Ez a gyári alkatrész megfogalmazás mindenkinél más. Nekem azt jelenti, hogy attól a beszállítótól való a cucc, aki eredetileg is szállít(ott) a Toyota-nak. Annak van szerencséje akinek még tele van az autója ilyen alkatrészekkel, bár nem mindig van feltüntetve a márka. Nekem tele van Denso felirattal a motortér. Talán itt is Balázs lenne a kompetens
Lambdaszondád éppenséggel okozhat ilyen tüneteket. Ki kéne mérni milyen feszültség értékekkel dolgozik.
Olajfogyasztásod, hogy alakul a gyűrűzés óta? Gondolom már mentél több10ezer km-t.
Alkatrész: igen igazad van. PL. mint említettem a feszítőgörgő Nipparts néven fut, de ugyanaz a KOYO csapágy van benne, mint ami a gyárban belekerült. Amúgy a gyújtókábel és a rotor úgy "gyári", hogy márkaszervízből vásároltam. A rotoron rajta van, hogy denso, de a kábel nem az, valami fura japán neve van.
Olajfogyasztás: a gyűrűzés után átváltottam teljesen szintetikus olajra; Eneos 5w-40-re. Azóta mentem vele kb 60ezret. Mindig 10ezrenként cserélem le az olajat és az a tapasztalatom, hogy olyan 8500km-es futás után kezd fogyni egy kicsit, addig semmi. Az összes fogyás 10000km-en kb 3-5 deci. Jellemzően autópályán használom, 130-140-es utazóval.
Emelett kevés város és országút.
Már többször leírtam, így csak emlékeztetőül: gyári (márkaszervízből vásárolt) gyűrűk, szelepszárszimmering és hengerfejtömítés lett beleapplikálva. Maga a művelet sikeres volt, mert a korábbi 1L/1000km-es olajfogyasztás gyakorlatilag megszűnt. A gond csak az, hogy kaptam cserébe más problémát. Ezeket szeretném most orvosolni, ha már úgyis műszakis lesz a szekér. Amúgy megtartom, mert ilyen autóm úgysem lesz soha többet, hacsak nem nyerek a lottón.