Sziasztok!
Kis segítséget illetve információkat szeretnék kérni Tőletek. Szeretnék venni egy Carinát (1.6 benzin, 93'-94'-évjárattól), de olvastam egy-két helyen, hogy a japán verzió jobb mint az angol.Hogy tudom megkülönböztetni?
- meddig gyártották a japán tipust?
- mi a motorkódja a japán verziónak és hány lóerős?
- mire kell figyelni (betegségek,tipushibák) a vételnél,h ne ba...nak át?
Előre is köszönöm az infókat!!!
Üdv:B.Pet.
Szia!
Minden kérdésedre sajnos nem tudom a választ, tehát a teljesség igénye nélkül írok.
Nekem éppen japán van, de akinek angol, az sem biztos, hogy azt mondja, hogy a japán a jobb.
Japán 1994-es széria olajevős általában, gyári gyűrűhiba miatt. Ez olyan 200.000 km után kezd jelentkezni, de valószínűleg annyi már van akármelyikben. Tehát ha lehet, 94-es ne legyen. Onnan lehet megkülönböztetni, hogy a japán alvázszám JT-vel, az angol SB-vel kezdődik elvileg.
A motorkód elvileg 4A-FE mindegyik 1.6-osnak. A kérdés az inkább, hogy szegénykeverékes, vagy hagyományos-e a motor? Szerintem jobb hagyományost venni, de nézőpont kérdése. Az alkatrész olcsóbb a hagyományos motorhoz általában, kevesebb kütyü van benne valamivel.
A lóerő terén nagy a kavalkád. Általában 99-116 LE-ig megy az 1.6, nekem forgalmi szerint 107LE, szóval ki tudja?
Inkább az a lényeg, hogy mire kell figyelni:
Szerintem alap, hogy ismerős szerelővel nézzétek át, nem csapágyas/szelepes-e a motor, mekkora a kartergáz, mennyire zajos/ráz a futómű, mennyire kopottak a fékek, féltengely gumiharangok/csuklók állapota, gumik állapota milyen? Rozsdásodik-e nagyon? Milyen a motorolaj szintje?
Tudja-e, milyen olaj és mikor lett beletéve? Hűtőfolyadékot mikor cserélték, milyenre? Ezeket vétel után egyébként eleve szokás cserélni
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Talán vezérlést is, de az szakadáskor sem töri a motort. Kényelmi cuccok működnek-e?
Váltó mennyire kapcsolható, szinkrongyűrűk kopottak-e (pl. gyors visszaváltást mennyire szereti), kuplung kinyomva magas fordulaton lüktet-e?
Kipufogó vége vizes-e (jó a katalizátor), illetve mennyire kormos (olajevés)? Motort lemosták-e (eleve gyanús)? Érdemes kivenni a gyertyákat, ha sötétek, akkor valószínű eszi az olajat (ha nem füstöl, akkor is, mert beletehetik a füstölésgátlót
![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)
). Jól húz-e a motor, milyen a motorfék? Fél-egy km motorfék (lejtőn haladva pl.) után odalépve van-e nagy füst hátul (olajevés)?
Vízhőmérséklet nagyobb sebesség esetén is állandó szinten van-e (termosztát), milyen a fűtése? Vízhűtő tetején nincs-e apró vízcsepp (hűtő repedése)? Vízcsövek, szíjak repedezettek-e?
Van-e kókányolás a motortérben? Csomagtartó nyílik-e kulccsal, pótkeréknél/jobb oldali szerszámos rekeszben áll-e a víz? Tanksapka lecsavaráskor szisszen-e (üzemanyag rendszer hermetikussága)? Hátsó kerekeknél a küszöb alul nem nyomható-e be kézzel (rohadás)?
Ebből minél kevesebb legyen
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)