Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2336006 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9120 Dátum: 2013.07.08 08:33:28 »
hm,fura. bocs,elírtam. nem hengerfej,hanem szelepfedél.
Előfordul ;)

Két kép a javításból, ezen látszik, amiről beszéltem:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9121 Dátum: 2013.07.08 13:11:59 »
@vd1234 & akibor:

Köszi, srácok, megoldódott a probléma, hála a Veszprém Autóház Toyota Márkaszerviznek:clap: :clap: :clap:

Ma reggel azzal kezdtem, hogy megnéztem, melyik márkaszerviz van hozzánk a legközelebb, nevezett volt az. Felhívtam, vázoltam a problémát, mondták, hogy menjek el hozzájuk. Mikor megérkeztem, 10 perc türelmemet kérték, majd a munkafelvevő úriember elkérte a kulcsot és begurult a műhelycsarnokba az autómmal. Természetesen én is ott lehettem az autó mellett.
Megmutattam miről van szó, a szerelő pedig keresett egy tőcsavart a törött helyébe. 2 perc volt az egész.

Kérdezte, hogy a burkolat lefogató 2db patentet is pórolja-e, mert látta, hogy azok is hiányoznak. Mondom, naná, ha van ilyen patent, akkor hajrá, legyen minden rendben. Mindössze ezek 410Ft/db árát kellett kifizetnem a raktárosnak, a tőcsavarért nem kértek pénzt.
Igaz, nem volt egy nagy dolog, de mégis jól esett ez a pozitív hozzáállás.

Siófok-Veszprém távolság kb 50km, ezalatt semmilyen szivárgást nem vettem észre a hiányzó csavar miatt, de mondta is a szerelő, hogy ennyi távon 1db csavar hiánya nem okoz semmi bajt.

Elégedetten és boldogan távoztam.

(ui.: a szervizes srác állt ki az autómmal és megdícsérte az állapota miatt. Mondta, hogy neki is ilyen Avéja van, csak a d4d. Beszéltünk még pár szót, de aztán nem akartam feltartani a munkában.)

 :clap: :clap: :clap:

Képek a törött csavarról:
Jobb oldalon belegyógyult anya
burkolatot megfordítva az eltört tőcsavar. Erre gyógyult rá az anya felülről
Jól látszik a tőcsavar lyuka a kép közepe táján
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.08 13:23:37 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9122 Dátum: 2013.07.08 13:21:06 »
na. király.
akkor ma volt egy kis túrád is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9123 Dátum: 2013.07.08 13:37:25 »
Frankó, ennél a csavarnál nem is lehet akkora folyás, ott a tömítés is, max. amennyit a szelepfedél feljön, mert ez nincs ott.
Jó, hogy sikerült megoldani  :yes: Főleg ennyiből  :otlet:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9124 Dátum: 2013.07.08 17:40:36 »
A márkaszervízek drágák, lehúzossak, messziről el kell kerülni őket...  :szemez:
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9125 Dátum: 2013.07.08 17:43:12 »
A márkaszervízek drágák, lehúzossak, messziről el kell kerülni őket...  :szemez:
Korrektek voltak, nem vitathatja senki.
Apropó, tavaly kérdeztem, mennyi lett volna a Carina gyűrűzése hozzávetőlegesen - senki nem válaszolt  :no:
Most esetleg?
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.08 17:45:13 írta vd1234 »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9126 Dátum: 2013.07.08 18:43:02 »
Még anno kavarc csináltatta akkor 240ezret írt (csapágyakat is kellett cserélni, főtengely köszörüléssel):
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.12735
Szerintem 150ezer körül lehet márkaszervizben. Maszekban 100 körül talán ki lehet hozni. Majd meglátjuk az enyém mennyi lesz, ha bevállalom jövőre.



Tényleg megkérdezem már itt is nem tudjátok véletlen mi lehet a probléma ilyen jelenség esetén?:

Fék benyomásakor hallatszik egy koppanó hang (mintha akkor ugrana a helyére valami) első futómű felől. Akkor lehet leginkább hallani mikor leejtőn állok (pl. parkolóházban behajtáskor kapunál állva) és egy picit megengedem az autót, hogy guruljon üresben lefele, de azonnal rálépek a fékre, na ekkor hallatszik rendesen. Mi lehet?



Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9127 Dátum: 2013.07.08 18:44:15 »
@vd1234 & akibor:

Köszi, srácok, megoldódott a probléma, hála a Veszprém Autóház Toyota Márkaszerviznek:clap: :clap: :clap:

Ma reggel azzal kezdtem, hogy megnéztem, melyik márkaszerviz van hozzánk a legközelebb, nevezett volt az. Felhívtam, vázoltam a problémát, mondták, hogy menjek el hozzájuk. Mikor megérkeztem, 10 perc türelmemet kérték, majd a munkafelvevő úriember elkérte a kulcsot és begurult a műhelycsarnokba az autómmal. Természetesen én is ott lehettem az autó mellett.
Megmutattam miről van szó, a szerelő pedig keresett egy tőcsavart a törött helyébe. 2 perc volt az egész.

Kérdezte, hogy a burkolat lefogató 2db patentet is pórolja-e, mert látta, hogy azok is hiányoznak. Mondom, naná, ha van ilyen patent, akkor hajrá, legyen minden rendben. Mindössze ezek 410Ft/db árát kellett kifizetnem a raktárosnak, a tőcsavarért nem kértek pénzt.
Igaz, nem volt egy nagy dolog, de mégis jól esett ez a pozitív hozzáállás.

Siófok-Veszprém távolság kb 50km, ezalatt semmilyen szivárgást nem vettem észre a hiányzó csavar miatt, de mondta is a szerelő, hogy ennyi távon 1db csavar hiánya nem okoz semmi bajt.

Elégedetten és boldogan távoztam.

(ui.: a szervizes srác állt ki az autómmal és megdícsérte az állapota miatt. Mondta, hogy neki is ilyen Avéja van, csak a d4d. Beszéltünk még pár szót, de aztán nem akartam feltartani a munkában.)

 :clap: :clap: :clap:

Képek a törött csavarról:
Jobb oldalon belegyógyult anya
burkolatot megfordítva az eltört tőcsavar. Erre gyógyult rá az anya felülről
Jól látszik a tőcsavar lyuka a kép közepe táján

Jaaa, hogy Veszprém, az akkor nem lehet más, mint Empé és csapata.   :clap: :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9128 Dátum: 2013.07.08 18:44:41 »
A márkaszervízek drágák, lehúzossak, messziről el kell kerülni őket...  :szemez:
Na ja. Tök hülye aki odahordja az autóját. :D:D:D

Egy fenét! Mivel a srác nem kért semmit, így azt sem sajnálom, hogy a patentekért kb 10-szeres árat fizettem. Ez így is nevetséges összeg volt, és ha még beleveszem, hogy sem időpontot nem kellett egyeztetni, a tőcsavar ingyen volt és a kiszolgálás is korrekt volt, végképp elégedett lehetek. Vagyok is. :-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9129 Dátum: 2013.07.08 18:46:37 »
Na ja. Tök hülye aki odahordja az autóját. :D:D:D

Egy fenét! Mivel a srác nem kért semmit, így azt sem sajnálom, hogy a patentekért kb 10-szeres árat fizettem. Ez így is nevetséges összeg volt, és ha még beleveszem, hogy sem időpontot nem kellett egyeztetni, a tőcsavar ingyen volt és a kiszolgálás is korrekt volt, végképp elégedett lehetek. Vagyok is. :-)
Beírhatnál egy postot a topicjukba is, azt olvassa Empé is.  :szemez:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9130 Dátum: 2013.07.08 18:50:59 »
Beírhatnál egy postot a topicjukba is, azt olvassa Empé is.  :szemez:
Oké, este gép előtt leszek, most csak tapatalk...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

hegedus.david

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9131 Dátum: 2013.07.17 11:15:50 »
Kedves Carina E tulajdonosok,  :helpsmilie:
Szeretném a segítségeteket kérni a következő alkatrész beszerzésében: 4aefe vezérműtengely leszorító „csésze” (nem tudom jobban megfogalmazni, remélem, tudjátok mire gondolok…  ) abból kéne a vezérlés felől lévő (ill. hengerfejszélén lévő) utolsó darab! :lol:
Akinek esetleg van hibás hengerfeje, érdekelne, természetesen nem ingyen!
Telefonszámom: 06706358849 –
Segítségeteket előre is köszönöm! Dávid

gufi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9132 Dátum: 2013.07.18 16:48:14 »
sziasztok,

segítségért/véleményért fordulnék hozzátok itt is.

pár hete kezdte el csinálni az autó azt, hogy csak meleg motornál időnként rángat, "dadog", elgyengül, ingadozik a fordulatszám.
teszi ezt ugyanúgy menet közben sebességtől függetlenül, vagy akár lámpánál állva üresben járatva, de nem fullad le.

folyamatos haladásnál kb 20-30 km-enként csinálja, átlag 20-30 másodpercig, majd abbahagyja, de most mintha már hamarabb is csinálná, kb 10 km megtétele után.

a fogyasztás nem változott, nem nőtt, nagy átlagban 7 literrel eljárok vele.

jelenleg az autóban 308.000 km van, 7000 km-el ezelőtt volt gyertya csere, 1000 km-el ezelőtt üzemanyagszűrő csere.

1,6-os benzines, 98. decemberi Avensis, idén márciusban volt a 300.000 km-es nagyszervíz, rengeteg mindent cseréltettem, ami egy vagyonba került, és azt hittem, hogy most évekig ismét gondtalanul fogok autózni...ezért elég bosszantó, hogy ismét költenem kell rá.

próbáltam utána olvasni, számos helyen, a gyanúsítottak: gyújtáskábel, lambdaszonda, katalizátor.
check engine lámpa egészen eddig nem villant ki, nem ég.

szerintetek?
esetleg valakinek volt már hasonló problémája?
injektor tisztítóval próbálkozott már valaki, esetleg segíthet?

előre is köszönöm a segítséget, véleményeket.
Toyota Avensis '98 1.6 4AFE túl a 330.000 km-en

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9133 Dátum: 2013.07.18 20:27:25 »

üdv gufi!
Tipushiba, hogy a Bosch befecskendezők hibásak lehetnek ebben a szériában!
Melegen egy bizonyos hőmérsékleten szakadt a befecskendezők tekercse.

Trükkös, mert hidegen teljesen jó!
Kiszerelt állapotban lehetne diagnosztizálni őket, fizikai és hőhatásnak kitéve.
A helyükön is vizsgálhatóak, de igy bonyolultabb. Ellenállásmérést javaslok, mikor a hiba fenáll!

Számolj be majd, ha jutottál valamire!

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9134 Dátum: 2013.07.24 21:05:59 »
Sziasztok!

Fényszóró magasság állító motor... valaki kitudná fejteni, hogy ez merre hogy szokott lenni... arra lennék kíváncsi hogy ez a fényszóróban van vagy mögötte valahol? Van olyan is hogy a fényszóróval adják ha új fényszórót veszünk nem? Vagy mindíg csak maga a fényszóró van motor nélkül? Köszi!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J