Sziasztok!
Ket eve carinazom (97-es, 1.6-os), es remelem, nem tipushiba, amirol most szo lesz :
Kb. már egy éve kezdte azt, hogy néha-néha nem indult el elsőre, vagy inkább első háromra. Mondjuk, kéthavonta egyszer. Ilyenkor az tűnt a megoldásnak, hogy kinyitottam a motorháztetőt, megpiszkáltam a levegőszűrőházban lévő szenzort (hőmérő vagy légtömegmérő? - nem tudom...), és utána rendszerint elindult, de lehet, hogy csak azért, mert lecsaptam a motorháztetőt, vagy mert egyszerűen csak vártam egy kicsit...
Most viszont feladta a dolgot: szombaton erősen kifogyasztottuk a benzint (ennek is vagy van köze az eseményhez, vagy nincs), majd egy félóra állás után nem akart indulni. 5L benzin bele, még mindig nem indul. 1 óra állás (kajáltunk), majd utána riasztva sógor vontatásilag, majd erre azért elindult (sógor még nem ért ki...). Elmentünk, tankoltunk, visszamentünk, stb., működött. Egy óra múlva, egy másik helyen megint nem akart elindulni, csak kb. 10 perc után, a kb. 10. indításra.
Másnap (azaz vasárnap) viszont csinált egy durvát: 70-nel a soroksári úton egyszer csak motorféküzem... visszaváltok, semmi. index, parkoló, kuplung ki, motor leáll. Nem indul, csak kb. 10-re. Utána otthon hasonló véletlenszerű nem indulások...
Mit csináljak? Mi a tipp? A motor kontroll nem ég...
Ja, még egy adalék: számításaim szerint a kocsi 1 l-rel többet fogyasztott (9,2), mint szokott, bár sok volt a város.
Vigyem márkaszervízbe, vagy klasszikus kis szervízem is tud valami diagnosztikát csinálni? Ha márkaszervíz, akkor melyik (dél-pesten)? Gyáli úti Tsutso, halásztelek, esetleg Monor van közel.
Én és sógoraim ötletei:
- légtömegmérő döglött
- gyújtás
- fordulatszám jeladó kihagy
Segítsetek!!!
Yopofa