Itt vagyok, csak néha nem figyelek
1. a fix 60-70 az nem biztos h ugyanaz
Most nem írom végig, mert hosszú de a lényeg:
1 nincs motorfék sem, mert az rosszabb mint gurulni üresben, persze úgy ha nincs a végén fék.
2 a legkisebb lejtőn kivenni üresbe had guruljon, olyan útszakasz pedig nincs ahol nincs lejtő
ez inkább a pulse&glide technika "ráhúzása" az adott szakaszra, csak nem szélsőséges 40-70km/h-s értékekkel hanem mondjuk maradva a 60-70 között. Gyakorlatban ez úgy működik, hogy lesem a pill fogyimmérőt és ha elég a seb tartásához 3 alatti érték akkor már veszem is ki üresbe, akkor is ha lassulok, inkább majd utána gyorsítom vissza. Ez a legfontosabb fogyicsökkentő technika, de ez betölt egy(két) estét
Persze ez más sebességtartományokra is igaz bár az ökölszabály, hogy minél kisebb a sebesség annál kisebb a fogyi.
technikailag: nyugodtan 0w-20 régen kb 300 ezerig nekem 5w ill 0w-30 volt benne, azóta 0w-20. Az eneos árban is kedvező, fogyasztásban 2 decit jelent a 30-ashoz képest.
gumi: a 175 vs 165 is min 1 de inkább 1,5 deci azonos gumival. Ha maradsz ezeknél a méreteknél akkor inkább a michelin mint a fulda, a fulda csak a nevében spórol. A michelinnek az a nagy baja, hogy nem szereti a nagy nyomást, a közepe rohamosan kopik 3 bar felett. A titkos favoritom ajánlatom a barum brrillantis. (Nem bravuris). Ezzel bő 1-2 decivel jobbat mész mint a michelinnel, ráadásul majdnem fele az ára.
Mondjuk ha érdekel én elgondolkoznék a helyedben a 13-as 155-ös méreten. Anno az eco yaris1 amiben start/stop automatika és hosszabb 4-5. gang volt azon is ez a méret volt nem véletlenül.
Ha érdekel tudok adni tesztelésre egy pár hétig egy ilyen garnitúrát(13-as kerék 155-ös michelin energy), meglátod mit jelent a mostani méretedhez képest.
A mostani kerékkombinációm (145/80-14 bridgestone ecopia) aygo keréken ez önmagában 5 deci javulást hoz a gyári 175-ös kerékhez képest, ehhez jön az olaj 1-2 decije, és szintén 5 deci körül van a vezetéstechnika. Így jön ki a 60-70 es sebnél mért közel 1 literes fogyikülönbségünk.
A pécsi dimbes dombos tájakkal pedig semmi baj. Ha az ember megtanulja kihasználni a lejtő előnyeit akkor elméletben jobb fogyit lehet összehozni 1 dimbes dombos tájon mint az alföldön. A lényeg, hogy a domb alján ne legyen stoptábla
meg derékszögű kanyar, magyarán had guruljon a gép