Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6966272 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #16665 Dátum: 2011.04.14 09:27:40 »
A Denso-nál az elosztóházban van a gyújtótrafó is, tehát nekem 4 nagyfeszkábel megy a gyertyákhoz az elosztófedéltől, nincs ötödik sem. Ezeken kívül természetesen a vezérlőkábelek mennek a házba, hasonlóan a tiédhez.
Barkácsolós kedvemben én kicsit megreszelném ívesre azt a lyukat, egy óvatos állítás erejéig  :otlet: de ezért felelősséget nem vállalok... Tényleg, ha kiveszed azt az egy szem csavart, akkor elfordítható az elosztó?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #16666 Dátum: 2011.04.14 12:01:24 »
Neked 8ról 10 fokra állítás mekkora elfordítást jelentett az elosztón?
Prius 2 - a mosolygós autó.

eagleeye

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Carina
« Válasz #16667 Dátum: 2011.04.14 15:04:37 »
Köszi!
Azt próbáltad már, hogy kiveszed a kilóméter órát és úgy indulsz? Vagy egyértelműen nem onnan jön a hang?

Motortérből jön a hang!

Télen nem csinálta ezt, de néhány hete nekem is csinálja, jön ez a hang induláskor kuplungfelengedéskor.Nem mindig, de napi szinten akár többször is.Ha jól veszem ki szavaitokból, nem vagyok ezzel egyedül.
Sajnos tőlem nem lesztek okosabbak, még csak féléves az autó nálam, ezért még nem ismerem igazán.
Meg is ilyedek minden ilyen "apróságra"  ::)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Carina
« Válasz #16668 Dátum: 2011.04.14 15:58:58 »
Nekem sem tetszenek ezek a rejtélyes hangok. Pl olyan is van, hogy a lábfejemmel érzem az autó rezgését (átvéve ugye, ahogy az alvázhoz érintem) ami viszont nem egyenletes, néha jönnek ilyen kisebb impulzusszerű lüktetések, mintha a motor járna egyenetlenül.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #16669 Dátum: 2011.04.14 17:20:55 »
Barkácsolós kedvemben én kicsit megreszelném ívesre azt a lyukat, egy óvatos állítás erejéig  :otlet: de ezért felelősséget nem vállalok... Tényleg, ha kiveszed azt az egy szem csavart, akkor elfordítható az elosztó?

Gondolod, hogy tévedésből gyártották azt fixre?
Xanyi

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #16670 Dátum: 2011.04.14 18:59:12 »
Az eddigi információk alapján megértettem, hogy ez átmenet a teljesen elektronikusan vezérelt és a mechanikus között. Még meghagyták a gyújtáselosztót, ez mechanikus maradt, de a többit már a számgép vezérli. És ezt gyártották még az avékba is egészen a vvti motorokig.
Az csak érdekesség, hogy a 98-as corollámban a 4EFE motorhoz már nem volt gyújtáselosztó.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #16671 Dátum: 2011.04.14 19:43:22 »
Kösz mindenkinek a segítséget!
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #16672 Dátum: 2011.04.14 20:06:06 »
Barkácsolós kedvemben én kicsit megreszelném ívesre azt a lyukat, egy óvatos állítás erejéig  :otlet: de ezért felelősséget nem vállalok... Tényleg, ha kiveszed azt az egy szem csavart, akkor elfordítható az elosztó?

Gondolod, hogy tévedésből gyártották azt fixre?
Nem gondolom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #16673 Dátum: 2011.04.14 20:11:22 »
Peti, akkor valami mégis sántít szerintem, hogy nem megy 6 l alá a fogyasztásod. Egyébként elvileg a rotor feleannyit forog, mint a főtengely, tehát 2 fok difi a főtengelyen elvileg 1 fok az elosztón. Ha leveszed az elosztófejet, akkor se lehet forgatni rajta, akkor meg minek a +-jel? Polaritást jelez biztos ;) Számítógép viszont a Denso-nál is van, aztán mégis állítható, most legyünk okosak.
De mindegy, a tiéd, ha ilyen, akkor ilyen. A könyv viszont 1997-es kiadás, és mégsincs benne ez a megoldás, na erről ennyit.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #16674 Dátum: 2011.04.14 20:54:31 »
Peti, akkor valami mégis sántít szerintem, hogy nem megy 6 l alá a fogyasztásod. Egyébként elvileg a rotor feleannyit forog, mint a főtengely, tehát 2 fok difi a főtengelyen elvileg 1 fok az elosztón. Ha leveszed az elosztófejet, akkor se lehet forgatni rajta, akkor meg minek a +-jel? Polaritást jelez biztos ;) Számítógép viszont a Denso-nál is van, aztán mégis állítható, most legyünk okosak.
De mindegy, a tiéd, ha ilyen, akkor ilyen. A könyv viszont 1997-es kiadás, és mégsincs benne ez a megoldás, na erről ennyit.

A Yarisom fogyasztása se meg 6 alá, ettől még nem állok neki előgyújtást állítni, mert tudom hogy nem lehet...
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha azon a Carinán nem lehet előgyújtást állítani, akkor egész biztosan nem az a megoldás a fogyasztás csökkentésére, hogy kireszeled a furatokat...
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #16675 Dátum: 2011.04.14 21:11:46 »
Kedves Xanyi!
Felhívnám figyelmedet ebben a mondatban a "valami" szóra:
"Peti, akkor valami mégis sántít szerintem, hogy nem megy 6 l alá a fogyasztásod"
Tehát nem az előgyújtást jelöltem meg egyértelműen a jelenség okaként. Az utána levő részekben pedig lp előző kérdéseire próbáltam egyben válaszolni.


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #16676 Dátum: 2011.04.14 21:12:42 »
Peti, akkor valami mégis sántít szerintem, hogy nem megy 6 l alá a fogyasztásod. Egyébként elvileg a rotor feleannyit forog, mint a főtengely, tehát 2 fok difi a főtengelyen elvileg 1 fok az elosztón. Ha leveszed az elosztófejet, akkor se lehet forgatni rajta, akkor meg minek a +-jel? Polaritást jelez biztos ;) Számítógép viszont a Denso-nál is van, aztán mégis állítható, most legyünk okosak.
De mindegy, a tiéd, ha ilyen, akkor ilyen. A könyv viszont 1997-es kiadás, és mégsincs benne ez a megoldás, na erről ennyit.

6 liter alá? Tartósan?
Ne viccelj a Carina 1200 kg-jával 100 LE felett, azt etetni is kell vmivel, mert levegővel nem megy.
Dieselek esznek 6 liter körül ami már jónak számít.
A Carina 7-8 literrel is jónak számit, persze lehet faragni, de nem ilyen módszerekkel mint az előgyújtás, a jobbláb a legnagyobb fogyasztáscsökkentő.
Nem akarok vitát nyitni, csak közbeszóltam.

--

lp!
Mit tudtál meg az előgyújtásról, hogyan vezérli a Carina, ez érdekelne, de véletlen sem azért, mert állitni akarom.  [rohog]
Az enyém is fix alighanem.


--

Szombaton fel lesznek gumizva az alukerekek:
Már megvettem a 4 új Dunlop Sp Sport 01-et.  :D


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.14 21:30:55 írta kamikaze555 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #16677 Dátum: 2011.04.14 21:48:22 »
Ákos, nem gondoltam, és nem is mondtam, hogy tartósan. Nekem úgy tűnt, hogy nincs olyan alkalom, ahol egyáltalán 6 l alá menne Peti fogyasztása: ha nem ez volt a lényeg, akkor félreértettem. Ahogy írtam, legutóbb 5,23l-re jöttem ki döntően országúti módban hála Istennek, és bár eddig is tojással nyomtam a gázt, 6,7 körül volt a legalacsonyabb értékem, tehát belejátszott az előgyújtás szvsz. Azért valószínűleg picit a motorolaj is belejátszott. Palaczk mester pedig még 5 alá is vitte, igaz, hogy tartósan 5-ben 70 körüli sebességgel. Tehát bizonyos körülmények mellett nyugodtan le lehet menni 6l alá, ezt tapasztaltam már, 5l alá még nem tapasztaltam, de nem zárom ki. Nyilván nem 100LE ilyenkor a motor teljesítménye, mert az olyan 6000-es fordulatnál lehet, és akkor már nem 6, és nem is 8 a fogyasztása a gépnek...

Egyébként nem értem (nem neked szól ez Ákos ;) ), nekem lassan olyan érzésem van, hogy szinte hülyeség, meg hogy jövök ahhoz, hogy állítok az előgyújtáson. Nekem sokkal jobb lett tőle a motor, és ha egyes szerelők nem tudták eddig rajta normálisan beállítani, nem tehetek róla. Azért írtam le, hogy segítsek, akinek szükséges ez szintén. De az akkori hozzászólásnál leírtam, hogy milyen esetekre írja ezt a könyv. Akinek közel sem ilyen, meg ódzkodik tőle, az ne álljon neki!  Aki meg nekiáll, annak sok sikert hozzá! Sajnálom Peti, hogy neked nem ilyen :(  Yarisról meg lövésem sincs, lehet-e vagy sem, a könyv Carina 4A-FE-hez való részéről beszéltem.

De pofás az új gumi, mibe volt? Nem néznél rá az MSN-edre?
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.14 22:09:34 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #16678 Dátum: 2011.04.15 00:24:23 »
...a könyvben sehol nem láttam ilyen elosztóházat, amit nem lehet forgatni.
A könyv milyen évjáratig tárgyalja a Carinákat?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #16679 Dátum: 2011.04.15 00:32:22 »
Ákos, nem gondoltam, és nem is mondtam, hogy tartósan. Nekem úgy tűnt, hogy nincs olyan alkalom, ahol egyáltalán 6 l alá menne Peti fogyasztása: ha nem ez volt a lényeg, akkor félreértettem. Ahogy írtam, legutóbb 5,23l-re jöttem ki döntően országúti módban hála Istennek, és bár eddig is tojással nyomtam a gázt, 6,7 körül volt a legalacsonyabb értékem, tehát belejátszott az előgyújtás szvsz. Azért valószínűleg picit a motorolaj is belejátszott. Palaczk mester pedig még 5 alá is vitte, igaz, hogy tartósan 5-ben 70 körüli sebességgel. Tehát bizonyos körülmények mellett nyugodtan le lehet menni 6l alá, ezt tapasztaltam már, 5l alá még nem tapasztaltam, de nem zárom ki.
Az 5 alá menéshez NAGYON nyugisan kell menni - ahogy írtam, ilyen 70 körül. De ez is úgy jött össze nekem, hogy minden más körülmény is optimális volt: nyári éjszaka, ideális huszonpár fok, szárazság, no szél, egy személy, semmi forgalom, ismert útvonal. Ez nem igazán tekinthető mérvadónak.

6 alá viszont le KELLENE tudni vinni egy ilyen autó fogyasztását: országúton, sík terepen, óra szerint 90-el haladásnál, hacsak nincsenek rossz időjárási körülmények (erős szél és/vagy intenzív eső) mindenképpen 6 alatt illik fogyasztania, bőven.

De, figyelem, egy alkalomból nem szabad következtetéseket levonni!

Egyébként nem értem (nem neked szól ez Ákos ;) ), nekem lassan olyan érzésem van, hogy szinte hülyeség, meg hogy jövök ahhoz, hogy állítok az előgyújtáson. Nekem sokkal jobb lett tőle a motor, és ha egyes szerelők nem tudták eddig rajta normálisan beállítani, nem tehetek róla. Azért írtam le, hogy segítsek, akinek szükséges ez szintén. De az akkori hozzászólásnál leírtam, hogy milyen esetekre írja ezt a könyv. Akinek közel sem ilyen, meg ódzkodik tőle, az ne álljon neki!  Aki meg nekiáll, annak sok sikert hozzá! Sajnálom Peti, hogy neked nem ilyen :(  Yarisról meg lövésem sincs, lehet-e vagy sem, a könyv Carina 4A-FE-hez való részéről beszéltem.
Ha a tiéden van állítási lehetőség (márpedig van), akkor nincs is azzal semmi gond, ha állítasz rajta :) ... amennyiben szükséges.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )