Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2656644 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7635 Dátum: 2012.11.05 21:45:38 »
Sziasztok!
Jó pár nappal ezelőtt segítségeteket kértem sárga injektor beszerzésével kapcsolatban.Z Balázst ajánlottátok,talán Ő tudna segíteni.Meg is tette.Telefonos beszélgetésünk kapcsán elmondta,hogy van szürke injektora(sajnos nem sárga),ha szerintem jó,akkor abból tud küldeni.Mivel fogalmam sem volt róla,hogy csereszabatos-e a sárgával,megadott egy telefonszámot (Gyuriét,akinek innen is köszönöm a segítségét  :clap: ),aki megnyugtatott,hogy biztosan jó bele.Balázs elküldte az injektort,ma kicserélte a szerelőm,és MŰKÖDIK!
Eddig Kb.30 Km megtétele után minden Ok,olyan mint régen volt.Tehát eddigi tapasztalataim alapján jó a sárga helyett a szürke.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget!
Üdv:Koko
Szuper!  :clap:
A szürke az gondolom Denso lesz (lehet, hogy drapp).
Akkor Bosch injektor nem annyira lényeges  :hmmmm:

koko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7636 Dátum: 2012.11.05 21:57:18 »
Igen,Denso!
Van pár milliméter eltérés a két injektor hossza között,először nem is akarta betenni a szerelőm,de aztán mégis,és jó lett!
Adj Istenem türelmet,de azonnal!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7637 Dátum: 2012.11.05 22:05:45 »
Igen,Denso!
Van pár milliméter eltérés a két injektor hossza között,először nem is akarta betenni a szerelőm,de aztán mégis,és jó lett!
Igen, legfeljebb a távtartókkal kellhet kicsit variálni  ;)
De ha ennyire megbízhatóbbak, megéri, főleg, ha az átmérőkben jók!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7638 Dátum: 2012.11.11 11:33:14 »
A kalaptartót kell kivenni és simán hozzáférsz.
Ha abban kell segítség, szólj! A lengéscsillapító cseréknél már ki kellett szednem.


üdv cujethu!

A bal toronynál van nekem valami kopogás.
Az a kép ami itt fent szerepel abban van a csapágy is vagy ez csak a gumiágy?

Nem tudom, hogy csapágy vagy gumi probléma van...

A cseréről:
Ki kell venni gondolom mindenképpen a rugóstagot, hogy cseréljem, mert ez a 3 csavaros egység lefelé jön ki nemde?
Ha ki kell venni úgy akarom megoldani, hogy a geometria ne menjen el, tehát összekötőket nem csavrgatnék el, hanem a fix pontokat oldanám meg. Erről tapasztalat?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7639 Dátum: 2012.11.11 12:07:40 »
üdv cujethu!

A bal toronynál van nekem valami kopogás.
Az a kép ami itt fent szerepel abban van a csapágy is vagy ez csak a gumiágy?

Nem tudom, hogy csapágy vagy gumi probléma van...

A cseréről:
Ki kell venni gondolom mindenképpen a rugóstagot, hogy cseréljem, mert ez a 3 csavaros egység lefelé jön ki nemde?
Ha ki kell venni úgy akarom megoldani, hogy a geometria ne menjen el, tehát összekötőket nem csavrgatnék el, hanem a fix pontokat oldanám meg. Erről tapasztalat?
Én sem tudom, hogy ebben a csapágy is benne van-e?
Igen, fix pontokban gondolkodnék szintén  :yes:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7640 Dátum: 2012.11.11 14:39:00 »
hy!

Ha gázon jól működik (bár próbáld ki, hogy terhelésre nem-e jeletkezik ott is) /kis fordulatról odalépsz, hogy torpanik-e?!/, akkor a gyújtásnak működnie kell. Gyertyahézag lett állitva, hézagmérővel nézd meg!
Benzinnyomás? Üzemanyagszűrő [állapota?] kora, futott km?

Érdemes lenne ellenőrizni a fojtószelep poziciószenzort is, hátha!

Nekem 3 lábú a szenzor, erről biztosat tudok nyilatkozni:

1-es 3-mas láb között ellenállás -> zárt fojtószelepnél 1.06 kOhm
                                                   -> nyitott fojtószelepnél 2.6 kOhm
A pillangószelepet lassan, finoman nyitva az ellenállásértéknek fokozatosan változnia kell, nem lehet benne 'lyuk' szakadás.

1-es 2-es láb között pontosan fordítva, ellentétesen változik az ellenállás!
(kép alul)
Ezenkívül lehet még ellenőrizni a tápfeszültséget is, +5V-ot kell mérni rajta!

Na, az előbb rosszul mértem mert a digi műszer 2000 ohm határig volt.
Az új mérés eredménye az ami Kamié, azzal az eltéréssel, hogy mem 2,6-ig megy ki,hanem 2.3-ig.

De!
Az fi. pdv 190. oldalon az áll, hogy e2-idl pontok között (ami gondolom a 2-3 pont lehet), csak 0-7,5 fokig van kontaktus. Nekem meg végig.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7641 Dátum: 2012.11.11 14:41:42 »
üdv cujethu!

A bal toronynál van nekem valami kopogás.
Az a kép ami itt fent szerepel abban van a csapágy is vagy ez csak a gumiágy?

Nem tudom, hogy csapágy vagy gumi probléma van...

A cseréről:
Ki kell venni gondolom mindenképpen a rugóstagot, hogy cseréljem, mert ez a 3 csavaros egység lefelé jön ki nemde?
Ha ki kell venni úgy akarom megoldani, hogy a geometria ne menjen el, tehát összekötőket nem csavrgatnék el, hanem a fix pontokat oldanám meg. Erről tapasztalat?
Csapágy csak elöl van. Ha ez a hátsó, mert az így néz ki, akkor ott nincs csapágy. Nekem is ez kopogott. ekkor lett teljs teló és szilent csere.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7642 Dátum: 2012.11.11 14:45:21 »
Na, az előbb rosszul mértem mert a digi műszer 2000 ohm határig volt.
Az új mérés eredménye az ami Kamié, azzal az eltéréssel, hogy mem 2,6-ig megy ki,hanem 2.3-ig.

De!
Az fi. pdv 190. oldalon az áll, hogy e2-idl pontok között (ami gondolom a 2-3 pont lehet), csak 0-7,5 fokig van kontaktus. Nekem meg végig.

Ez a fi.pdf szerintem nem a Bosch cuccokhoz van, vagyis inkább azt vedd alapul, akit kamikaze mért, tehát kontaktus kell legyen végig valamekkora ellenállással, ha jól értem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7643 Dátum: 2012.11.11 14:47:02 »
Csapágy csak elöl van. Ha ez a hátsó, mert az így néz ki, akkor ott nincs csapágy. Nekem is ez kopogott. ekkor lett teljs teló és szilent csere.
Logikus, hátul nem forog  :) Pedig milyen fordulékony lenne mi?  :cool2:

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7644 Dátum: 2012.11.12 18:59:17 »
Ha ki kell venni úgy akarom megoldani, hogy a geometria ne menjen el, tehát összekötőket nem csavrgatnék el, hanem a fix pontokat oldanám meg. Erről tapasztalat?
Azokat nem is kell. Csak fixen rögzített cuccokat kell bontani:
- két csavar a gólyaláb alján
- a stabilizátor pálca cégén lévő csavar, azt hiszem ezt hívják kutyacsontnak (ezzel szívtam)
- és kalaptartó alatt, az említett helyen

Ha kérdés van, szólj nyugodtan. Akár kalaptartó, akár a teló kivételével.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7645 Dátum: 2012.11.12 19:01:51 »
Csapágy csak elöl van. Ha ez a hátsó, mert az így néz ki, akkor ott nincs csapágy. Nekem is ez kopogott. ekkor lett teljs teló és szilent csere.
Érdekes, hogy toronycsapágyként hozza minden rendszer.
Viszont ha másoknál is ez kopogott, akkor lehet meg van a hangforrás!  :clap:
Már csak egy jó ár kellene ár!  :helpsmilie:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7646 Dátum: 2012.11.12 19:16:35 »
Azokat nem is kell. Csak fixen rögzített cuccokat kell bontani:
- két csavar a gólyaláb alján
- a stabilizátor pálca cégén lévő csavar, azt hiszem ezt hívják kutyacsontnak (ezzel szívtam)
- és kalaptartó alatt, az említett helyen

Ha kérdés van, szólj nyugodtan. Akár kalaptartó, akár a teló kivételével.
A két csavaron lévő jelölésnek komoly jelentősége van! A kerékdőlés azzal van beállítva! Komoly táblázat van hozzá, meg beállítási eljárás, úgyhogy csak óvatosan a "csak"-kal kezdődő mondatokkal! :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7647 Dátum: 2012.11.12 19:23:52 »
A két csavaron lévő jelölésnek komoly jelentősége van! A kerékdőlés azzal van beállítva! Komoly táblázat van hozzá, meg beállítási eljárás, úgyhogy csak óvatosan a "csak"-kal kezdődő mondatokkal! :-)
Valóban így van, jó megnézni ezt (bár Celica, de egész hasonló).
Szerintem a Haynes-ben is lehet erről szó, de nem néztem meg még.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7648 Dátum: 2012.11.12 19:32:03 »
Valóban így van, jó megnézni ezt (bár Celica, de egész hasonló).
Szerintem a Haynes-ben is lehet erről szó, de nem néztem meg még.
Köszönöm a megerősítést!
Valami miatt nem szoktak nekem hinni az emberek. Nem értem az okát. Fentebb örült az egyik kolléga, hogy milyen jó a DENSO injektor a BOSCH helyet, meg hogy ZéBalázstól kezdve nem tudom még ki ajánlotta.
Én vagy 50-szer írtam le, hogy jó és az én régi autómban is így van.
Szerintetek mi ennek az oka? 
Én egyszerű döbbenetként élem meg csak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7649 Dátum: 2012.11.12 19:38:23 »
Köszönöm a megerősítést!
Valami miatt nem szoktak nekem hinni az emberek. Nem értem az okát. Fentebb örült az egyik kolléga, hogy milyen jó a DENSO injektor a BOSCH helyet, meg hogy ZéBalázstól kezdve nem tudom még ki ajánlotta.
Én vagy 50-szer írtam le, hogy jó és az én régi autómban is így van.
Szerintetek mi ennek az oka? 
Én egyszerű döbbenetként élem meg csak.
Pedig szoktam én is hinni Neked  :flowers:
Csak nem mindig elsőre hiszem el, igyekszem végig is gondolni, de ha megnézed a hsz-eimet, mással is így vagyok vele  :yes: