Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2649673 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Morzsolt007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6975 Dátum: 2012.07.31 09:48:23 »
Sziasztok! Olyan problémám lenne a Toyota Carina E géperejű járművemmel, hogy februárban az autómban megállt egy hengerem, mint kiderült az injektorom romlott el, még pedig a mágnes szelep vagy mi a szak kifejezése. Tehát kicseréltük az injektort és semmi baja nem volt az autónak mostanáig azaz a mai napig munkából haza felé jövet semmi de semmi baja nem volt, a lakásomtól 1 km re találkoztam ismerősömmel és megálltam beszélgetni kb 10percre és mikor indultam hogy jövök haza beindítás után megint nem ment egy hengerem. Azóta kiszűrtem hogy melyik nem megy, kipróbáltam egy másik gyertyával hogy hátha az e, de nem az volt mert a másik gyertyával sem ment a henger, most várom az autó villamosságis ismerősömet hogy a kábelt bemérjük hogy át megy e rajta a delej. Őm és itt jöttök ti a kébbe hogy mitől lehet az hogy egyik percről a másikra fogja magát az injektor és megadja magát, mert szerintem az a probléma dettó ugyan ezek voltak a tünetek az első problémánál. Remélem érthetően írtam le az én nagy problémám  :cry: és ha valaki tud valami okosságot akkor azt nagyon szivesen meghallgatnám. :helpsmilie:
Válaszokat előre is köszönöm. :)
Mindenkinek további szép napot!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6976 Dátum: 2012.07.31 10:04:39 »
Üdv!

Milyen injektor van a kocsiban? Üzemanyagszűrőt mikor cserélted, illetve jártál etanollal?

Szerintem lehet például általában véve:
1. Szakadás az injektor tekercsében
2. Nem kap feszültséget az injektor
3. Kosz akasztotta meg a szelepet

Az első ellen nem nagyon lehet mit csinálni. Rámér az ember a tekercsre, ha szakadás, akkor csere.
A másodikat könnyen meg lehet nézni: ha nem szakadás, akkor 12V-ot ráadva meg kell nézni, kattan-e, ahogy nyit a szelep? Ha nyit, akkor meg kell nézni, nem szakadt-e a kábele, illetve megtisztítani a kontaktust.
A harmadik ellen meg lehet próbálni kitisztítani. Szokták pl. tömény piros spurival áztatni, illetve valamekkora nyomás alatt négyszögjellel (akár 12V fölött is) megrángatni. Esetleg - szörnyűség- közben megütögetni, hátha megmozdul a szelep. Ha nem jönnek be ezek, akkor csere.
Nekem még nem volt ilyen hála Istennek, de ebben a sorrendben állnék neki. Többiek biztos tudnak jobbakat is!
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.31 10:06:58 írta vd1234 »

Isi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6977 Dátum: 2012.07.31 17:39:08 »
szerintetek az alapjárat szabályozó motor meghibásodása mennyire gyakori? Ugyanis az alapjárat még mindig ingadozik, pedig már minden ki van tisztítva, benzinszűrő cserélve és még mindig ugrál az alapjárat. Most az alapjárat szabályozó motort mondják hibásnak, állítólag szorul, csak már nem is tudom mit higgyek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6978 Dátum: 2012.07.31 17:54:19 »
Nem tudom, hogy gyakori-e, de nem túl bonyolult szerkezet az. Én csere-bere előtt megfújkálnám wd40-nel, akár úgy is, hogy járó motornál alapjáraton a fojtószelepház alján (a pillangószelep előtt) lévő lyukon keresztül. Úgy is odajut.

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6979 Dátum: 2012.07.31 18:28:38 »
Sziasztok! Olyan problémám lenne a Toyota Carina E géperejű járművemmel, hogy februárban az autómban megállt egy hengerem, mint kiderült az injektorom romlott el, még pedig a mágnes szelep vagy mi a szak kifejezése. Tehát kicseréltük az injektort és semmi baja nem volt az autónak mostanáig azaz a mai napig munkából haza felé jövet semmi de semmi baja nem volt, a lakásomtól 1 km re találkoztam ismerősömmel és megálltam beszélgetni kb 10percre és mikor indultam hogy jövök haza beindítás után megint nem ment egy hengerem. Azóta kiszűrtem hogy melyik nem megy, kipróbáltam egy másik gyertyával hogy hátha az e, de nem az volt mert a másik gyertyával sem ment a henger, most várom az autó villamosságis ismerősömet hogy a kábelt bemérjük hogy át megy e rajta a delej. Őm és itt jöttök ti a kébbe hogy mitől lehet az hogy egyik percről a másikra fogja magát az injektor és megadja magát, mert szerintem az a probléma dettó ugyan ezek voltak a tünetek az első problémánál. Remélem érthetően írtam le az én nagy problémám  :cry: és ha valaki tud valami okosságot akkor azt nagyon szivesen meghallgatnám. :helpsmilie:
Válaszokat előre is köszönöm. :)
Mindenkinek további szép napot!
Rákérdezhetek. Bosch cucc van benne?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6980 Dátum: 2012.07.31 18:37:10 »
A kalapos által csatolt képen bejelöltem, amit ha levesz az ember, vannak érdekes pucolnivalók benne.

[a csatolmányt egy admin törölte]

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6981 Dátum: 2012.07.31 20:21:52 »
szerintetek az alapjárat szabályozó motor meghibásodása mennyire gyakori? Ugyanis az alapjárat még mindig ingadozik, pedig már minden ki van tisztítva, benzinszűrő cserélve és még mindig ugrál az alapjárat. Most az alapjárat szabályozó motort mondják hibásnak, állítólag szorul, csak már nem is tudom mit higgyek.

Esetleg próbáld meg a jól bevált ECU resetet!

Isi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6982 Dátum: 2012.07.31 21:44:19 »
A kalapos által csatolt képen bejelöltem, amit ha levesz az ember, vannak érdekes pucolnivalók benne.
ezen már túl vagyunk, sajnos semmi változás. Az ECU reset is megvolt. Szóval még mindig az alapjárat ingadozással vagyunk.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6983 Dátum: 2012.07.31 23:18:29 »
Az nem lehetséges, hogy a rengeteg pucolás miatti szétszedések (rossz összerakások) miatt generáltok magatoknak újabb és újabb hibákat?
Szörnyülködve olvasom milyen bajokkal találkoztok szegény Carinátok üzemeltetése során.
Az enyém még sosem volt szétszedve meg kipucolva, néha kitisztítja az etanol 1:2-be a 95-ös benya mellé tankolva, meg taposni kell neki, hogy kiégjen azt kész. Komolyan mondom, olyan érzésem van mintha francia vagy olasz autókhoz tartozó fórumot olvasgatnék...  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6984 Dátum: 2012.07.31 23:30:02 »
meg taposni kell neki, hogy kiégjen azt kész. 
Van benne valami!
 [rohog] [rohog] [rohog]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6985 Dátum: 2012.08.01 17:54:41 »
Gondolom a lényeg a taposáson van. Az etanol az már csak hab a tortán.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6986 Dátum: 2012.08.01 18:21:18 »
Az nem lehetséges, hogy a rengeteg pucolás miatti szétszedések (rossz összerakások) miatt generáltok magatoknak újabb és újabb hibákat?
Szörnyülködve olvasom milyen bajokkal találkoztok szegény Carinátok üzemeltetése során.
Az enyém még sosem volt szétszedve meg kipucolva, néha kitisztítja az etanol 1:2-be a 95-ös benya mellé tankolva, meg taposni kell neki, hogy kiégjen azt kész. Komolyan mondom, olyan érzésem van mintha francia vagy olasz autókhoz tartozó fórumot olvasgatnék...  :D
FUBA! Az etanol a motor belső tisztítására igen jó, tapasztaltam :yes:, de jó esetben az injektor nem a fojtószelep felé, a szívócsőbe fecskendez ;)

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6987 Dátum: 2012.08.01 18:44:35 »
Na. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy nem írtam már le ezt a történetet, de azt gondolom, hogy van annyira tanulságos, hogy itt is gondolatébresztőként szolgáljon. Az eset konkrétan egy golf 3-ról szólt, ha jól emlékszem, rendszerét tekintve hasonló a carinához.
Még mielőtt a lényegre térnék fontos elmondani annak, aki nem tudja, hogy a hagyományos motorral épíetett carina-ban un. szimultán befecskendezés van. Ez azt jelenti, hogy bár a befecskendező szelepek hengerenként vannak beépítve, de maga a befecskendezés a főtengely fél fordulatonként fél adag befecskendezése történik és ami fontos, hogy mind a 4 hengerben egyszerre! Jelzem, a szegénykeverékesé nem ilyen, az már rendes hengerenkénti, un szekvenciális rendszerű.

Tehát rendszer -itt biztos sokan tudják- az alapjelekből (fordulatjel, szívócsőnyomás, vízhőfok) számít egy mennyiséget, ezt korrigálja egyéb információk alapján (léghőmérséklet, fojtószelep állás és változási gyorsaság). Így áll össze egy nagyjából jó keverék számítással. Alapjáraton és bizonyos fordulatszám tartományig, ami a japó autóknál elég magas visszacsatoló jelként használja a lamdaszonda által szolgáltatott mennyi oxigén van a kipufogó gázban tartalmú információt. Ezzel pontosít befecsenkedezendő mennyiséget úgy, hogy az már kipufogógáz minőség szempontjából is az előírásoknak megfelelő lesz. Ez így egy zárt szabályozási kör. Fontos elem, hogy a elosztó csőben lévő üzemanyag nyomásnak és a szívócső nyomásának a különbségét mindig azonos értéken tartja. Ez ahhoz kell, hogy a befecskendezett mennyiség az injektorok nyitási idejével arányos legyen. Ezt nem magyarázom, könnyű belátni. Ehhez van az elsztócső végén a nyomásszabályzó rákötve a szívócső vákuum.
Tehát ez így egy zárt szabályozási kör.
Képzeljük el azt a szitut, amikor az egyik és csak az egyik injektor becsepeg, vagy csak lustábban zár, mint a többi.
Hát, nyílván amikor teljesítmény kell, akkor ez nem gond, szinte vedérszámra megy bele a benzin, tehát fordulton, padlógáznál nem lesz gond.
Nem így alapjáraton, vagy az a közeli állapotban. Mi is történik?
Egyszerre megy a 4 injektor kivezérlése a pontosan számított mennyiséggel, de egy henger többet kap. Természetesen látja ezt a lamdaszonda, küldi a visszacsatoló jelet, DÚS A KEVERÉK. Na a motorvezérlő ECU tudja, hogy ilyenkor csökkenteni kell az adagot, mert a lamdaszonda azt mondta. Mit tud tenni, mind a 4 injektoron elkezdi csökkenteni. Tegyük fel ez még 2-3 körben így megismétlődik mígnem elérünk oda, hogy az  egy rossz injektorú hengernek kezd jó lenni, de a másik háromnak már szegény, ergo esni kezd a fordulat. Az ECU a fordulatszámjelet pásztázva látja, ESIK A FORDULAT. Mit tud csinálni, vagy emeli a fordulatot az alapjárat állítónál, ez ugye véges lehetőség, elkezdi az előgyújtást növelni, de ennek a kopogásérzékelő szab határt, illetve elkezdhet dúsítani. Jó, megtette ezeket az intézkedések a motor fordulat növekszik. No, de látja, hogy hoho, alapjárat van. Próbálja visszaállítani a beállított 750-es alapjáratot. Ekkor megint jön a lamdaszonda, hogy DÚS A KEVERÉK, és kezdődik minden előlről.

Tehát láttok egy hibát, igyekeztem érthető módon leírni a rendszer működését, illetve azt a jojo effektust, amit egy ilyen becsepegő injektor okozhat. Persze ennek fordítottja is hasonló hibát generál csak úgy kezdődik, hogy szegény a keverék.
Hogyan lehet kiszűrni ezeket a hibákat.
Lamdaszabályozás frekvenciája oszcilloszkópon látható, gyújtást aki ért hozzá oszcilloszkóppal tud vizsgálni.
Szintén oszcilloszkóppal szűrhető ki, hogy hogyan igyekszik a rendszer a normális működéskor is az előgyújtás állítani. Jó, ha minél nagyobb, amikor "hallja" hogy bekopog akkor visszavesz és apránként igyekszik újra növelni. Természetesen a szabályozás akkor jó, ha be tud állítani magának egy jó középértéket, ami körül csak minimálisat kell növelni, csökkenteni az értékeken. Ezek az úgynevezett LONG TERM értékek. Ezek azok, amiket a motorvezérlő eltárol, hogy egy újabb induláskor egyből induljon, és gyorsan be tudja állítani a kívánt értékeket. Ezeket lehet mondjuk akku levétellel törölni.   
Ilyen érték például az alapjárat állító motor -tulajdonképpen tekercs- kitöltési tényezője.
Ezzel szemben van a SHORT TERM értékeke, ezek idításonként tárolódnak. Ezek azok az értékek, amelyek a LONG-ban tárolt értékek körül mennyivel kell módosítgatni a kívánt értékek eléréséhez. Ilyen például az előgyújtás értéke.

A fent leírt esetben például ezeket az értékeket megnézve lehet kiszűrni, hogy mi lehet a gond, mi az ok és mi az okozat!
Ebben az esetben azt lehetne látni, hogy a fordulatszámállító kitöltési tényezője össze vissza, fel-le változik, küzd azért, hogy tartsa a fordulatot.
De még mielőtt ez a jojózás beáll, van ennek az állapotnak egy enyhébb változata, amikor még csak ezekben a tárolt értékekben látszik eltérés, például, hogy a fordulat állító már majdnem határhelyzetben van. Ez az az eset, amikor még kezelni tudja a rendszer a hibát, jele nincs, de ezeken az értékeken látszik!
Ezeket is le kellene ellenőrizni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6988 Dátum: 2012.08.01 19:49:52 »
Ez elég korrekt leírás, köszi b.c.!

Nincs hozzá valami konkrét leírás Carinához?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6989 Dátum: 2012.08.01 20:03:37 »
ettől konkrétabb?  :eek:

Mit szeretnél tudni?
A long term és short term értékek csak gyári célműszerrel olvashatóak ki. Ráadásul a carina idejében még nem alkalmazták az egységes OBD csatlakozót.
Itt arra van lehetőségünk általánosabb eszközökkel, hogy a kitöltési tényezővel szabályozott perifériákat oszcilloszkóppal megvizsgáljuk, nézzük, hogy a különböző zavaró beavatkozásra a rendszer, a szabályozás hogyan reagál.
Amint az a leírásból látható, hiba keresésnél néha nehéz eldönteni, hogy mi az ok és mi az okozat. Sőt olyan is van főleg a jelen kor autóinál, amikor az OBD-n kiolvasott hiba nem a valós hiba, hanem az okozat, csak azt figyeli a rendszer és rossz irányba viszi a hibajavítást, komoly és főleg felesleges költségekbe verve a tulajdonost.
A leírt eset alapján, de akár saját rángatózós hibánkra is igaz, hogy vannak olyan esetek, amikor a beépített hibatartományokon belül adódik a hiba. Ezt még nem jelzi a MIL lámpa, de hatása van.
A dízelesek tudnának mesélni. Minden jó, csak gyenge, nem megy úgy, stb.
 
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.01 20:05:41 írta b.c. »