No, a mai napon előadtam a legnagyobb baromságot, amit benzinkúton elő lehet adni. Tegnap elég húzós szülinapon voltam, szóval eléggé a komfortzónámon kívül éreztem magam reggel, de haza kellett érni, de ha már úgyis a bejáratott Kálvária téri Shell mellett jövök el, akkor már tankolok.
Örömmel láttam milyen olcsó a nyál, kipattantam, húzom le a pisztolyt, elkezdem nyomni bele, aztán zavart éreztem az erőben. Egyrészt túl könnyen ment bele, másrészt olyan fura a színe.
B+ hát ez BENZIN!!!
Amire ez végigfutott a csikorgó fogaskerekeken, belement már kb 4 lityó benzin.
Előtte való héten muter autójával jártam, leszervizeltem, meg mentem vele hosszabb távot, hogy nehogy valami meglepi legyen, amit muter nem hall/érez stb. Persze utolsó nap megtankoltam, ugyanitt, lehet ez zavart be... Mind1, *** voltam, meg figyelmetlen. Gyors telefon szervizes ismerősnek, elvileg 10%-os arányban még nem para, volt már több ilyen eset, egyetlen esetben fordult elő, hogy 40e km-el a félretankolás után berágódott a nagynyomású. Ilyenkor ugye nem is a benzin maga a gond, hogy nem bírja a nyomást és hamarabb öngyullad, hanem, hogy le tudja mosni a pumpa faláról, adagolókból a gázolajat, és akkor bizony szárazon jár...
Szóval a konzultáció után arra jutottam magamban, hogy telenyomom prémium dízellel, csurig, és hazajövök vele (~20km), aztán majd itthon lefejtem.
A 4 liter benya mellett van most kb 10 liter OMW prémium, meg 40l Shell prémium.
Haver átveszi a tanknyi mixet 10e-ért, szóval baromi jól jártam...
Ott hagyni nagyon nem akartam az autót, szerelőt/trélert hívni nem lett volna kifizetődő vasárnap délelőtt, szóval maradt ez az opció.
A kérdésem a következő: Hogy lehet a legkönnyebben leszívni a tankot, kiüríteni az üzemanyag rendszert? Üzemanyagszűrőt le kell venni gondolom, akkor azt cseréljem? (20e km van benne)