Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1012654 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

TAndor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D
« Válasz #3990 Dátum: 2016.10.11 13:56:27 »
A DPF-ről ezeket érdemes elolvasni pl:
http://www.origo.hu/auto/20150521-reszecskeszuro-bemutatasa.html
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/figyelmet_biztosan_igenyel_a_reszecskeszuro_es_draga_is_rettegjunk-11990
http://www.reszecskeszuro.hu/a-reszecskeszuro-mukodese/
Az 1,4D-4D -nél a szűrő tömítettségét figyeli két szenzor (szűrő előtt, szűrő után), nem km függő a regerenálás indítása. ADBlue adalék nincs.
A regerenálást a pillanatnyi fogyasztás jelentős megemelkedéséről lehet észrevenni, illetve alapjárat megemelkedéséről (pl lámpánál állva 800/perc helyett 1000).
Ha sok a városi használat, akkor sürűbben regenerál (akár 100 km-ként), és emiatt előfordulhat, hogy felhigul a motorolaj (gázolaj kerül bele, romlik a minősége!!!). Ezért érdemes legalább hetente nézni az olajszintet, és ha emelkedik, akkor irány a márkaszervíz: cseréljék le az olajat (ha garanciális, akkor garanciában!) és ellenőrízzék a szűrő állapotát.
Arra nem sikerült még választ találnim, hogy ártunk-e a motornak, ha regenerálás közben leállítjuk. Valaki tudja a választ?


Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3991 Dátum: 2016.10.20 12:22:26 »
Azt hittem ennél közvetlenül a szürőbe történik a befecskendezés. Hát elég gáz, hogy még izlelgessem az olajat, hogy hígul e.
Már lassan kezdem bánni, hogy nem hybrid et vettem.
Pedig általános vélemény, hogy nem nagyon van probléma ezzel a motorral.

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3992 Dátum: 2016.11.05 09:58:55 »
Tiszteletem.
Ma reggel furcsaság volt. Vagy legalább is nekem az. Kiálltam a garázsból ami 13 fokos volt. K int 0 fok. Alapjárat normális. Majd menet közben és később kicsivel mikor majd negyed meleg volt a motor álló helyzetbe majd megemelte 1300 ra a fordulatot.  Csak lestem. MÁskor is mentem hideg, langyos motorral de ilyen fordulatot még nem csinált.
Regenerálás biztos hogy nem lehet mert hideg motornál nuku elvileg.
Ismerősőm azt mondta, hogy ezek mérik már a beszívott levegő hőmérsékletét és az alapján variálja a befecskendezést.
Csak nézek.
Nálam még a régi módszer van a fejben, hogy ahogy melegszik és a motor hőfokát nézve van szabályzás.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.05 10:00:34 írta Betyarka »

TAndor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D
« Válasz #3993 Dátum: 2016.11.07 10:27:48 »
"Regenerálás biztos hogy nem lehet mert hideg motornál nuku elvileg."
Azért erre nem vennék mérget. Corolla 1,4 D-4D -nél többször tapasztaltam, hogy nekiáll regenerálni már félig meleg motornál is.

nemedi1990

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re:D-4D
« Válasz #3994 Dátum: 2017.01.08 16:12:28 »
Sziasztok. 2006os 1.4 d-4d corollam  van 200.000 km-el. Aksi 1 honapja lett cserelve, illetve 1 honapja voltam fektarcsa cseren akkor tettek bele porlaszto tisztitot illetve megnyugtattak, hogy minden rendben. Ma reggel 5ik inditasra indult csak illetve fekete fustott okadott. Szerintetek erdemes elvinni szervizbe vagy ez normalis? Bo 2 eve van nalam de ilyet meg soha nem csinalt.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3995 Dátum: 2017.01.08 16:45:10 »
Valószínű izzítógyertya gond, meg kellene nézni hogy nem-e szakadtak, és mit mutatnak ellenállásra. Ha még gyárik, tuti hogy cserések, ami nem lesz egyszerű valószínűleg ennyi idő után.  :no:

Én tegnapelőtt cseréltem 3-at, tavaly 1-et, gyári Beru volt benne, Denso ment a helyére. ~105e-van az autóban.

Megbízható, jó szervizbe vidd, mert ha beleszakad az izzítógyertya (amire sajnos így jó esélyed van, ha régóta nem működött, akkor el tud kokszosodni a feje, és nem lehet kitekerni), akkor az csak hengerfej levételével orvosolható, ami nem olcsó, és nem rövid javítás.

Mielőtt nekiláttok a cserélnek érdemes jó minőségű gázolajjal menni egy ~100km-es kört autópályán, 130-140km/h sebességgel, akkor jó eséllyel megtisztul az égéstér amennyire lehet.
A cserét mindenképp meleg motornál próbáljátok meg, akkor jobbak az esélyek.  :yes:

Kimérni negyed óra, le kell venni azt a fém hidat, és utána egyesével a menetes rész, és a külső köpeny között tudsz mérni szakadást multival. Ha nem sípol, az hibás.
Kitekerés előtt porszívóval, sűrített levegővel tisztítsátok meg a környéket, nehogy por hulljon az égéstérbe.  ;)

nemedi1990

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re:D-4D
« Válasz #3996 Dátum: 2017.01.08 16:53:35 »
Köszi  a segítséget. Mindenképp toyota márkaszervíz lesz, holnap fel is hívom őket. Épp ma mentünk vele 110 km-t pályán. Kíváncsi vagyok holnap hogy indul.

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:D-4D
« Válasz #3997 Dátum: 2017.01.12 20:50:44 »
Sziasztok!

Sajnos nagy hidegbe nekem is előjöttek a "diesel problémák" nagy hidegekbe nehezen indult ezért cseréltettem izzítógyertyát (DENSO-ra) rajta meg kicseréltem az akksimat is. Viszont sajnos a probléma ugyan úgy fent áll még részben úgy, hogy nem indul el elsőre. Izzítok indítok és nem áll be az alapjárat megáll kicsit tovább hagyom elfordítva a kulcsot nyektetve az önindítót elindul és először elég magasan 1200-1300 csúnya hanggal majd kb fél perc és beáll 1000-re kicsit szebb hangon. (Ha kétszer ráizzítok akkor elsőre is elkapja a fonalat) Készüljek önindító cserére vagy valami más van a háttérbe? Tudom szervizbe kéne vinni de most külföldön tartózkodok és ha már beállok a kapun az egy kisebb vagyon így ezért lennék kíváncsi az ötletekre vagy tapasztalatokra első körben.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3998 Dátum: 2017.01.12 21:17:26 »
-5 fok alatt ha teljesen áthűlt az autó, akkor én is alapból 2x izzítok, egyébként nálam is előfordul hogy iszonyat kopogás mellett leáll.

Ez ilyen foci.  ::)

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:D-4D
« Válasz #3999 Dátum: 2017.01.12 21:28:52 »
-5 fok alatt ha teljesen áthűlt az autó, akkor én is alapból 2x izzítok, egyébként nálam is előfordul hogy iszonyat kopogás mellett leáll.

Ez ilyen foci.  ::)
Értem én hogy ez ilyen foci, de az azonos korú Hilux a cégnél egyből 1 izzításra indul ugyan olyan körülmények között ezért volt érdekes... ráadásul egy kúton is tankolunk, MOL-nál sima gázolajat és semmi prémium  ::)

Attila_2017

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
D4D DPF-probléma és hengerfejtömítés
« Válasz #4000 Dátum: 2017.01.13 19:47:50 »
Üdv!

Nekem kb. 100E km-nél jöttek a DPF gondok. 2x voltam szervizben tisztításon, aztán meguntam és bánja kánya kerül, amibe kerül kicseréltettem a szűrőt. Megtörtént és a probléma (leszabályzás és motorhibajelzés) újra előjött, gyí vissza szakszervizbe. Néztek rám bután, nem értették miért jött megint elő a hiba. Aztán másnap hívtak, hogy a szűrő előtti szenzor volt a hibás, kicserélték díjmentesen. Hát persze, a cserére otthagytam kb. 1700 eurót.
No, de ezt csak tanulságnak, érdekességnek...

Kérdés!
Most lesz a vas (Corolla Verso 2.2 136 LE) 9 éves (150E km-rel) és leszámítva, hogy hidegben nehezen veszi az egyest ill. lassabban a kettes sebességet, spekulálok rajta, hogy lecserélem, mert kicsit aggódok a hengerfejtömítéses probléma miatt. Még jó áron el tudnám adni, de azért megszerettem...  Az említett dolgokon kívül még egy "érdekesség": néha alapjáraton kicsit felpörög, aztán visszaesik a fordulatszám, de ezt elég gyorsan teszi. De inkább csak hideg időben történiki és azt vettem észre, ha sokat (3-400 km) megyek rövid szakaszokat, akkor jön elő.
És ami ezek után érdekel:
Van okom az aggodalomra a hengerfejtömítés miatt?
Igaz, hogy ez ennél a motortípusnál mindenféleképp elő fog jönni?

Köszönöm a segítséget előre is!
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.13 19:49:52 írta Attila_2017 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #4001 Dátum: 2017.01.13 21:57:14 »
Értem én hogy ez ilyen foci, de az azonos korú Hilux a cégnél egyből 1 izzításra indul ugyan olyan körülmények között ezért volt érdekes... ráadásul egy kúton is tankolunk, MOL-nál sima gázolajat és semmi prémium  ::)

A Hilux egy túltervezett "munkagép", amit úgy találtak ki, hogy minden körülmények között induljon, működjön. Valószínű jóval túltervezett izzító, és befecskendező rendszerrel, hogy az "extrém" körülmények között is megfelelő működést biztosítson.

A mi kis dízelmotorunk pedig K-K Európának készült, ahol nem valós elvárás, hogy -20°C-ban is egy izzítás után induljon. Érthető, és védhető a gyár részéről, hogy nem tervezte a kelleténél túl az izzítórendszert.  :yes:

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:D-4D
« Válasz #4002 Dátum: 2017.01.24 00:13:10 »
Sziasztok

Két kérdésem volna.
 2.2 D-Cat Corolla Verso (177LE) hütőfolyadék csere . Milyen folyadékot lehet alkalmazni (a gyárin túl)?
Feltételezem a "Tescos" Favorit C12 ALU fagyálló h.folyadék nem elégíti ki a motor követelményeit.
Akkor milyen megoldás jöhet szóba, ha mint mindannyian árérzékeny vásárló vagyok?
Másik kérdésem, hogy utóbbi időben az alapjárat nem az igazi. Bemelegedett motornál gyakran (utanként egyszer szinte biztos)
leáll. Leesik a fordulat és leáll.  :hmmmm:
Újra lehet indítani gond nélkül, de ez eddig nem volt rá jellemző.
EGR tisztítás segít rajta? Ez még nem volt megtisztítva mióta nálam van (2014)  :?:
Olaj és szűrők nemrég cserélve (levegő. pollen, ü.anyag)
Jelenleg 140.000 km van benne.
Egyébiránt az EGR tisztítás szükségét miből veszem észre?
Köszönöm segítségetek

addamo22

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D
« Válasz #4003 Dátum: 2017.03.04 17:33:45 »
Nekem 2006 1.4 D4d van. Nagyon meg vagyok vele elégedve.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4004 Dátum: 2017.03.04 20:56:26 »
Nekem 2006 1.4 D4d van. Nagyon meg vagyok vele elégedve.
Na ja a mi 1.4 D4D-ről szinte nem is lehet gondokról hallani, nekem se volt semmi.
Akár itt a forumon is a 2.2-esek vezetnek a problémák előfordulásában.