Érdekes dolog, kíváncsi lennék ezután hogy a dupla dob befolyásolta-e valamiben az ecu-t. Mert érezhetően más lett az autó gyorsulása a dob feltétele után. Meg ott van a reset is ami törli a memóriáját és akkor újra tanulja. Vagy lenne benne egy ideiglenes memória ami tárolja a különböző vezetési stílusok előjeleit? Pasz amúgy vannak napok mikor dinamikusabb az autó de vannak amikor meg lassabb poroszkálósabb, de sok mindentől függ a menetteljesítmény...
üdv!
Az ECU a lambda tanult paramétereket tárolja reset után.
Az ecut a dob nem befolyásolja, az ugyan úgy teszi a dolgát, mint a kollega irta, a fojtása lett kisebb a kipufogórendszernek a motor felé, tehát könnyebben távozhatnak a kipufogógázok a hengerekböl.
Lényeg, hogy kipufogóütem végén amikor szelepösszenyitás van, a hengerbe beáramló friss töltett kitolja a fennmaradó kipufogógázt, a rendszer fojtását gyárilag kalibrálják, hogy a lehetö legjobb legyen a töltetcsere. Ha kisebb lesz a kipuff rendszer fojtása, pl a dupla dob miatt, nemcsak az a kis mennyiségü kipufogógáz távozik, hanem magával ránt, vagyis inkább van ideje kiszökni a friss keveréknek is, ellenállás hiján.
Én gondolkodtam azon is, hogy hangolhatóra megcsinálni a dobot, de végül elvetettem.
Dani, amúgy felsöbb fordulattartományokban mi a tapasztalatod, a gyárihoz képest ?