Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803517 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #27810 Dátum: 2013.11.16 19:42:28 »
Kalapos kérésére megosztanám a ma befejezett(??? :devil: ) "projektemet"

röviden összefoglalva: tavaly az első ajtókba építettem be Alpine SPG-17CS két komponensű hangszórókat és egy Alpine fejegységet. Nem szigeteltem vagy kábeleztem, nincs erősítő, nincs mélyláda, semmi. Csak a hangszórók és a fej. Nekem így is "elég jól" szól, kis munka árán. Monták, hátra ne is tegyek, csak ront rajta, meg kedvem se volt, így úgy használtam, hogy fader-rel első hangszórók szóltak csak.
De azért csak motoszkált bennem a kisördög, hogy azért legyen már akkor hátul is Alpine, még ha nem is használom mert nem jó, de akkor is... :lol:
Úgyhogy nemrég rászántam magam és szétszedtem a hátsó ajtókat, hogy felmérjem a terepet. Az első ami feltűnt, hogy bal oldalon nincs párazáró fólia. Ez elől se volt. Nyilván a kocsi bal oldala teljesen törve volt. :lol:
Lemértem a hangszórót, ~11cm-t mértem, de ugye olyan nincs Alpineban (meg tán másban sem), csak 10cm-es. Úgyhogy vettem is egy olyat bele. Ez jó sokáig tartott, mert több "hivatalos Alpine viszonteladó" és webshop is gyakorlatilag szénné sz*patott... De ez most mindegy. Végül meglett a szett, nekifogtam a beszerelésnek. Egy meglepi: a hangszóró kerete olyan keskeny (a gyárival ellentétben), hogy nem fedte le a beszerelő kereten lévő lyukat, így akusztikus rövidzár alakult ki, nem szólt sehogy. Ezt egy vastag kemény kartonból kivágott gyűrűvel orvosoltam, amit a hangszóró és a keret közé raktam. Ez nagyjából megoldotta a problémát, de már akkor tudtam, hogy ez így nem maradhat.... Befér oda a 13 centis is :devil: Ezt Kalapos is megerősítette.
Úgyhogy rendeltem egy olyat is. Természetesen ez is okozott meglepetést: ez meg nem fért bele a tartókeretbe. :censored:
Mivel nem akartam a gyári keretet szétbarmolni, így inkább marattam 8mm-es rétegelt lemezből egy adaptert. Ezzel is szétsz*pattak természetesen, de tegnapra elkészül. Így ma nekifogtam a beszerelésnek.
A hnagszóró és a falap közé vágtam vékony habosított műanyag csomagolóanyagból egy alátétet, hogy szigetelje le a réseket és nehogy zörögjön valami. Ugyanilyet raktam a fa és az ajtó lemeze közé is. A kis "esővédő" burkolatot, ami a gyári kereten van, azt pet palackból csináltam :lol: Sajnos nem volt, csak egy palack kéznél, ha lett volna kettő, akkor nem így oldom meg, valamint jobb lett volna egy 2 literes palack, de csak 1,5-es volt, hát ilyen lett... Eredetileg fel akartam tűzögetni a palackot a visszahajtott füleknél (ez a képeken alig látszik), de nem volt rendes kapcsom meg tűzőm, így végül az a megoldás maradt, hogy a füleket a hangszóró pereme alá raktam és az szorítja le.
Hát ennyi a nagy projekt (egyelőre). Majd egyszer tán még lelakkozom a fát a nedvesség ellen valamennyire, meg megcsinálom rendesen (2 literes palackból [rohog] ) a fedelét is.
képek

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27811 Dátum: 2013.11.16 19:47:29 »
bsh:

Nagyon profi  :clap:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27812 Dátum: 2013.11.16 20:13:01 »
(1 - kis szünet - 2) (nagy szünet) (4 - kis szünet - 1) (nagy szünet), majd kezdi előről 1-2, 4-1...
a kis szünet a 2 jegyű hibakód első és második jegyét választja el. a nagy szünet a két egymást követő kódot választja el.
azaz: 12 és 41
ja és a kódokat mindig növekvő sorrendben mutatja.
Én is köszönöm szépen!Így már érthető!Kérhetnék tanácsot is,hogy mit kezdjek az autóval ha  memoria törlés után is megmarad a hiba?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #27813 Dátum: 2013.11.16 20:14:38 »
Majd egyszer tán még lelakkozom a fát a nedvesség ellen valamennyire, meg megcsinálom rendesen (2 literes palackból [rohog] ) a fedelét is.
képek
:clap: Remélem, lesz alkalmunk meghallgatni!  ::)

Csak egy ötlet: pet palack helyett nem lenne alaklamasabb esetleg műanyag virágcserép vagy margarinos csésze?  :hmmmm:  [rohog]

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27814 Dátum: 2013.11.16 20:15:12 »
Kalapos kérésére megosztanám a ma befejezett(??? :devil: ) "projektemet"
Carina fórumban mindenki ezermester?
Gratula bsh!  :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27815 Dátum: 2013.11.16 21:00:53 »
Én is gratulálok bsh!

5*  :clap:

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #27816 Dátum: 2013.11.16 21:04:46 »
Kérhetnék tanácsot is,hogy mit kezdjek az autóval ha  memoria törlés után is megmarad a hiba?
tőlem?! a saját érdekedben inkább ne! [rohog]
amúgy a service manual engine részében le van írva elég alaposan, lépésről lépésre, hogy hogyan kell végignézni a pillangószelep hibát, azt megcsinálnám mindenképp. aztán esetleg lehet próbálkozni bontottal is, hátha, de azt is elég macerás beállítgatni. lehet kábeltörés/szakadás is, na az meg főleg cumi... ugyanígy a másik hibakódra is megvan a hibakeresési folyamat.
egyébként nekem elég rossza tapasztalatom van szerelőkkel, ilyen dolgokat képtelenek megcsinálni, max kicserélnek hasraütésszerűen valamit, aztán ha úgy sem jó, akkor széttárják a kezüket. lehet jobban jársz egy hivatalos toyota szervízzel. nem olcsó, de ha magad próbálkozol mindenféle bontott vackokkal, akkor lehet az még többe kerül.

közben megtaláltam a szerviz leírásban, mitől van (nálam, de másnál is) 1500-as fordulatnál az a "rándulás" motorfékezéskor. ha elvesszük a gázt és motorfékezünk, akkor lekapcsolja az injektorokat, és mikor 1500-ra visszaesik a fordulat, akkor kapcsolja be őket újra. ezt eddig nem is tudtam.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27817 Dátum: 2013.11.16 21:05:31 »
Felejtsd el a HOD izzót, nagy kamu, semmivel sem jobb, mint egy normális sárga izzó, sőt, a színezés miatt még gyengébb is egy ONBUN-nél.
Ha sárgát akarsz gyere át a Tunning/világítás topicba és olvass vissza, én nagy sárga fan vagyok, a tompítottam és a ködösöm is merényletsárga Narva.
Köszi az infót!
Mi ez az ONBUN?? Gúúgli sem nagyon tud mit kezdeni vele  :hmmmm:
Nem ragaszkodok kifejezetten a sárgához, bár azt hallottam, hogy ködben sokkal jobb a sárga. Ködlámpába így jobb lett volna olyan, de nem kaptam H3-at  :no:
Ez a HOD xenon-imitációban is felejtős?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27818 Dátum: 2013.11.16 21:07:35 »
tőlem?! a saját érdekedben inkább ne! [rohog]
amúgy a service manual engine részében le van írva elég alaposan, lépésről lépésre, hogy hogyan kell végignézni a pillangószelep hibát, azt megcsinálnám mindenképp. aztán esetleg lehet próbálkozni bontottal is, hátha, de azt is elég macerás beállítgatni. lehet kábeltörés/szakadás is, na az meg főleg cumi... ugyanígy a másik hibakódra is megvan a hibakeresési folyamat.
egyébként nekem elég rossza tapasztalatom van szerelőkkel, ilyen dolgokat képtelenek megcsinálni, max kicserélnek hasraütésszerűen valamit, aztán ha úgy sem jó, akkor széttárják a kezüket. lehet jobban jársz egy hivatalos toyota szervízzel. nem olcsó, de ha magad próbálkozol mindenféle bontott vackokkal, akkor lehet az még többe kerül.

közben megtaláltam a szerviz leírásban, mitől van (nálam, de másnál is) 1500-as fordulatnál az a "rándulás" motorfékezéskor. ha elvesszük a gázt és motorfékezünk, akkor lekapcsolja az injektorokat, és mikor 1500-ra visszaesik a fordulat, akkor kapcsolja be őket újra. ezt eddig nem is tudtam.
Szerelőkről kb. egyformán vélekedünk   :1eye:
Ez az injektor-lekapcsolás hol van leírva? 4A-FE-nél is csinálja?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27819 Dátum: 2013.11.16 21:18:01 »
...
közben megtaláltam a szerviz leírásban, mitől van (nálam, de másnál is) 1500-as fordulatnál az a "rándulás" motorfékezéskor. ha elvesszük a gázt és motorfékezünk, akkor lekapcsolja az injektorokat, és mikor 1500-ra visszaesik a fordulat, akkor kapcsolja be őket újra. ezt eddig nem is tudtam.
Ezért nem fogyasztanak benzint a modern motorok motorfékes üzemmódban. Szinte minden autóban így működik, már a karburátoros 2105-ös Ladákban is megvolt ez az "elektronikus alapjárati szabályzás".
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #27820 Dátum: 2013.11.16 21:26:29 »
Ezért nem fogyasztanak benzint a modern motorok motorfékes üzemmódban. Szinte minden autóban így működik, már a karburátoros 2105-ös Ladákban is megvolt ez az "elektronikus alapjárati szabályzás".
az világos, csak az nem, hogy miért adja vissza az üzemanyagot neki 1500-as fordulaton akkor is, ha nem nyomom a gázt? mert ettől nekem ilyenkor így "meglódul" picit az autó, majd lassul tovább. nem jó szó a meglódul, de máshogy nem tudom leírni. szóval az egyenletes lassulás ott megtorpan egy picit. de most már tudom, mitől.

Ez az injektor-lekapcsolás hol van leírva? 4A-FE-nél is csinálja?
nekem a 3s-fe manual van meg, de megkerestem a 4a-fe-t is, íme, FI-247-es oldalon van (azaz utolsó előtti). nálatok 1700rpm-et ír, nálam 1500-at.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 21:31:34 írta bsh »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27821 Dátum: 2013.11.16 22:04:59 »
bsh:

Köszi, ezt nem tudtam!

De ez biztosan ezt jelenti?

Nem figyeltem annyira, de nekem ilyen nem tűnt fel, amit írsz, hogy meglódul  :hmmmm:
Szépen megy lefelé a fordulat, ennyi  :1eye:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27822 Dátum: 2013.11.16 22:17:21 »
az világos, csak az nem, hogy miért adja vissza az üzemanyagot neki 1500-as fordulaton akkor is, ha nem nyomom a gázt? mert ettől nekem ilyenkor így "meglódul" picit az autó, majd lassul tovább. nem jó szó a meglódul, de máshogy nem tudom leírni. szóval az egyenletes lassulás ott megtorpan egy picit. de most már tudom, mitől.
nekem a 3s-fe manual van meg, de megkerestem a 4a-fe-t is, íme, FI-247-es oldalon van (azaz utolsó előtti). nálatok 1700rpm-et ír, nálam 1500-at.
Mert nem akarja, hogy lefulladjon a motor. Mondjuk, ha emelkedőn felfelé gurulsz gáz nélkül pl. egy piros lámpához, ha 1000 rpm alatt kezdené visszaadni az alapjárati benzinmennyiséget és mire kinyomod a kuplungot, akkor könnyen lefulladna, próbáld ki, mekkora emelkedőt tud leküzdeni a motor alapjáraton felengedett kuplungnál gázt nem adva, ráadásul ezt egyes fokozatban tudod megtenni, te meg gondolom 5.-ben gurulsz motorfékkel.
Könnyen el lehet kerülni ezt a meglódulást, én sorban kapcsolgatom visszafelé a váltón a fokozatokat, így könnyen 1500 rpm felett lehet tartani elég sokáig. Tehát motorféknél 5.-ből lámpához gurlva vissza 4, majd 3 majd 2 majd 1, aztán kb. 5-10 km/h-nál jön csak a "meglódulás"...  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #27823 Dátum: 2013.11.16 22:36:14 »
Gyógyul, rozsdátlanodik a Carinám, már nagyon hiányzik, mert amit kaptam kölcsön Peugeot 206-os, hááát az nagyon nem olyan!
8 évvel fiatalabb autó, de ennyi csak az előnye összehasonlítva az enyémmel...

 :clap: : :clap:  :clap:

Majd a  rendszámot  nézed és megismered [rohog] [rohog]   :surrender:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #27824 Dátum: 2013.11.16 23:15:43 »
Carina fórumban mindenki ezermester?
Gratula bsh!  :clap:


Nem nem mindenki. :hug:  de még lehetek :yes: :D.   
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 23:25:25 írta Szabolcs »