kamikaze:
Akkor a Nipparts felejtős szilentben
Jó munkát a szereléshez, kíváncsi vagyok a tapasztalatokra
Kész!!!
Este 8:30-kor álltam neki, benyomtam egy páleszt meg egy sört, másképp ezt nem lehet birni, Carinát szerelni, főleg sajátot.. pff...
Hajnal 1-re kész lett, ebben a szerszám-elpakolás is benne volt!
Azért kellett ma megoldani, mert holnap, azaz ma 9:30-ra van bejelentve, szombaton meg lejár a műszaki...
2 éve mikor cseréltem a balos lengőkar hátsó szilentjét, úgy csináltam, hogy nem a csonkállványból kötöttem ki a talpast, hanem a lengőkarból a 3 csavarral (2 anya + 1 csavar). Ez azért nem szerencsés, mert nehéz (ha nem lehetelen) ugyan abban a pozicióban visszafogatni a talpast, ugyanis kis játéka van a lyukaknak, ezért elmászhat a futóműbeállitás. Utána el is vittem egy öreg szakihoz belőtte, de nem lett az igazi, balra elhúz kissé.
Most szerettem volna úgy lekötni a lengőkart, hogy a csonkállványból veszem ki, mert ott nincs játéka, egy helyre mehet vissza.
Tervem az volt, hogy kihúzom a féltengelyt a csonkállványból (féktárcsa felől), mégpedig úgy, hogy lekötöm a stabilizátor pálcát, kiveszem az első és hátsó szilent csavarját, így el tudom annyira húzni a gólyalábat, hogy kihúzzam a féltengelyt. Erre azért van szükség, mert nem férni hozzá a talpas csavarjához felülről, mert útban a féltengely...
Sikerült is amit leirtam, ekkor jött a következő probléma, mégpedig az ABS jeladókerék védőlemeze is útban volt továbbra is, nem fértem oda Crovával.
Villáskulcs ment rá, de azzal esélytelen volt...
Két lehetőség volt:
- egyik, hogy kiveszem az egész gólyalábat és satuban kilazitom valahogy
- másik, hogy marad a talpas lekötése a 3 csavarral, viszont akkor sanszos a futóműállítás
Utóbbit választottam, így is volt szopás. Összejelöltem filccel és nagyjából igyekeztem ugyanoda visszatenni.
Balos lengőkar már tudta a dolgát, két éve mindent zsirral raktam össze, jött is szépen!
A jobboshoz viszont még egyáltalán nem nyúltam. Hát a talpast fél méteres nyomatékkulccsal tudtam oldani, teljes erővel nekifeküdve, valami barom szárazon rakta össze, szerintem légkulccsal.
A másik cumi a hátsó szilent függőleges csavarja volt. Tudni illik, hogy ez veszélyes dolog, mert magában a kasztniban van kialakitva a menet (anya), tehát oda rozsdaoldóval nem lehet bejutni..
Tehát ha ez a csavar beletörik, ölég nagy szívás van...
Szóval elkezdtem kitekerni és szépen megszorult félúton...
Oké semmi pánik, visszatekertem és újra, megint ugyan az... A sirás kerülgetett már..
Visszahajtottam mégegyszer és gyerünk, beletörik vagy nem, ki kell hajtani. HÁLA ISTENNEK KIJÖTT!!! Picit megnyalta a csavaron az utolsó menetemelkedést, de azt javitottam.
Visszafelé kapott zsirt és olajat, mégis nehezen ment be, de elkapta!
Nagyjából ennyi.
Az még lényeges, hogy mielött fixre vannak húzva a futóműszilentek, le kell tenni kerékre a kocsit és pár métert gurulni vele, közben a kormányt mozgatva, így beállnak a helyükre, nem feszülnek, eztán lehet lefixálni a csavarokat!
Kellemes meglepetés is volt. Szintén két éve cseréltem a jobbos stabpálcát, nem a legdrágábbat vettem, Meyle márka került be. Valahol hallottam fél füllel, hogy nem túl jó minőség, de ezt cáfolnám, ugyanis egyáltalán nem lógósodott meg, olyan volt a gömbfeje, mintha most vettem volna ki a dobozból.
Visszatettem a helyzetjelzőbe + rendszámvillanyba a t10-es izzókat, nincs kedvem vitázni emiatt a vizsgán, nem biztos hogy díjazzák a hidegfehér ledeket!