Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2653459 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6720 Dátum: 2012.05.15 17:12:57 »
Csak Kiss Ádámot tudnám idézni: "Valami nem oké!"

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6721 Dátum: 2012.05.15 17:15:54 »
Másrészt meg olyan hiba is létezik, hogy egyszerre két hiba is fennáll. Két önmagában nem is érezhető hiba is okozhatja azt, hogy "valami nem oké"!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6722 Dátum: 2012.05.15 19:44:20 »
Másrészt meg olyan hiba is létezik, hogy egyszerre két hiba is fennáll. Két önmagában nem is érezhető hiba is okozhatja azt, hogy "valami nem oké"!
Egyetértek, ezért kell lépésenként haladni. Nálam a legegyszerűbb beavatkozás elmúlasztotta a jelenséget, azóta megelőzésképpen spurizok, és a hiba nem tért vissza.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6723 Dátum: 2012.05.16 11:53:53 »
Na kollégák, rendkívül gyors vagyok és hatékony.
Ma elvittem a 2-3 éve kivett, DENSO-ra cserélt, de még a garázsban bezin alatt tengődő BOSCH injektorokat ultrahangos tisztításra.
Annál a hibajelenség inkább állandó sebességű haladásnál jelentkezett, jellemzően melegen. Torpant.
Mint említettem melegen már tapasztalható volt, hogy az egyiknek minimálisan eltér az ellenállása  a többitől.
Nos, hogy jó,  vagy rossz-e a hír, -bár annyiból jó, hogy nem kell válogatni, hogy melyik volt a rossz-, szóval az egyiket megválasztotta a denevérdisco. Abszolút szakadás mérhető már csak rajta.
Szóval eddig úgy fest, hogy érdemes a BOSCH injektorokra rámérni ilyen berángatós hibák esetén. Pontos értékekre nem emlékszem, viszont azt tudom, hogy a DENSO-ké 20 fokon 14,8 ohm körüli, a BOSCH-nál talán 16,6 volt melegen. Tizedohmra egyezniük kell.
Nekem csak melegen volt eltérés az ellenállásokban kb. 2 ohm  :hmmmm: , de tekintve, hogy a másik 3 db tizedre azonos volt minden helyzetben, ezert az attól való bármilyen eltérést hibának vettem. Ezért is lettek cserélve.
Akkor a helyzet nagyságrendekkel javult, lényegesen finomabban volt adagolható a gáz.
Nem hiába mondták a bontósok anno, hogy BOSCH-t ne is keressek, mert azt azonnal elviszik, DENSO van szarásig.

Következő lépésem, hogy a másik hasonló hibával küzdő carinából is kiberhelem valamikor az injektorokat, azokat is megtisztíttatom és összeválogatok 4 jót. Aztán meglátjuk mi lesz.

Szóval eddig az van, hogy a BOSCH rendszerű carinánál az összes hibaok közt szerepeltetnünk kell az injektorokat is. Amiknek vagy koszgondjuk van, vagy a tekercs huzalozása kezdi megadni magát, kicsit megváltozik az ellenállása és a kis mennyiségek befecskendezésekor, amikor 0,1-0,01 másodperces nyitási idők vannak már nem fog rendesen működni.
 Na, most ilyen alapon tekintve, hogy a nagy BOSCH nem képes tartós kis ellenállású tekercseket csinálni a jelenlegi hibánk akár primer oldali trafó hiba is lehet. Ugyanis ezeknél a beöntött cuccoknál ritkán jelentkezik úgy a hiba, hogy egyértelmű szakadás lenne mérhető. A vezeték végek nem tudnak eltávolodni rendesen egymástól, csak az ellenállás növekszik meg minimálisan. Ez persze már elegendő ahhoz, hogy ne működjön megfelelően, ráadásul teljesen hőmérséklet függő a hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.16 11:59:53 írta b.c. »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6724 Dátum: 2012.05.16 13:07:34 »
Nekem a Bosch hidegen mind a négy 13.7 Ohm.
Tisztításról meg annyit, hogy ki kell járatni egy fél liter spurit, durva anyag...
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.16 13:09:19 írta kamikaze »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6725 Dátum: 2012.05.16 13:14:41 »
Másrészt meg olyan hiba is létezik, hogy egyszerre két hiba is fennáll. Két önmagában nem is érezhető hiba is okozhatja azt, hogy "valami nem oké"!
[/quote
Létezik ám!
Elözö autónknál egyszerre 4-5 olyan durva hiba állt fenn, ami kivülröl nem látszott, ráadásul ugyanazt okozták végeredményben: szar volt a motor...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6726 Dátum: 2012.05.17 10:59:15 »
Nekem a Bosch hidegen mind a négy 13.7 Ohm.
Tisztításról meg annyit, hogy ki kell járatni egy fél liter spurit, durva anyag...

frissités:

Bosch injektor melegen 14.8 Ohm

bazsar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6727 Dátum: 2012.05.17 12:50:26 »
Ma elvittem a 2-3 éve kivett, DENSO-ra cserélt, de még a garázsban bezin alatt tengődő BOSCH injektorokat ultrahangos tisztításra.
Csereszabatos a Bosch a Densoval? Hogy lehet megállapítani, hogy melyik van a motoron? Gondolom az enyémen Bosch van, de nem találtam rajta semmi márkajelzést.
'97 Toyota Carina E GLi Liftback

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6728 Dátum: 2012.05.17 15:00:15 »
Igen, én annak vettem.

Az angolokban jellemzően BOSCH van.
A DENSO általában fém színű, a BOSCH fekete fémtestű,  hagyományos motoron sárga, a szegénykeverékesen kék a felső műanyag csatlakozó rész.

bazsar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6729 Dátum: 2012.05.17 15:12:35 »
Igen, én annak vettem.

Az angolokban jellemzően BOSCH van.
A DENSO általában fém színű, a BOSCH fekete fémtestű,  hagyományos motoron sárga, a szegénykeverékesen kék a felső műanyag csatlakozó rész.
Köszi! Ezt jó tudni, mert mikor cserélnem kellett, akkor is nehezen találtam belevalót.
'97 Toyota Carina E GLi Liftback

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6730 Dátum: 2012.05.17 16:12:40 »
azt hiszem a DENSO hagyományosnak drapp színű a műanyagja.
Szín kódolva vannak egyébként átfolyási képesség szerint.

Toyota  Fuel Injectors  Sizes and Capacities
Colors and Flow Rates
(Nippon Denso)
CC / MIN   COLOR   OHMS   lbs / HR   kPa       APPLICATION
                            
    430   black   2.9   42.2   255       7MGTE, 3SGTE
    365   red/orange   2.9   33.9   255       4AGZE
    295   pink   1.6   28.9   255       22RTE
    295   yellow   2.7   28.9   255       7MGE
    210   blue   2.4   20.6   255       4AGE
    200   dark grey   1.7   19.6   290       3SFE
    200   beige   1.7   19.6   290       4YE
    200   orange   1.7   19.6   290       22RE
    200   brown   1.7   19.6   290       3VZE
    200   pink   2.7   19.6   290       4AGE
    182   dark grey   2.0   17.8   255       4AGE
    182   grey   2.4   17.8   255       4ME,5ME, 5MGE
    145   light green   2.4   14.2   255       1GE, 4K
                            
    550   purple   13.8   53.9   290       2JZGTE  US
    430   white   13.8   42.2   255       2JZGTE  JAP
    315   pink   13.8   30.9   290       3SGE
    315   light green   13.8   30.9   290       7MGE
    295   green   13.8   28.9   255       3SGE
    282   light green   13.8   27.6   290       2RZE
    282   purple   13.8   27.6   290       2TZFE
    250   purple   13.8   24.5   290       1UZFE
    250   green   13.8   24.5   290       4AGE
    250   purple   13.8   24.5   290       4AGE
    250   brown   13.8   24.5   255       3SGE
    250   yellow/orange   17.0   24.5   255       22RTE
    213   light blue   13.8   20.9   290       3FE
    213   beige   13.8   20.9   290       4AGE
    213   yellow   13.8   20.9   290       5SFE
    200   dark blue   13.8   19.6   290       3SFE
    200   orange   13.8   19.6   290       22RE
    200   blue   13.8   19.6   290       22RE
    200   brown   13.8   19.6   290       3VZFE
    200   red   13.8   19.6   290       2VZFE
    176   light green   13.8   17.3   290       4AFE
    176   grey   13.8   17.3   290       4AFE
    155   red   13.8   15.2   288       3EE
    155   dark blue   13.8   15.2   289       3EE
    155   violet   13.8   15.2   290       3EE, 2EE
    155   light blue   13.8   15.2   290       1GFE
    155   violet   13.8   15.2   290       4AFE

Táblázat szerint az az érdekes, hogy én egy 4A-FE hengerfejről vettem le az enyéimet, itt mégis a 4A-GE-n van olyan.
JA még egy fontos adalék. A táblázat elején láthatjátok azokat a kis ellenállású változatokat, amelyeket nem szabad előtét ellenállás nélkül működtetni. Látszik is, hogy a tizede az ellenállása a lentieknek. Ez gyorsabb nyitást eredményez, de sérülékenyebb is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.17 16:26:53 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6731 Dátum: 2012.05.19 20:06:59 »
Kérdésem:

cserélt már valaki az angol carinások közül fojtószelep potmétert?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6732 Dátum: 2012.05.20 13:36:37 »
Másfél év alatt én nem hallottam ebben a topicban ilyenről...
Meg kell mérni és kiderül, cserére szorul-e!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6733 Dátum: 2012.05.20 17:20:45 »
Hát ez az.

Attól, hogy mérve jó, nem biztos, hogy a jel zajossága is megfelel az ECU-nek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6734 Dátum: 2012.05.20 19:14:09 »
Hát ez az.

Attól, hogy mérve jó, nem biztos, hogy a jel zajossága is megfelel az ECU-nek.
Szkóppal kellene mérni  :yes: