Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6966668 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22500 Dátum: 2012.11.11 19:16:44 »
Egyébként január 7.-én jár le a műszaki. Előtte pont dec. 7.-én kell Pécsre mennem, de az még éppen kívül van a 30 napon  :wacko:
Azért kíváncsi leszek, hogy a zöldkártyás mérés mit mond mondjuk a katalizátor állapotáról, két éve elég kehes volt szegényke  :hmmmm:
Én annó bementem egy vizsgáztató helyre és főnök mentes napon megcsinálták swarcba 2000-ért a méréseket.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22501 Dátum: 2012.11.11 19:41:27 »
Én annó bementem egy vizsgáztató helyre és főnök mentes napon megcsinálták swarcba 2000-ért a méréseket.
Az a helyzet, hogy elvileg 20.000 körüli vizsgadíj lesz, és úgymond kockázatmentes  :)
Itthon átnéztem, lecseréltem rajta, amit úgy gondoltam, hogy le kell. Aztán ha még kiderül valami, meglátjuk  :yes:
Remélem, hogy most már hozni fogja az értékeket!

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22502 Dátum: 2012.11.11 19:41:33 »
Értem. A hézagellenőrzéshez úgyis le kell venni a szelepfedelet. Carinában nincs hidrotőke, csak az egyértelműség végett  ;)
Egy jelre állítással, és egy átfordítással ellenőrizhető mind a 16 szelephézag. Kis ügyeskedéssel kivehetők a lapkák a vezérműtengelyek kivétele nélkül is, de ezt még csak Samaránál csináltam így. Ha a fogaskerék-előfeszítést jól csináltátok, akkor azt nem kell bántani, mert akkor nem zöröghet(ne).
 Na ez jó!Aki csinálta azt mondta,hogy ki voltak véve a hidrotőkék és valamelyik nem veszi fel az olajat.Kamikáze ezek után Te sem vinnéd vissza ?!Ha ki lehet szedegetni a lapkákat akkor,ha lesz időm megcsinálom,már kerestem a hézagmérőmet de nyomaveszett.Ezek után biztos,hogy összelettek cserélve.Hétvégén gurultam vele 300 km-t közben egy kicsit csendesedett,de igazából a motul olaj betöltése volt nagyobb hatással a hangjára.Tényleg jó olaj.Köszönöm a segitségeteket.   Miklós.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22503 Dátum: 2012.11.11 19:42:18 »
Találtam egy honlapot:

http://autorepair.about.com/library/images/bl387a-lib.htm
Ezen a honlapon - valami elektromos hozzáértő is nézze meg - más szinnal van az E2 jelölve.
Illetve bármelyik pólust mérik az E2 az fix pont.
Ennek értelmében a tps mérése az 1-2 és 1-3 pont között nem megfelelő. Helyesen 1-2 és 2-3.
Ez a link a DENSO-é! Ez nem jó neked, a BOSCH-on nincs külön alapjárati kontaktus, amit az általad is írt hézagmérős cuccal állítani kellene!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22504 Dátum: 2012.11.11 19:43:59 »
"...Be lehet állítani és nem kell szervízbe vinni, kell hozzá hézagmérõ, multiméter és csavarhúzó. Ha nincs beállítva akkor ez ingadozó alapjáratot és motorféknél üzemanyagbefecskendezést okoz. A te esetedben egyértelmüen ez a hiba. A TPS szenzor csatlakozó kiosztása fentrõl lefelé haladva a következõ: VCC, VTA, IDL, E2.  Az E2 és az IDL között van egy nyitó érintkezõ ami alapállásban zárva van, vagyis Ohmikus értéke megközelítõleg nulla. Ennél tudod a legkönnyebben beállítani, mert addig kell zárva lenni ennek az érintkezõnek amig az ütközõ csavar közé helyezett hézagmérõ el nem éri a 0,9mm-t. De ha ez az érintkezõ átmeneti ellenálása megközelítõleg nem nulla akkor, az ECU ismét nem fog helyesen mûködni. Gondolom a szenzorba lévõ potenciométert kimérted és nem tapasztaltál hibát! Mert ha igen, akkor az alapjáratnál, motorféknél és gyorsításnál is okozhat hibát! Sok sikert!..."
by Jency 2006.12.02.
ezt is a DENSO-ra írta anno Jency

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22505 Dátum: 2012.11.11 19:49:13 »
Na ez jó!Aki csinálta azt mondta,hogy ki voltak véve a hidrotőkék és valamelyik nem veszi fel az olajat.Kamikáze ezek után Te sem vinnéd vissza ?!Ha ki lehet szedegetni a lapkákat akkor,ha lesz időm megcsinálom,már kerestem a hézagmérőmet de nyomaveszett.Ezek után biztos,hogy összelettek cserélve.Hétvégén gurultam vele 300 km-t közben egy kicsit csendesedett,de igazából a motul olaj betöltése volt nagyobb hatással a hangjára.Tényleg jó olaj.Köszönöm a segitségeteket.   Miklós.
Hát ezek tényleg nem veszik fel az olajat  :D
A lapkák kiszedésénél figyelj, nehogy véletlenül letörjél a szelepemelő tőke széléből. Az em.pdf-ben benne van, hogyan kell célszerszámmal. Anno Samaránál csavarhúzóval tartottam lennt a  tőkét, egy telefonfogóval meg kihúztam a lapkát: itt is van egy bemarás, hogy be lehessen nyúlni a lapka alá. De először hézagellenőrzés, csak aztán maszekolás  :yes:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22506 Dátum: 2012.11.11 19:54:12 »
b.c.!
Én is kisbetűvel kezdtem a nickem. Így az kis "el" betű.
Annak idején amikor ezzel foglalkoztál a gyújtás téren mire jutottál?
Emlékeim szerint valamit írtál ezzel kapcsolatban a bosch gyújtásokról.
Gyújtás téren én arra jutottam, hogy nekem új gyertyakábel szettel, gyújtáselosztó fedéllel és rotorral semmi sem változott.
Anno átraktam a MAP szenzort, változás nem volt. Átraktam a gyújtótrafót egy jól működőből, de azzal sem tapasztaltam, hogy egyértelműen megszűnt volna a probléma.
Erre írtam, hogy nem bánnám, ha valaki más is végig csinálna egy mélyebb hibakeresést, hátha én szúrtam el valamit.
Ami nekem nagyon nem érdekes, hogy az eddig látott összes BOSCH gyújtótekercs a vasmag körül el van színeződve. Az exautómon is, egyértelműen, de a tesómén is.
Arra gondoltam ezzel kapcsolatban, hogy szerezni kellene egy szegénykeverékes motorhoz való gyújtótrafót, mert az DENSO és ugyanúgy a tűzfalon van rögzítve, mint a FOSCH. Kicsit más a tekercs huzalátmérője meg menetszáma, mert nagyobb energiával dolgozik (a szegénykeverékes gyertyahézaga 1,1 mm, illetve nagyobb energiát kíván a szikrától a szegényebb keverék biztos begyújtása miatt)
Ezzel végérvényesen ki lehetne zárni a trafókérdést. Azt nem vizsgáltam, hogy kábelileg össze lehet e hozni a DENSO trafót a BOSCH elosztófedéllel.
Egy próba erejéig biztosan.

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22507 Dátum: 2012.11.11 20:20:16 »
Hát ezek tényleg nem veszik fel az olajat  :D
A lapkák kiszedésénél figyelj, nehogy véletlenül letörjél a szelepemelő tőke széléből. Az em.pdf-ben benne van, hogyan kell célszerszámmal. Anno Samaránál csavarhúzóval tartottam lennt a  tőkét, egy telefonfogóval meg kihúztam a lapkát: itt is van egy bemarás, hogy be lehessen nyúlni a lapka alá. De először hézagellenőrzés, csak aztán maszekolás  :yes:

Szerintem menni fog a dolog,amiben nem vagyok biztos ahhoz nem nyúlok.Nem vagyok egy profi,de a Fiam elég ügyes ketten menni fog.Még csütörtökön rákérdeztem a Toyota Kovácsnál (Monor) , 25000 ft-ot mondott munkadíjra és 2000-et egy lapkára.Azt mondják,hogy jó szerviz,ennyiért lehet is.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22508 Dátum: 2012.11.11 20:23:44 »
Az a helyzet, hogy elvileg 20.000 körüli vizsgadíj lesz, és úgymond kockázatmentes  :)
Itthon átnéztem, lecseréltem rajta, amit úgy gondoltam, hogy le kell. Aztán ha még kiderül valami, meglátjuk  :yes:
Remélem, hogy most már hozni fogja az értékeket!
Én hétfőn 19900-at fizettem a yarisért.
Prius 2 - a mosolygós autó.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22509 Dátum: 2012.11.11 20:24:09 »
Hááát, izé....
25 eFt+ 16x2000= 57.000 Ft egy olyan hibáért, ami nem is volt....
Nem tudom, én ilyen esetben 20 ft is sajnálok, ugyanis a kocsinak nem ez volt a baja "javítás előtt".
Illetve helyesen: ilyen baja nem volt.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22510 Dátum: 2012.11.11 20:29:52 »
Gyújtás téren én arra jutottam, hogy nekem új gyertyakábel szettel, gyújtáselosztó fedéllel és rotorral semmi sem változott.
Anno átraktam a MAP szenzort, változás nem volt. Átraktam a gyújtótrafót egy jól működőből, de azzal sem tapasztaltam, hogy egyértelműen megszűnt volna a probléma.
Erre írtam, hogy nem bánnám, ha valaki más is végig csinálna egy mélyebb hibakeresést, hátha én szúrtam el valamit.
Ami nekem nagyon nem érdekes, hogy az eddig látott összes BOSCH gyújtótekercs a vasmag körül el van színeződve. Az exautómon is, egyértelműen, de a tesómén is.
Arra gondoltam ezzel kapcsolatban, hogy szerezni kellene egy szegénykeverékes motorhoz való gyújtótrafót, mert az DENSO és ugyanúgy a tűzfalon van rögzítve, mint a FOSCH. Kicsit más a tekercs huzalátmérője meg menetszáma, mert nagyobb energiával dolgozik (a szegénykeverékes gyertyahézaga 1,1 mm, illetve nagyobb energiát kíván a szikrától a szegényebb keverék biztos begyújtása miatt)
Ezzel végérvényesen ki lehetne zárni a trafókérdést. Azt nem vizsgáltam, hogy kábelileg össze lehet e hozni a DENSO trafót a BOSCH elosztófedéllel.
Egy próba erejéig biztosan.
Nekem is megfordult a fejemben a densó gyújtótrafó betétele. Még lehet a nem szegénykeverékes is jobban muzsikálna. Vajon elektromos oldalról nézve a szegénykeverékesé annyiban különbözik, hogy erősebb, és nagyobb a szikraenergia?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22511 Dátum: 2012.11.11 20:37:04 »
felmerült bennem még valami ami más a densósokhoz képest. Ez az alap előgyújtás. Nálunk autómatikusan csinálja. Ha jól mondom. Ha ez rossz, nem csinál ilyet?
Merthogy én nem tudom ellenőrizni, hogy jó-e.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22512 Dátum: 2012.11.11 20:45:32 »
Hááát, izé....
25 eFt+ 16x2000= 57.000 Ft egy olyan hibáért, ami nem is volt....
Nem tudom, én ilyen esetben 20 ft is sajnálok, ugyanis a kocsinak nem ez volt a baja "javítás előtt".
Illetve helyesen: ilyen baja nem volt.

Nem viszem sehova,inkább megpróbálom visszacserélgetni a lapkákat. Előtte csendes volt.Szeretem az autókat amit tudok megcsinálom magamnak.Azért bosszant a dolog.    Miklós.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22513 Dátum: 2012.11.11 20:55:48 »
Nem viszem sehova,inkább megpróbálom visszacserélgetni a lapkákat. Előtte csendes volt.Szeretem az autókat amit tudok megcsinálom magamnak.Azért bosszant a dolog.    Miklós.
Jól csinálod  :clap:
Szerintem jól felcserélgették a tiédben  :censored:
A lényeg, hogy először lemérni minden hézagot, pontosan felírni (én ábraszerűen csináltam). Ahol nem jó, onnan kivenni a lapkát, megmérni mikrométerrel pontosan. Az eltérés alapján ki tudod számítani, mekkora kellene. De szerintem majd szépen rájössz, melyik hol lehetett. Ha mégis kellene lapkát venni, a Szakálmetálnál olyan 700Ft körül van darabja: kell az átmérője és a vastagsága. A vastagságuk 0,05mm-es lépésekben változik.
Ha rám hallgatsz, akkor jó, ha a gyári tartomány maximuma közelébe törekszel (tehát ha a hézag 0,25+-0,05mm, akkor 0,3-at jó próbálni elérni), mivel a hézag általában csökkenni szokott. Ha jól beállítod, nem fog zörögni, és olyan 90.000km múlva kell ellenőrizni először  :yes: )
Nem lesz túl rövid, de megoldható!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22514 Dátum: 2012.11.11 21:02:03 »
Nekem is megfordult a fejemben a densó gyújtótrafó betétele. Még lehet a nem szegénykeverékes is jobban muzsikálna. Vajon elektromos oldalról nézve a szegénykeverékesé annyiban különbözik, hogy erősebb, és nagyobb a szikraenergia?
gyújtás szempontjából igen. Szerkezeti felépítését tekintve, nem csak.