Valószínű izzítógyertya gond, meg kellene nézni hogy nem-e szakadtak, és mit mutatnak ellenállásra. Ha még gyárik, tuti hogy cserések, ami nem lesz egyszerű valószínűleg ennyi idő után.
Én tegnapelőtt cseréltem 3-at, tavaly 1-et, gyári Beru volt benne, Denso ment a helyére. ~105e-van az autóban.
Megbízható, jó szervizbe vidd, mert ha beleszakad az izzítógyertya (amire sajnos így jó esélyed van, ha régóta nem működött, akkor el tud kokszosodni a feje, és nem lehet kitekerni), akkor az csak hengerfej levételével orvosolható, ami nem olcsó, és nem rövid javítás.
Mielőtt nekiláttok a cserélnek érdemes jó minőségű gázolajjal menni egy ~100km-es kört autópályán, 130-140km/h sebességgel, akkor jó eséllyel megtisztul az égéstér amennyire lehet.
A cserét mindenképp meleg motornál próbáljátok meg, akkor jobbak az esélyek.
Kimérni negyed óra, le kell venni azt a fém hidat, és utána egyesével a menetes rész, és a külső köpeny között tudsz mérni szakadást multival. Ha nem sípol, az hibás.
Kitekerés előtt porszívóval, sűrített levegővel tisztítsátok meg a környéket, nehogy por hulljon az égéstérbe.