Na kollégák, rendkívül gyors vagyok és hatékony.
Ma elvittem a 2-3 éve kivett, DENSO-ra cserélt, de még a garázsban bezin alatt tengődő BOSCH injektorokat ultrahangos tisztításra.
Annál a hibajelenség inkább állandó sebességű haladásnál jelentkezett, jellemzően melegen. Torpant.
Mint említettem melegen már tapasztalható volt, hogy az egyiknek minimálisan eltér az ellenállása a többitől.
Nos, hogy jó, vagy rossz-e a hír, -bár annyiból jó, hogy nem kell válogatni, hogy melyik volt a rossz-, szóval az egyiket megválasztotta a denevérdisco. Abszolút szakadás mérhető már csak rajta.
Szóval eddig úgy fest, hogy érdemes a BOSCH injektorokra rámérni ilyen berángatós hibák esetén. Pontos értékekre nem emlékszem, viszont azt tudom, hogy a DENSO-ké 20 fokon 14,8 ohm körüli, a BOSCH-nál talán 16,6 volt melegen. Tizedohmra egyezniük kell.
Nekem csak melegen volt eltérés az ellenállásokban kb. 2 ohm
, de tekintve, hogy a másik 3 db tizedre azonos volt minden helyzetben, ezert az attól való bármilyen eltérést hibának vettem. Ezért is lettek cserélve.
Akkor a helyzet nagyságrendekkel javult, lényegesen finomabban volt adagolható a gáz.
Nem hiába mondták a bontósok anno, hogy BOSCH-t ne is keressek, mert azt azonnal elviszik, DENSO van szarásig.
Következő lépésem, hogy a másik hasonló hibával küzdő carinából is kiberhelem valamikor az injektorokat, azokat is megtisztíttatom és összeválogatok 4 jót. Aztán meglátjuk mi lesz.
Szóval eddig az van, hogy a BOSCH rendszerű carinánál az összes hibaok közt szerepeltetnünk kell az injektorokat is. Amiknek vagy koszgondjuk van, vagy a tekercs huzalozása kezdi megadni magát, kicsit megváltozik az ellenállása és a kis mennyiségek befecskendezésekor, amikor 0,1-0,01 másodperces nyitási idők vannak már nem fog rendesen működni.
Na, most ilyen alapon tekintve, hogy a nagy BOSCH nem képes tartós kis ellenállású tekercseket csinálni a jelenlegi hibánk akár primer oldali trafó hiba is lehet. Ugyanis ezeknél a beöntött cuccoknál ritkán jelentkezik úgy a hiba, hogy egyértelmű szakadás lenne mérhető. A vezeték végek nem tudnak eltávolodni rendesen egymástól, csak az ellenállás növekszik meg minimálisan. Ez persze már elegendő ahhoz, hogy ne működjön megfelelően, ráadásul teljesen hőmérséklet függő a hiba.