jelzi ezeket is ??? Ez nem tudom mennyire igaz ?

Ez úgy látom általános hibajelzés. Nekem egy 2.2D4d Corolla Versoban gyulladt ki a napokban ez a három lámpa. Belenéztem, P1238 hibakóddal van hiba, úgyhogy aggódom is a számla miatt :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9489 Dátum: 2014.03.16 17:11:18 »
Különben is csak a b..ik fékeznek :)  [rohog]  :devil:

Kíváncsi lennék arra, hogy egy STOP táblánál, esetleg egy álló Kamaz mögött mennyire volnál "heteró"? :devil: [rohog] :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9490 Dátum: 2014.03.16 17:13:22 »
;) ;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9491 Dátum: 2014.03.16 18:10:53 »
Nekem a régi Ave 3 dolog miatt kopogott. Egyik maga a kormányoszlop. Az alsó részén, ahol kijön a burkoló csőből még a fülkén belül, de a kardán csukló előtt, ott lehet benne valami persely, ami kikopott, és ott a hézagtól képes volt koppanni. A hangból nehéz volt megállaptíani,de ha a kormyánt megmarkolva fel-le próbáltam feszíteni, akkor érezhető volt a lötyögés. (így adtam el)
A második az első lengőkar hátsó szilentjei terhelésváltáskor koppanást okoztak. Pajszerrel megfeszítve látszott, hogy nagyon repedezett, madnem szakadt volt. Kicserélve 1-2 hónapig csend volt, aztán megint jöt a hang. A hiba az volt, hogy az utángyártott szilentnek a középső fém váza, amin a csavar keresztül megy, valami sz@r anyagból lehetett, mert 'lekopott' róla az a ricnis, apró bordázat, és hiába volt megtépve a csavar, terhelés váltáskor el tudott mozdulni, és nekiütődött a csavarnak.

Volt még egyszer egy hiba, tolatáskor sikerült a kitekert kereket beleaksztani egy villanyoszlopba, amitól az axiálcsukló megadta magát. Lötyögött, de a kerék rángatásával simán ki lehetett szűrni, honnan jön.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9492 Dátum: 2014.03.16 18:18:49 »
@Spet
Köszönöm az ötleteket.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Toyotoló

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9493 Dátum: 2014.03.19 18:16:53 »
Üdv a Forumozóknak!

Segítséget, vagy tanácsot kérnék!
Kanyarodást követően magától nem pörög vissza a kormány, sőt jobban kanyarodik, szinte húzza bele a kanyarba az autót. Vissza egyenesbe tekerésnél érezni némi letapadást – holtidőt a kormányba, ami hirtelen megugrik. Recsegés vagy fura hang nincs. 2006-os T25 Avensis 1,8 vvti-ről beszélek, a futómű állításon túl vagyok, jók voltak az értékek. A szerviz nem lát problémát, magyarázatunk szerint az elektromos szervo az ilyen. Elfogadjam, vagy kutassam még a jelenség okát?
A nagyhal úszik elől, a remény hal meg utoljára…

Toyotoló

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9494 Dátum: 2014.03.19 18:24:13 »
Sziasztok,

Szoba jött a napokban ez a koppanàs dolog az auto indulàsakor.

Amennyiben csak az első induláskor hidegen vagy hosszabb állás után hallható a koppanás, számításba vehető szerintem az ABS teszt hangja.
A nagyhal úszik elől, a remény hal meg utoljára…