Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7387223 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk
« Válasz #14850 Dátum: 2006.12.27 13:06:55 »
Idézetet írta: "Tide"
Hallod, Trotter, mi a véleményed errõl?  :nagymosoly:
Hát én nemtom, azért olvasgattam már az olajos témát nem egy helyen, szóval ha van annál régebbi cucc is, akkor lehet, hogy csak nekem tûnik annak, amúgy ez itt a normális, de mindenesetre maradjunk annyiban, hogy nekem túlvannak tûnik  :nyelv:
(ez egy nagyon hosszú mondat lett, el se olvasom, biztos nagyon értelmes lett  :szemez: )


Természetesen van véleményem. De mivel sztem ez itt már lerágott csont, mindenki elmondta, amit akart, ezért újat én sem tudok hozzátenni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk
« Válasz #14851 Dátum: 2006.12.27 13:13:41 »
Szerintem is jól gondolod Palaczk! :nagymosoly:

És ebben a dologban is kifogytam az érvekbõl.... Persze lehetnek regéket írni a harmatpontól, illetve a álló, vagy cirkuláló levegõ harmatponti különbségérõl, meg arról, hogy ha nincsen megfelelõ kicsapódási felület, akkor mi van, de sztem a tudományos megközelítést hagyjuk, mert ebben az esetben az empírikus tapasztalat alapján gyakorlati megoldást kell találni, mert a Corona így nem ideális körülmények között áll.

Mellesleg a garázstulajnak is elemi érdeke, hogy ne egy dunsztkötésben álljon az ott tárolt akármilye a késõbbiekben... Ja és tudtommal nem vadidegen garázsban áll a Corona...

Na, befejeztem..... :faradt:  :nagymosoly:  :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Beszélgessünk
« Válasz #14852 Dátum: 2006.12.27 13:24:20 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Szerintem is jól gondolod Palaczk! :nagymosoly:

És ebben a dologban is kifogytam az érvekbõl.... Persze lehetnek regéket írni a harmatpontól, illetve a álló, vagy cirkuláló levegõ harmatponti különbségérõl, meg arról, hogy ha nincsen megfelelõ kicsapódási felület, akkor mi van, de sztem a tudományos megközelítést hagyjuk, mert ebben az esetben az empírikus tapasztalat alapján gyakorlati megoldást kell találni, mert a Corona így nem ideális körülmények között áll.

Mellesleg a garázstulajnak is elemi érdeke, hogy ne egy dunsztkötésben álljon az ott tárolt akármilye a késõbbiekben... Ja és tudtommal nem vadidegen garázsban áll a Corona...

Na, befejeztem..... :faradt:  :nagymosoly:  :kacsint:


Két dolgot tehetsz: vagy fûtöd a garázst, és nem hagyod, hogy 10°C fok alá essen a hõmérséklet, vagy szellõzteted. Utóbbi olcsóbb, de huzatos. A jelenség fizika magyarázatától most tekintsünk el, mert pontos megfejtést csak a helyszín szemrevételezése után lehetne adni.
D: 212

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Beszélgessünk
« Válasz #14853 Dátum: 2006.12.27 14:49:13 »
Idézetet írta: "czsiga"
Két dolgot tehetsz: vagy fûtöd a garázst, és nem hagyod, hogy 10°C fok alá essen a hõmérséklet, vagy szellõzteted. Utóbbi olcsóbb, de huzatos.
Ha a valóban magas páratartalom a ludas, akkor a fûtés nem segít. Szinte kizárt hogy egy vastag beton tetõ úgy átmelegedjen, hogy ne legyen hõhíd. Az hogy a levegõ meleg nem számít, mert nem a levegõben lesz a párából víz, hanem a hideg felületre csapódik ki. Akkor csak a szellõztetés segít, talán ...
Ezt empírikusan tapasztaltam a saját bõrömön az új lakásunkban pár éve, majd kicsit tudományos oldalról is utánanéztem, sõt nem restelltem igaszságügyi szakértõt is felbérelni aki néhány oldalas mérési jegyzõkönyvet készített és megoldásokat javasolt. Szóval nem beszélek a levegõbe.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk
« Válasz #14854 Dátum: 2006.12.27 14:54:26 »
Figyelem!

Eladó 1db, sosemhasznált szövet autósszönyeg garnitúra (5 darabos, fekete) és 1db használt HP deskjet 600 nyomtató (patron van benne, de beszáradt, amúgy elvileg mûxik).
Az ára mindkettõnek: Nulla forint. Alku nincs.
Akinek kell, jöjjön érte a pénteki mikrotalira. Ha most péntekig nem kel el, kidobom õket.
Az elsõ priviben jelentkezõé a cucc.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #14855 Dátum: 2006.12.27 14:56:06 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "Palaczk"
A páratartalmat mindenféleképp le fogom mérni , bár valszeg nem ez a kulcs , hanem a hõhíd-jelenség . Az aknából nem pára jön föl , mert ott csontszáraz a föld ; viszont valszeg ez a nyitja annak , hogy miért van a garázsban melegebb , mint kint , és miért csapódik ki a tetõn a pára . Ha nekiállok cserélni a levegõt , ezzel kiegyenlítem a hõmérséklet-különbséget , és megszûnik a kicsapódás . Kulcsmomentum , hogy korábban míg a garázs naponta nyitogatva volt , nem volt megfigyelhetõ ez a jelenség .
Ez a sok ajtónyitogatós idõszak is ilyen hideg idõben volt? Amíg nincs elég hideg, addig nincs ez a jelenség.


Igen , korábban a garázsba naponta álltunk ki-be , télen is természetesen . Akkor nem volt ilyen vizesedés , soha , semmikor . A vizesedés azóta jelentkezik , mióta 1-2 hetes idõszakokon (néha még hosszabban) át nincs kinyitva a garázs . És csak ilyen nulla fok körüli idõkben . Ha 5-6 foknál melegebb van , nem csinálja ; és kemény fagy idején sem csinálja .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #14856 Dátum: 2006.12.27 14:58:48 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "czsiga"
Két dolgot tehetsz: vagy fûtöd a garázst, és nem hagyod, hogy 10°C fok alá essen a hõmérséklet, vagy szellõzteted. Utóbbi olcsóbb, de huzatos.
Ha a valóban magas páratartalom a ludas, akkor a fûtés nem segít. Szinte kizárt hogy egy vastag beton tetõ úgy átmelegedjen, hogy ne legyen hõhíd. Az hogy a levegõ meleg nem számít, mert nem a levegõben lesz a párából víz, hanem a hideg felületre csapódik ki. Akkor csak a szellõztetés segít, talán ...
Ezt empírikusan tapasztaltam a saját bõrömön az új lakásunkban pár éve, majd kicsit tudományos oldalról is utánanéztem, sõt nem restelltem igaszságügyi szakértõt is felbérelni aki néhány oldalas mérési jegyzõkönyvet készített és megoldásokat javasolt. Szóval nem beszélek a levegõbe.


A fûtést ki is lõném , az azért marha sokba kerülne , hogy ott folyton fûtsek valamivel . A ventillátor , idõkapcsolóval napi pár órán át mûködtetve , biztosan sokkal olcsóbb lesz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #14857 Dátum: 2006.12.27 15:02:29 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Szerintem is jól gondolod Palaczk! :nagymosoly:

És ebben a dologban is kifogytam az érvekbõl.... Persze lehetnek regéket írni a harmatpontól, illetve a álló, vagy cirkuláló levegõ harmatponti különbségérõl, meg arról, hogy ha nincsen megfelelõ kicsapódási felület, akkor mi van, de sztem a tudományos megközelítést hagyjuk, mert ebben az esetben az empírikus tapasztalat alapján gyakorlati megoldást kell találni, mert a Corona így nem ideális körülmények között áll.

Mellesleg a garázstulajnak is elemi érdeke, hogy ne egy dunsztkötésben álljon az ott tárolt akármilye a késõbbiekben... Ja és tudtommal nem vadidegen garázsban áll a Corona...

Na, befejeztem..... :faradt:  :nagymosoly:  :kacsint:


Az van , hogy ez a garázs korábban jóbarátnémé volt , addig ingyen használtam  :pofa:  ... most õsszel viszont eladta , én meg mikor meghallottam hogy az új tulajék ki akarják adni bérbe , egybõl ki is béreltem . Így maradt a megszokott környezet , na ja , havi 10 ezerért  :szemforgat: ... de olcsóbbat nem nagyon kaptam volna máshol sem , illetve csak sokkal xarabb , veszélyesebb helyen . Úgyhogy maradtam .

Amúgy nem hiszem , hogy az új tulajéknak bármi kifogásuk lenne a venti beépítésével szemben , elvégre ez növeli a garázs használati értékét . Egyébként õk is Toyotások , egy E12 szedánjuk van :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Beszélgessünk
« Válasz #14858 Dátum: 2006.12.27 16:32:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A páratartalmat mindenféleképp le fogom mérni , bár valszeg nem ez a kulcs , hanem a hõhíd-jelenség . Az aknából nem pára jön föl , mert ott csontszáraz a föld ; viszont valszeg ez a nyitja annak , hogy miért van a garázsban melegebb , mint kint , és miért csapódik ki a tetõn a pára . Ha nekiállok cserélni a levegõt , ezzel kiegyenlítem a hõmérséklet-különbséget , és megszûnik a kicsapódás . Kulcsmomentum , hogy korábban míg a garázs naponta nyitogatva volt , nem volt megfigyelhetõ ez a jelenség .

Az, hogy az akna száraz(nak tûnik), még nem jelenti azt, hogy onnan nem párolog el nedvesség. És lehet, ez pont elég, hogy a plafonon kicsapódjon. A szellõz(tet)és annyiban fog segíteni, hogy nem fog a benti pára jelentõsen a külsõ fölé emelkedni, éz ez lehet, hogy megoldja a dolgot. Én azért az aknára is szánnék néhány méter fóliát.
Ha belegondolok, akkor a garázs hõmérséklete nem tér el jelentõsen a külsõtõl. Ergo, a relatív páratartalomban kell keresni a jelenség okát. Ha van egy idõszakos légáram a két tér között, akkor nem szabad, hogy a páratartalom is jelentõsen különbözzön.  :roll:  :hmm:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

rezol

  • Vendég
Beszélgessünk
« Válasz #14859 Dátum: 2006.12.28 17:34:23 »
Szerintetek a gyalogos közlekedésben, különös tekintettel a hipermarketeken belüli közlekedésre, van létjogosultsága/értelme a kresz szerinti közlekedésnek?
Gondolok itt elsõsorban a jobbra tartásra, illetve a jobbkéz szabályra.
Vagy hülyeség?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk
« Válasz #14860 Dátum: 2006.12.28 17:58:01 »
Idézetet írta: "Szonár"
Szerintetek a gyalogos közlekedésben, különös tekintettel a hipermarketeken belüli közlekedésre, van létjogosultsága/értelme a kresz szerinti közlekedésnek?
Gondolok itt elsõsorban a jobbra tartásra, illetve a jobbkéz szabályra.
Vagy hülyeség?


Nem hülyeség. Többnyire ki is van írva, hogy a KRESZ szabályai érvényesek a magánterületükön is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk
« Válasz #14861 Dátum: 2006.12.28 18:02:44 »
Idézetet írta: "Szonár"
Szerintetek a gyalogos közlekedésben, különös tekintettel a hipermarketeken belüli közlekedésre, van létjogosultsága/értelme a kresz szerinti közlekedésnek?
Gondolok itt elsõsorban a jobbra tartásra, illetve a jobbkéz szabályra.
Vagy hülyeség?


Mindenhol a KRESZ érvényes ilyen helyeken. Ha nincs elsõbbségadás kötelezõ tábla, akkor jobbkéz szabály van.

rezol

  • Vendég
Beszélgessünk
« Válasz #14862 Dátum: 2006.12.28 18:36:43 »
Félreértettétek. :) (Mondom, hogy hülyeség.)
Két gyalogos, vagy gyalogosan kocsit toló ember között, bent a bótban.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk
« Válasz #14863 Dátum: 2006.12.28 18:47:37 »
Idézetet írta: "Szonár"
Félreértettétek. :) (Mondom, hogy hülyeség.)
Két gyalogos, vagy gyalogosan kocsit toló ember között, bent a bótban.


Bakker :banging:  :banging:  :banging:  :banging:
De pihent walaky... :mrgreen:  :rolleyes:

Ott bent nincsen semmiféle szabály. Keresztbe kasul, lehetõleg mindenkit akadályozva. Rulez nyögdíjas-táskás mamóka.... :sunyi:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rezol

  • Vendég
Beszélgessünk
« Válasz #14864 Dátum: 2006.12.28 18:59:07 »
Annyira nem, de ha tolom a megrakott, ergo nagy tömegû kocsit és már "bent vagyok a keresztezõdésben", akkor furcsállom azt az anyukát, aki balról 1000L tolja neki a kocsimnak a babakocsit, s közben néz rám.
Mit gondolt, 1 mozdulattal majd visszarántom a kocsit, hogy õ átmehessen elõtte?