Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1013514 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #810 Dátum: 2006.03.31 16:23:49 »
Idézetet írta: "norbi1974"
Akor már a remény sem marad nekem? :sir: Egyébként én a gyári átlag 6,7l-el is meg lennék elégedve. Erre még van remény. :D

Nekem a legjobb átlagom 5.5 volt, teljes tankra számolva. Ez kirándulós tempóban, nézelődve, klímával.  :pofa:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
D-4D
« Válasz #811 Dátum: 2006.03.31 17:49:06 »
Az enyem is fogyasztott mar 5.5 kornyeken. Kirandulotempoban nyaron :)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4548
D-4D
« Válasz #812 Dátum: 2006.03.31 21:47:56 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "norbi1974"
Remélem a próféta szól belőled és egyszer én is elérem ezt a fogyit hasonló viszonyok között. :wink: Addig pedig élek és remélek...

A Palaczk által említett Corolla dízel, úgyhogy nem valószínű, hogy ezt produkálni fogod valaha  :wink:

Igaz az enyém még 2000-es, de nekem már volt 5.1-es fogyim. Egyenletes 90 km/h-s országút után. ;-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #813 Dátum: 2006.03.31 22:54:52 »
Mégis mindenhonnan az az info jön le, hogy a fogyi kb 6-8000 km után áll be arra, ami végleges átlagnak tekinthető. Kb akkorra érik össze a technika.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #814 Dátum: 2006.03.31 22:59:53 »
A gyorsításhoz annyit, hogy azért érdemes lehetőleg nagyobb gázzal gyorsítani, hogy a szívási veszteséget valamelyest kiküszöböljük. Kis gáz, kis pillangószelep nyitás, nagyobb szívási veszteség. Nagyobb gáz, jobban nyitva pillangószelep, kisebb veszteség. Ezért is fejlesztett pl a OFF BMW ON fojtószelep nélküli motorokat.
Gabe 254.

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
D-4D
« Válasz #815 Dátum: 2006.04.01 10:47:39 »
Idézetet írta: "Kgabe"
A gyorsításhoz annyit, hogy azért érdemes lehetőleg nagyobb gázzal gyorsítani, hogy a szívási veszteséget valamelyest kiküszöböljük. Kis gáz, kis pillangószelep nyitás, nagyobb szívási veszteség. Nagyobb gáz, jobban nyitva pillangószelep, kisebb veszteség. Ezért is fejlesztett pl a OFF BMW ON fojtószelep nélküli motorokat.


Kicsit megutotte a szemem ez a szivas szo... en ugyan kvazi hozza nem erto vagyok, de rakerdezek... biztosan van ennek letjogosultsaga egy nagynyomasu common rail diesel motornal? ... de ha a VVTi-re irtad, akkor is ketseges,  hiszen ott is befecskendezi az uzemanyagot nem szivja... vagy rosszul ertelmeztem valamit?
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #816 Dátum: 2006.04.01 13:09:15 »
Idézetet írta: "afekete"
Igaz az enyém még 2000-es, de nekem már volt 5.1-es fogyim. Egyenletes 90 km/h-s országút után. ;-)

Átlagos viszonyokról beszéltünk természetesen  :wink:
Egyenletes 90-nél a dízel 4-et, vagy annyit se enne.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4548
D-4D
« Válasz #817 Dátum: 2006.04.01 23:19:13 »
Idézetet írta: "Sniper"
Idézetet írta: "Kgabe"
A gyorsításhoz annyit, hogy azért érdemes lehetőleg nagyobb gázzal gyorsítani, hogy a szívási veszteséget valamelyest kiküszöböljük. Kis gáz, kis pillangószelep nyitás, nagyobb szívási veszteség. Nagyobb gáz, jobban nyitva pillangószelep, kisebb veszteség. Ezért is fejlesztett pl a OFF BMW ON fojtószelep nélküli motorokat.


Kicsit megutotte a szemem ez a szivas szo... en ugyan kvazi hozza nem erto vagyok, de rakerdezek... biztosan van ennek letjogosultsaga egy nagynyomasu common rail diesel motornal? ... de ha a VVTi-re irtad, akkor is ketseges,  hiszen ott is befecskendezi az uzemanyagot nem szivja... vagy rosszul ertelmeztem valamit?

Szerintem a szívás itt a levegőre és nem az üzemanyagra vonatkozik.
(Én még mindig szkeptikus vagyok a padlógázzal kapcsolatban, mert szerintem olyankor beleszólhat már a vezérlés, de a 3/4 gáz biztos jobb, mint ha szép folyamatosan gyorsítasz - csak válts el 2000-nél. :-) )
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #818 Dátum: 2006.04.02 22:04:07 »
Idézetet írta: "norbi1974"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "norbi1974"
Akkor ez azt jelenti, hogy már 2800 km után is látnom kéne valami fogyi csökkenést? :szomoru: Sajna nekem még mindig 7,6-8l.

Az 1000km a kritikus, de az alkatrészek összekopása még utána is tart! Több fórumtárs tapasztalata alapján az első olajcsere környékén fog végleg beállni a fogyi. Viszont az is biztos, hogy nagyon láb és forgalmi helyzet-függő a dolog.

Tom, de hidd el, folyamatosan nézem a pillanatnyi fogyit és aszerint ténykedem. Viszont egy 100 km-es városon kívüli úton sem lett az átlagom 7,1l alatt, pedig falukban 75-80, közúton 95-110 között mentem este, nagyon szerény forgalomban (8-10 előzés) és 95%-ban 5-ösben közlekedtem. A kigyorsításoknál is nagyon finoman bántam a gázzal. Ennél többet nem tudok tenni! :szomoru:


Ott , Pápa környékén azért vannak dimbek meg dombok , nem ;) ? ... Sokat számít . Én ha az Alfődon közlekedek 100 körül a Camryvel , akkor csak 6-ot eszik . Ha ugyanezt Somogyban művelem , akkor 7-et . Ennyit dobnak rajta az emelkedők .

Egyébként később , fokozatosan szerintem egy 3-4 deci csökkenésre még számíthatsz , főleg ha Tamás69 ajánlatát megfogadva legközelebb 0 W olajat töltesz a kocsiba - ez tényleg sokat számít  :idea: ! És még valami : az előírt helyett nyugodtan járhatsz 2.4-2.5 bar nyomással a kerekekben . Arrafelé nem olyan rosszak az utak , nem fogod különösebb hátrányát érezni , kanyarban még stabilabb is így a kocsi , és a fogyasztásnak jót tesz  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #819 Dátum: 2006.04.02 22:10:41 »
Idézetet írta: "norbi1974"
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "norbi1974"
A kigyorsításoknál is nagyon finoman bántam a gázzal. Ennél többet nem tudok tenni! :szomoru:


-A kigyorsításnál padlógázzal jobban jársz!

Why? Sosem hallottam még. :?:  Talán a turbósoknál igen, ha azt akarják hogy menjen. :hmm:


Két okból . Egyrészt mert a motorba áramló levegő teljesen nyitott fojtószelep (azaz padlógáz) mellett mutatja a legkedvezőbb örvénylési tulajdonságokat .

Másrészt , mert a cél az , hogy minél hamarabb fel tudj kapcsolni a következő fokozatba, minél hamarabb elérd azt a legalacsonyabb (2000-2500-as) fordulatszámot , ahol ezt már megteheted anélkül , hogy a következő fokozatban "meghalna" a motor . Ezt a gyorsítási folyamatot pedig egyértelműen padlógázzal tudod a leginkább lerövidíteni . Így summa summarum kevesebb üzemanyagot égetsz el , mintha óvatosabb gázadással , de hosszabb ideig gyorsítanál - tekintettel arra , hogy a modern injektoros autók befecskendezése egyébként sem juttat több benzint az égéstérbe , mint amit el is tud égetni a motor .

Persze , ahogy Tamás is írta , mindez csak injektoros benzines motorral szerelt autókra érvényes ! Dízelekre és karburátoros benzinesekre nem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #820 Dátum: 2006.04.02 22:13:05 »
Idézetet írta: "Sniper"
Idézetet írta: "Kgabe"
A gyorsításhoz annyit, hogy azért érdemes lehetőleg nagyobb gázzal gyorsítani, hogy a szívási veszteséget valamelyest kiküszöböljük. Kis gáz, kis pillangószelep nyitás, nagyobb szívási veszteség. Nagyobb gáz, jobban nyitva pillangószelep, kisebb veszteség. Ezért is fejlesztett pl a OFF BMW ON fojtószelep nélküli motorokat.


Kicsit megutotte a szemem ez a szivas szo... en ugyan kvazi hozza nem erto vagyok, de rakerdezek... biztosan van ennek letjogosultsaga egy nagynyomasu common rail diesel motornal? ... de ha a VVTi-re irtad, akkor is ketseges,  hiszen ott is befecskendezi az uzemanyagot nem szivja... vagy rosszul ertelmeztem valamit?


Az üzemanyagot befecskendezi , a levegőt szívja . És ebbe a szívásba zavar bele a beáramló levegő útjában , szögben álló fojtószelep . A legkedvezőbb az , ha a fojtószelep teljesen nyitott állásban van .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #821 Dátum: 2006.04.02 22:18:39 »
Köszi Palaczk, így már nem kell válaszoljak!
Gabe 254.

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
D-4D
« Válasz #822 Dátum: 2006.04.02 23:18:10 »
Kösz mindenkinek!
Ezentúl csak parkettán közlekedek. :vezetes: Persze csak 2000-2500-ig, majd elváltok. Ha nem akkor meg a gép állít meg 6500 körül. :nagymosoly: Viszont Palaczk, a 3-4 deci remélem megszaporodik még egy kicsit. :kacsint: Úgy 8-10 deci körül már megelégednék a :toy: val.
Hogy egy kis jót is írjak: Sok kocsit :vezetes: már életemben, de ilyen jó váltóval nem igen találkoztam. Sokan istenítik a Hondáét, de az enyém NAGYON nem szerette a hirtelen váltásokat. Mikor gyorsulásra került a sor én úgy szoktam váltani, mint 1 idegbeteg, mikor rúg egyet a lábával. :mrgreen: Ilyenkor a váltás enyhe reccsenéssel történt 1 :arrow: 2-be. Tudom, a szinkrongyűrű lehetett az oka (vagy mi) :hmm: de akkor is a  :toy: -é tökéletes. [smilie=icon_winner.gif]
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

ptomi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
D-4D
« Válasz #823 Dátum: 2006.04.04 17:42:24 »
Idézetet írta: "norbi1974"
Kösz mindenkinek!
Ezentúl csak parkettán közlekedek. :vezetes: Persze csak 2000-2500-ig, majd elváltok. Ha nem akkor meg a gép állít meg 6500 körül. :nagymosoly: Viszont Palaczk, a 3-4 deci remélem megszaporodik még egy kicsit. :kacsint: Úgy 8-10 deci körül már megelégednék a :toy: val.
Hogy egy kis jót is írjak: Sok kocsit :vezetes: már életemben, de ilyen jó váltóval nem igen találkoztam. Sokan istenítik a Hondáét, de az enyém NAGYON nem szerette a hirtelen váltásokat. Mikor gyorsulásra került a sor én úgy szoktam váltani, mint 1 idegbeteg, mikor rúg egyet a lábával. :mrgreen: Ilyenkor a váltás enyhe reccsenéssel történt 1 :arrow: 2-be. Tudom, a szinkrongyűrű lehetett az oka (vagy mi) :hmm: de akkor is a  :toy: -é tökéletes. [smilie=icon_winner.gif]


Szerintem is nagyon frankó a váltója bár egy dolgot azért megemlítenék, néha a rükit mintha egy kicsit nehezen venné, főleg olyankor figyelhető ez meg amikor megállok berakom rükibe a váltózár miatt, olyankor nem annyira vajas mint egyébként...

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #824 Dátum: 2006.04.04 18:15:38 »
Idézetet írta: "ptomi"
néha a rükit mintha egy kicsit nehezen venné, főleg olyankor figyelhető ez meg amikor megállok berakom rükibe a váltózár miatt, olyankor nem annyira vajas mint egyébként...

Mivel a rükverc szinkronizálatlan, ez teljesen természetes.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D