A kigyorsításoknál is nagyon finoman bántam a gázzal. Ennél többet nem tudok tenni! :szomoru:
-A kigyorsításnál padlógázzal jobban jársz!
Why? Sosem hallottam még. Talán a turbósoknál igen, ha azt akarják hogy menjen. :hmm:
Két okból . Egyrészt mert a motorba áramló levegő teljesen nyitott fojtószelep (azaz padlógáz) mellett mutatja a legkedvezőbb örvénylési tulajdonságokat .
Másrészt , mert a cél az , hogy
minél hamarabb fel tudj kapcsolni a következő fokozatba, minél hamarabb elérd azt a legalacsonyabb (2000-2500-as) fordulatszámot , ahol ezt már megteheted anélkül , hogy a következő fokozatban "meghalna" a motor . Ezt a gyorsítási folyamatot pedig egyértelműen padlógázzal tudod a leginkább lerövidíteni . Így summa summarum kevesebb üzemanyagot égetsz el , mintha óvatosabb gázadással , de hosszabb ideig gyorsítanál - tekintettel arra , hogy a modern injektoros autók befecskendezése egyébként sem juttat több benzint az égéstérbe , mint amit el is tud égetni a motor .
Persze , ahogy Tamás is írta , mindez csak
injektoros benzines motorral szerelt autókra érvényes ! Dízelekre és karburátoros benzinesekre nem .