A DRL-t felfogtam, értem, hogy hogyan működik.
A DPL-t még életemben nem hallottam, lövésem sincsen, hogy mi az, annyit tudok, hogy kisebb fényáramú, mint a DRL és két különböző dolog a kettő.
Ha valaki írna egy kisebb bekezdést a DPL-ről, annak örülnék. Különösen a magyar szabályok tükrében.
Ami még érdekelne, hogy hol lehet a DRL-ekre vonatkozóan a pontos magyar jogszabályokat megtalálni? Mik a beépítés kritériumai, ahhoz, hogy szabályos legyen?
A teljesítmény adatot azért nem tartom egyébként jónak, mert tökre más a fényárama egy halogénnek és egy LED-nek 20 W teljesítmény mellett...
A DPL tulajdonképpen egy pót, vagy kiegészítő helyzetjelző (Daytime Positions Lamp), ami ugye nem azonos a nappali menetfénnyel. (3-10W vs. 21-30W)
Ezen kívül a DRL szórt fény kell, hogy kibocsásson, a DPL meg szűkebb fénycsóvájú, kis jóindulatal szúrt fényű. Most pontosan nem vágom fejből, hogy a kettő között mennyi fok az eltérés, de valahol le van írva a norma.
Mi az a pót helyzetjelző? Minek van ez? Hogyan kell elképzelni? Eddig olyat láttam, hogy a terepjáró szúrófényében is van egy kis helyzetjelző izzó, de DPL-ről még nem is hallottam. Láttam olyat is, ahol a lámpától különállóan volt egy kis lámpa alul az index búrjával egybeépítve, az is égett a lámpában levő helyzetjelzővel.