Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803444 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #20805 Dátum: 2012.06.11 21:46:33 »
Fogyasztás a dob felrakása előtt olyan 6,5 és 7 között eljártam. Dob feltételen után kíváncsi voltam mennyiben változott akkor sikerült kihoznom belőle a 9,4-et azóta normalizáltam a vezetési stílust és visszament a fogyasztás 7 körülire. utána még sikerült lentebb tornásznom pár decivel, de spec nálam nem a fogyasztáscsökkentés az elsődleges szempont. Most motorral járok munkába szv bepótlom a fogyi csökkentést :)

Gekko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Carina
« Válasz #20806 Dátum: 2012.06.11 23:08:23 »
hát nekem van benne (én is egyébként most akarok hangszórókat cserélni), és így néz ki. sajnos jobb képem most hirtelen nincs.


Köszi a fotót! Most már értem.
(Had ne mondja, hogy Gli volt a profilomba írva pedig Xli, micsoda blama  :ph34r:)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20807 Dátum: 2012.06.11 23:39:19 »
Érdekes dolog, kíváncsi lennék ezután hogy a dupla dob befolyásolta-e valamiben az ecu-t. Mert érezhetően más lett az autó gyorsulása a dob feltétele után. Meg ott van a reset is ami törli a memóriáját és akkor újra tanulja. Vagy lenne benne egy ideiglenes memória ami tárolja a különböző vezetési stílusok előjeleit? Pasz amúgy vannak napok mikor dinamikusabb az autó de vannak amikor meg lassabb poroszkálósabb, de sok mindentől függ a menetteljesítmény...

üdv!
Az ECU a lambda tanult paramétereket tárolja reset után.
Az ecut a dob nem befolyásolja, az ugyan úgy teszi a dolgát, mint a kollega irta, a fojtása lett kisebb a kipufogórendszernek a motor felé, tehát könnyebben távozhatnak a kipufogógázok a hengerekböl.
Lényeg, hogy kipufogóütem végén amikor szelepösszenyitás van, a hengerbe beáramló friss töltett kitolja a fennmaradó kipufogógázt, a rendszer fojtását gyárilag kalibrálják, hogy a lehetö legjobb legyen a töltetcsere. Ha kisebb lesz a kipuff rendszer fojtása, pl a dupla dob miatt, nemcsak az a kis mennyiségü kipufogógáz távozik, hanem magával ránt, vagyis inkább van ideje kiszökni a friss keveréknek is, ellenállás hiján.
Én gondolkodtam azon is, hogy hangolhatóra megcsinálni a dobot, de végül elvetettem.
Dani, amúgy felsöbb fordulattartományokban mi a tapasztalatod, a gyárihoz képest ?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.11 23:43:12 írta kamikaze »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20808 Dátum: 2012.06.11 23:45:13 »
kalapos!
kösz a képeket! Az enyém nem tudom milyen lehet, de nem tervezem szétszedni.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Carina
« Válasz #20809 Dátum: 2012.06.12 13:28:08 »
Na hello Carinások :)

Annyiban tudunk segíteni a nyári talis dologban, hogy külön "elkerített" részt kaphattok és így egyben lehet megcsodálni a Carinákat. (Majd lehet kérünk 1-2 segítőt, aki így irányítja a népet)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #20810 Dátum: 2012.06.12 13:34:32 »
De egy különc banda vagytok!!!  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

NeGa26

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Carina
« Válasz #20811 Dátum: 2012.06.12 17:29:27 »
Hali!

Úgy emlékszem, hogy talán 2-3 éve volt itt egy Carinás, aki hangszigetelte a kocsiját, mert valami hifis versenyre vagy mire készült  :?:. Rémlik valakinek valami? Próbáltam keresni, de nem találtam meg a hozzászólásokat. De lehet keverem a fórumokat :). Azért kérdezem, mert valami hasonlót akarok végrehajtani. Elsősorban az ajtókat ill. a csomagteret szeretném, de nem tudom milyen (óccó ;)) anyagokat kellene használni. Esetleg tapasztalat/tanács?
Corolla liftback '89 1.8D XL

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20812 Dátum: 2012.06.12 19:05:52 »
Hali!
Errefelé (+/-)volt szó róla

NeGa26

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Carina
« Válasz #20813 Dátum: 2012.06.12 19:32:42 »
Úúú köszi. Bár volt egy sokkal korábbi is olyan 500. oldal körül, de nem találom. Tehát, ha jól értem többféle anyagot használtál egyszerre? Illetve egymás után? Ezt már ajánlották. Nekem az ajtókba ill. a csomagtérbe kellene csak. A többi hangszigetelt. Ja meg az "A" oszlophoz kellene valamit tenni. Üveggyapotot próbáltam ott ki, de az nem igazán jött be.
Corolla liftback '89 1.8D XL

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20814 Dátum: 2012.06.12 21:52:30 »
Kísérleteztem több lépcsőben, ami a legjobb, az a nehezített gumi (amit méretre lehet vágni) 2mm-es polifoam szendvicsben. Palmatex tökéletes hozzá. Az ajtókárpit belső felére pedig 5mm-es polifoam, ami nekifeszül az ajtó belső lemezének, tompítva a hangszórók rezgéseit - azok alá is gumicsíkok kerültek, így jóval teltebb mélyet, illetve tisztább hangképet eredményeznek. Illetve hungarocell darabokat feszítettem be az ajtó külső/belső lemeze közé alul (hogy az ablak lehúzását ne zavarja), úgy, hogy a morzsálódó vágott felületüket szigszalaggal tekertem körbe - ez fontos, mert a leváló kis habszivacsgolyók eltömhetik az ajtók alján lévő vízkivezető nyílásokat, ami nem tenne jót az ajtóknak... (Láttam már olyan Carinát, mikor kocsikeresőben voltam, ami gyönyörűen volt telibe fújva, de az ajtók alját megvizsgálva kiderült, hogy menthetetlenek, a lemezek már elengedték egymást alul...)
Az A oszlop üregébe pur-habot használnak sokan, de ezzel nagyon óvatosan kell bánni...  [rohog]
A kőzetgyapot hangszigetelő képessége jobb az üveggyapoténál, ezt a kaszniban a hátsó ülés/hátsó kerékdob fölé szokták beszerkeszteni a futóműzaj csökkentésére.
Amit belinkeltél, az egy gyártói oldal, abból konkrétan melyik termékre gondoltál?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20815 Dátum: 2012.06.12 21:58:22 »
Én elsőként beragasztottam ezt: Zajcsökkentő lap Amortson sima felület 50 x 50 cm az ajtókba, hátsó sárvédőre, és még a motorháztetőre is raktam. Soudaband ment az ajtókba, csomagtérajtóba, hátsó sárvédőre, kerékdobokra, "kardán alagútra", Tetőre. A tetőre raktam még 1 cm polifoamot .  A Szőnyeg alá  ez került: Hangszigetelő lap préselt textil 1 x 100 x 150 cm  Ezt raktam még a hátsó ülés alá, a csomagtérbe a sárvédőkhöz, küszöbökhöz, és a műszerfal mögött is kitömtem ahol értem.  A motorháztetőre bontóból szereztem még zajvédőt amit megerősítettem 5mm polifoammal . egy dízelesben találtam.    Itt szereztem be ezeket.
A zajcsökkentő lapok vannak a csendesebb autókban, ettől nem konganak annyira, A préselt textilt is ilyenekre használják. 

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20816 Dátum: 2012.06.12 22:03:33 »
Na és a folytatás:  az ajtókárpitra belülről egy tecsound nevű anyagot raktam. 

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20817 Dátum: 2012.06.12 22:10:53 »
A zajcsökkentő lapok vannak a csendesebb autókban, ettől nem konganak annyira, A préselt textilt is ilyenekre használják.
Így van.   :yes: A fém rezgéseit csak a súly megnövelésével (kritikus pontok megerősítésével) lehet elérni, a léghangrezgés csökkentésére a zárt cellás anyagok/ préselt textil alkalmasak.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20818 Dátum: 2012.06.12 22:14:07 »
Na és a folytatás:  az ajtókárpitra belülről egy tecsound nevű anyagot raktam.
És az ajtólemez belső felének nyílásait (ahol a párazáró fólia is van) nem zártad le ezzel? Többen csinálják. Kíváncsi vagyok a hatására  :hmmmm:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20819 Dátum: 2012.06.12 22:30:05 »
Elsőként felragasztottam az ajtólemezre de sajnos lejött. Egy speciális ragasztó kell hozzá, de nem biztos hogy fent marad.  Szerintem nem érdemes vele kísérletezni. Utána jött az ötlet, hogy a leszedett kárpitra tettem fel. Sajnos a bal első ajtóról leszedtem a fóliát, ezt valahogy pótolni fogom. Később már óvatosabban szedtem le így vissza is tudtam ragasztani.