Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1014346 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D
« Válasz #3690 Dátum: 2014.07.29 20:14:09 »
szivargyújtó általában 10-20A gyárilag.
Külön kell biztosítva lennie...valaki oda betehetett egy nagyobb biztit és az előtte levő főbb olvadt ki...szivargyújtótól nem mehet el semmi fontosabb berendezés!
Töltők nagyon sokszor kivágják...taxisoknál általános, ők mindig töltenek valamit..:)

Ahogy mondod!  :yes:

Nekem tavaly nyáron a szivargyújtó-elosztó elsz.rta az aljazatomat, mégsem ment ki semmi komolyabb.  ;)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Csaszi4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:D-4D
« Válasz #3691 Dátum: 2014.07.31 13:18:06 »
Nem tudom de nekem 25-öset kellett cserélnem,és elment az index,kormány szervó,rádió is! :hmmmm:

Az az AM1-es biztosíték! Onnét tudom, hogy nekem az előtte lévő 40A-es IG1-es relé ment tönkre, és akkor nekem sem működött az utastérben szinte semmi sem! Se ablakemelő, se index, se korm.szervo, se ABS, se műszerfal lámpák - világítás, se ablaktörlő.

És ezután kezdett el csörögni a kocsi is! Ami azóta is csörög, csak most már kopog is valami a motortérből! A porlasztótisztító folyadék nagyon hasznos, a motor már táltos, csak még mindig csörög. Füst semmi, olajfogyás semmi, EGR szelep csillog villog! Annyi azért változott, hogy most már azért hidegen nem csörög annyira, csak melegen. Vagy ez már csak bebeszélem magamnak? Tisztítom tovább, hátha..... Hol van az én kis kedvenc csendes D4D-m aminek szinte csak a turbó fütyülését lehetett hallani!  ;)

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D
« Válasz #3692 Dátum: 2014.08.01 20:36:58 »
Igen,az AM-1-es biztosítékot cseréltem!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3693 Dátum: 2014.08.03 17:13:27 »
No, a mai napon előadtam a legnagyobb baromságot, amit benzinkúton elő lehet adni. Tegnap elég húzós szülinapon voltam, szóval eléggé a komfortzónámon kívül éreztem magam reggel, de haza kellett érni, de ha már úgyis a bejáratott Kálvária téri Shell mellett jövök el, akkor már tankolok.
Örömmel láttam milyen olcsó a nyál, kipattantam, húzom le a pisztolyt, elkezdem nyomni bele, aztán zavart éreztem az erőben. Egyrészt túl könnyen ment bele, másrészt olyan fura a színe.  :hmmmm: B+ hát ez BENZIN!!!  :censored:

Amire ez végigfutott a csikorgó fogaskerekeken, belement már kb 4 lityó benzin.  :cry: Előtte való héten muter autójával jártam, leszervizeltem, meg mentem vele hosszabb távot, hogy nehogy valami meglepi legyen, amit muter nem hall/érez stb. Persze utolsó nap megtankoltam, ugyanitt, lehet ez zavart be... Mind1, *** voltam, meg figyelmetlen. Gyors telefon szervizes ismerősnek, elvileg 10%-os arányban még nem para, volt már több ilyen eset, egyetlen esetben fordult elő, hogy 40e km-el a félretankolás után berágódott a nagynyomású. Ilyenkor ugye nem is a benzin maga a gond, hogy nem bírja a nyomást és hamarabb öngyullad, hanem, hogy le tudja mosni a pumpa faláról, adagolókból a gázolajat, és akkor bizony szárazon jár...
Szóval a konzultáció után arra jutottam magamban, hogy telenyomom prémium dízellel, csurig, és hazajövök vele (~20km), aztán majd itthon lefejtem.
A 4 liter benya mellett van most kb 10 liter OMW prémium, meg 40l Shell prémium.

Haver átveszi a tanknyi mixet 10e-ért, szóval baromi jól jártam...  :lol:

Ott hagyni nagyon nem akartam az autót, szerelőt/trélert hívni nem lett volna kifizetődő vasárnap délelőtt, szóval maradt ez az opció.


A kérdésem a következő: Hogy lehet a legkönnyebben leszívni a tankot, kiüríteni az üzemanyag rendszert? Üzemanyagszűrőt le kell venni gondolom, akkor azt cseréljem? (20e km van benne)


Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D
« Válasz #3694 Dátum: 2014.08.03 18:10:04 »
Ahogy olvasom, a benzin lassan ugyan, de elkeveredik a gázolajjal, de alapvetően a felületén lebeg, tehát ha nem fogyasztod ki szárazra, akkor nem kap nagy dózist. Persze a biztonság kedvéért ha haver átveszi a mixet, lehet, hogy jobb. De az is lehet, hogy nem véletlenül veszi át ;)
Gabe 254.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3695 Dátum: 2014.08.03 18:15:47 »
Nem kockáztatok inkább, tuti nem lennék nyugodt ezek után. Egyszer neki is legyen gyereknap...  :lol: Régi TDI, meg se fogja érezni.

Amúgy ennek sincs semmi fura hangja, jól megy, nem csörög, kopog. Csak a tudat...  :ph34r:

TZoli

  • Vendég
Re:D-4D
« Válasz #3696 Dátum: 2014.08.03 18:55:51 »

A kérdésem a következő: Hogy lehet a legkönnyebben leszívni a tankot, kiüríteni az üzemanyag rendszert? Üzemanyagszűrőt le kell venni gondolom, akkor azt cseréljem? (20e km van benne)

Szedd ki a hátsó üléspadot és kell lennie egy kis ablaknak, amit ha kiveszel a tank teteje is bontható általában bajonettzáras fedéllel, ott a legegyszerűbb leszívni.
Gázolajszűrőt is cserélj!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3697 Dátum: 2014.08.03 18:58:24 »
Rendben, köszönöm!

Gázolajszűrőből a gyárin kívül érdemes mást venni?

TZoli

  • Vendég
Re:D-4D
« Válasz #3698 Dátum: 2014.08.03 19:02:51 »
Én ezekbe mindig a gyárit teszem, a Mann se olcsóbb listaáron mint a gyári, mellesleg belefutottam Mannból Made in Bosnia Hercegovnia szűrőbe (olajszűrő) nem volt bizalomgerjesztő már kívülről sem.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.03 19:04:26 írta TZoli »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3699 Dátum: 2014.08.03 19:03:42 »
Mi pénz kb? Nem emlékszem már.  :wacko:

TZoli

  • Vendég
Re:D-4D
« Válasz #3700 Dátum: 2014.08.03 19:05:40 »
Holnap meg tudom mondani pontosan a gyári árát ha a műhelyben leszek, de 8-9ezer környéke rémlik.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3701 Dátum: 2014.08.03 19:09:29 »
Ahogy nézem, a MANN is olyasmi árban van, szóval akkor sanszos.

Köszi, ne fáradj, holnap úgyis elugrok akkor a Tsusho-ba.

Drága mellényúlás volt...  :wacko:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3702 Dátum: 2014.08.04 14:49:46 »
Na, nekiálltam, a csövek le is jöttek simán, de az a műanyag hollander az istennek se akar megmozdulni. Kézzel esélytelen, próbáltam ékszíj+patentfogó párossal de így is előbb csúszik meg rajta az ékszíj... Mással meg esélytelen odaférni, mert mélyen is van, meg a lemezben hagyott nyílás se sokkal nagyobb...

Mivel kellene az leszedni? Meg mi a fsznak húzzák meg ennyire?  :censored:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3703 Dátum: 2014.08.04 14:52:32 »
Nekem is volt hasonló eset,  majdnem üres tankba ment 5 lityi benzin, majd rá  tankoltuk 45-50 liter  gázolajat .
Nem lett gond . ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3704 Dátum: 2014.08.04 22:45:44 »
Na, csak sikerült leszedni, kaptam célszerszámot. Hiába feszengtem, ezt kézzel nem lehet leszedni. Olyan bikára van húzva, hogy a racsnis kulccsal alig tudtam megindítani, visszahúzni már a méterest használtam inkább...  :eek:

Amíg szét van szedve, gyártok is egy szerszámot hozzá, mert ez máshogy szét nem jön. Megemeltem az autó hátulját, egész ügyes geometriájú a tank úgyhogy kb 1.5-2l híján mindent ki tudtam szívni. Szűrtem kifelé jövet, meg amikor haver tankjába töltöttük, ez maradt fent:


Holnap hazakannázok 30l gázolajat, remélem megúsztam a dolgot.  ::)