Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6526240 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #31050 Dátum: 2014.07.24 06:40:21 »
Van feleslegben egy teljesen új, sosem használt SKF kinyomócsapágyam, íme:

http://kepfeltoltes.hu/140704/IMG_0331_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140704/IMG_0332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Eladnám 8000Ft-ért postával együtt, vagy ki tudja, akár kevesebbért is!  :whistling:
Máté

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #31051 Dátum: 2014.07.24 14:34:50 »
viccből rákérdeztem a toyotánál egy 4 küllős, légzsák nélküli, sima poliuretán (nem bőrös) kormánykerék árára... 190.000 [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31052 Dátum: 2014.07.24 16:13:05 »
viccből rákérdeztem a toyotánál egy 4 küllős, légzsák nélküli, sima poliuretán (nem bőrös) kormánykerék árára... 190.000 [rohog]

Most megnéztem a toyodiy-en:
3 küllős műanyag 677 EUR
4 küllős műanyag 809 EUR, akkor még több is, mint 190.000 e szerint számolva
4 küllős bőr, légzsákkal 1621 EUR

Biztos sokat adnak el, nem ártana egy 90%-os árengedmény a készletre, mert ez :eek:

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Carina
« Válasz #31053 Dátum: 2014.07.24 16:16:38 »
Most megnéztem a toyodiy-en:
3 küllős műanyag 677 EUR
4 küllős műanyag 809 EUR, akkor még több is, mint 190.000 e szerint számolva
4 küllős bőr, légzsákkal 1621 EUR

Biztos sokat adnak el, nem ártana egy 90%-os árengedmény a készletre, mert ez :eek:

Jézusom, van aki ezt képes lenne megvenni? Ez nagyon kemény...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31054 Dátum: 2014.07.24 17:16:20 »
Gyerekek!

Egyszerű logikai következtetés:
A Carina kormánya többet ér, mint egyébként egy autó    :D

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31055 Dátum: 2014.07.24 20:55:22 »
Sziasztok!

Bocs, hogy eddig nem írtam, de egy kis Auchan-os hústól a fél család lebetegedett... Kezdem is:
Tegnap reggel 7-re megjött az injektor. Összehasonlítottam. Kicsit rövidebb, különösen az alsó nyúlvány. A fúvókák jóval távolabb vannak egymástól, és nagyobbnak is nézett ki. Ellenállásra 14.2 ohmot mértem, tehát 0.2-vel kevesebbet az enyémnél. Bedobtam gyorsan a gépbe, és működik, végre. Telitankoltam, majd a fogyasztás mutatja meg ténylegesen mi lett az eredmény. Elszaladtam kompresszió és emisszió mérésre (már csak azért is, mert most lett benne 200.000 és kíváncsi voltam mire számíthatok):
Kompresszió: 1-11,3   2-11,6   3-12   4-11,9
Emisszió: (ha kértek értékeket akkor leírom) alapjárat-alkalmas, emelt fordulat-alkalmatlan

Direkt kértem, hogy a pontos adatokat mérjük, s ne a "megfelelőt". A katalizátorom amúgy is szét van hullva, rezeg 3000-nél...

S itt visszakanyarodnék a 6-8 hónappal korábban taglalt problémámra, az engine chekk lámpa kigyulladásához. Akkor ugye a segítségetekkel megfejtettem, hogy valami kopp-szenzor hibám van. Ezt tovább gondolva kérdem, nem lehet, hogy azért jelzett már akkor ez a szenzor, mert olykor kihagyott az injektor és a motor nem úgy duruzsolt, ahogy az neki elő van írva? Egy pár hónapja már nem világít ez a visszajelző, de lehet kiégett már az izzó... egy izzó miatt meg nem szedem szét megint az órát.

A kompresszióméréskor a 4-es henger gyertyának az alja is olajos volt. Mondták, szelepszárszimering lehet, de még más is. Ez mennyire lényeges? Ettől még járhatok vele? Mit eredményez ha nem foglalkozom a dologgal?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31056 Dátum: 2014.07.24 21:33:10 »
Üdv!

A húsmérgezés nem játék!!  :excl:
Az injektorra figyelj, nehogy eressze a benzint és felgyulladj!
Ha ráadod a gyújtást, mindenképpen világít a motor ikon. Ha nem, akkor kiégett az izzó. Reseteld az ECU-t. De rossz izzónál a hibakódot sem látod majd...

Szerintem is lehet az injektortól ez a jelzés, logikusnak tűnik.

Az olajfogyás mennyi? Ha nem nagyon magas, vagyis már1 liter/1000 km, hanem 2-3 dl/1000 km, akkor ne foglalkozz vele. Amúgy meg magas olajfogyásbál is menni fog, gond nélkül, csak ne hagyd alsó nívószint alá menni. Nekem olyan 1,2l/1000 km olajfogyással is ment, csak füstölt, és sűrűn kellett tölteni bele. De ezért nem áll le  :)

Szerintem nem szelepszárszimnering...mikori az autó?
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.24 21:34:56 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #31057 Dátum: 2014.07.24 21:43:34 »
Emisszió: (ha kértek értékeket akkor leírom) alapjárat-alkalmas, emelt fordulat-alkalmatlan

Direkt kértem, hogy a pontos adatokat mérjük, s ne a "megfelelőt". A katalizátorom amúgy is szét van hullva, rezeg 3000-nél...

A kompresszióméréskor a 4-es henger gyertyának az alja is olajos volt. Mondták, szelepszárszimering lehet, de még más is. Ez mennyire lényeges? Ettől még járhatok vele? Mit eredményez ha nem foglalkozom a dologgal?
üdv,

Hús, milyen fajta hús?

Engem érdekel az emissziós érték.

Ha nem mutatja durván a szelepszárszimmering hiba klasszikus jeleit és az olajfogyasztás is normális én tutira nem foglalkoznék vele. Szerintem nézd majd meg újra azt a gyertyát és azt is, hogy tuti, hogy nem fentről a gyertyacsőböl vagy a menetről folyt oda le, miközben kivették.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31058 Dátum: 2014.07.24 22:45:37 »
'96 decemberi az autóm. Kimentem megnézni  a nívót. Nos, 1 éve volt olajcsere, úgy 4-5000-et ment azóta, mikor én mikor a nejem használta. Amikor én, a szemét kinyomtam... A nívó az F jelzéstől 5mm-nél jelzett, tehát olyan 70% a töltöttség. Szerintem mikor meg lett töltve sem volt F-ig. De, soha nem is volt jellemző, hogy két olajcsere között nekem töltenem kellett volna rá. Amikor eljött az ideje a cserének, ami volt, hogy 15.000 is volt, soha nem érte el az alsó jelzést.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31059 Dátum: 2014.07.24 22:53:00 »
Akkor szerintem nagyon nem kell bajlódni ezzel. Néha megnézni a pálcát, és kész.
Hacsak nem sok rövidtáv van, és benzines lesz az olaj.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31060 Dátum: 2014.07.24 22:56:23 »
Mi a különbség a 99 hp, az (asszem) 107 hp, és  a 116 hp-s Carina között? Lehet ezt utólag HP-sítani?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31061 Dátum: 2014.07.25 12:23:38 »
Mi a különbség a 99 hp, az (asszem) 107 hp, és  a 116 hp-s Carina között? Lehet ezt utólag HP-sítani?

Üdv!

Ahogy tudom, a 99 LE-s a szegénykeverékes.
Az enyém forgalmi szerint 107 LE, akkor az angol lehet 116 LE-s. Bár kamikazénak tudtommal még 99 LE alatt van a forgalmiban, tehát elég nagy a kavarodás. Azon sem lepődnék meg, ha az enyém is 116 LE-s lenne   :1eye:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #31062 Dátum: 2014.07.25 13:40:11 »
Nem a forgalmit kell nézni, ez már lerágott csont, vissza kell keresni, rengeteg információ le van írva ebben a topicban, sok kérdés újra és újra előjön és ki van tárgyalva újra és újra rotációban.

Idézet
« Üzenet írta Palaczk Dátum 2006.09.20 15:32:03 »

Nem lehet kisebb a taby Carinájának a teljesítménye , hacsak nem szegénykeverékes . A tiéd is , az övé is 115 lovas . Nyilván a Profyé is . Csak háromféle teljesítmény volt : 99 , 107 (ez kizárólag szegénykeverékes) , és 115 LE . (Ez utóbbit egyes források 116-nak adják a kW-adat felkerekítésének eltérõ értelmezése miatt.) Az ettõl eltérõ adatok fiktívek , tévedésbõl , elírásból eredõen kerültek a forgalmi engedélyekbe . Tökmindegy mi van a forgalmiban , a gyár csak ezt a 3 adatot adja meg . Van korai kiadású , originál Toyota Carina E prospektusom is , ebben is 85 kW szerepel . Ugyanezt az adatot adja meg valamennyi érintett évjáratú német Auto Katalog , továbbá a svájci Auto Revue katalógus is , mindkettõ a gyártól kéri le az adatokat . A szegénykeverékesek teljesítménye 79 kW , '96-tól pedig van 73 kW (99 LE) van megadva . És ennyi , nincs több verzió . Egyébként ezt már elég sokszor megrágtuk , és azt hittem hogy le is zártuk azzal , hogy a gyári adatok számítanak , nem azok a (gyakran) hülyeségek , amik a forgalmiban vannak . Csak egy példa : az én autómnak sem a hengerûrtartalma , sem a teljesítménye , sem a tömege nem azonos azzal , ami a forgalmi engedélyben szerepel  :idea:

Ezzel együtt abban teljesen igazad van , hogy a korai Carinák érzésre , sõt gyakran ténylegesen is fürgébbek , ugyanazzal a teljesítménnyel - hát naná , mert könnyebbek . Maga a gyár is jobb menetteljesítményeket ad meg a korai modellek esetében .

Idézet
« Üzenet írta Palaczk Dátum 2006.09.20 13:58:04 »

Dehát nem kisebb teljesítményûek papíron a régebbi Carinák - épp ellenkezõleg ! A régieknél 115 lovas a nem-szegénykeverékes és 107 lovas a szegénykeverékes , míg az újaknál egyrészt léteznek ugyanezek a kivitelek , és ezekhez még "betársul" a 99 lovas , ami jópár piacon '96-tól kizárólagos volt . Vagyis épp hogy a régebbiek az erõsebbek jellemzõen - papíron is és ténylegesen is , amit nyilván tovább fokoz az , hogy a régebbieknek szinte minden esetben kisebb a tömege is .

Idézet
« Üzenet írta Palaczk Dátum 2004.05.26 13:53:21 »

Ha jól tudom , kezdetben nálunk csak a nem-szegénykeverékes (85 kW-115 LE) motorral árulták a Carina E-t , később vegyesen fordult elő ez és a 79 kW-107 LE szegénykeverékes , majd a ráncfelvarrás után már csak az utóbbival árulták .

A szegénykeverékes (lean-burn , Magermix) jelleg egy , az átlagosnál benzinben szegényebb benzin-levegő keverékkel való működést jelent (1:25 a szokásos 1:15-höz képest) . A Toyota ezt a Carina II-esben vezette be először , 1.6-os változatban , és olyannyira büszkék voltak rá , hogy pl. a német piacon eladott ilyen Carinák (102 lovasak voltak egyébként ezek) hátuljára ki is tettek egy kis emblémát , ami két (egy kék és egy ezüstszínű) nagy M betűt formázott , á la Mager Mix  :)  ... A cucc célja egyszerű : üzemanyag-takarékosság  :D

A Carina E-ben aztán már két ilyen motor volt : az 1.6-osnak és az 1.8-asnak is volt ilyen változata . Egyes piacokon , ahová a '96-os ráncfelvarrással egyidejűleg vezették be a szegénykeverékes , 107 lovas 1.8-ast , az 1.6-osok teljesítményét ezzel egyidejűleg 99 lóerősre csökkentették , hogy ne "üssék" az 1.8-ast  :wink:  ... Nálunk azonban végig csak 1.6 és 2.0 benzinesekkel árulták a Carinát , így nálunk az 1.6-os teljesítménye is maradt a 107 LE-nél .

A 4A-FE esetében egyébként ránézésre a szívócsövek és a fölöttük lévő gyűjtőcső kialakításának eltérése alapján lehet megkülönböztetni a szegénykeverékes és a nem-szegénykeverékes változatot  :idea:

Vajon hányszor kell még mindezt leírni ?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31063 Dátum: 2014.07.25 13:45:31 »
Nem a forgalmit kell nézni, ez már lerágott csont, vissza kell keresni, rengeteg információ le van írva ebben a topicban, sok kérdés újra és újra előjön és ki van tárgyalva újra és újra rotációban.
Na, köszi, akkor megvan a megoldás megint  :D
Az enyém meg 115 (116) LE  ;)
El is várom tőle  :lol:

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31064 Dátum: 2014.07.26 01:13:58 »
Örülök, hogy ez az idézett szöveg egyesekben az összes kétely eloszlását jelenti, de nálam nem. Mégpedig ez:

"A szegénykeverékesek teljesítménye 79 kW , '96-tól pedig van 73 kW (99 LE) van megadva . És ennyi , nincs több verzió ."

Az enyém '96 decemberi. S tudtommal nem szegénykeverékes. Nem is olyan gyertyát vettem bele. Bár, a kérdés az volt, mit kell cseréljek, hogy az enyém is 116 lovas legyen...

Apropó..futómű. Drága dolog a 4 lengéscsillapítót cserélni?