Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1303292 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3600 Dátum: 2012.03.15 12:37:39 »
Hát mert elméletileg nagyon is szükséges lenne, hogy ellenőrizze az ember  ::)
Akkor miért nem tesznek egy visszajelzőt az autókba  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3601 Dátum: 2012.03.15 12:40:41 »
Akkor miért nem tesznek egy visszajelzőt az autókba  :hmmmm:
Sok autóban van ilyen. Viszont azt nem jelzi, ha pl. maga a féklámpa-kapcsoló hibásodott meg (pedig az a legveszélyesebb, hisz akkor egyáltalán nem fognak működni a féklámpáid).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3602 Dátum: 2012.03.24 10:28:39 »
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Ez az általad is idézett III/c pont, csak ugye az első mondat után is el kell olvasni.

Korábban is olvastam. Szerintem is párhuzamos közlekedés, nem pedig előzés.

De - amint azt Palaczktól tudjuk - Kotra Károly 2011-es kiadású KRESZ könyvének  91. oldalán található definíció szerint ("A tényleges párhuzamos közlekedés akkor alakul ki, ha -az arra alkalmas úton- a forgalom sűrűsége miatt a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlop halad.") ez nem lehetne párhuzamos közlekedés, mert mindösszesen két - nem azonos sávban haladó - jármű nyilvánvalóan nem alkot összefüggő járműoszlopot.

Feltéve (de nem megengedve), hogy a tankönyvi definíció helyes, abban az esetben a szóban forgó elhaladás jobbról előzés lenne. De mégsem az, hanem minden mozzanatában a KRESZ szerinti színtiszta párhuzamos közlekedés. Ebből viszont egyenesen következik, hogy Kotra Károly párhuzamos közlekedésre vonatkozó - fentebb idézett - meghatározása ellentmond a KRESZ-nek, ezért elfogadhatatlan.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3603 Dátum: 2012.03.24 10:50:14 »
Az elméleti okoskodást természetesen ismertem, én arra lettem volna kíváncsi, hogy ez miként néz ki pl reggel 9-kor az utcán. Sehogy.
Minek olyan előírás, amit gyakorlatilag nem lehet teljesíteni  :cry:
Elvileg első indulásnál a fékeket is kell ellenőrizni. TFH egy csatornalefolyó felett álltam, nem láthattam a fékfolyadék-tócsát a kocsi alatt. Elindulok lassan, nyomok egy féket, nem történik semmi, gurul tovább az autó, bepánikolok, összevissza kapkodok (kivéve kézifék), egy két gyalogos és autó összetörik. Máshogy mégsem tudom magam felmérni a fékek állapotát  :D
Ilyen az élet.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3604 Dátum: 2012.04.03 11:25:39 »
Két dolog.
1. Egy adalék a múltkori lefotózták 69-cel a 70-es táblánál esethez.
A lényeg: Kovács Kázmér közlekedési ügyekben eljáró ügyvéd szerint ez az objektív felelősség egyik hátulütője. A rendőrség mér, a Vas Megyei Rendőr-főkapitányságon pedig országos illetékességgel automatikusan kiszabják a bírságokat anélkül, hogy bárki is meggyőződött volna azok jogszerűségéről. Kovács szerint a társadalomra való veszélyesség hiányában nem beszélhetünk jogsértésről akkor, ha egy adott úton lopás vagy rongálódás miatt hiányzik a tábla, amit a közútkezelő is igazol, és később a hiányzó táblát pótolta. Az Egér úton a közútkezelő december 20-án pótolta az eltűnt táblát, miután 16-án valaki (állítólag nem a rendőrség) értesítette őket arról, hogy az egyik kereszteződés után hiányzik a 70-es korlátozó tábla. Kovács mindezek ellenére nem bízik abban, hogy az érintett autósok bíróság előtt tudják tisztázni magukat. Szerinte a sértettek egyedüli esélye, ha az ombudsman közbenjárását kérik az ügyben.
2. Egy konkrét szituáció. Ha az ember a BAH csomóponttól megy kifelé a Budaörsi úton, akkor valamivel a felüljáró "leérkezése" után van egy 60-as tábla, amit a laktanya után megismételnek, mivel egy mellékutca feloldja. De feloldja-e a Nagyszőlős utca becsatlakozása, (magyarul onnantól az 50 érvényes-e a kb. 100 méterrel később kihelyezett 70-es tábláig), és ha igen, hol? Ugyanis az elején fizikailag egy járdaszigettel, majd záróvonallal el van választva a két út egymástól, semmiképpen nem nevezhető klasszikus úttorkolatnak. És ha már ez szóba került, az is kérdés, hogy osztottpályás úttest esetén feloldja-e a túloldali tábla az itteni korlátozást. Józan ész szerint nem, de sokszor nem az számít...
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3605 Dátum: 2012.04.26 16:53:36 »
Kérdés: valaki be tudná linkelni a gyerekülésekre vonatkozó szabályozásokat? Konkrétan az a kérdés, hogy ha kocsi kialakítása gyárilag olyan, hogy nem lehet a hátsó ülésén gyereket szállítani, akkor megfelelő gyerekülésben szállítható-e elöl gyerkőc? Kiscsávó 6 lesz 116 centi. Ja, és a kocsi egy kisáruszállító, amiben gyárilag nincs hátul ülés...
Gabe 254.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3606 Dátum: 2012.04.26 16:59:51 »
Kérdés: valaki be tudná linkelni a gyerekülésekre vonatkozó szabályozásokat? Konkrétan az a kérdés, hogy ha kocsi kialakítása gyárilag olyan, hogy nem lehet a hátsó ülésén gyereket szállítani, akkor megfelelő gyerekülésben szállítható-e elöl gyerkőc? Kiscsávó 6 lesz 116 centi. Ja, és a kocsi egy kisáruszállító, amiben gyárilag nincs hátul ülés...
Linkelni nem tudok de.: Ha a gépkocsi elől nincs ellátva légzsákkal akkor minden, hogy lehet gyereket szállítani persze ha a gyermekülést biztonsági övvel megfelelően tudod rögzíteni.
Ha van légzsák akkor ugyan ez az eset csak annyi a különbség hogy akkor csak is menet iránynak megfelelően lehet a gyermekbiztonsági rendszert felszerelni és rögzíteni vagy ki kell kapcsolni a légzsákot és akkor lehet menet iránnyal ellentétesen is szerelni a gyerekülést.
A a gyerkőc nyakát ülésmagsító használatakor az öv nem vágja a nyakát ( magasít rajta annyit a magasító) akkor gyerekülés se kell.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3607 Dátum: 2012.04.26 17:51:59 »
Kérdés: valaki be tudná linkelni a gyerekülésekre vonatkozó szabályozásokat?
http://www.kreszdoktor.hu/a_kozlekedesben_valo_reszvetel_kulon_feltetelei.php
48. § (7) és (8 ) bekezdések

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3608 Dátum: 2012.04.26 22:36:21 »
Én azt mondanám hogy az 1/1975 KPM-Bm együttes rendelete azt írja le hogy a jármű világító jelző berendezéseit a napi ELSŐ ELINDULÁSNÁL kell ellenőrizni.( a régi KRESZ minden elindulás előtt leírta az ellenőrzést)
Én úgy látom, hogy nincs itt olyan, hogy csak az első elindulásnál kellene:
http://www.kreszdoktor.hu/a_jarmuvek_kozlekedesben_valo_reszvetelenek_a_feltetelei.php


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3610 Dátum: 2012.05.01 12:04:51 »
Ezt már multhéten is mondták tvben!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3611 Dátum: 2012.05.01 12:12:41 »
Ezt már multhéten is mondták tvben!
Bizonyára. De tuti, hogy még mindig sokaknak újként hat.  ;)


lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3613 Dátum: 2012.05.03 20:07:33 »
Bizonyára. De tuti, hogy még mindig sokaknak újként hat.  ;)
nekem is :ph34r:
ott parkolok ahol hely van, mind1 hogy jobb vagy bal oldal  :cool2:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3614 Dátum: 2012.05.03 22:44:54 »
Na próbálok valami értelmeset beírni:
Nyéki Imre (kondorosi) uszoda környéke, Fehérvári út, Villamos kimegy jobboldalra, az autóknak szánt terep (útnak kicsit túlzás nevezni) meg bejön középre.
A kereszteződés nem piros-sárga-zöld lámpával van irányítva, két lámpatest lóg le középen, vagy sárgán villog, vagy pirosan ég.
Közelítem meg a kereszteződés, pirosan világít, sárga szöcske épp cammog át rajta, lassítok. Villinger kiér a kereszteződésből, sárgán elkezd villogni a lámpa, én gázt adok, haver szól ahogy beértem a kereszteződésbe már megint piros, másik irányból érkezik a villamos, az előző takarásából. Persze volt még vagy 20m, szal simán átértem, de tellett vagy fél óránkba, mire eszünkbe jutott hogy ez bizony ugyanolyan vasúti átjárónak minősül mint a MÁV-os, tehát attól hogy villog, még a villamosnak van elsőbbsége (bár javítsatok ki ha tévedek és mégis szabad jelzésnek minősül).
BP-n talán két ilyen lámpát láttam összvissz (a másik az Albertfalvai felüljárónál van), szal nem gyakori, éppen ezért sokakat megtéveszthet, legalábbis gondolom én :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer