Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7387225 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Beszélgessünk
« Válasz #14835 Dátum: 2006.12.26 17:53:23 »
Idézetet írta: "Szeke"
Úgy alakultak a dolgaim, hogy mától kezdve read-only passive tag se leszek. [smilie=sm33.gif]

Ez nagyon szomorú, mitöbb rossz hír!  :shock:  :elkeseredett:
Van valami különösebb oka?  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

rezol

  • Vendég
Beszélgessünk
« Válasz #14836 Dátum: 2006.12.26 17:59:02 »
Idézetet írta: "Szeke"
Úgy alakultak a dolgaim, hogy mától kezdve read-only passive tag se leszek. További jó fórumozást mindenkinek, érezzétek jól egymást. Aki nagyon akar, az el fog érni ezután is. De sem az m+f topicot, sem a privát üziket nem fogom figyelni.
Bye bye!
[smilie=sm33.gif]
Hajjaj!
Remélem, nincs baj!
Légy jó, vigyázz magadra!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #14837 Dátum: 2006.12.26 18:21:47 »
Idézetet írta: "Szeke"
Úgy alakultak a dolgaim, hogy mától kezdve read-only passive tag se leszek. További jó fórumozást mindenkinek, érezzétek jól egymást. Aki nagyon akar, az el fog érni ezután is. De sem az m+f topicot, sem a privát üziket nem fogom figyelni.
Bye bye!
[smilie=sm33.gif]


Ez rossz hír . Õszintén sajnálom  :szomoru: ! Gondolom , fölösleges bármit is kérdezni . Vigyázz magadra , minden jót !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk
« Válasz #14838 Dátum: 2006.12.26 19:46:59 »
Idézetet írta: "Szeke"
Úgy alakultak a dolgaim, hogy mától kezdve read-only passive tag se leszek. További jó fórumozást mindenkinek, érezzétek jól egymást. Aki nagyon akar, az el fog érni ezután is. De sem az m+f topicot, sem a privát üziket nem fogom figyelni.
Bye bye!
[smilie=sm33.gif]

 :cry:
Sok sikert Neked a továbbiakban!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peti

  • Vendég
Beszélgessünk
« Válasz #14839 Dátum: 2006.12.26 20:17:41 »
Azért remélem nem leszek -megint- bûnbak, az a bizonyos ominózus eset óta egy rossz szót, sõt egy árva betût se írtam a mszervizekrõl... :nene:

Tide

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 962
Beszélgessünk
« Válasz #14840 Dátum: 2006.12.26 20:22:01 »
Nincs ez egy kissé túlragozva? (mint kívülálló, kérdezem)  :hmm:
..::: a zene által önmagukat élvezik a szenvedélyek :::... (nietzsche)
220

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk
« Válasz #14841 Dátum: 2006.12.26 20:30:00 »
Idézetet írta: "Tide"
Nincs ez egy kissé túlragozva? (mint kívülálló, kérdezem)  :hmm:


De, sztem is..... :hmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peti

  • Vendég
Beszélgessünk
« Válasz #14842 Dátum: 2006.12.26 22:27:42 »
Idézetet írta: "Tide"
Nincs ez egy kissé túlragozva? (mint kívülálló, kérdezem)  :hmm:


De, túlvan...
Egy kívülállónak... :wink:

Tide

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 962
Beszélgessünk
« Válasz #14843 Dátum: 2006.12.26 23:01:11 »
Hallod, Trotter, mi a véleményed errõl?  :nagymosoly:
Hát én nemtom, azért olvasgattam már az olajos témát nem egy helyen, szóval ha van annál régebbi cucc is, akkor lehet, hogy csak nekem tûnik annak, amúgy ez itt a normális, de mindenesetre maradjunk annyiban, hogy nekem túlvannak tûnik  :nyelv:
(ez egy nagyon hosszú mondat lett, el se olvasom, biztos nagyon értelmes lett  :szemez: )
..::: a zene által önmagukat élvezik a szenvedélyek :::... (nietzsche)
220

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Beszélgessünk
« Válasz #14844 Dátum: 2006.12.27 08:46:43 »
Idézetet írta: "Szeke"
Úgy alakultak a dolgaim, hogy mától kezdve read-only passive tag se leszek. További jó fórumozást mindenkinek, érezzétek jól egymást. Aki nagyon akar, az el fog érni ezután is. De sem az m+f topicot, sem a privát üziket nem fogom figyelni.
Bye bye!
[smilie=sm33.gif]
Kár! Nekem a fórum egyik legnagyobb értéke pont az lenne, hogy olyanok is írnak ide rendszeresen, akik szakemberek, naponta látják közelrõl/belûlrõl egy szerviz vagy kereskedés (neadjisten importõr) életét, tudják a "belsõ" infókat, nagy tapasztalatuk van sok típusról ...
Most meg marad a mindenszakszervizegyszardeasufniakirály, minimum0w50longlife mert alatta nincs minõség ...
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Beszélgessünk
« Válasz #14845 Dátum: 2006.12.27 08:56:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "u_istvan"
Mielõtt elkezdesz vadul fúrni-faragni, lehet kellene mérni odabenn páratartalmat. Ha nem jelentõs az eltérés a külsõtõl, akkor értelmetlen szellõztetni. Másik kérdés, hogy ha magas benn a páratartalom, akkor miért? Honnan jut be a garázs levegõjébe gõz?

Nagyon helyes meglátás! Ugyanis attól még, hogy hideg a plafon, nem kellene rajta víznek folynia. Pláne, ha a garázsajtón van pár apró szellõzõluk. Valahol nedvesedik a helyiség és ez a fontosabb. Általában ez alulról szokott történni. Ha rossz az alsó szigetelés, akkor a földbõl felszedi a vizet, az elpárolog és a plafonon kicsapódik.
Milyen a padozat? Az oldalfalak nem nedvesek, salétromosak?
Nem , minden száraz . Csak a plafon nedves , de az full , csöpög . A padozat beton , viszont van egy akna , ami gyakorlatilag csak egy gödör a földben , egyáltalán nincs leburkolva semmivel , mind a falait , mind az alját a puszta föld alkotja . Felülrõl persze le van takarva deszkákkal , dehát azok jó hézagosak . Apám szerint egyébként jórészt ez a magyarázat arra , hogy miért van a garázsban egy picivel melegebb , mint kint , és miért mûködik ezáltal hõhídként a hideg beton tetõ . A pára meg nyilván a levegõbõl csapódik ki , jól megfigyelhetõ , hogy az ilyen nyirkos-ködös-hûvös idõben megy a legdurvábban a dolog , mint ami az elmúlt két hétben is volt .
És egyértelmûen a szellõztetés (és ezáltal a hõmérséklet-kiegyenlítõdés) hiánya okozza , mert korábban , míg jóbarátném a garázsból naponta ki-beállt (gyakran többször is naponta) , addig ennek a rohadt párásodásnak nyoma sem volt . Csak azóta van , mióta én a veteránjaimat tartom benne , és hetekig nem nyitom ki az ajtót .
Én továbbra is azt javaslom, hogy mielõtt nekiállsz szétvágni egy bérelt garázs ajtaját, próbálj ki pár dolgot. Szerezz egy egyszerû szobai barométert, amiben van páratartalom mérõ is és szánj rá 2 * 15 percet! Mérd meg kívül mennyi a páratartalom és utána hogy belül mennyi. Ha nincs jelentõs különbség, akkor fölöslegesen akarod keverni a levegõt, nem fog segíteni. Vagy pl. béleld ki egy nagy fóliával az aknát úgy, hogy légmenteseb elzárja a földet a garázstól. Így ha tényleg onnan jön ki pára, akkor az nem talál magának utat.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Peti

  • Vendég
Beszélgessünk
« Válasz #14846 Dátum: 2006.12.27 11:08:36 »
Idézetet írta: "u_istvan"

Most meg marad a mindenszakszervizegyszardeasufniakirály, minimum0w50longlife mert alatta nincs minõség ...


Most nem értem miért kell olaj a tûzre... :szemforgat:
Kb. 5x kitöröltem a hozzászólásom, mert nem akarok veszekedést, úgyhogy csak annyit hogy :arrow: ...................üdv.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #14847 Dátum: 2006.12.27 11:30:52 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem , minden száraz . Csak a plafon nedves , de az full , csöpög . A padozat beton , viszont van egy akna , ami gyakorlatilag csak egy gödör a földben , egyáltalán nincs leburkolva semmivel , mind a falait , mind az alját a puszta föld alkotja . Felülrõl persze le van takarva deszkákkal , dehát azok jó hézagosak . Apám szerint egyébként jórészt ez a magyarázat arra , hogy miért van a garázsban egy picivel melegebb , mint kint , és miért mûködik ezáltal hõhídként a hideg beton tetõ . A pára meg nyilván a levegõbõl csapódik ki , jól megfigyelhetõ , hogy az ilyen nyirkos-ködös-hûvös idõben megy a legdurvábban a dolog , mint ami az elmúlt két hétben is volt .
És egyértelmûen a szellõztetés (és ezáltal a hõmérséklet-kiegyenlítõdés) hiánya okozza , mert korábban , míg jóbarátném a garázsból naponta ki-beállt (gyakran többször is naponta) , addig ennek a rohadt párásodásnak nyoma sem volt . Csak azóta van , mióta én a veteránjaimat tartom benne , és hetekig nem nyitom ki az ajtót .
Én továbbra is azt javaslom, hogy mielõtt nekiállsz szétvágni egy bérelt garázs ajtaját, próbálj ki pár dolgot. Szerezz egy egyszerû szobai barométert, amiben van páratartalom mérõ is és szánj rá 2 * 15 percet! Mérd meg kívül mennyi a páratartalom és utána hogy belül mennyi. Ha nincs jelentõs különbség, akkor fölöslegesen akarod keverni a levegõt, nem fog segíteni. Vagy pl. béleld ki egy nagy fóliával az aknát úgy, hogy légmenteseb elzárja a földet a garázstól. Így ha tényleg onnan jön ki pára, akkor az nem talál magának utat.


A páratartalmat mindenféleképp le fogom mérni , bár valszeg nem ez a kulcs , hanem a hõhíd-jelenség . Az aknából nem pára jön föl , mert ott csontszáraz a föld ; viszont valszeg ez a nyitja annak , hogy miért van a garázsban melegebb , mint kint , és miért csapódik ki a tetõn a pára . Ha nekiállok cserélni a levegõt , ezzel kiegyenlítem a hõmérséklet-különbséget , és megszûnik a kicsapódás . Kulcsmomentum , hogy korábban míg a garázs naponta nyitogatva volt , nem volt megfigyelhetõ ez a jelenség .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #14848 Dátum: 2006.12.27 11:38:44 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "u_istvan"

Most meg marad a mindenszakszervizegyszardeasufniakirály, minimum0w50longlife mert alatta nincs minõség ...


Most nem értem miért kell olaj a tûzre... :szemforgat:
Kb. 5x kitöröltem a hozzászólásom, mert nem akarok veszekedést, úgyhogy csak annyit hogy :arrow: ...................üdv.


Erre inkább én sem írok semmit , azt leszámítva , hogy egyáltalán nem errõl volt szó .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Beszélgessünk
« Válasz #14849 Dátum: 2006.12.27 11:43:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A páratartalmat mindenféleképp le fogom mérni , bár valszeg nem ez a kulcs , hanem a hõhíd-jelenség . Az aknából nem pára jön föl , mert ott csontszáraz a föld ; viszont valszeg ez a nyitja annak , hogy miért van a garázsban melegebb , mint kint , és miért csapódik ki a tetõn a pára . Ha nekiállok cserélni a levegõt , ezzel kiegyenlítem a hõmérséklet-különbséget , és megszûnik a kicsapódás . Kulcsmomentum , hogy korábban míg a garázs naponta nyitogatva volt , nem volt megfigyelhetõ ez a jelenség .
Ez a sok ajtónyitogatós idõszak is ilyen hideg idõben volt? Amíg nincs elég hideg, addig nincs ez a jelenség.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98