Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2659440 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7305 Dátum: 2012.08.20 22:17:12 »
üdv!
Én is szétszedtem a fojtószelepet, kitakaritottam, igazából a kis szabályzószelep nem szorult, minimális koksz volt rajta, de tisztára takaritottam. Próbáltam kielemezni, hogyan működik az egész.
Arra jutottam eddig, hogy a fojtószelepházban 4 nyíláson keresztül oldották meg a levegő áramlását.

Van egyszer az aktív széntartály pici csöve felül, aztán van a kartergáz belső "rejtett" csöve, illetve marad 2 nyilás egyik az alsó, a másik pedig nem látható, a fojtószelep mögött a szívósornál élszerűen alkot egy beömlőnyilást.
Ez az utóbbi kettő az alapjáratért felel, ez az alsó két nyílás az alapjárati szabályzó házába van vezetve, ami egy csövön elvezet a szervoszivattyú nyomáskapcsoló szelepére, innen megy tovább a szívótérre felül a tűzfallal szemben!

Ha jól gondolom amit oriza befogott nyílást (az alsó) azon keresztül kapja a motor az alapjárati mennyiséget, amit a kis blende szabályoz, illetve ezen a nyíláson kap többletlevegőt a szervoszivattyú által, kormánytekergetésre működtetett nyomáskapcsolón keresztül a szívótér/motor.

itt a vázlat:
http://i229.photobucket.com/albums/ee18/4age20v/ISCV03.jpg


Álláspontom szerint lehet állitani az alapjárati levegő alapmennyiségét is, ezáltal az alapjárati fordulatszámot!

Mégpedig az alapjárati "motor" elforditásával lehet meghatározni, mennyi levegő kerüljön alaphelyzetben a motorba.
Itt mutatom:


http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/t79yys2y7cmga3qg0siv.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/ak8jkcn7dpu55j1f2zv5.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/x6vtq3fpjfopyat5l400.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/mi938wm5muxa2et660ds.jpg


http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/wbbj9aneox7bahn8jquc.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/b3ipd9ph84obitoup2sr.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/8xx0im968wne6egy41n0.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/pdhnfkeyid4jculrk79v.jpg

« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 22:27:33 írta kamikaze »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7306 Dátum: 2012.08.20 22:19:00 »
b.c. mester!
Ezt jó, hogy írtad, mert lemaradt az írásomból.
Én sem szeretem, csak ez volt kéznél. Amikor kiszárad ragadni fog.
Szerinted mivel érdemes kenni?

Semmivel!
Én majdnem 100%-ra mondom, hogy nekem még gyárilag volt összerakva, és nem szorult, 15 év alatt, igaz nem is rossz állapotú a motor, ami bedzsuvázza!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7307 Dátum: 2012.08.20 22:22:40 »
Az alapjárat állító szabad mozgása kell hozzá. Meséltem már hogy a wd40 nem való ide. Bár lehet hogy nem idén fogja betapasztani.

üdv!

Úgy ahogy írod, a normális alapjárathoz elengedhetetlen az akadásmentes mozgása a blendének!

Azt megfigyeltétek, hogy a kis henger, aminél fogva lehet mozgatni a blendét, fel van mágnesezve? Az alapjárati motor meg nem is motor, hanem egy elektromágnes, ami a mágneses mezővel tudja mozgatni a blendét?

Hangosan gondolkodva: ha ez a kis blende a koksz miatt beszorul, hiába kap "parancsot" a mozgásra, megszorulhat, ami esetlegesen előidézheti a rángatást.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 22:25:33 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7308 Dátum: 2012.08.20 22:29:19 »
Erről beszéltem, hogy ezt a részt is ki kell rendesen takarítani  :yes:
Én féktisztítóval pucoltam ki, és jól letakarította. Az alapjárati motor helyzetére kínosan ügyeltem, hogy ugyanoda kerüljön vissza, mert valóban lehet forgatni a helyén.
Mondjuk ez a rész nem volt annyira tele nekem kosszal, az alapjárattal nem volt gondom, és most sincs hála Istennek  ;)

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7309 Dátum: 2012.08.20 22:32:55 »
Álláspontom szerint lehet állitani az alapjárati levegő alapmennyiségét is, ezáltal az alapjárati fordulatszámot![/b]
Mégpedig az alapjárati "motor" elforditásával lehet meghatározni, mennyi levegő kerüljön alaphelyzetben a motorba.
Nálam az alapjárat picit ingadozik, a fordulatszámmérő folyamatosan "leng" 750-800 közt. Azon kivül rángat ha 2000 alatt folyamatos fordulaton haladok.
Lehet hogy nem kap elég levegőt a motor? Nem tudom hogy + vagy - irányba állítsam, cseppet erőtlen a motorom, lehet a kevés levegő mennyiség szivatna?
Ha sok a CO akkor a levegő több vagy kevesebb mint kéne? Kormos a kipufogóvég, a többit rátok bízom, ki milyen álláspontra jut. :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 22:38:09 írta rokafiu77 »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7310 Dátum: 2012.08.20 22:45:18 »
Nekem semmi bajom nem volt az alapjárattal. Ahogy bemelegedett a motor szépen visszavette a fordulatot. Koszt sem találtam, a fojtószelepen és környékén.
A gázpedál állását figyelő szenzort akartam szemrevételezni. Olvastam, hogy hogy 0,4 mm nyitásig zártnak tekinti és 0,9mm  -től nyitottnak. Nézelődés közben vettem észre ezt a jelenséget.
Egyszerű a feladat. Nagyon finom egyenletes gázadással emelni kell a fordulatot. 1100-ig simán ment, utána megugrott.
De ami a leg meglepőbb volt számomra, hogy ha nagyobb fordulatnál befogtam az alapjárati nyílást, lefulladt a motor.
Azt nem gondoltam volna, hogy 3000 körül is ilyen nagy szerepe van.

Kamikaze képein itt látszik a nyílás, (csak nekem téglalap alapú)

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/wbbj9aneox7bahn8jquc.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 22:47:39 írta oriza »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7311 Dátum: 2012.08.20 22:54:05 »
...

Kamikaze képein itt látszik a nyílás, (csak nekem téglalap alapú)

http://www.kephost.com/images4/2012/8/20/wbbj9aneox7bahn8jquc.jpg

Én úgy nézem, hogy az a cső a benzingőz-bevezetés a szénszűrőből (egy szelepen keresztül, aminek most lusta vagyok utánanézni, mi a pontos neve ::) ). Vagy félreértettelek  :surrender:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7312 Dátum: 2012.08.20 23:08:35 »
Nem a cső! A képen felül látszik, a valóságban alul van a szívótorokban egy nyílás.

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7313 Dátum: 2012.08.20 23:50:45 »
Nem rángat az sehol! (...nekem még sosem  :tt2: ) Normálisan kell vele járni. VAGY NYOMOD, VAGY NEM...  :yes:
A WD40 amúgyis felejtős, az csak mókusvakítás, semmire sem jó!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7314 Dátum: 2012.08.21 00:49:58 »
Nem rángat az sehol! (...nekem még sosem  :tt2: ) Normálisan kell vele járni. VAGY NYOMOD, VAGY NEM...  :yes:
A WD40 amúgyis felejtős, az csak mókusvakítás, semmire sem jó!
Igen, ha digitális módban használjuk akkor 1 vagy 0 a vezérlő jel  :D
Tudtok valami bevált kenősparyt ajánlani, mert ez a WD40 tényleg mókiusvakítás, de volt még egy tizenéves példány és hirtelen ez akadt a kezembe.
Nem hiszem, hogy ártana valami kenés a tengelynek, mert a tisztítás után zsírmentes lett és elvileg utánpótlás sem biztos hogy van a kartergáz lecsapató miatt.  Én meg még azt tanultam, hogy mindent kenni kell valami síkosítóval ami csúszik :)
Egyébként közben még autóztam egyet. Hihetetlen,hogy  mennyit változott a gép.  :clap: 

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7315 Dátum: 2012.08.21 01:25:38 »
Würth Multi Spray

( a  wd-vel az a baj, hogy csak "tüneti kezelés", hosszútávon szárit!)

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7316 Dátum: 2012.08.21 09:28:10 »
Üdv!
 Motortérben találtam ezt, kérdés h. mi a szerepe, esetleg ha szűrő nem-e kell cserélni néha  :hmmmm:

[a csatolmányt egy admin törölte]
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7317 Dátum: 2012.08.21 09:42:37 »
Már régebb irtam, hogy reccsen a kettes felváltásnál 2500 fölött és visszaváltásnál. Kapott a váltó egy ilyen adalékot (kép). Érezhető a különbség de nem oldotta meg a problémát max most diszkrétebben reccsen.  ::)  Érdeklődtem kapcsolószekrény javító után de azt mondják nem érdemes szétszedetni, inkább járjak finomabban vele esetleg később ha rosszabbodik akkor kapcsolószekrény csere. Tényleg ennyire macerás a javítása?  :hmmmm:

[a csatolmányt egy admin törölte]
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7318 Dátum: 2012.08.21 12:28:43 »
 Üdv!
A reccsenést okozhatja az is, hogy nem emel ki rendesen a kuplung kinyomó csapágya, nem biztos, hogy a szinkrongyűrű hibája. Váltófelújítás itt is horror áron van, ezért inkább használható bontottra cserélik, ha szükséges.
Megpróbálhatod esetleg a kuplungfolyadékot cserélni, ha az nem mostanában volt. Idővel felvizesedik, s nem elég erős a feladathoz. Esetleg a kuplungpdálon is állíthatsz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7319 Dátum: 2012.08.21 13:05:48 »
Üdv!
 Motortérben találtam ezt, kérdés h. mi a szerepe, esetleg ha szűrő nem-e kell cserélni néha  :hmmmm:

üdv!
Benzinszűrőre voksolok!
Más csatlakozás nincsen rajta? Merre mennek a vezetékek róla?