Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6966196 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27765 Dátum: 2013.11.14 22:19:04 »
Elfelejtettem írni, hogy fontos megnézni, mekkora nyomatékkal kell meghúzni, ha cserélsz :otlet:
Véletlenül akadtam ma rá
[img=http://www.kephost.com/thumb/2013/11/14/a1_2013_11_14_ja48k1a1ky_tn.jpg]

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #27766 Dátum: 2013.11.14 23:21:08 »
a rendszámtáblavilágítás T10-es
hmm, ez olyan izzó, mint a helyzetjelzőben? mert mintha olyanom lenne egy darab elfekvőben. akkor nem kell vennem.
még a műszerfal bal szélén sötétebb, gondolom ott is ki van égve egy izzó. erről is nézegettem képeket, úgy nézett ki, mint ez a t5-ös izzó csak mintha rövidebb lett volna, létezik az?
amúgy a műszerfal izzó csere az mennyire pepecselős macerás? (kalapos? :D) mert sok kedvem nincs nekifogni, kormányt levenni, stb. :?:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27767 Dátum: 2013.11.15 01:57:31 »
kamikaze:

Akkor a Nipparts felejtős szilentben  :ph34r:
Jó munkát a szereléshez, kíváncsi vagyok a tapasztalatokra  :yes:

Kész!!!  ;)
Este 8:30-kor álltam neki, benyomtam egy páleszt meg egy sört, másképp ezt nem lehet birni, Carinát szerelni, főleg sajátot.. pff...  :wacko:
Hajnal 1-re kész lett, ebben a szerszám-elpakolás is benne volt!
Azért kellett ma megoldani, mert holnap, azaz ma 9:30-ra van bejelentve, szombaton meg lejár a műszaki...

2 éve mikor cseréltem a balos lengőkar hátsó szilentjét, úgy csináltam, hogy nem a csonkállványból kötöttem ki a talpast, hanem a lengőkarból a 3 csavarral (2 anya + 1 csavar). Ez azért nem szerencsés, mert nehéz (ha nem lehetelen) ugyan abban a pozicióban visszafogatni a talpast, ugyanis kis játéka van a lyukaknak, ezért elmászhat a futóműbeállitás. Utána el is vittem egy öreg szakihoz belőtte, de nem lett az igazi, balra elhúz kissé.

Most szerettem volna úgy lekötni a lengőkart, hogy a csonkállványból veszem ki, mert ott nincs játéka, egy helyre mehet vissza.
Tervem az volt, hogy kihúzom a féltengelyt a csonkállványból (féktárcsa felől), mégpedig úgy, hogy lekötöm a stabilizátor pálcát, kiveszem az első és hátsó szilent csavarját, így el tudom annyira húzni a gólyalábat, hogy kihúzzam a féltengelyt. Erre azért van szükség, mert nem férni hozzá a talpas csavarjához felülről, mert útban a féltengely...  :censored:
Sikerült is amit leirtam, ekkor jött a következő probléma, mégpedig az ABS jeladókerék védőlemeze is útban volt továbbra is, nem fértem oda Crovával.  :wacko: Villáskulcs ment rá, de azzal esélytelen volt...
   Két lehetőség volt:
        - egyik, hogy kiveszem az egész gólyalábat és satuban kilazitom valahogy
        - másik, hogy marad a talpas lekötése a 3 csavarral, viszont akkor sanszos a futóműállítás
Utóbbit választottam, így is volt szopás. Összejelöltem filccel és nagyjából igyekeztem ugyanoda visszatenni.

Balos lengőkar már tudta a dolgát, két éve mindent zsirral raktam össze, jött is szépen!
A jobboshoz viszont még egyáltalán nem nyúltam. Hát a talpast fél méteres nyomatékkulccsal tudtam oldani, teljes erővel nekifeküdve, valami barom szárazon rakta össze, szerintem légkulccsal.
A másik cumi a hátsó szilent függőleges csavarja volt. Tudni illik, hogy ez veszélyes dolog, mert magában a kasztniban van kialakitva a menet (anya), tehát oda rozsdaoldóval nem lehet bejutni..  :wacko:
Tehát ha ez a csavar beletörik, ölég nagy szívás van...
Szóval elkezdtem kitekerni és szépen megszorult félúton...  :cry: Oké semmi pánik, visszatekertem és újra, megint ugyan az... A sirás kerülgetett már..  :censored:
Visszahajtottam mégegyszer és gyerünk, beletörik vagy nem, ki kell hajtani. HÁLA ISTENNEK KIJÖTT!!! Picit megnyalta a csavaron az utolsó menetemelkedést, de azt javitottam.
Visszafelé kapott zsirt és olajat, mégis nehezen ment be, de elkapta!  :clap:  :clap:  :clap:
Nagyjából ennyi.
Az még lényeges, hogy mielött fixre vannak húzva a futóműszilentek, le kell tenni kerékre a kocsit és pár métert gurulni vele, közben a kormányt mozgatva, így beállnak a helyükre, nem feszülnek, eztán lehet lefixálni a csavarokat!  ;)

Kellemes meglepetés is volt. Szintén két éve cseréltem a jobbos stabpálcát, nem a legdrágábbat vettem, Meyle márka került be. Valahol hallottam fél füllel, hogy nem túl jó minőség, de ezt cáfolnám, ugyanis egyáltalán nem lógósodott meg, olyan volt a gömbfeje, mintha most vettem volna ki a dobozból.  :clap:

Visszatettem a helyzetjelzőbe + rendszámvillanyba a t10-es izzókat, nincs kedvem vitázni emiatt a vizsgán, nem biztos hogy díjazzák a hidegfehér ledeket!

fotodoktor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Carina E bal első ablakemelő
« Válasz #27768 Dátum: 2013.11.15 08:30:27 »
Ma egy hónapja, hogy vettem egy ferdehátú 96-os 2.0D-t. A méreteit még szoknom kell a Suzuki Alto után, de egyébként imádom hajtani :) Jelenlegi legnagyobb gondom, hogy a vezetőoldali ablak jön-megy, de felfelé nem talál a helyére :( Kiderült, hogy ez a műanyag alkatrész a bűnös: Kerestem égen-földön mechanikát, sikertelenül. Kérlek benneteket, ha tudtok eladó mechanikát, jelezzétek foto kukac rosko.hu-ra. A nyomravezetőnek magas jutalom! Köszönöm.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #27769 Dátum: 2013.11.15 08:55:24 »
épp arra gondoltam ma, hogy jó volna ezeket az izzókat tételesen összeírni, lemérni, lefényképezni, és berakni a leírásos topikba, mert elég sok fajta van és némelyiket elég macerás kiszedni meg beszerezni a megfelelőt. a gyári rajzokon és gyári számok alapján nem egyértelmű, én is vettem az alapján párat, ami nem lett jó vagy egyáltalán nem is volt kapható pontosan olyan.
ma kesztyűtartóban is kicseréltem az izzót, az is ez a bedugós fajta rizsszem izzó. 1.2 wattos.
még az egyik rendszámtábla világítás izzóm van kiégve, most azt is szedhetem szét, hogy megnézzem, milyen kell bele, aztán rakjam össze, menjek el valami boltba venni, aztán megint szét és össze... :wacko: ezért lenne hasznos egy tételes leírás méretekkel, fényképekkel. pár képet meg méretet tudok mondani az eddigiekről.

Szia!

Ezeket már egyszer összeírtam, de minden bizonnyal vannak még benne hiányosságok.

forum.toyotaclub.hu/index.php?action=dlattach;topic=228.0;attach=15248

fotodoktor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Carina E bal első ablakemelő
« Válasz #27770 Dátum: 2013.11.15 09:11:46 »
Ma egy hónapja, hogy vettem egy ferdehátú 96-os 2.0D-t. A méreteit még szoknom kell a Suzuki Alto után, de egyébként imádom hajtani :) Jelenlegi legnagyobb gondom, hogy a vezetőoldali ablak jön-megy, de felfelé nem talál a helyére :( Kiderült, hogy ez a műanyag alkatrész a bűnös:  Kerestem égen-földön mechanikát, sikertelenül. Kérlek benneteket, ha tudtok eladó mechanikát, jelezzétek foto kukac rosko.hu-ra. A nyomravezetőnek magas jutalom! Köszönöm.
Bocsi, hogy kell ide egy képnek csak a linkjét beilleszteni? :)

Kivettem a képet... Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.15 13:08:50 írta Trotter66 »

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #27771 Dátum: 2013.11.15 10:04:28 »
üdv!
kép linkjét valahogy így:
[url]http://kep/linkje/valami.jpg[/url]http://fotodoktor.hu/pub/Carina-E-2.0D-1996-vezetooldali.jpg

ha azt akarod, hogy a link helyett egy szó vagy egyéb szöveg látszódjon, akkor:
[url=http://kep/linkje/valami.jpg]egyéb szöveg[/url]
azok a műanyagok sajnos tipikusan elkopnak, eltörnek ilyen öregen, szerintem itt mindenkinek baj van vele. nekem legalábbis biztosan :D bontottan is nagy valószínűséggel ugyanilyen állapotút lehet csak találni. vannak utángyártott ablakemelő mechanikák, ezekről nem tudok nyilatkozni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3043
Re:Carina
« Válasz #27772 Dátum: 2013.11.15 11:11:22 »
...azok a műanyagok sajnos tipikusan elkopnak, eltörnek ilyen öregen, szerintem itt mindenkinek baj van vele. nekem legalábbis biztosan :D bontottan is nagy valószínűséggel ugyanilyen állapotút lehet csak találni. vannak utángyártott ablakemelő mechanikák, ezekről nem tudok nyilatkozni.
Esetleg itt körül lehet nézni csúszkák után. Az Ave1-es lehet (igen valószínűen: lásd fotó), de az E10-es Corolla szinte biztosan ugyanolyan mechanikájú.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3043
Re:Carina
« Válasz #27773 Dátum: 2013.11.15 11:33:21 »
amúgy a műszerfal izzó csere az mennyire pepecselős macerás? (kalapos? :D) mert sok kedvem nincs nekifogni, kormányt levenni, stb. :?:
Üdv!
1 kisebb csillagfejű csavarhúzó, 6 db csavar és 2 perc  ;)
Lehajtod a kormányt, így férsz hozzá a keret fölső két kis csavarjához, utána  finoman kihúzod, mert alul csak fémrugóval van bepattintva. Kicsit össze kell nyomni, hogy kiügyeskedhesd. Utána kicsavartod a 4 csavart, ami a műszeregységet odafogja. Ezután kihúzod, fölfelé fordítva hozzáférsz a 3 kábel csatlakozóhoz, kipattintod és voila.  :hug:

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #27774 Dátum: 2013.11.15 12:06:07 »
de az E10-es Corolla szinte biztosan ugyanolyan mechanikájú.
az enyém nem ilyen az tuti, hanem ez a fajta.


Srácok, ne idézzetek képeket ismételten, szedjétek ki az idézetből a képre utaló kódot!  Köszi! Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.15 13:10:52 írta Trotter66 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10328
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27775 Dátum: 2013.11.15 20:26:00 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10328
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27776 Dátum: 2013.11.15 20:30:00 »
kamikaze:

Szép munka volt ismét  :clap:
Vizsgán mi volt??

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10328
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27777 Dátum: 2013.11.15 22:56:43 »
Ezekről az izzókról van valakinek tapasztalata?

http://coolautoo.hu/hod-super-yellow-3350k/2663-halogen-izzo-h4-hod-60-55w-3350k-super-yellow.html

Corollás topicban láttam.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27778 Dátum: 2013.11.15 23:01:23 »
Nincs valakinek infója a szívósoron lévő folytószelep működési elvéről illetve mérési tartományokról.Haverral autodatában nem találtunk semmit.
http://kepfeltoltes.hu/view/131115/20130708_103626_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27779 Dátum: 2013.11.15 23:15:01 »
Gyógyul, rozsdátlanodik a Carinám, már nagyon hiányzik, mert amit kaptam kölcsön Peugeot 206-os, hááát az nagyon nem olyan!
8 évvel fiatalabb autó, de ennyi csak az előnye összehasonlítva az enyémmel...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...