Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6804787 alkalommal)

0 Felhasználó és 35 vendég van a témában

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:Carina
« Válasz #19830 Dátum: 2012.03.26 20:53:36 »
Nem tudom, de megférünk mi együtt is szerintem.
Látom az aláírásod meg az avatarod, a középső autód ott csak nem a CZH-217 volt?

 Dede, tőlem lopták el sajnos.
Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19831 Dátum: 2012.03.26 21:00:59 »
Dede, tőlem lopták el sajnos.

Részvétem, már tavaly augusztusban is sajnáltalak és reménykedtem, hogy meglesz mert nagyon ritka autó.
Szerintem kereste a fél ország mint a Nissan GT-R-t, csak az meglett...
Hol találtál egy másik hasonló 1.6-ot? Megvolt már, vagy külföldről, mert úgy emlékszem csak 3 van/volt Magyarországon?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:Carina
« Válasz #19832 Dátum: 2012.03.26 21:06:38 »
Részvétem, már tavaly augusztusban is sajnáltalak és reménykedtem, hogy meglesz mert nagyon ritka autó.
Szerintem kereste a fél ország mint a Nissan GT-R-t, csak az meglett...
Hol találtál egy másik hasonló 1.6-ot? Megvolt már, vagy külföldről, mert úgy emlékszem csak 3 van/volt Magyarországon?

Belgiumból hoztam, hosszas keresés után februárban. Természetesen lábon. :)


Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19833 Dátum: 2012.03.26 21:12:19 »
Belgiumból hoztam, hosszas keresés után februárban. Természetesen lábon. :)

Húúú de szép állapotban van.  :eek: Nagyon tetszik, gratulálok!  :clap:
Látom ez szerelem nálad, amit meg tudok érteni.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

manderous

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19834 Dátum: 2012.03.26 21:25:27 »
Hi!

Én is felnit akarok cserélni. 15 colosokat nézegetek szerintem Carina-ra ez illik: 6x15 5x100 ET38.  Én úgy gondolkodom, hogy rossz rugóknál, végét járó lengéscsillapítóknál se érjen bele a kasztniba a kerék semmilyen körülmények között. Igaz itt a fórumon használnak 7x16 colosat is ET35-el, de az már necces lehet, mert nekem jelenleg az aluk 7x15 ET35-ös méretűek és nagyobb lengéseknél a gumi széle éri a sárvédő szélét.  Igaz a gumik 195/60 R15-ösek ami természetesen viselhető méret sőőőt a GTi Carinák gyári mérete. Egyébként 195/55 R15 lenne a váltóméret. 16-os felninél is eszerint kell számolni, hogy a kerékátmérő ne legyen nagyobb ennél. 17-es felnihez már nagyon peres gumi kellene, és az magyar utakon nem tanácsos, kivéve persze, ha full zsír minőséget veszel, vagy inkább Németországban használod többet :)

Köszönöm a segítséged, én 16-17esre gondoltam. Rugókkal lehet kezdeni valamit hogy keményebbek legyenek? (attól tartok, ha veszek utángyártottat az sem lenne sokkal keményebb) ültető/sport rugók elég húzós árúak.. Vagy csak én fogtam ki eddig 2 olyan carinát ami 5személynél elnyeli a hátsó kerekeket? :D

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:Carina
« Válasz #19835 Dátum: 2012.03.26 22:15:32 »
Húúú de szép állapotban van.  :eek: Nagyon tetszik, gratulálok!  :clap:
Látom ez szerelem nálad, amit meg tudok érteni.

 Köszönöm! Hát, hogy ez mi is, az bonyolult... benne van azért a dac is, hogy nehogy már egy ***kalap miatt ne legyen egy ilyen autóm. Mondhatni, nem a sorsom irányít engem, hanem fordítva. Persze a víz az úr, mint tudjuk, de próbálkozik az ember. :)

 Valószínűleg kint lesz majd itt-ott jövőre, OT-vel.
Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #19836 Dátum: 2012.03.26 22:39:22 »
Köszönöm a segítséged, én 16-17esre gondoltam. Rugókkal lehet kezdeni valamit hogy keményebbek legyenek? (attól tartok, ha veszek utángyártottat az sem lenne sokkal keményebb) ültető/sport rugók elég húzós árúak.. Vagy csak én fogtam ki eddig 2 olyan carinát ami 5személynél elnyeli a hátsó kerekeket? :D

Gondolom lehetne javítani a helyzeten erősebb rugókkal, dehát az autók megülnek nagyobb terhelésnél, enyém is ilyen, persze még gyári lengéscsillapítók és rugók vannak rajta. Egy jó méretű felnivel ezek a gondok megszűnnek :) ET számra és felniszélességre kell figyelni. MIlyen márkájú alut akarsz?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19837 Dátum: 2012.03.26 23:18:06 »
Rugókkal lehet kezdeni valamit hogy keményebbek legyenek? (attól tartok, ha veszek utángyártottat az sem lenne sokkal keményebb) ültető/sport rugók elég húzós árúak.. Vagy csak én fogtam ki eddig 2 olyan carinát ami 5személynél elnyeli a hátsó kerekeket? :D

Tegyél bele ilyet a hátsó rugókba:
http://www.airspring.hu/
Vagy új rugó 50% kedvezménnyel:
http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/alkatresz-forgalmazas/toyota_rugo_toyota_spiralrugo_3ev_garancia_50_kedvezmeny

Ma én is gondolkodtam 7.5x17 et30-as garnitúrán (225/45R17 gumikkal, tudom-tudom nem gyári méret  :lol:), de már eladták és a hirdetést nem bírja leszedni:
http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/felnigumi/17e16polrperemealufelnikgumikkalkedvezron1044
Az első két kép.

Aztán meg előjött a régi mániám a 9x16 et30 Borbet T felni 5x100-ba, de azt is eladták már (simán nem férne be valszeg de majd peremezünk, úgyis fényezni kell az enyém):
http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/5x100_16_17_guzstustalan_olcson
Első kép.

Szóval ne add fel, valamit csak bepasszírozunk a sárvédők alá... ;)
 

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.26 23:48:46 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19838 Dátum: 2012.03.27 11:37:13 »
Rugókkal lehet kezdeni valamit hogy keményebbek legyenek? (attól tartok, ha veszek utángyártottat az sem lenne sokkal keményebb) ültető/sport rugók elég húzós árúak.. Vagy csak én fogtam ki eddig 2 olyan carinát ami 5személynél elnyeli a hátsó kerekeket?

Tegyél bele ilyet a hátsó rugókba:
http://www.airspring.hu/
Vagy új rugó 50% kedvezménnyel:
http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/alkatresz-forgalmazas/toyota_rugo_toyota_spiralrugo_3ev_garancia_50_kedvezmeny

A kedvezményes új rugó jobb ötletnek tűnik, ha nem akarod újraedzeni. Ami olcsóbb, de találnod kell szakit hozzá. Az airspring nem működik, mert a rugóban van a gólyaláb. Gumipogácsát (pontosabban -gyűrűt) ugyan lehetne tenni a spirálba, de ez nagyon megterhelné a keményítésből kilépő rugóacélt, anyagfáradás, törés lehet belőle. Én is töprengtem ezeken a lehetőségeken a lengéscsillapítók cseréje előtt, de most már felesleges. Szerintem érdemes lenne ezzel kezdened, aztán kiderül, hogy elég-e...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19839 Dátum: 2012.03.27 11:47:43 »
Gratula a kocsihoz, eltökéltséghez, kitartáshoz! Én is szurkoltam anno, hogy előkerüljön a gyönyörű verdád, most hosszabb, örömteli együttélést kívánok nektek! :)

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:Carina
« Válasz #19840 Dátum: 2012.03.27 14:43:32 »
Gratula a kocsihoz, eltökéltséghez, kitartáshoz! Én is szurkoltam anno, hogy előkerüljön a gyönyörű verdád, most hosszabb, örömteli együttélést kívánok nektek! :)

 Koszonom, igyekszem vigyazni ra! Ugy erzem, egyhamar nem lesz meg benne a 100.000 (hetvegi auto nyilvan, napi hasznalatban nem lesz, telen meg biztos nem viszem ki soha). :) Toyota leptekekben merve be van jaratva.  :cool2:
Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19841 Dátum: 2012.03.27 14:53:16 »
Valaki tegyen tisztába...!
Van a MAP szenzor és van a kopogásérzékelő.
Mit is csinálnak. Eddig arról volt szó, hogy a MAP az előgyújtást szabályozza a szívósor vákumja alapján.
És mit csinál a kopogás-érzékelő? Azt hittem az is azt.
A kopogásérzékelö is egy piezokristályos cucc, ami folyamatosan egy alacsony feszültségértéket küld az ecu -nak. Ha kopogásos az égés, az szabálytalan rezgéshullámokat kelt, emiatt egy magasabb feszültségjelet generál a kopogásérzékelö, amiböl az ecu tudja, hogy kopogás történik, eszerint módositja az elögyujtást.
Általában, föleg a régebbi technikákon egy darab kopogásérzékelö van, amit ugy helyeznek el, hogy érzékelhesse mind a négy hengerböl érkezö rezonanciát.
Általában 2-3mas henger közé épitik.
Nyilván a legjobb lenne, ha minden hengernek külön érzékelöje volna, de ahhoz már hengerenkénti trafó is kellene, mert pl a Carinában hiába lenne 4 szenzor, az ecu csak egyszerre tudja vezérelni a gyújtást, minden gyertya egyetlen elosztóról kapja a kraftot.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19842 Dátum: 2012.03.27 16:33:35 »
Az airspring nem működik, mert a rugóban van a gólyaláb.

Igazad van kalapos! Még mindig az Astra emléke kísért, pedig már eladtam 2 hónapja.
Szóval manderous, ne vegyél airspring-et,  :no: hacsak nem Astrába kell.  :yes:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19843 Dátum: 2012.03.27 17:22:56 »
Ezek szerint mind a kettő ugyanazt az előgyújtást szabályozza, csak különböző információkból.
Az előgyújtást kell-e változtatni a fordulatszám függvényében?
Ha igen, ezt a MAP szenzor végzi?
Ha jól értettem a kopogásérzékelő csak akkor kér állítást, ha kopog?
kopoghat azért mert a MAP rossz?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19844 Dátum: 2012.03.27 17:25:40 »
Találtam ilyet:
A kopogásérzékelő kiküszöböli a káros öngyulladást. A kopogó hatást a szabályozatlan égés hozza létre, amely lokálisan rendkívül magas hőmérsékletet hoz létre a hengerben. Ez a nagy hőmennyiség nagyon megterheli a motor egyes részeit, például a dugattyút, a szelepeket és a hengerfejet, és azok megrongálódását okozhatja. A kopogásérzékelő regisztrálja a motorból jövő hangokat, és elektromos impulzusokká alakítja át azokat. A motor vezérlőegysége azután összehasonlítja a mért impulzusokat a tárolt előírt értékekkel, és szükség szerint beavatkozik a motor, az üzemanyag befecskendezés és a gyújtás vezérlésébe, mielőtt az égés elérné a kopogási határértéket. A kopogásérzékelő másik funkcióját az üzemanyag minőségének megállapítása jelenti. Minél magasabb az oktánszám, annál kopogásmentesebb az üzemanyag. Ez azt jelenti, hogy a 98-as oktánszámú szuperplusz benzin magasabb hőmérsékleten ég, mint a 95-ös szuperbenzin vagy a 91-es normálbenzin. Ha valamilyen oknál fogva csak az alacsonyabb minőségű üzemanyag áll rendelkezésre, a motorvezérlés a kopogásérzékelőtől kapott információk alapján automatikusan korrigálja a gyújtás időzítését. Ezzel meggátolja a motor károsodását.
Prius 2 - a mosolygós autó.