Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6786906 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23325 Dátum: 2012.12.30 17:59:01 »
Sziasztok!

Kis segítséget illetve információkat szeretnék kérni Tőletek. Szeretnék venni egy Carinát (1.6 benzin, 93'-94'-évjárattól), de olvastam egy-két helyen, hogy a japán verzió jobb mint az angol.Hogy tudom megkülönböztetni?
- meddig gyártották a japán tipust?
- mi a motorkódja a japán verziónak és hány lóerős?
- mire kell figyelni (betegségek,tipushibák) a vételnél,h ne ba...nak át?

Előre is köszönöm az infókat!!!
Üdv:B.Pet.

Szia!

Minden kérdésedre sajnos nem tudom a választ, tehát a teljesség igénye nélkül írok.
Nekem éppen japán van, de akinek angol, az sem biztos, hogy azt mondja, hogy a japán a jobb.
Japán 1994-es széria olajevős általában, gyári gyűrűhiba miatt. Ez olyan 200.000 km után kezd jelentkezni, de valószínűleg annyi már van akármelyikben. Tehát ha lehet, 94-es ne legyen. Onnan lehet megkülönböztetni, hogy a japán alvázszám JT-vel, az angol SB-vel kezdődik elvileg.
A motorkód elvileg 4A-FE mindegyik 1.6-osnak. A kérdés az inkább, hogy szegénykeverékes, vagy hagyományos-e a motor? Szerintem jobb hagyományost venni, de nézőpont kérdése. Az alkatrész olcsóbb a hagyományos motorhoz általában, kevesebb kütyü van benne valamivel.
A lóerő terén nagy a kavalkád. Általában 99-116 LE-ig megy az 1.6, nekem forgalmi szerint 107LE, szóval ki tudja?

Inkább az a lényeg, hogy mire kell figyelni:
Szerintem alap, hogy ismerős szerelővel nézzétek át, nem csapágyas/szelepes-e a motor, mekkora a kartergáz, mennyire zajos/ráz a futómű, mennyire kopottak a fékek, féltengely gumiharangok/csuklók állapota, gumik állapota milyen? Rozsdásodik-e nagyon? Milyen a motorolaj szintje?
Tudja-e, milyen olaj és mikor lett beletéve? Hűtőfolyadékot mikor cserélték, milyenre? Ezeket vétel után egyébként eleve szokás cserélni  :yes: Talán vezérlést is, de az szakadáskor sem töri a motort. Kényelmi cuccok működnek-e?
Váltó mennyire kapcsolható, szinkrongyűrűk kopottak-e (pl. gyors visszaváltást mennyire szereti), kuplung kinyomva magas fordulaton lüktet-e?
Kipufogó vége vizes-e (jó a katalizátor), illetve mennyire kormos (olajevés)? Motort lemosták-e (eleve gyanús)? Érdemes kivenni a gyertyákat, ha sötétek, akkor valószínű eszi az olajat (ha nem füstöl, akkor is, mert beletehetik a füstölésgátlót  :censored: ). Jól húz-e a motor, milyen a motorfék? Fél-egy km motorfék (lejtőn haladva pl.) után odalépve van-e nagy füst hátul (olajevés)?
Vízhőmérséklet nagyobb sebesség esetén is állandó szinten van-e (termosztát), milyen a fűtése? Vízhűtő tetején nincs-e apró vízcsepp (hűtő repedése)? Vízcsövek, szíjak repedezettek-e?
Van-e kókányolás a motortérben? Csomagtartó nyílik-e kulccsal, pótkeréknél/jobb oldali szerszámos rekeszben áll-e a víz? Tanksapka lecsavaráskor szisszen-e (üzemanyag rendszer hermetikussága)? Hátsó kerekeknél a küszöb alul nem nyomható-e be kézzel (rohadás)?

Ebből minél kevesebb legyen  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 18:09:09 írta vd1234 »

radler

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Carina
« Válasz #23326 Dátum: 2012.12.30 18:08:43 »
Nagyon szépen köszönöm válaszod!
Melyik a hagyományos és melyik a szegénykeverékes motor?

Köszi még egyszer !santa:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23327 Dátum: 2012.12.30 18:13:56 »
Nagyon szépen köszönöm válaszod!
Melyik a hagyományos és melyik a szegénykeverékes motor?

Köszi még egyszer !santa:
Szívesen, de még írtam hozzá, és remélem más is ír még  :yes:

Itt van leírás. Az injektorok és a nyomásszabályzó vákuumszelep helyzetét kellene nézni.
Ha jól nézem, a felső kép Denso rendszer (elosztóról gondolom, olyan, mint az enyém).

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23328 Dátum: 2012.12.30 19:36:41 »
Szia!

Minden kérdésedre sajnos nem tudom a választ, tehát a teljesség igénye nélkül írok.
Nekem éppen japán van, de akinek angol, az sem biztos, hogy azt mondja, hogy a japán a jobb.
Japán 1994-es széria olajevős általában, gyári gyűrűhiba miatt. Ez olyan 200.000 km után kezd jelentkezni, de valószínűleg annyi már van akármelyikben. Tehát ha lehet, 94-es ne legyen. Onnan lehet megkülönböztetni, hogy a japán alvázszám JT-vel, az angol SB-vel kezdődik elvileg.
A motorkód elvileg 4A-FE mindegyik 1.6-osnak. A kérdés az inkább, hogy szegénykeverékes, vagy hagyományos-e a motor? Szerintem jobb hagyományost venni, de nézőpont kérdése. Az alkatrész olcsóbb a hagyományos motorhoz általában, kevesebb kütyü van benne valamivel.
A lóerő terén nagy a kavalkád. Általában 99-116 LE-ig megy az 1.6, nekem forgalmi szerint 107LE, szóval ki tudja?

Inkább az a lényeg, hogy mire kell figyelni:
Szerintem alap, hogy ismerős szerelővel nézzétek át, nem csapágyas/szelepes-e a motor, mekkora a kartergáz, mennyire zajos/ráz a futómű, mennyire kopottak a fékek, féltengely gumiharangok/csuklók állapota, gumik állapota milyen? Rozsdásodik-e nagyon? Milyen a motorolaj szintje?
Tudja-e, milyen olaj és mikor lett beletéve? Hűtőfolyadékot mikor cserélték, milyenre? Ezeket vétel után egyébként eleve szokás cserélni  :yes: Talán vezérlést is, de az szakadáskor sem töri a motort. Kényelmi cuccok működnek-e?
Váltó mennyire kapcsolható, szinkrongyűrűk kopottak-e (pl. gyors visszaváltást mennyire szereti), kuplung kinyomva magas fordulaton lüktet-e?
Kipufogó vége vizes-e (jó a katalizátor), illetve mennyire kormos (olajevés)? Motort lemosták-e (eleve gyanús)? Érdemes kivenni a gyertyákat, ha sötétek, akkor valószínű eszi az olajat (ha nem füstöl, akkor is, mert beletehetik a füstölésgátlót  :censored: ). Jól húz-e a motor, milyen a motorfék? Fél-egy km motorfék (lejtőn haladva pl.) után odalépve van-e nagy füst hátul (olajevés)?
Vízhőmérséklet nagyobb sebesség esetén is állandó szinten van-e (termosztát), milyen a fűtése? Vízhűtő tetején nincs-e apró vízcsepp (hűtő repedése)? Vízcsövek, szíjak repedezettek-e?
Van-e kókányolás a motortérben? Csomagtartó nyílik-e kulccsal, pótkeréknél/jobb oldali szerszámos rekeszben áll-e a víz? Tanksapka lecsavaráskor szisszen-e (üzemanyag rendszer hermetikussága)? Hátsó kerekeknél a küszöb alul nem nyomható-e be kézzel (rohadás)?

Ebből minél kevesebb legyen  ;)
Ez igen!!Ha csak a felét megnéztem volna most nem Carinám lenne:)
De azért nem bánom!!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #23329 Dátum: 2012.12.30 20:34:02 »
Nagyon szépen köszönöm válaszod!
Melyik a hagyományos és melyik a szegénykeverékes motor?

Köszi még egyszer !santa:

üdv a fórumon radler!

Merrefelé laksz? vd1234 a töle megszokott alapossággal leirt mindent, amit érdemes tudni!!


Jah igaz csörgött is a motor gazadasra bizonyos esetekben (sokáig azt hittem kipuf miatt van), illetve a kis fordulaton lévő rangatas is megszűnt.

üdv netferry!
Jó mégegyszer hallani, hogy meggyógyult a géped!
Az a rángatás is megszünt, amit anno a parkolóban mutattál??
Fogyasztás változott emiatt?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 20:38:02 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23330 Dátum: 2012.12.30 21:07:31 »
Sajnos közel sem  :no: Motorolaj színét is akartam írni például  :whistling:
Meg ha kicsit meghajtják, koromdarabkák vannak-e a hátulján a kipufogó környékén (nekem volt rendesen, olajevősen) ?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 21:12:35 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23331 Dátum: 2012.12.30 21:10:53 »
Ez igen!!Ha csak a felét megnéztem volna most nem Carinám lenne:)
De azért nem bánom!!
Egy részét a sajátomon tanultam. Sőt, a jelek szerint viszonylag korrekt állapotban volt, bár igaz, hogy nem 2-300.000, hanem 500.000 volt akkor az ára  :excl:
De nem hinném, hogy más, hasonló korú autónál ne lenne sokkal több probléma. 
Tehát egyetértünk, én sem bánom, hogy ezt vettem  ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #23332 Dátum: 2012.12.30 21:40:27 »
fityo, miért hiszed, hogy ha más típusról ugyanilyen őszinteséggel leírnák, hogy mire lehet számítani rövidebb lenne a lista?
Mondtam már, hogy a te eseted miatt ne a carina-t hibáztasd. Az előző tulaj rontott el mindent, te csak annyiban vagy a hibás, hogy előbb cselekedtél, és csak utána kérdeztél. De mintha már látszana a fény az alagút végén.
Ha nem értesz ezzel egyet, vegyél légy szíves egy "jó német autót", legyen egy G astra, vagy passat, és maradj itt velünk és mesélj.
A hajad tépnéd állítom.
Szerinted a fentiek közül melyik lenne legalább csak járóképes annyi kókányolástól, mint amit a te géped elviselt eddig az előző gazdától?
Jól döntöttél hidd el, csak még lehet egy kis rész az alagútból. De ez nem az autó hibája!!!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23333 Dátum: 2012.12.30 21:51:22 »

üdv netferry!
Jó mégegyszer hallani, hogy meggyógyult a géped!
Az a rángatás is megszünt, amit anno a parkolóban mutattál??
Fogyasztás változott emiatt?
Hi!
Igen az a rangatas szűnt meg a gyujtasallitassal. Mostmár sima 95ös benyaval is jó. Fogyasztás 7l mindig, az nem változott. Csak ezen a valtoprobleman kell mar túl lennem (na meg majd az olajfogyi de az még bőven ráér).

Neked váltócsapágyak hogy vannak? Kakucson mondtad hogy kicsit búgnak.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 21:53:22 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23334 Dátum: 2012.12.30 21:53:51 »
...
Igen az a rangatas szűnt meg a gyujtasallitassal. Mostmár sima 95ös benyaval is jó. ...

Na akkor csak sokat számít az a 10 fok, hogy mégse 20 legyen, még ha úgy is ment ;)
De szuper nagyon  :yes:

fityo, miért hiszed, hogy ha más típusról ugyanilyen őszinteséggel leírnák, hogy mire lehet számítani rövidebb lenne a lista?
...
Jó, egy csomó dolog nem típusspecifikus ott azért, csak érdemes mégis megnézni  :yes:
Azt hiszem, hogy hosszabb listákat kapnánk más típusoknál :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 21:59:49 írta vd1234 »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #23335 Dátum: 2012.12.30 23:49:11 »
Sziasztok!

Kis segítséget illetve információkat szeretnék kérni Tőletek. Szeretnék venni egy Carinát (1.6 benzin, 93'-94'-évjárattól), de olvastam egy-két helyen, hogy a japán verzió jobb mint az angol.Hogy tudom megkülönböztetni?
- meddig gyártották a japán tipust?
- mi a motorkódja a japán verziónak és hány lóerős?
- mire kell figyelni (betegségek,tipushibák) a vételnél,h ne ba...nak át?

Előre is köszönöm az infókat!!!
Üdv:B.Pet.
Szia!
vd1234 leirta(helyesen) a műszaki dolgokat,de van még pár apróság.Nem tudom mennyire értesz az autókhoz,de jó lenne ha lenne veled ,lehetőleg akinek van tapasztalata a Toyotákkal,szerelő.ezek az autók jellemzően 200e km fölött futottak,de ettől nem kell megijedni.200-250e km nél egy megkimélt autónak a belső tere szép kell hogy legyen.Ha szét van ülve szakadva a vezetőülés,le vannak kopva a pedálgumik,jó eséllyel több km van benne.A műanyagok,szövetek tartósak,maguktól nem repednek,törnek,szakadnak.Ha szét van verve,azzal az autóval nem nagyon törődtek.Egyedül a kormánykerék karimája tud nagyon hamar elkopni,főleg ha gyűrőben vezetik az az autót.Ez akár már 100E km,előtt is lehet csúnya.Illik a csomagtartónak is egyben lenni.Koszos,foltos szőnyeg,karcos,horpadt lemezek a csomagtérben,sem arra utalnak hogy kímélték az autót.Egy koszosan,sárosan fotózott autó,sem biztató.Vigyázni kell a kereskedésben árult autókkal is,mert a kereskedő dumája,és a csilli- villi autó,elhomályositja a hibákat.Át kell látni a szilikonon,karcokat,szakadásokat,nem fedi el.Az olyan dumák,hogy csak gáz kell a klimába,pár ezer az egész,és csak egy olajcsere és csendesebb lesz,nem nyerők.ha ilyen olcsó,akkor miért nem csinálja meg???Nem szabad elsiklani apróságok felett sem,mert a mai árakon egy motornak a nagyszervize,min 50e ft.Négy gumi 50Eft.Könnyen el lehet sok pénzt költeni a z eladó által,csak apróságnak mondott dolgokra.Az hogy ez meg az volt csinálva,csak akkor hihető,ha számla van legalább az alkatrészekről,Azért is jó ha megvannak ezek a papirok,mert egy precíz tulajra vall,aki valószínűleg az autóval is precíz volt,A számlán szereplő alkatrészek márkája árulkodik egy szerelőnek,hogy mennyire volt spórolós a tulaj,vagy adott a minőségre.Én megpróbálom mindig elérni mutassa meg milyen olajat használ a tulaj.Nagyon beszédes,hogy a garázsból,egy teszkós flakon kerül e elő,vagy egy márkás olaj.Lehet egy olcsó autó is jó,mert esetleg sűrgős,vagy egy drága is szar,mert csak balekot keresnek vele.Nagyon jó döntés a Toyota,de vigyázz mert nehéz lesz jó autót találni,sajnos nagyon sokat elpusztítottak az előző tulajok,csak akkor jó autó ha megfelően karban van tartva,DE AKKOR NAGYON!
Hirtelen ennyi jutott az eszembe,remélem segítettem!

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #23336 Dátum: 2012.12.31 09:17:40 »
A felújítás megkezdődött!!! :)))

[a csatolmányt egy admin törölte]

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #23337 Dátum: 2012.12.31 09:18:28 »
Folytatás...

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #23338 Dátum: 2012.12.31 09:20:46 »
Wheeler Dealer II.  :D
"Oszt, majd mennyié adod, haszonnal, ugye?"  [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23339 Dátum: 2012.12.31 09:24:00 »
A felújítás megkezdődött!!! :)))

Ez a kemény, nagyon tetszik  :clap:

Talán most nem kellett, de ezért (is) lenne jó itthon egy jó kis CO hegesztő  :yes: