b.c.!
Én is kisbetűvel kezdtem a nickem. Így az kis "el" betű.
Annak idején amikor ezzel foglalkoztál a gyújtás téren mire jutottál?
Emlékeim szerint valamit írtál ezzel kapcsolatban a bosch gyújtásokról.
Gyújtás téren én arra jutottam, hogy nekem új gyertyakábel szettel, gyújtáselosztó fedéllel és rotorral semmi sem változott.
Anno átraktam a MAP szenzort, változás nem volt. Átraktam a gyújtótrafót egy jól működőből, de azzal sem tapasztaltam, hogy egyértelműen megszűnt volna a probléma.
Erre írtam, hogy nem bánnám, ha valaki más is végig csinálna egy mélyebb hibakeresést, hátha én szúrtam el valamit.
Ami nekem nagyon nem érdekes, hogy az eddig látott összes BOSCH gyújtótekercs a vasmag körül el van színeződve. Az exautómon is, egyértelműen, de a tesómén is.
Arra gondoltam ezzel kapcsolatban, hogy szerezni kellene egy szegénykeverékes motorhoz való gyújtótrafót, mert az DENSO és ugyanúgy a tűzfalon van rögzítve, mint a FOSCH. Kicsit más a tekercs huzalátmérője meg menetszáma, mert nagyobb energiával dolgozik (a szegénykeverékes gyertyahézaga 1,1 mm, illetve nagyobb energiát kíván a szikrától a szegényebb keverék biztos begyújtása miatt)
Ezzel végérvényesen ki lehetne zárni a trafókérdést. Azt nem vizsgáltam, hogy kábelileg össze lehet e hozni a DENSO trafót a BOSCH elosztófedéllel.
Egy próba erejéig biztosan.