No, akkor elosztanék néhány tévhitet. Elég autentikus forrásnak bizonyulok, hiszen kb. 2 éve már DLR van a kocsimban, a szabályoknak megfelelően bekötve.
Az EU norma szerint a DRL minden más világítótesttől függetlenül IS működhet. Vagyis egyáltalán nem kell hozzá a helyzetjelző működése. Nálam DRL-ként a H1-es távfény izzója világít 20%-os teljesítménnyel. (szintén szabvány)
Most arra nem térnék ki, hogy utólagos, gyári, a gyári világítótestbe integrált, vagy más lámpatestben lévő DRL-ről beszélünk, ide sorolnám a LED csíkokat usw.
Nekem az Eu norma szerint van homologizálva a DRL, egy kis fekete doboz van illesztve a gyári rendszerhez, ami a megfelelő villamos kapcsolásokon keresztül látja el feladatát.
Természetesen nem lenne igaz, ha nálunk - sok egyébhez hasonlóan - ugyanaz lenne a jogszabály a nappali menetjelzőkre, int az EU-ban másutt mindenhol.
Nálunk a DRL csak a helyzetjelzővel egyidőben használható, önmagában nem.
Ezidáig azonban nem találkoztam olyan hatósági emberrel, aki az önálló működést kifogásolta volna, remélem nem is fogok.
A DRL a jogszabály szerint nem működhet a tompított fényszórókkal és a ködfényszórókkal egyidőben, ugyanakkor a helyzetjelzővel egyidőben működhet.
Ugyanígy működhet a távfényszóróval együtt, fénykürt üzemmódban. Vagyis DRL használat mellett lehet fénykürtöt használni.
Nálam gyújtással egyidőben kapcsol be a DRL rendszer - mint már említettem-, EU norma szerint.
Gyakorlati tapasztalataim szerint télen, sötétben, amikor vársz valakit és járatod a motort, kicsit zavaró lehet, hogy ég 21%-al a távfényszóró.
Ezt azonban a helyzetjelzővel együtti bekötés esetén orvosolni lehet.
Nálam kifogástalanul működik a rendszer, kívülről egyáltalán nem lehet látni, hogy van benne ilyen rendszer, nem kellett fúrni-faragni a beszereléskor.
És a végére: a "fekete doboz" megalkotójának kocsijának DRL bemutatója. (nálam is így működik)