Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6786813 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Carina
« Válasz #12750 Dátum: 2009.01.07 15:07:19 »
Szerintem ezzel nem szükséges foglalkozni. Ha a motortartó bak hibás lenne, akkor fordulaton is lenne rázkódás. Mondjuk a 700-as alapjárat túl alacsony, ekkor már valóban rázkódhat kicsit a motor.

Szia Palaczk,

Koszi a reagalast. Az alapjaratom valahol 7 es 800 kozott van, inkabb 800. Nezessem meg az alapjaratot? Lehet, hogy feljebb kene tolni kicsit?

Rendet tettem az idézetnél. A szerzőt és a záró tag-et ne töröld ki! Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.07 15:12:32 írta Trotter66 »
'94 Carina 2.0 GLi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12751 Dátum: 2009.01.07 16:16:14 »
Szerintem ezzel nem szükséges foglalkozni. Ha a motortartó bak hibás lenne, akkor fordulaton is lenne rázkódás. Mondjuk a 700-as alapjárat túl alacsony, ekkor már valóban rázkódhat kicsit a motor.

Szia Palaczk,

Koszi a reagalast. Az alapjaratom valahol 7 es 800 kozott van, inkabb 800. Nezessem meg az alapjaratot? Lehet, hogy feljebb kene tolni kicsit?

Nemtom mennyi erre az autóra a gyári alapjárat. Éppenséggel lehet, hogy 750-800. Utána kéne nézni, bár baj aligha lesz belőle, ha ilyen alapjárattal használod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12752 Dátum: 2009.01.07 16:35:39 »
No, megjöttem a nagy bevásárlásból. Másképp alakultak a dolgok...mégpedig:

Levegőszűrő: 1800 Ft
Motorolaj: Castrol Magnatec 5W-40 (sajnos nem volt épp 10W-40, remélem nem lesz gond!!!): 9500 Ft 4l
Leeresztő csavar alá alu alátét: 60Ft

Szíjak:
Szervoszivattyú Dayco 3PK625: 1500 Ft
Klímakomp. Contitech 4PK850: 2500 Ft
Generátor Dayco 5PK975: 3200 Ft
Vezérműszíj Mitsuboshi 117/21: 5200 Ft
Feszítőgörgő 57/25 Nippatrs/Koyo: 7000 Ft

Sajnos át lettem ba..va, mert az összes szíjra mitsuboshi volt megbeszélve, de ha már utaztam 30km-t (csak

oda) nem igen volt más választásom, ígyhát megvettem. Egy másik boltban utánaérdeklődtem a platina

gyertyáknak is...nos, Denso-ból 6000 Ft/db. Ennek ennyi az ára? Valóban ez kell bele: K16R-V11 3120 ?

Holnap neki is állok másodmagammal a szíjak cseréjéhez, és ha úgy adódik, még az olajat is megejtem...


Üdv!

Némi tapasztalatot közlök. 2008.09.17-én vásároltam a fenti termékeket. Olcsón akartam kijönni...hát,

sikerült a (majdnem) lehető legdrágábban. Immáron lassan 4. hónapja, hogy hallgatom az ékszíj(ak) sírását.

Megpróbálkoztam sokmindennel (utánhúzás, mosószappan, még WD40-is volt...tudom, erre ne reflektálj).

Ahogy egyre hidegebb lett, úgy lett egyre brutálisabb a sírás. Eleinte még csak a kormány teljes

kitekerésénél, de ma már indításnál is sír. Biztosra veszem, hogy eleinte még csak a DAYCO márkájú

szervoszivattyú szíja sírt, de mivel indításnál is sír ma már, így a DAYCO márkájú generátor szíjra is igen nagy

a gyanúm. Menet közben ugyan nem sír ez a szíj, de épp mostanság volt, hogy igen nehezen indult be egy

reggel (majd a munkahelyen letöltött 8 óra után is! (25km)) akkumulátorra panaszkodván. Noha, az is a 2.

telét tölti most, de azért szerintem még bírnia kéne. Olyan jelenség is felütötte a fejét, hogy pl. 60 km/h-nál

satuzás közben kigyullad a kéziféklámpa. Erős a gyanúm, hogy köze van a szervohoz, annak meg a szíjhoz.

Szóval, ma megrendeltem a GATES szíjakat ezekből.

3PK628 2212 Ft
5PK967 3886 Ft

Kiszámolható, hogy 1400 Ft-ot spóroltam eleinte azon, hogy nem GATES-t vettem, hanem DAYCO-t.

Hát...idézném Gyuribácsit, de nem teszem...
Most még csak el sem megyek érte, az üzemanyagköltség 1100 lenne, de 1850-ért kipostázzák...hát

várom...jah...nem említve a szerelő költséget sem...össze se merem számolni. Ajánlom mindenkinek ezt

tanulságképp, hogy a drágább sokszor olcsóbb!

Kívánok mindenkinek további szép napot!

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12753 Dátum: 2009.01.07 16:43:06 »
Szerintem ezzel nem szükséges foglalkozni. Ha a motortartó bak hibás lenne, akkor fordulaton is lenne rázkódás. Mondjuk a 700-as alapjárat túl alacsony, ekkor már valóban rázkódhat kicsit a motor.

Szia Palaczk,

Koszi a reagalast. Az alapjaratom valahol 7 es 800 kozott van, inkabb 800. Nezessem meg az alapjaratot? Lehet, hogy feljebb kene tolni kicsit?

Nemtom mennyi erre az autóra a gyári alapjárat. Éppenséggel lehet, hogy 750-800. Utána kéne nézni, bár baj aligha lesz belőle, ha ilyen alapjárattal használod.


Engedelmetekkel visszaolvasván erre én reflektálnék, mert pont ma botlottam ebbe bele:

[a csatolmányt egy admin törölte]

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Carina
« Válasz #12754 Dátum: 2009.01.07 18:28:55 »
Ismet koszi mindenkinek...

Mate
'94 Carina 2.0 GLi

Zsotti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Carina
« Válasz #12755 Dátum: 2009.01.07 21:01:57 »
Sziasztok!
Nos ajánlottátok a szervózúgásra az olajszint ellenőrzést!
Hát igen, mindent megnéztem vásárlás után csak ezt nem, alig volt benne valami. (  :censored: )
És láss csodát szervó már nem is morog ! ::)
Köszönöm a tanácsot, kicsit szégyenlem  magam.
Aztán történt a napokban, hogy iszonyatosan elkezdett csörögni a motor, aztán utána nemsokkal olajlámpa kigyulladt  :wacko: , motor egyből leállít, elhuztuk a szerelőhöz.
Én már azon gondolkoztam hányszázezer lesz, erre a szerelő másnap "kész az autó" .
Elkért párezer forintot... szerencsémre, teljes megkönnyebbülés...
Állítólag elmaródott az ék a főtengely és az olajpumpát hajtó fogaskerék között.
Úgy érzem nagy szerencsém volt roszabbul is alakulhatott volna   ::)
(Egy friss Carina 2.0 gli tulajdonos)

2006-2009 skoda 120l :) , 2009-.... Carina-e 2.0gli

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12756 Dátum: 2009.01.07 21:38:48 »
... Legnagyobb sajnálatomra azonban az autó nem olyan, mint előtte, ugyanis az alapjárat ugyan olyan 750-800 körül beáll, de az autó ráz. ...

nalam az alapjarat tobbnyire 1000-1200 korul mozog, 1000 ala csak ritkan megy le. baj ez?

Ez egy kicsit sok. Ilyen 800 környékén kéne lennie. Már láttam ezt több, facelift előtti 1.6-osnál is, hogy ilyen magas volt az alapjárat, mint amit te is írsz. Az okot passzolom  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.07 21:41:21 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12757 Dátum: 2009.01.07 21:43:37 »
Olyan jelenség is felütötte a fejét, hogy pl. 60 km/h-nál

satuzás közben kigyullad a kéziféklámpa. Erős a gyanúm, hogy köze van a szervohoz, annak meg a szíjhoz.

Ennek nem lehet köze a kormányszervóhoz, nincs semmi kapcsolat a két rendszer között. Két okot tudok elképzelni: vagy kicsit alacsony a fékfolyadék szintje, vagy a kézifékkarnál lévő kapcsoló kap kontaktot egy pillanatra, amikor a nagy fékezésnél alkalmasint kicsit fölfelé mozdul a kézifékkar.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12758 Dátum: 2009.01.07 21:45:19 »
Így néznek ki ikinges Cartárs eladó felnijei:



Számomra most végül is nem aktuális a dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #12759 Dátum: 2009.01.07 22:38:03 »
... Legnagyobb sajnálatomra azonban az autó nem olyan, mint előtte, ugyanis az alapjárat ugyan olyan 750-800 körül beáll, de az autó ráz. ...

nalam az alapjarat tobbnyire 1000-1200 korul mozog, 1000 ala csak ritkan megy le. baj ez?

Ez egy kicsit sok. Ilyen 800 környékén kéne lennie. Már láttam ezt több, facelift előtti 1.6-osnál is, hogy ilyen magas volt az alapjárat, mint amit te is írsz. Az okot passzolom  ::)
A hiba oka, a motor nem éri el az üzemi hőfokot!
Ha ez nem csak rövid utaknál jelentkezik, akkor a termosztát nem zár rendesen. Mindenképpen ellenőrizni kell a hűtőre menő vízcsövet, a felső cső normál esetben melegszik, viszont az alsó addig amíg el nem éri a motor 80-85°C-ot addig hidegnek kell lenni, ellenkező esetben a termosztát nem zár rendesen.
Ha a termosztát a hibánál nem csak az alapjárat nem áll be a 750±50-es fordulatra ,de  növekszik a fogyasztás is.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12760 Dátum: 2009.01.07 23:06:17 »
nalam az alapjarat tobbnyire 1000-1200 korul mozog, 1000 ala csak ritkan megy le. baj ez?
Ez egy kicsit sok. Ilyen 800 környékén kéne lennie. Már láttam ezt több, facelift előtti 1.6-osnál is, hogy ilyen magas volt az alapjárat, mint amit te is írsz. Az okot passzolom  ::)
A hiba oka, a motor nem éri el az üzemi hőfokot!
Ha ez nem csak rövid utaknál jelentkezik, akkor a termosztát nem zár rendesen. Mindenképpen ellenőrizni kell a hűtőre menő vízcsövet, a felső cső normál esetben melegszik, viszont az alsó addig amíg el nem éri a motor 80-85°C-ot addig hidegnek kell lenni, ellenkező esetben a termosztát nem zár rendesen.
Ha a termosztát a hibánál nem csak az alapjárat nem áll be a 750±50-es fordulatra ,de  növekszik a fogyasztás is.
koszi, akkor megnezem hogy egyszerre melegednek e a csovek.
nehez cserelni a termosztatot?
Lehettem volna halasz ...

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #12761 Dátum: 2009.01.07 23:13:22 »
nalam az alapjarat tobbnyire 1000-1200 korul mozog, 1000 ala csak ritkan megy le. baj ez?
Ez egy kicsit sok. Ilyen 800 környékén kéne lennie. Már láttam ezt több, facelift előtti 1.6-osnál is, hogy ilyen magas volt az alapjárat, mint amit te is írsz. Az okot passzolom  ::)
A hiba oka, a motor nem éri el az üzemi hőfokot!
Ha ez nem csak rövid utaknál jelentkezik, akkor a termosztát nem zár rendesen. Mindenképpen ellenőrizni kell a hűtőre menő vízcsövet, a felső cső normál esetben melegszik, viszont az alsó addig amíg el nem éri a motor 80-85°C-ot addig hidegnek kell lenni, ellenkező esetben a termosztát nem zár rendesen.
Ha a termosztát a hibánál nem csak az alapjárat nem áll be a 750±50-es fordulatra ,de  növekszik a fogyasztás is.
koszi, akkor megnezem hogy egyszerre melegednek e a csovek.
nehez cserelni a termosztatot?
Tovább tart leengedni és feltölteni a hűtőfolyadékot, mint kicserélni. Ha cserélni kell akkor, ne vegyél gagyit, mert csak rövidtávon olcsóbb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12762 Dátum: 2009.01.07 23:42:44 »
... Legnagyobb sajnálatomra azonban az autó nem olyan, mint előtte, ugyanis az alapjárat ugyan olyan 750-800 körül beáll, de az autó ráz. ...

nalam az alapjarat tobbnyire 1000-1200 korul mozog, 1000 ala csak ritkan megy le. baj ez?

Ez egy kicsit sok. Ilyen 800 környékén kéne lennie. Már láttam ezt több, facelift előtti 1.6-osnál is, hogy ilyen magas volt az alapjárat, mint amit te is írsz. Az okot passzolom  ::)
A hiba oka, a motor nem éri el az üzemi hőfokot!
Ha ez nem csak rövid utaknál jelentkezik, akkor a termosztát nem zár rendesen. Mindenképpen ellenőrizni kell a hűtőre menő vízcsövet, a felső cső normál esetben melegszik, viszont az alsó addig amíg el nem éri a motor 80-85°C-ot addig hidegnek kell lenni, ellenkező esetben a termosztát nem zár rendesen.
Ha a termosztát a hibánál nem csak az alapjárat nem áll be a 750±50-es fordulatra ,de  növekszik a fogyasztás is.

Vagy valamelyik jeladó hülyült meg és azt "mondja" a motorvezérlésnek, hogy a víz még hideg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #12763 Dátum: 2009.01.07 23:53:36 »
Vagy valamelyik jeladó hülyült meg és azt "mondja" a motorvezérlésnek, hogy a víz még hideg.
Nincs kizárva, de ennek az esélye nagyon kicsi, és akkor még továbbmehetnénk egészen a motorvezérlőig is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12764 Dátum: 2009.01.08 00:05:59 »
Vagy valamelyik jeladó hülyült meg és azt "mondja" a motorvezérlésnek, hogy a víz még hideg.
Nincs kizárva, de ennek az esélye nagyon kicsi, és akkor még továbbmehetnénk egészen a motorvezérlőig is.

Lehet hogy kicsi az esélye, de pl. ilyen volt az a Carina is, amit legutóbb próbáltam Kaposváron b.c. Mesternek. A víz üzemmeleg volt ahogy kell, az alapjárat meg 1000-1200 között mászkált.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )