Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6605530 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

pinyo24

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re: Carina
« Válasz #14970 Dátum: 2010.08.29 07:50:13 »




Láttam olyan Carinát, aminek 200 ezernél szebb volt a kormánykereke, mint a miénknek anno 112 ezernél mikor megvettük. Hja, mert az előző gazdája egy idősebb hölgy volt, sok gyűrűvel a kezén...


Sajnos az én Ave-m is ilyesmiben szenved, csak én egy idős úrtól vettem.Azon a helyen ahol fogta 10-10 centis sávban ledarálta a bőr felszínét a gyűrűjével....:)
99' Avensis 1.6 4A-FE

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #14971 Dátum: 2010.08.29 21:02:40 »




Láttam olyan Carinát, aminek 200 ezernél szebb volt a kormánykereke, mint a miénknek anno 112 ezernél mikor megvettük. Hja, mert az előző gazdája egy idősebb hölgy volt, sok gyűrűvel a kezén...


Sajnos az én Ave-m is ilyesmiben szenved, csak én egy idős úrtól vettem.Azon a helyen ahol fogta 10-10 centis sávban ledarálta a bőr felszínét a gyűrűjével....:)

Az én kormányom is érdekes, bár még jó így, sokáig úgyse lesz benn, ha az anyagi keret engedi :P

Lassan 1000. oldalt írhatjuk :)

Szek: Most nézem, én kezdtem az 1000. oldalt ;)
Jövő héten megvan a 425.000 16 km hibádzik... :)
Józsi vagyok :-)

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Carina
« Válasz #14972 Dátum: 2010.09.01 13:05:38 »
Üdv!

Érdeklődnék hogy az 1.6 illetve a 2.0 lityis benzines moturú Carinák normál hasznalat mellett milyen  átlag fogyasztást prudukálnak?
A corollámat szeretnem nagyobb verdára cserélni és az Avensisek mellett a Carina az esélyes ezért érdekelne a dolog. :)

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #14973 Dátum: 2010.09.01 13:36:40 »
Jelentem túl vagyok a 425.000-en, képet ha akarjátok teszek fel :)
Józsi vagyok :-)

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14974 Dátum: 2010.09.01 19:18:56 »
Üdv!

Érdeklődnék hogy az 1.6 illetve a 2.0 lityis benzines moturú Carinák normál hasznalat mellett milyen  átlag fogyasztást prudukálnak?
A corollámat szeretnem nagyobb verdára cserélni és az Avensisek mellett a Carina az esélyes ezért érdekelne a dolog. :)
az enyem 6.5-7.5 l korul eszik eszik, evszaktol es varosi hasznalattol fuggoen. a rekordom 6.1 l.
viszont taby verdaja siman 6 l alatt fogyaszt, de ez legyen az o titka.  8]
Lehettem volna halasz ...

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14975 Dátum: 2010.09.01 19:19:35 »
Jelentem túl vagyok a 425.000-en, képet ha akarjátok teszek fel :)
ez nem kerdeses.  8]
Lehettem volna halasz ...

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Carina
« Válasz #14976 Dátum: 2010.09.01 19:56:00 »
Üdv!

Érdeklődnék hogy az 1.6 illetve a 2.0 lityis benzines moturú Carinák normál hasznalat mellett milyen  átlag fogyasztást prudukálnak?
2 l-es 3S-FE Carina II  GLI ,vegyesben utánfutoval 8l a féléves átlag
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Carina
« Válasz #14977 Dátum: 2010.09.02 10:02:01 »
Üdv!

Érdeklődnék hogy az 1.6 illetve a 2.0 lityis benzines moturú Carinák normál hasznalat mellett milyen  átlag fogyasztást prudukálnak?
1,6 XLi nem szegénykeveréses kíméletesen 6,2l, városban-autópályán hajtva, 7,8l.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/391354.html
Meg 1-2 aláírásban is megtalálod a Spritmonitoros eredményeket.

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Carina
« Válasz #14978 Dátum: 2010.09.03 12:53:19 »
Köszi mindenkinek az infót!!  :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #14979 Dátum: 2010.09.03 14:51:11 »
Üdv!

Érdeklődnék hogy az 1.6 illetve a 2.0 lityis benzines moturú Carinák normál hasznalat mellett milyen  átlag fogyasztást prudukálnak?
A corollámat szeretnem nagyobb verdára cserélni és az Avensisek mellett a Carina az esélyes ezért érdekelne a dolog. :)

Szia!

Bocs ha bepofátlankodok, de láttam amit írtál véletnelül és én árulom az avensist. Ha érdekel küldj privátot!

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Környezetvédelmi besorolás: EURO II-es -e a verdám?
« Válasz #14980 Dátum: 2010.09.04 09:12:53 »
Jövő héten viszem műszakira a Carinat; szeretem a kihívásokat, úgyhogy hatósági NKH vizsgaállomásra.
Fékeket, lengéscsillapítókat tegnap bemérettem; teljesen rendben vannak; a kocsi sem akar szemmel láthatóan széthullani  ;)

Kérdésem az lenne, hogy tudok-e valamilyen hiteles forrást annak megállapítására, hogy egy 1994-ben, Svájcban először forgalomba helyezett, 2.0 benzines Carina Euro II-es motorral szerelt-e, azaz, a 4-es környezetvédelmi osztály járna-e neki?
A forgalmimban természetesen 2-es osztály szerepel (V.9 mező); illetve a zöldkártyában is.
Viszont tudtommal régebben ezzel nem nagyon foglalkoztak; simán írtak 2-es osztályt egy 2000-ben forgalomba helyezett új autóra is
(hivatalból ugyebár a '96 után EU-ban forgalomba helyezett új autó legalább EURO II-es, azaz 4-es környezetvédelmi osztályba sorolandó).
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Környezetvédelmi besorolás: EURO II-es -e a verdám?
« Válasz #14981 Dátum: 2010.09.05 12:02:38 »
Jövő héten viszem műszakira a Carinat; szeretem a kihívásokat, úgyhogy hatósági NKH vizsgaállomásra.
Fékeket, lengéscsillapítókat tegnap bemérettem; teljesen rendben vannak; a kocsi sem akar szemmel láthatóan széthullani  ;)

Kérdésem az lenne, hogy tudok-e valamilyen hiteles forrást annak megállapítására, hogy egy 1994-ben, Svájcban először forgalomba helyezett, 2.0 benzines Carina Euro II-es motorral szerelt-e, azaz, a 4-es környezetvédelmi osztály járna-e neki?
A forgalmimban természetesen 2-es osztály szerepel (V.9 mező); illetve a zöldkártyában is.
Viszont tudtommal régebben ezzel nem nagyon foglalkoztak; simán írtak 2-es osztályt egy 2000-ben forgalomba helyezett új autóra is
(hivatalból ugyebár a '96 után EU-ban forgalomba helyezett új autó legalább EURO II-es, azaz 4-es környezetvédelmi osztályba sorolandó).

Szia!
Szerintem nem euroII-es a motor az autódban. Azok ha jól tudom csak 96-tól kerültek bevezetésre.

A totalcar-on találtam egy kis infót :

A helyzet az, hogy egyszerűen megváltoztak a kategóriahatárok, ezért lehet az eddig megbecsült, környezetkímélő, tíz év alatti autóból hipp-hopp környezetszennyező, felgyújtandó, sürgősen megsemmisítendő roncs.

Azért van remény, a végén erre is kitérek.

Az eddig érvényes besorolás a 7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet szerint történt, a plakettek színét eredetileg az alábbiak szerint határozták meg:

Zöld plakett:
- lambdaszondával szabályzott keverékképzésű, katalizátoros, benzinüzemű gépjármű;
- az EU-ban, az USA-ban vagy Japánban 1998. január 1. után gyártott, dízelüzemű gépjármű;
- legalább EURO-II minősítésű tehergépkocsi és autóbusz

Kék plakett:
- szabályozatlan keverékképzésű, katalizátorral felszerelt gépkocsik

Sárga plakett:
- egyéb négyütemű, benzinmotoros gépkocsik

Piros plakett:
- egyéb, kétütemű, benzinmotoros vagy dízelüzemű gépkocsik

Később a kék és piros plakett megszűnt, az ide sorolt autók is sárga matricát kaptak a rendszámra.

Látható tehát, hogy a régi szisztéma szerint a szabályzott keverékképzésű autók, az EURO-II normát teljesítő autók és az 1998 utáni dízelek kerültek a felső kategóriába, minden más az alsóba. Létezett persze már ekkor is a környezetvédelmi osztály fogalma, bár ez közvetlenül nem mutatkozott a rendszámon látható plakett színében. Feltüntették azonban a zöldkártya hátoldalának alján és az új, kódszámos forgalmi engedély V.9 rovatában.

0: katalizátor nélküli, benzinüzemű, a jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízelüzemű, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemű;
1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minősítésű gépjármű;
3: EURO-I minősítésű dízelüzemű gépjármű;
4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;
5: tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belső égésű motorja nem éri el az EURO-III minősítést);
6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű;
7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű;
8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minősítésű gépjármű;
15: EURO-V minősítésű gépjármű

Amennyiben a hibridhajtású jármű belső égésű motorja legalább EURO-III minősítésű, a belső égésű motor szerinti kategóriába kell besorolni.

A 2010. január 1-től érvényes rendszer más határokkal dolgozik, és ismét négy kategóriát ismer:

Fekete színű plakett - korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
Piros színű plakett - korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
Kék színű plakett - korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
Zöld színű plakett - korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.

Látható tehát, hogy a lambdaszondával szabályzott keverékképzésű személygépkocsik alanyi jogon nem kapják meg a kék plakettet, csak ha egyébként a gyártó részéről rendelkeznek EURO-II minősítéssel. Bonyolítja a helyzetet, hogy a jelen szabályozás csak néhány éves, előtte a 2. kategóriába tartozott minden szabályzott keverékképzésű autó, amely nem tartozott legalább az EURO-III kategóriába. Így - ha jól emlékszem - 2007-ig ezek az autók a 2. környezetvédelmi osztályba kerültek, és sokuknál ez szerepelt a zöldkártyán és a forgalmi engedélyben is.

Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba.

Azon autók esetében, amelyek azóta jártak műszaki vizsgán (tehát szinte mind), elvileg a műszaki adatlapon már a javított besorolás szerepel, amennyiben tulajdonosváltás is történt, a forgalmiban is. Persze ez csak elmélet, sok esetben ezzel egyszerűen nem foglalkozott a tanúsítványadó vagy az okmányiroda.

Ha tehát önnek a forgalmi engedélyben 2. kategória szerepel, és az autó EURO-II minősítésű, vagy egyszerűen csak 1996. január 1. utáni első forgalomba helyezésű, akkor a következőket teheti:

1. A következő műszaki vizsgán jelzi ez irányú igényét, és a tanúsítványadó kiállítja a 4. környezetvédelmi osztályba sorolást tartalmazó Műszaki Adatlapot.
2. A Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölt vizsgálóállomásán kér egy úgynevezett műszaki szemlét, melynek során a hatóság megállapítja a korrekt besorolást, majd  szintén kiállít egy Műszaki Adatlapot. Ennek a szemlének a hatósági díja 1770 Ft.

A Műszaki Adatlappal besétál egy okmányirodába, ahol bejegyzik az adatváltozást. Ez sajnos gyakorlatban a forgalmi engedély cseréjét jelenti minden esetben, mindhárom, még érvényes típus esetén (kétlapos, háromlapos "szöveges", háromlapos "kódos"). Ennek költsége jelenleg 6000 Ft.

Fontos, hogy a törzskönyv cseréje ilyenkor nem szükséges.

Még egy megjegyzés a konkrét típushoz:
A 6. kategória EURO-III normát feltételez. Bár a Suzuki gyártott az EURO-III-nak megfelelő ezres Swiftet 2000-től, a magyar piacon 2001. decemberig csupán Euro-II-es autókat forgalmaztak. Az ezres motor nem sokkal ez után ki is került a palettából, így itthon a 6. kategóriájú 1.0 Swift meglehetősen ritka, azok is jórészt külföldről behozott autók. Ezek könnyen azonosíthatóak a kipufogó leömlőcsonkjában elhelyezett katalizátorukról. Amennyiben az öné nem ilyen, valószínűleg Euro-II-es, és így 4. osztályba sorolják majd - ez persze a plakett színét tekintve nem jelent különbséget.

Végül, mivel erre vonatkozóan is volt kérdés, egy táblázat a régi zöldkártyák felső részén található kódokról:

00 Egyéb, az alábbiakba nem sorolható kivitelű jármű
01 Benzinmotor (négyütemű)
51 Benzinmotor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
41 Benzinmotor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
08 Kétütemű benzinmotor
58 Kétütemű benzinmotor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
48 Kétütemű benzinmotor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
11 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor
54 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
44 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
21 Wankel (forgó dugattyús) motor
55 Wankel (forgó dugattyús) motor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
45 Wankel (forgó dugattyús) motor szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
02 Dízelmotor
22 Közvetlen befecskendezésű dízelmotor
03 Kényszergyújtású, dízel jellegű motor
06 Többfajta tüzelőanyaggal működő motor
07 Elektromos motor
10 Gázturbina
12 Nagynyomású gázzal üzemelő motor
66 Többfajta üzemanyaggal működő (kettős üzem)
76 Többfajta üzemanyaggal működő (benzin-alkohol)
86 Többfajta üzemanyaggal működő (gázolaj-növényi olaj)

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Környezetvédelmi besorolás: EURO II-es -e a verdám?
« Válasz #14982 Dátum: 2010.09.06 08:52:53 »
Jövő héten viszem műszakira a Carinat; szeretem a kihívásokat, úgyhogy hatósági NKH vizsgaállomásra.
Fékeket, lengéscsillapítókat tegnap bemérettem; teljesen rendben vannak; a kocsi sem akar szemmel láthatóan széthullani  ;)

Kérdésem az lenne, hogy tudok-e valamilyen hiteles forrást annak megállapítására, hogy egy 1994-ben, Svájcban először forgalomba helyezett, 2.0 benzines Carina Euro II-es motorral szerelt-e, azaz, a 4-es környezetvédelmi osztály járna-e neki?
A forgalmimban természetesen 2-es osztály szerepel (V.9 mező); illetve a zöldkártyában is.
Viszont tudtommal régebben ezzel nem nagyon foglalkoztak; simán írtak 2-es osztályt egy 2000-ben forgalomba helyezett új autóra is
(hivatalból ugyebár a '96 után EU-ban forgalomba helyezett új autó legalább EURO II-es, azaz 4-es környezetvédelmi osztályba sorolandó).
Simán átsorolható az új ződplatkettre, mivel szabályozott katalizátoros, autószerelőmtől is ezt az infót kaptam aki frissen tette le a műszaki vizsgabiztosi vizsgát, és hamarosan nyissa a vizsgaállomását, vizsga alkalmával kérni kell az átsorolást.

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re: Carina
« Válasz #14983 Dátum: 2010.09.06 13:15:47 »
Sziasztok,

Regen nem jartam a forumon, de ma ugy alakult, hogy egy rovid kis beszamoloval szolgalhatok a kedves forumtarsaimnak. A mai reggel nagyon szerencsetlenul indult szamomra. Elvittem a gyerekeket az iskolaba es a foutrol kellett volna balra fordulnom egy mellekutcaba. A forgalom, mint minden reggel (es talan egesz kora delutanig) nagyon eros volt, egymasba ertek az autok szinte. A kovetesi tavolsagot persze senki nem tartotta be - en sem :( ... es itt hibaztam a legnagyobbat, ugyanis, az elottem levo idosebb bacsi hirtelen satufekezett es en felcsokoltam a vonohorogjat. Nem haladtam nagy sebesseggel, talan ha 20-szal mentem - de eleg volt. Betetlapot nem toltottunk (neki mellesleg semmi baja nem volt), leven, egyikunk sem tartotta be a kovetesi tavolsagot (elotte is valaki hirtelen megallt, ezert fekezett O is).
Az en karom sajnos sokkal dramaibb. Leesett a rendszamtabla, osszetorta par muanyag, a lokharito deformalodott , (egy korabbi serules miatt, meglazult es) kipottyant a jobb indexlampam, de ami a legszomorubb, hogy elegge be is nyomta a hutomet. A viz (ha lehet ilyet mondani) szerencsere nem folyt el, de felek, hogy ez nem vigasz es igy is, ugy is cserelni kell a hutot. Ugy hallottam egy kicsit hozzaertobb kollegamtol, hogy amennyiben a hutofelulet 1-2 tizede serult csak (horpadt be), talan marad akkora hutoteljesitmeny, hogy ne kelljen cserelni(?). Errol mi a velemenyetek? Sajnos a (szembol nezve) jobb oldali hutoventillator is megserult. Gyakorlatilag nem forog es kezzel ha megforgatom a lapatokat, erosen szorul, valamint erezni, hogy a tengelyerol lefordult (avagy a tengellyel egyutt gorbult).
Szinte mar kozhely ilyen es hasonlo esetekben es nyilvan nem nagyon erdekel senkit, de a leheto legrosszabbkor jott a baleset (2 gyerek beiskolaztatasa, asszony egy eve nem talal munkat, stb ...), igy szeretnem a leheto legfajdalommentesebben megoldani/(tovabb-)hasznalni a gepjarmuvet. Szerintetek - igy, a kepek alapjan amit lattok - mik a teendok? Mindenkeppen cserelni kell, nincs mese? Vagy eleg lenne "csak" a ventit kicserelni? Egyaltalan, a ventit is mindenaron (termeszetesen csak rovidtavra gondolom) cserelni kell v. 1-2 honapig megoldhato, hogy lemenjek vele 4-500 km-t azzal az egy ventivel, ami megmaradt (bal oldalon)? Anyagilag - csak hozzavetolegesen - mire tippeltek? (hacsak tudok, bontott alkatreszekben gondolkodom).
 :helpsmilie:
Elore is nagyon koszonom az epito jellegu hozzaszolasaitokat!

KEPEK: http://www.flickr.com/photos/axlfsi/sets/72157624765867413/
Udv,
axl
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.06 13:21:13 írta axl »
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #14984 Dátum: 2010.09.06 17:15:43 »
Ahogy nézem ott klímahűtő is van... Mindkettő csere, a ventillátornál pedig meg kell nézni pontosan mi esett szét, de abból nem hiszem hogy van utángyártott, valami bontót kellene nézni!
Xanyi