Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6790705 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Roli

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #28935 Dátum: 2014.02.10 12:07:58 »
Sziasztok! Én is jó olajnak tartom az eneos olajakat mind árban mind minőségre de nekem ragadt (akadt ) az eneos 75W-90 es GL5 ös olajtól váltóm.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28936 Dátum: 2014.02.10 16:28:16 »
Sziasztok! Jól emlékszem hogy múltkor írta valaki hogy a nipparts lengőkar silent egy évig bírta utána cserélnie kellett? :hmmmm: Milyen fajta silentet ajánlotok?
...

üdv!
Én voltam...
Swag került be, de a Febi, Ruville, esetleg a Moog sem lehet rossz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28937 Dátum: 2014.02.10 17:11:46 »
Ez is jó írás, itt sokunkat nem kell győzködnöd, hogy megértsük öreg Toyota szeretetedet. Egy dologgal vitatkoznék, vagyis inkább nem értenék egyet, mivel szubjektív dolgokról felesleges vitatkozni, az pedig az, hogy nekem még a szögletes formája is tetszik a hacsinak.
Hát nézzétek már milyen szép:
FUBA! Feltűnt, hogy ezen uaz a módosítás - kis ültetés, szép felni, első toldattal mélyebbre engedett lökős - mint a kedvenc Carinákon?  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28938 Dátum: 2014.02.10 17:19:09 »
Sziasztok! Én is jó olajnak tartom az eneos olajakat mind árban mind minőségre de nekem ragadt (akadt ) az eneos 75W-90 es GL5 ös olajtól váltóm.
Szia!
A C52-es váltónkba alapvetően GL-3-as az előírás, igaz, hogy megengedik a 4-est és 5-öst, is, de nem mindegy, hogy egy olaj csak egyiket, vagy kettőt is tud, esetleg mindhárom normának megfelel!

Bővebb leírás a témáról

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28939 Dátum: 2014.02.10 18:06:00 »
FUBA! Feltűnt, hogy ezen uaz a módosítás - kis ültetés, szép felni, első toldattal mélyebbre engedett lökős - mint a kedvenc Carinákon?  :)
Hát nekem az ilyenek tetszenek, ahogy írod, ültetés+szép felni+szolid toldatok, kiegészítők esetleg...
Betettem optikai tuning Carinákat tanulságképpen, hogy lássunk milyen lenne, de nem mind vagy nem minden részlet tetszett nekem sem az összesen általam belinkelt autón! Sok autót mókából tettem be, mint pl. a narancs színű belső terűt stb...
Magyarországon nem sok Carinához nyúlnak/nyúltak hozzá, ezért átalakításokat élőben nem, szinte csak a külföldi oldalakon fotókon találunk.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28940 Dátum: 2014.02.10 18:28:56 »
Köszi a tippet. át is nézem, bár összefoglaltad, hogy nem lesz jobb.

Tudjátok talán két olyan dolog van amiért újabb autót szeretnék: egy 6. sebesség a zajcsökkentés és fogyasztás csökkentés érdekében és egy beépített GPS- multi média. Ha ezt be lehetne valahogy jó áron varázsolni az jó lenne. Vagy mondjuk egy tabletet.
Szia Peti!
Na, utánanéztem kicsit a témának, mert teoretice engem is érdekelne egy kímélő 6. fokozat megléte.

A normál motorú 4A-FE - ben lévő C52-es váltó áttételei
    1st       2nd     3rd     4th      5th      Rükverc
3.166    1.904  1.310  0.969   0.815     3.250

A lista alapján a C64 -es zsákutca a rövidebb fokozataival:
C64 (corolla Tsport)
Gear ratios for this transmission.
   1st     2nd     3rd      4th      5th     6th    Rükverc
3.166  2.050  1.481  1.166  0.916  0.815   3.250

A jó változat a C60(160) lenne:
C60 (corolla g6 ), Toyota Celica 2000-2005,
Gear ratios for this transmission.
 1st       2nd     3rd      4th      5th     6th    Rükverc
3.166  2.050  1.481  1.166  0.916  0.725    3.250

Vagy még inkább a C63
Toyota MR2 Roadster/Spyder 2003-2007 , - ahol a 4. és az 5. rövidebb - még jobb gyorsulást jelentene
1st        2nd     3rd      4th     5th    6th    Rükverc
3.166  1.904  1.310  1.031  0.864 0.725  3.250   

A C65/C65M (önzáró difivel - FUBA  :excl: )
2003-2007 Toyota MR2 Spyder
1st        2nd      3rd     4th      5th     6th    Rükverc
3.166  1.904  1.392  1.031  0.815  0.725  3.250   

A C66/C66M pedig tökéletesen azonos fokozatkiosztású lenne, csak a kímélő 6. lenne hozzárakva.
2003-2005 Toyota MR2 Spyder - + önzáró difivel!
 1st       2nd       3rd        4th     5th     6th    Rükverc
3.166 1.904  1.310  0.969  0.815  0.725  3.250

Fogalmam nincs, hogy ezek hogyan lehetnének applikálhatóak, de álmodozás indul... ::)
Jó lenne tudni a 2 literes CArinák pontos váltótípusát (a tűzfali platni utolsó kódja), mert úgy emlékszem, az ő 5-ösük kisebb áttételű  :hmmmm:

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #28941 Dátum: 2014.02.10 19:06:57 »
Uraim ennyi futással érdemes lehet megvenni egy Carinát? Tök jól néz ki és ha tényleg rendesen karban volt tartva, akkor lehet meg is érné?
Kár, hogy a szegénykeverékes motor van benne, állítólag annak az injektoraival lehetnek komoly gondok.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_wagon_1.6_xli_hihetetlen_ar-7580918
Mi a véleményetek?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28942 Dátum: 2014.02.10 19:17:34 »
Szia Peti!
Na, utánanéztem kicsit a témának, mert teoretice engem is érdekelne egy kímélő 6. fokozat megléte.

A normál motorú 4A-FE - ben lévő C52-es váltó áttételei
    1st       2nd     3rd     4th      5th      Rükverc
3.166    1.904   1.310    0.969     0.815     3.250
   ...
A C66/C66M pedig tökéletesen azonos fokozatkiosztású lenne, csak a kímélő 6. lenne hozzárakva.
2003-2005 Toyota MR2 Spyder - + önzáró difivel!
 1st       2nd       3rd        4th     5th      6th    Rükverc
3.166  1.904     1.310      0.969      0.815   0.725   3.250
Ha a tömítéseik megegyeznek a házon, az ugye nem jelent rosszat?  ;)

És van a fórumon egy szakértő:sorcerer: :clap:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #28943 Dátum: 2014.02.10 19:19:00 »
Uraim ennyi futással érdemes lehet megvenni egy Carinát? Tök jól néz ki és ha tényleg rendesen karban volt tartva, akkor lehet meg is érné?
Kár, hogy a szegénykeverékes motor van benne, állítólag annak az injektoraival lehetnek komoly gondok.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_wagon_1.6_xli_hihetetlen_ar-7580918
Mi a véleményetek?



Üdv.

Nem tűnik rossznak. A km  szerintem annyira nem mérvadó, az enyém pl 198-at mutatott amikor megvettem.  :hug:   Kérdés mennyit csavargattak rajta.
Szerintem kevés ennyi idős és legalább egyszer gazdát cserélt autóban van valós  km, Nekem ez nem volt szempont a vásárlásnál.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28944 Dátum: 2014.02.10 19:25:05 »
Ha valóban folyamatosan rendben tartották (ami a külső alapján valószínű), akkor nem gond ez a futás. De ha ez most aggaszt, később is zavarni fog. Lehet, hogy érdemes várni még. Vannak kevesebbet hajtottak (enyém pl. egy 100-assal  :D - és Szabolcs ex-verdája óracsoportjának hála még eggyel kevesebbet mutat [rohog])

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #28945 Dátum: 2014.02.10 19:28:38 »
Nekem a szegénykeverékes  motor nem okozott még gondot. [kopp-kopp] De az elődje   normál motorjával sem volt bajom. Hiszen ezek toyoták :cool2:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28946 Dátum: 2014.02.10 19:51:52 »
Szia Peti!
Na, utánanéztem kicsit a témának, mert teoretice engem is érdekelne egy kímélő 6. fokozat megléte.

A normál motorú 4A-FE - ben lévő C52-es váltó áttételei
    1st       2nd     3rd     4th      5th      Rükverc
3.166    1.904  1.310  0.969   0.815     3.250

A lista alapján a C64 -es zsákutca a rövidebb fokozataival:
C64 (corolla Tsport)
Gear ratios for this transmission.
   1st     2nd     3rd      4th      5th     6th    Rükverc
3.166  2.050  1.481  1.166  0.916  0.815   3.250

A jó változat a C60(160) lenne:
C60 (corolla g6 ), Toyota Celica 2000-2005,
Gear ratios for this transmission.
 1st       2nd     3rd      4th      5th     6th    Rükverc
3.166  2.050  1.481  1.166  0.916  0.725    3.250

Vagy még inkább a C63
Toyota MR2 Roadster/Spyder 2003-2007 , - ahol a 4. és az 5. rövidebb - még jobb gyorsulást jelentene
1st        2nd     3rd      4th     5th    6th    Rükverc
3.166  1.904  1.310  1.031  0.864 0.725  3.250   

A C65/C65M (önzáró difivel - FUBA  :excl: )
2003-2007 Toyota MR2 Spyder
1st        2nd      3rd     4th      5th     6th    Rükverc
3.166  1.904  1.392  1.031  0.815  0.725  3.250   

A C66/C66M pedig tökéletesen azonos fokozatkiosztású lenne, csak a kímélő 6. lenne hozzárakva.
2003-2005 Toyota MR2 Spyder - + önzáró difivel!
 1st       2nd       3rd        4th     5th     6th    Rükverc
3.166 1.904  1.310  0.969  0.815  0.725  3.250

Fogalmam nincs, hogy ezek hogyan lehetnének applikálhatóak, de álmodozás indul... ::)
Jó lenne tudni a 2 literes CArinák pontos váltótípusát (a tűzfali platni utolsó kódja), mert úgy emlékszem, az ő 5-ösük kisebb áttételű  :hmmmm:
Ez eddig ok, de hacsak nem akarod a te váltódból áttenni a difit, akkor érdemes lenne kikeresni az ezekhez a váltókhoz tartozó differenciálmű végső sebességfokozatát (végfokozat), meg az autókhoz a gyári kerékátmérőt, mert ez a kettő boríthatja azt, hogy akkor tényleg hosszabbak lesznek-e a fokozatok, vagy sem, gondolom én...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #28947 Dátum: 2014.02.10 20:09:36 »
Sziasztok! Ma vettem észre hogy nyiszorog a kuplungom, és csak azért vettem észre, mert álló helyzetben hallgattam meg. Ez a kinyomócsapágy lehet? Mennyit bírhat még? A kuplungolajat is tervezem teljesen lecserélni, abból mennyit kell beletölteni? A légtelenítése nehéz? Köszönöm

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28948 Dátum: 2014.02.10 20:50:58 »
Elnézést a váltótémát kicsit félbeszakítanám, nem akartam a hifis topicba menni, itt is van elég szakértő, én meg annyira nem vágom ezt..
Autohifi ügyben szeretnék kérdezni, mint laikus!
A 4 ajtóba szeretnék hangszórókat tenni.

 Adott egy Sony CDXGT31U fej
Erre jelenleg egy pár  MAC AUDIO Mac mobil street 13.2 van kötve, ami szépen is szól-

Szeretnék még a másik két ajtóba egy pár MAC AUDIO APM Fire 16.2 hangszórót

Párhuzamban lenne kötve az egyik pár hangszóróra egy Ground Zero gzht19sd 40/70w selyemdóm csipogó a hozzá tartozó hangváltóval.
Kérdésem, hogy a Sony fej meghajtja-e ezt az összeállitást gond nélkül?

Illetve milyen hatást érnék el azzal, ha nem koaxot vennék a MacAudio-ból hanem a 2.16-os Mac komponens szettet és a csipogókat a hátul a C oszlopra tenném, esetleg a kalaptartóra a hátul utazók fülétől távolabb?
A Ground zero csipogók jelenleg az A oszlopon vannak felül! Tehát lenne 4 csipogó összesen.
Köszönöm a válaszokat!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28949 Dátum: 2014.02.10 21:14:05 »
Sziasztok! Ma vettem észre hogy nyiszorog a kuplungom, és csak azért vettem észre, mert álló helyzetben hallgattam meg. Ez a kinyomócsapágy lehet? Mennyit bírhat még? A kuplungolajat is tervezem teljesen lecserélni, abból mennyit kell beletölteni? A légtelenítése nehéz? Köszönöm
Mikor nyiszorog? Mindig? Csak benyomott kuplungpedálnál? Csak felengedett kuplungpedálnál? Kuplungpedál benyomása közben?
Légtelenítés:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=9.msg541808;topicseen#msg541808
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...