Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4974718 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20670 Dátum: 2016.08.28 21:23:20 »
Akkor te végül is C3-as olajat tettél bele? A motor meg benzines? ...csak kérdezem. Azt láttam az Castrol olajválasztóban a GS 300-hoz simán ajánl C3-as olajat is. Vagy a gyári előírás is ez? (A Castrol javaslata az Ön Lexus GS, S160 (1997-2005) ---> Edge 5W-30 C3 ,Motor 2JZ-GE)
Lehet neked nem ilyen a motorod, ez csak egy példa és az is lehet, hogy csak a Castol ajánlója rontja el, mert a Fuchs nem C3-at ajánl. Más olajgyártó ajánlatát nem néztem meg.

Csak kérdezem.
Hosszasan tárgyaltuk ezt az olajválasztást... Én hallgattam Agyarka tanácsára,azt tettem bele amit ö ajánlott legjobbnak.. Csak érdekességnek: Két munkatársamnak is van régebbi suprája (3.0 turbo). Az egyik 10w-60-as olajat tesz bele,mert hajtja,a másik meg 10w-40-est,úgy hogy 7500-nál tesz másik olajszüröt ,de olajat csak 15-ezernél cserél. Mindkettönek penge az autója,szép motorhanggal,normális müködéssel.. Ki tudja mi itt a legjobb.
Én még nem készültem ennyit egyik autómnál sem egy olajcserére... Az idö és a km-ek majd megmutatják,hogy jó döntés volt vagy sem.. :innocent:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20671 Dátum: 2016.08.29 08:32:10 »
Megvolt a szervizes nap... Lecseréltem az olajat a motorban ,az aut.váltóban,és a szervóban is. A szervónál járó motornál meglazítottam egy nyomócsövet,és szépen hagytam folyni. Amikor a tartályból kezdett kiürülni akkor öntöttem rá frisset 2x...Amikor meg már már a szép új olaj jelent meg akkor elzártam a csövetés beállítottam a szintet. A váltónál is 2x ráindítottam de csak 2-3 ms-ig .Ekkor ismét lassan elkezdett folydogálni az olaj...Megvártam míg kicsöpög..Kb 1.8 liter jött le...
Ráindítózás: Soha nem hallottam eddig (oké, nem is vagyok szerelő), de a céges GAstrámban múlt héten cseréltettem olajat a gépészekkel és ők említették, hogy ráindítóztak, hogy teljesen kiürüljön a rendszer (és, hogy akkor is szép hangja volt a motornak, nem csattogtak a hirdotőkék...). Én csak pislogtam, hogy miért indítóznak, de elfogadtam a módszerüket (révén, hogy ez a céges autó már úgysem sok vizet zavar).  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20672 Dátum: 2016.08.29 08:58:59 »
Hát igen, nekem kb. 8 deci olaj marad benne ha csak úgy simán lecserélem. A fene se tudja,  mit kellene beletenni, amivel "átmossa" az ember. Jó volna többet kiszedni valahogy,  de olaj nélkül én nem járatom a motort. Mondjuk talán max. 5 másodpercre. De inkább más módszer kellene szerintem.
Attól jobbat nem találtam még mint,  hogy  valami olcsó de alacsony viszkozitású olajat teszek bele,  mondjuk 1 hétre. Vagy annyi is sok? Mannol jó erre a célra. Vagy tudtok olcsóbbat?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20673 Dátum: 2016.08.29 09:18:26 »
mol
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20674 Dátum: 2016.08.29 09:45:05 »
10 percig járatod és leengeded, annyi is elég.
Anno exapósom trafó olajat öntött bele, 5-10 percig járatta, majd kisöpörtre. Ezután öntötte fel a rendes olajjal. Ez mondjuk minden tudományos alapot nélkülöző megoldás volt 😆  ;-)

Tapatalkkal küldve az én iPhone 8S készülékemről 😜


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20675 Dátum: 2016.08.29 10:32:47 »
A 210.000 Km a TS-ben milyen változtatásra ad okot olaj választásnál? Pl. legyen inkább 40-es az olaj? Vagy legyen A3/B4 és vagy C3 (C4) inkább
Normális esetben szinte mind1 a km. A több km-el azonban változó mértékben romolhat a motor és az olajozó rendszer állapota (kopások, lerakódások), ilyenkor a nagyobb igénybevétel miatt érdemes rövidíteni a periódust.
A TS egy olyan polgári, erőgép, ami egyre ritkább, és nem valószínű, hogy hamarosan lesz méltó utódja. Megérdemelne egy igazán minőségi 0W olajat.
Néhány fórumtárs a M1 0W40 re esküszik, a gépkönyv 5W30 as A3/B3 ajánlása (utóbbi utalásos) miatt inkább kipróbálnám a Castrol EDGE 0W30-at (ellenőrzött forrásból!). Amennyiben találsz más ilyen paraméterekkel és érvényes minősítésekkel rendelkező olajat, akkor természetesen az is jó lehet.

Szerinted a linkelt Mobil X1 FE olajnak milyen minősítései vannak meg? (nekem nem egyértelmű, hogy melyekkel rendelkezik ténylegesen is és melyeket tudja "elvileg")
Az API listájában sajnos nem tudtam beazonosítani.

Eneos PH-ból olcsóbb lenne 5 liternyi mint 7.300 Ft? (azzal a bizonyos kedvezménnyel)
Eneosból csak a 0W20 árait ismerem. Amennyiben Pest jó neked, akkor remélhetőleg Micila cartárs tud segíteni.

olcsóbbat szeretnék. Milyen márkákat nézzek még meg?
A fórumon sokan elégedetten használják a LM termékeit.
Én nem vagyok márkafüggő, választási szempontjaim
0.  (0W*) -)
1. tiszta forrás
2. kedvezmény és vásárlási ár
3. műszaki paraméterek, minősítések        (ezt azért tettem az utolsó helyre, mert nálam a 0. szempont miatt mindegyik megfelel, vagy túlhaladja az előírásokat. az API minősés érvényessége pedig egyrészt árfüggő, másrészt bizalomgerjesztő, ha korábban volt, de lejárt (Eneos PU, LM TT ...)

a Fuchs nem C3-at ajánl.
A szóbanforgó Lexushoz TITAN Supersyn 5W-30 dobott ki, amiből nem írja, hogy az F, vagy a G verziót. Már itt bukott a mutatvány.
Előbbi egyébként A5, utóbbi A3, mindkettő API SL ami a 10e res periódusra 100% elegendő, de ma már van magasabb teljesítményszintű.

Attól jobbat nem találtam még mint,  hogy  valami olcsó de alacsony viszkozitású olajat teszek bele,  mondjuk 1 hétre. Vagy annyi is sok? Mannol jó erre a célra.
Az olajcsere feltöltési mennyisége és a száraz feltöltés között kb 0,4 l kölünbség van ami 10%.  Olcsó olajas "mosás" esetén a fáradt olaj biztosan kevesebb lesz, de akkor meg az olcsó olaj- fáradtolaj keverékéből marad benne 10% ami szintén nem előnyös.
Talnán a legolcsóbb megoldás, a flakon maradékolaját (ami pl E12 dizel esetén 8 dl) összegyűjteni és azt kicsit járatni a rendszerben.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20676 Dátum: 2016.08.29 10:59:22 »
Az itt off 467-ezret futott citroen bx 1.9 dieselbe milyen motorolajat javasoltok. Kartergáz és olajfogyasztás természetesen van...Viszont még nem volt szétszedve ,felújítva stb,és új kora óta minden 10-ezernél megkapja az olajcserét..
Én általában lm mos2 10w-40-et teszek bele.
Járt utat járatlanért el ne hagyj, ha már eddig bejött. Anno a MOS2 tartották a legjobb adaléknak, és egyedül ebbe volt gyárilag keverve.

Az idö és a km-ek majd megmutatják,hogy jó döntés volt vagy sem..
Köszi a bizalmat. Meglátjuk az elmélet és a gyakorlat közötti különbséget.-) A periódust a fogyás figyelembevételével is határozd meg.

(bx-diesel) úgy szoktam olajat cserélni,hogy meglazított olajszürönél (olaj már lefolyt a karterböl) beindítom ...Így az olajpumpa még kiszívja a maradékot ami a szürönél kifolyik...Ezek után tényleg belemegy a gyári feltöltési mennyiség,és öreg diesel létére tovább tiszta marad az olaj.
0,4 liter olaj van a kis edényben amit ilyenkor aláteszek...Ami azért nem jelentéktelen mennyiség...
A módszerről már hallottam korábban is. Órabérben dolgozóknál haladós. A BX nél kb 1/2 l az olajszűrő, ehhez képes a 4dl nem sok, inkább a sebesség rásegít az üledék kitakarításához.

Én azt tapasztaltam, hogy:
- rendes olaj és karbantartás mellett nincsenek lerakódások az olajozó rendszerben,
- az új feltöltést a bentmaradó 10% elég gyorsan elszínezi, ez a dolga,
- a leeresztőcsavar nem a teknő legmélyebb pontján van, (nehezebb legyen leütni),
- döntéssel és 1 napos csöpögtetéssel elérhető a gyári feltöltési mennyiség, (E12 nél hátrafelé, YHSD nél oldalra).
A korábbi cseréből megmaradt olajat  lecsöpögtetés közbeni ráöntésre használom el.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20677 Dátum: 2016.08.29 11:23:18 »
10 percig járatod és leengeded, annyi is elég.
Anno exapósom trafó olajat öntött bele, 5-10 percig járatta, majd kisöpörtre.
Régen lehetett kapni mosóolajat, meg mosóbenzint. Nem tudom, hogy milyenek lehettek.
Most látom, még mindig lehet.

Sent from ZX81 16KB.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.29 11:25:28 írta Agyarka »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20678 Dátum: 2016.08.29 13:11:14 »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20679 Dátum: 2016.08.29 15:19:32 »
... És akkor kb. 8 deci mosóolaj vagy öblítős olaj matad a rendszerben?  Én ezen művelet után jártam pár napot olyan olajjal amit később leengedtem.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20680 Dátum: 2016.08.29 15:56:09 »
Ezért a legjobb az egyébként is használandó olajával beiktatni egy rövidített periódust, ill. ennek gazdaságosabb (és kevésbé jó) változata a korábbi olajcserék flakonmaradékainak felhasználása.
A linkelt mosóolajra gondolom ua. szabályok vonatkoznak, mint az öblítőadalékra. Érdekes, hogy a gyártó honlapján nem találom.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20681 Dátum: 2016.08.29 17:06:27 »
Valahol azt olvastam, hogy utántöltésre érdemes legalább olyan márkájú olajat használni, mint ami benne van. Na, hát az olajcsere is ez az eset, csak itt a kevéshez töltjük a sokat, utántöltésnél meg a sokhoz a keveset. Tehát a végeredmény szempontjából ugyan az. Tehát tényleg azzal legjobb  "mosni"  amivel majd használod,  vagy ha nem is azzal,  akkor azzal a márkával. Pl. nekem a Mobil egy olcsóbb változatával.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20682 Dátum: 2016.08.29 22:24:10 »
Normális esetben szinte mind1 a km. A több km-el azonban változó mértékben romolhat a motor és az olajozó rendszer állapota (kopások, lerakódások), ilyenkor a nagyobb igénybevétel miatt érdemes rövidíteni a periódust.
A TS egy olyan polgári, erőgép, ami egyre ritkább, és nem valószínű, hogy hamarosan lesz méltó utódja. Megérdemelne egy igazán minőségi 0W olajat.
Néhány fórumtárs a M1 0W40 re esküszik, a gépkönyv 5W30 as A3/B3 ajánlása (utóbbi utalásos) miatt inkább kipróbálnám a Castrol EDGE 0W30-at (ellenőrzött forrásból!). Amennyiben találsz más ilyen paraméterekkel és érvényes minősítésekkel rendelkező olajat, akkor természetesen az is jó lehet.
Az API listájában sajnos nem tudtam beazonosítani.
Eneosból csak a 0W20 árait ismerem. Amennyiben Pest jó neked, akkor remélhetőleg Micila cartárs tud segíteni.
A fórumon sokan elégedetten használják a LM termékeit.
Én nem vagyok márkafüggő, választási szempontjaim
0.  (0W*) -)
1. tiszta forrás
2. kedvezmény és vásárlási ár
3. műszaki paraméterek, minősítések        (ezt azért tettem az utolsó helyre, mert nálam a 0. szempont miatt mindegyik megfelel, vagy túlhaladja az előírásokat. az API minősés érvényessége pedig egyrészt árfüggő, másrészt bizalomgerjesztő, ha korábban volt, de lejárt (Eneos PU, LM TT ...)
A szóbanforgó Lexushoz TITAN Supersyn 5W-30 dobott ki, amiből nem írja, hogy az F, vagy a G verziót. Már itt bukott a mutatvány.
Előbbi egyébként A5, utóbbi A3, mindkettő API SL ami a 10e res periódusra 100% elegendő, de ma már van magasabb teljesítményszintű.
 Az olajcsere feltöltési mennyisége és a száraz feltöltés között kb 0,4 l kölünbség van ami 10%.  Olcsó olajas "mosás" esetén a fáradt olaj biztosan kevesebb lesz, de akkor meg az olcsó olaj- fáradtolaj keverékéből marad benne 10% ami szintén nem előnyös.
Talnán a legolcsóbb megoldás, a flakon maradékolaját (ami pl E12 dizel esetén 8 dl) összegyűjteni és azt kicsit járatni a rendszerben.

Ez szerinted megfelelő? http://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/total/quartz-energy-9000-0w30-5l-p216075844/

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20683 Dátum: 2016.08.30 08:29:07 »
Amúgy azon gondolkodtam, hogy vajon miért van csak API SL minősítése (vagy az a szint) rengeteg modern olajnak, ami amúgy elég magas autó ipari szabványokat mindemellett meg teljesít? Az SAPS miatt? Gondolom, egyes autógyárak szabványai nem írják elő az alacsony SAPS szintet, de a magas TBN-t vagy egyéb dolgot pedig igen, ami nem összeegyeztethető az alacsony SAPS-szel amit az API SM/SN megkövetel. Vagy hogy van ez?

Találtam egy kis összefoglalót:
Idézet
The differences as published by the API are as follows:

SM is limited to .06 min/.08 max percent phosphorous.
SL is limited to .10% max phosphorous.

TEOST is limited to 35mg max for SM
TEOST is not rated of SL.

Sulfur is .5% max (0w/5w) for SM
Sulfur is .7% max (10w) for SM

Sulfur is not limited for SL.

Engine test for SM is sequence IIIG
Engine test for SL is sequence IIIF

SM limits viscosity increase to 150% max at 100 hours.
SL limits viscosity increase to 275% max at 80 hours.

Cam wear using sequence 4A limited to 90 micron max for SM.
Cam wear using sequence 4A limited to 120 micron max for SL.

Bearing weight loss using sequence 8 is 26 mg max for SM.
Bearing weight loss using sequence 8 is 26.4 mg max for SL.

There are numerous other differences but they are measured using different test sequences and therefore not directly comparable.


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20684 Dátum: 2016.08.30 08:32:52 »
Amúgy azon gondolkodtam, hogy vajon miért van csak API SL minősítése (vagy az a szint) rengeteg modern olajnak, ami amúgy elég magas autó ipari szabványokat mindemellett meg teljesít? Az SAPS miatt? Gondolom, egyes autógyárak szabványai nem írják elő az alacsony SAPS szintet, de a magas TBN-t vagy egyéb dolgot pedig igen, ami nem összeegyeztethető az alacsony SAPS-szel amit az API SM/SN megkövetel. Vagy hogy van ez?

Találtam egy kis összefoglalót:


Kuksi meg az Eneos Sustina vonatkozó adatait!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu