Sziasztok! Egy tapasztalatomat szeretném megosztani veletek.
A minap kivettem a gyertyákat ellenőrizni (félidős Denso TT-k, tökéletes állapotban, gyertyahézag gyári - kössz a tippet
veres2!) és a hengerekbe kukkantva mm-es kormot láttam a dugótetőkön, semmiféle jelzés nem látszott:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu(Bocs a rossz képekért, az egyik hengerről nem is sikerült jó, de ugyanilyen.)
Egy biztos: a korom nem a közelmúltban kerülhetett oda, mert mostanában eleget pályáztam, a 4000 feletti tartományt tartva. Egyenetlen járást, teljesítményvesztést, indítási gondot nem érzékeltem, de ha ez ilyen, akkor mi lehet a gyűrűkkel?
Rákerestem a korommentesítésre, és
ezt találtam.
Kipróbáltam az útmutatás szerint beszórva az anyagot a hengerekbe, 20 perc várakozás után körbetekertem az önindítóval, majd 2500-as fordulaton kinyomattam a kormot. Kár, hogy videót nem csináltam, mert látványosan jött ki a szürke füst hosszú percekig. Aztán még megkergettem nagyobb fordulaton is.
Ami érzékelhető, hogy a motorfék megerősödött, 3000 fordulat alatt élénkebben reagál a gázra, afölött nincs változás.
Lemértem a rugalmasságát, hogy valami kézzelfogható adat is legyen, és ez igazolta a benyomást: 60-100 3-ban 8,3 mp., ez nem változott, 80-120 5-ben 13,2 (ez 15,5 körül volt korábban).
Kitekertem a gyertyákat, és ez látszott. a koromréteg eltűnt, egy fekete filmréteg van a fémen, de a jelzések tisztán kivehetőek a rossz képek ellenére is:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huKíváncsi vagyok, hogy a kormos kipufogóvég tisztul-e majd?
Olajcsere előtt még megismétlem a procedúrát (anyag maradt bőven a flakonban), annak az eredményeit is megosztom majd.