Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6966418 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában


fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26476 Dátum: 2013.06.30 00:36:28 »
Sajnos a hátsó légtelenítő beletört...


Ja,hogy ezt már írtam? :D
Kevesebb sört kéne inni :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26477 Dátum: 2013.06.30 00:47:07 »
Fityo!

Ez igen, szinte teljes felújítás!  :clap: Az a benzinpumpa nem gyenge, mit tettek ebbe?? Rögtön lehet üzemanyagszűrőt is cserélni  :wacko:
Ilyen hátsó lengéscsillapítók kellenek majd nekem is  :yes: Nem raktatok gumit a rugó alá?
Nem volt munkahenger Unixnál vagy Bárdinál?
Halkan mondom, ha jól látom, akkor a téligumi mérete nem gyári  ;) Elmegy azért vele  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26478 Dátum: 2013.06.30 00:48:49 »
Sajnos a hátsó légtelenítő beletört...


Ja,hogy ezt már írtam? :D
Kevesebb sört kéne inni :)
Kb. háromszor, nem kis élmény lehetett  :flowers:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26479 Dátum: 2013.06.30 00:51:37 »
Üdv urak!
Ma haladtam is meg nem is.Sajnos a bal hátsó légtelenítő csavar beletört a munkahengerbe ezért várok Balázsra.
De ha valakinek lenne Bp-n SOS-be érdekelne!!!

http://kepfeltoltes.hu/view/130630/20130629_135800_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Targonca megint jó szolgálatot tett.Jó kis rugó "összehúzó"-t csináltunk belőle!Minimális alvázvédelem az elérhetetlen helyeken + "Z" kar,gátlók,jobb kormányösszekötő,tank tisztítás(nem egyszerű rozsda volt benne) stb stb.Sajnos a hátsó légtelenítő beletört...
Üdv fityo!
Az első képen igen sokat gondolkoztam, még jó, hogy írtad a tank tisztítást, mert még mindig gondolkoznék... [rohog]
Nekem még érintetlen az a terület, nem tudom hogyan nézhet ki 20 év után... :hmmmm:
Gratulálok, elég szépen szétkapod a gépet, meg felújítod!  :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26480 Dátum: 2013.06.30 01:49:33 »

Üdv mindenkinek!


Megtaláltam a biztosíték kivagdalás okozóját! :clap:
A motor hátsó oldalán futó kàbelkötegből lógott egy vezetêk amely néha letestelt, nem hiányzik sehonnan.
Csak ott van, hogy legyen. Le lett szigetelve és azøta megszünt a jelensêg! :clap: :clap:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26481 Dátum: 2013.06.30 02:00:47 »
Üdv mindenkinek!


Megtaláltam a biztosíték kivagdalás okozóját! :clap:
A motor hátsó oldalán futó kàbelkötegből lógott egy vezetêk amely néha letestelt, nem hiányzik sehonnan.
Csak ott van, hogy legyen. Le lett szigetelve és azøta megszünt a jelensêg! :clap: :clap:
:clap: ügyes vagy!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26482 Dátum: 2013.06.30 02:03:10 »
Ez a Carina is élni akar és fog is szerintem, az oroszok pik-pakk összerakják!  :D
Egy lengyelországi baleset után 3 hónapig állt egy parkolóban, majd egy kis bikázás után pöc-röff...
A videóhoz irta bort107: "Карина Е одна из лучших Тойот прошлого!" = "A Carina-E az egyik legjobb Toyota a múltból!"
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.30 02:06:22 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26483 Dátum: 2013.06.30 02:41:11 »
+k
pikk-pakk
+c
pöcc-röff
na megyek aludni, mert már írni sem tudok helyesen...
 :sleep1:
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.30 02:43:46 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26484 Dátum: 2013.06.30 10:03:51 »

Ügyes? Az oroszok ügyesek! Nekem szerencsém volt, megtaláltam.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26485 Dátum: 2013.06.30 11:38:17 »
Bizony, a sima Carinánál lehet tekerni min. 3,5 fordulatot kopptól-koppig! Ha a GTi-nál más a kormánymű, akkor szereznem kell egy olyat!  :yes:  :lol:
Lehet az is a Celicáéval egyezik meg?  :hmmmm:Igen, az Opel Astra F kerekét nagyobb szögben ki lehetett tekerni, mondjuk zabálta is a külső féltengelycsuklókat a Carinához képest.
Kamikaze, van egy egyszerű megoldás erre: kézifékkel lehet csökkenteni a fordulókör sugarát!  [rohog]Kézifék!  :DAkkor az olajlámpa azért nem villan fel... (még jó!)
Ma olvastam a becsületesnepper beszámolóját a Totalcar pályanapról, neki is ellöttyen a benya, még jobban mint nekem...
http://totalcar.hu/palyanap/2013/06/29/elhagytam_a_kerekemet/

Az F Astra 2.5 fordulat jobbra-balra, friss a légzsák élmény.  :whistling: Szerintem a féltengely csukló akkor fogy, ha alátekerve rúgja el neki a jóember, illetve nincs orvosolva a kiszakadt porvédő harang...

A kézifékes módszert csak télen alkalmazom  ;).

---

Sajnos a hátsó légtelenítő beletört...

...
fityo!
Gratulálok a Carina karbantartáshoz! Örülök, hogy mindenki ennyit foglalkozik a szeretett Carinájával!  :clap:
Pedig mennyivel egyszerűbb lett volna az előző tulajoknak időről-időre apránként meglépni ezeket nem?  :whistling: Nem lenne ennyi munka, csak az élvezet  :tt1:

A légtelenítőket érdemes kivenni ha használt letakaritani a rozsdát, és zsirral bekenni a menetet, + PORVÉDŐ SAPKÁT NEM LEHAGYNI!  :censored:


A kilógó, "megmaradt" menetrészt meg lefújni festékkel, alvázvédővel vékonyan, így nem fog berohadni!  ;)
Én kivettem mindet már, még a kuplung munkahengerét is!  :whistling:

Ha meg már belerohadt, be kell áztatni a légtelenítőt rozsdamaróval, belefújva a "lyukba" is, és ha igy sem indul, akkor ésszel lehet ezt használni: :devil:  :yes:
Fékcsövek bontásánál is jó segédlet!  ;) :otlet:

---

Üdv fityo!
Az első képen igen sokat gondolkoztam, még jó, hogy írtad a tank tisztítást, mert még mindig gondolkoznék... [rohog]
Nekem még érintetlen az a terület, nem tudom hogyan nézhet ki 20 év után... :hmmmm:
Gratulálok, elég szépen szétkapod a gépet, meg felújítod!  :clap:

FUBA!
Ha mindig ugyanott, megbizható helyen tankol az ember, szerintem ez elkerülhető, felesleges a tank takaritása  :).

---

Üdv mindenkinek!


Megtaláltam a biztosíték kivagdalás okozóját! :clap:
A motor hátsó oldalán futó kàbelkötegből lógott egy vezetêk amely néha letestelt, nem hiányzik sehonnan.
Csak ott van, hogy legyen. Le lett szigetelve és azøta megszünt a jelensêg! :clap: :clap:

Vééégreeee  :clap:!!!
Örülök, hogy megszűnt a hiba!! Ki vette észre? Ezekszerint az a köteg is lett mókolva, hogyan dörzsölödhetett ki a szigetelés??  :eek:  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.30 11:41:27 írta kamikaze »

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #26486 Dátum: 2013.06.30 14:03:02 »
Sziasztok, tegnap rá vettem magam és szétszedtem az isc szelepet a magas alapjárat miatt ami csak hidegen és félig meleg motornál jelentkezik (néha 2000-ret is pörög aztán ahogy melegszik oké minden) de nem igazán volt koszos, természetesen karburátor tisztítóval jól kifújtam. Összeraktam de ugyan az a jelenség,  magas az alapjárat mindaddig míg fel nem melegszik. Tudnátok valami ötletet adni hogy mivel folytassam a hiba keresést? Milyen szenzorokat nézzek meg, és azokat hogyan mérjem ki?
Totya

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26487 Dátum: 2013.06.30 14:22:38 »
Nagyjából behatároltam, és a szerelő találta meg. Nem kidőrzsölődött hanem volt a kötegben egy szál, végén saruval, és amikor úgy mozdult akkor letestelt, ez idézte elő a biztosíték leoldását.
Kerestük de nem találtuk a helyét, látszólag nem hiányzik sehonnan. De akkor miért volt ott?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26488 Dátum: 2013.06.30 14:53:03 »
Üdv!
Kivettem tegnap a gyertyákat,  mind szinte tiszták voltak, legrosszabb esetben fehéres-szürkés réteg itt-ott.
Azért a gyertyahézagokat igazítottam, bár nagy eltérés sehol sem volt. Eredmény: ma reggel indítás, és olyan gyorsan elindult, hogy győztem lekapni a kezemet a kulcsról  :eek: Tudom ajánlani, nem nagy munka  :otlet:
Még a dugók tetejét is megnéztem: hála Istennek szép mindegyik  :yes:

Annyi, hogy az előírt 0,8mm helyett 0,75mm-es hézagmérővel csináltam, nem kellett befeszegetni, gondolom, hogy így inkább 0,8mm a valós hézag, mint 0,75. Inkább picivel kisebb legyen, kevésbé terheli a gyújtótrafót.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26489 Dátum: 2013.06.30 15:00:02 »
Sziasztok, tegnap rá vettem magam és szétszedtem az isc szelepet a magas alapjárat miatt ami csak hidegen és félig meleg motornál jelentkezik (néha 2000-ret is pörög aztán ahogy melegszik oké minden) de nem igazán volt koszos, természetesen karburátor tisztítóval jól kifújtam. Összeraktam de ugyan az a jelenség,  magas az alapjárat mindaddig míg fel nem melegszik. Tudnátok valami ötletet adni hogy mivel folytassam a hiba keresést? Milyen szenzorokat nézzek meg, és azokat hogyan mérjem ki?
Üdv!

Az alapjárati léptetőmotorról van szó? Levetted a szívótorokról, kipucoltad, és rendesen forgott? Van egy járat a torokban, ahonnan ezt levetted, azt is kipucoltad? Legalábbis így emlékszem az enyémnél.
Ha ez megvolt, akkor néznék falslevegő-szívást is, meg esetleg egy-két érzékelőt, de most fejből nem tudom, melyiket, ránézek a leírásra, ha lesz időm.