Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6602429 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22485 Dátum: 2012.11.11 14:06:18 »
lp!

Ha annyira rossz lenne, akkor a Bárdinál találtam 3 pólusút, kétfélét:
1. Facet Fojtószelep állás érzékelő FT10.5002 10234Ft listaár
2. Pierburg Fojtószelep állás érzékelő 4.02003.24.0 19340Ft listaár.

Kép szerint ugyanolyan Pierburg a Szakálmetálnál 11000 valamennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.11 14:12:19 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22486 Dátum: 2012.11.11 14:43:54 »
" Nekem 3 lábú a szenzor, erről biztosat tudok nyilatkozni:

1-es 3-mas láb között ellenállás -> zárt fojtószelepnél 1.06 kOhm
                                                   -> nyitott fojtószelepnél 2.6 kOhm
A pillangószelepet lassan, finoman nyitva az ellenállásértéknek fokozatosan változnia kell, nem lehet benne 'lyuk' szakadás.

1-es 2-es láb között pontosan fordítva, ellentétesen változik az ellenállás!
(kép alul)
Ezenkívül lehet még ellenőrizni a tápfeszültséget is, +5V-ot kell mérni rajta! "


Na, az előbb rosszul mértem mert a digi műszer 2000 ohm határig volt.
Az új mérés eredménye az ami Kamié, azzal az eltéréssel, hogy mem 2,6-ig megy ki,hanem 2.3-ig.

De!
Az fi. pdv 190. oldalon az áll, hogy e2-idl pontok között (ami gondolom a 2-3 pont lehet), csak 0-7,5 fokig van kontaktus. Nekem meg végig.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22487 Dátum: 2012.11.11 14:51:10 »
Ebben a leírásban nem tárgyalja, hogy ellenálláspálya lenne benne. Szakadás, vagy rövidzár adott szög alatt, vagy fölött.
Más motoroknál valóban van ellenálláspálya ebben a leírásban, de 4A-FE-nél nem írja.
Megnézem a Haynes-ben.

Peti, hány pólusú a tiédben a csatlakozó, nem emlékszel?

Na, közben a Haynes-ben nem találtam, viszont itt egy videó, nincs ellenálláspálya, amennyire látszik, ez majdnem teljesen biztos:


Igen ezen a videón is az látszik, hogy egyi végállásban érintkezés van az egyik polushoz, a másik végálllásban a másik pólushoz.
Ettől függetlenül PSW-E2 között tényleg folyamatos volt az ellenállás változás.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.11 15:08:50 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22488 Dátum: 2012.11.11 15:00:26 »
"...Be lehet állítani és nem kell szervízbe vinni, kell hozzá hézagmérõ, multiméter és csavarhúzó. Ha nincs beállítva akkor ez ingadozó alapjáratot és motorféknél üzemanyagbefecskendezést okoz. A te esetedben egyértelmüen ez a hiba. A TPS szenzor csatlakozó kiosztása fentrõl lefelé haladva a következõ: VCC, VTA, IDL, E2.  Az E2 és az IDL között van egy nyitó érintkezõ ami alapállásban zárva van, vagyis Ohmikus értéke megközelítõleg nulla. Ennél tudod a legkönnyebben beállítani, mert addig kell zárva lenni ennek az érintkezõnek amig az ütközõ csavar közé helyezett hézagmérõ el nem éri a 0,9mm-t. De ha ez az érintkezõ átmeneti ellenálása megközelítõleg nem nulla akkor, az ECU ismét nem fog helyesen mûködni. Gondolom a szenzorba lévõ potenciométert kimérted és nem tapasztaltál hibát! Mert ha igen, akkor az alapjáratnál, motorféknél és gyorsításnál is okozhat hibát! Sok sikert!..."
by Jency 2006.12.02.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22489 Dátum: 2012.11.11 15:10:11 »
Szóval E2-IDL között nem szabadna kapcsolatnak lennie alapjáraton.
Avagy! Nekünk nem olyan mint a PI.PDF-ben.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.11 15:12:06 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22490 Dátum: 2012.11.11 15:16:09 »
Jaja! Pont erről írtam a hibajelenségekben!
Lehet, hogy ott az enyém-féléről írnak?  :hmmmm:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22491 Dátum: 2012.11.11 16:50:01 »
Sanszos, hogy tényleg gond van vele :(
Ha kamikaze megnézi, és nála más, akkor első körben kontakttisztítást javasolnék.
szerintem meg rosszat mér. kedves Ip nézz már utána egy arra alkalmas könyvben hogy mit is mértél illetve mit kellett volna márni és legfőkép hogy mit kellene látnod. Az gogy Mérjünk az kevés ha nem tudjuk hogy mit is csinálunk. annyit segítek hogy ha gond lenne vele annyira amennyire írtad a mil lámpa üvölrene érte.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22492 Dátum: 2012.11.11 16:52:04 »
Nem, nem terhelésre. A lassúnál gyorsabb gázadásra.
igen, ez jelenti azt hogy terhelésre!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22493 Dátum: 2012.11.11 17:12:21 »
igen, ez jelenti azt hogy terhelésre!
Azt hittem az amikor az autó menet közben van.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22494 Dátum: 2012.11.11 17:16:49 »
szerintem meg rosszat mér. kedves Ip nézz már utána egy arra alkalmas könyvben hogy mit is mértél illetve mit kellett volna márni és legfőkép hogy mit kellene látnod. Az gogy Mérjünk az kevés ha nem tudjuk hogy mit is csinálunk. annyit segítek hogy ha gond lenne vele annyira amennyire írtad a mil lámpa üvölrene érte.
Nincs más adatom róla mint amit Dani belineklt. Nevezetesen az a pdf fájl amiből az ide vonatkozó 190. oldalt ismét betettem néhánnyal alább FI-PDF-190-oldal.
Ebben azt írták, bár már kételkedek, hogy nekünk ilyen van, hogy alapjáraton E2-IDL között van kontaktus, 0,8 mm-es elmozdulás után már nincs. Lehet, ugyanis, hogy ebben a fájlban a nem ellenállásos TPS van.
De korábban, 2006-ban ahogy bemásoltam ide, szintén így írták az 4 vezetékesre.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22495 Dátum: 2012.11.11 17:27:57 »
Találtam egy honlapot:

http://autorepair.about.com/library/images/bl387a-lib.htm
Ezen a honlapon - valami elektromos hozzáértő is nézze meg - más szinnal van az E2 jelölve.
Illetve bármelyik pólust mérik az E2 az fix pont.
Ennek értelmében a tps mérése az 1-2 és 1-3 pont között nem megfelelő. Helyesen 1-2 és 2-3.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22496 Dátum: 2012.11.11 17:29:49 »
Azért kértem Kamit, hogy mérje meg, mert az E2-IDL között mért állandó 1600 ohm ellenálásnak, hiába forgatom, semmi értelme. Ez így gyanús.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22497 Dátum: 2012.11.11 17:34:24 »
b.c.!
Én is kisbetűvel kezdtem a nickem. Így az kis "el" betű.
Annak idején amikor ezzel foglalkoztál a gyújtás téren mire jutottál?
Emlékeim szerint valamit írtál ezzel kapcsolatban a bosch gyújtásokról.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22498 Dátum: 2012.11.11 19:10:11 »
Peti!

Egy javaslat:
Találkozó előtt lebeszélitek a dolgot kamikazéval, aztán leméritek, hamar megvan. Ha gondoljátok, és ha kibírod addig  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22499 Dátum: 2012.11.11 19:12:31 »
Egyébként január 7.-én jár le a műszaki. Előtte pont dec. 7.-én kell Pécsre mennem, de az még éppen kívül van a 30 napon  :wacko:
Azért kíváncsi leszek, hogy a zöldkártyás mérés mit mond mondjuk a katalizátor állapotáról, két éve elég kehes volt szegényke  :hmmmm: