Amúgy a fogyasztásban figyeltél meg különbséget az olajleválasztó használatával?
Hogyan kötötted be, mert ugye kettő vékony cső megy a szívósorra, amin szellőzik a motor?
Képet csatolsz róla? Árban mennyiben volt?
Hali!
Köszi!
Olajleválasztót
gyárit is lehet venniilletveÁrban nem nagyon éri meg jobban, ha jól emlékszem, 5-6000 körül volt a barkácsolás, de én azt szeretem
A PCV-t a szívócsővel összekötő cső helyett kell betenni, a másik cső egy kis furattal van összekötve a fojtószelepházzal, és annak külső oldaláról a légszűrő felöl kapja a friss ájert, így keringeti a gázokat a rendszer.
Én
etanolozás miatt készítettem egyet
ez alapján (D.I.Y. menüpont), kicsit továbbgondolva: nem teflonszalaggal tömítettem, hanem eleve gumírozott menetű csatlakozókat tettem be; sima kerti slaggal kötöttem össze, hogy lássam is a hatást (látom
), az eredeti csövet a PCV-n hagytam, és hőálló szilikonnal szigeteltem a szívócső-csatlakozást, de most akarok venni idevaló gumicsődarabot, mert az a tuti. Illetve nem készítettem kosarat fémdróttal (nem kell idegen test
), hanem egy kb. méteres coax kábel rézdrótját felcsavartam, s azt belehúztam a PCV-től menő csőbe, illetve a tartályba - kitűnően műxik.
Mellesleg, amikor bementem a boltba alaktrészekért, azt hittem, hogy hülyének néznek majd, de kiderült, hogy az egyik legjobban fogyó cikkük a tartály, s az eladók rutinszerűen hozták a hozzávalókat....
.
A fogyasztásom folyamatosan javult, mióta megvettem, pedig, ahogy frissült a gép, úgy jött meg a kedvem is
. Azért tudom 5-be rakni városban, mert 1500-tól sem kell már teli talpas gáz, hogy meglóduljon. Előtte 2500-ig hulla volt a motor, 1000 alatt ledadogott..., most 3-ban kanyarodom jobbra, mert 1200-től is húz. Nyári fogyim 6,7 a tavalyi 7,2-vel szemben, a téli 7,5 lett a tavalyi 10-es vegyessel szemben, valószínűleg rossz termosztáttal (avval még várok, mert a teljes hűtőrendszerből akarom megint lecserélni, ami nem egyszerű móka (eddig szerintem csak a hűtőt engedték le, a blokkból nem, hát meg is szenvedtem a blokk leeresztő csavarjával, de ez más történet)
A lecsapató hatásairól egyébként kérdezheted ZéBalázst is, tavaly neki is készítettem egyet.
Ha kell kép, akkor lecsavarom a tetejét, de az se egyszerű, de nem baj, ha látjátok, hogy egy olajat nem zabáló gép is mennyi anyagot szív át a PCV-n.
Nna, ez megint hosszú lett, elnézést!
[a csatolmányt egy admin törölte]