A 210.000 Km a TS-ben milyen változtatásra ad okot olaj választásnál? Pl. legyen inkább 40-es az olaj? Vagy legyen A3/B4 és vagy C3 (C4) inkább
Normális esetben szinte mind1 a km. A több km-el azonban változó mértékben romolhat a motor és az olajozó rendszer állapota (kopások, lerakódások), ilyenkor a nagyobb igénybevétel miatt érdemes rövidíteni a periódust.
A TS egy olyan polgári, erőgép, ami egyre ritkább, és nem valószínű, hogy hamarosan lesz méltó utódja. Megérdemelne egy igazán minőségi 0W olajat.
Néhány fórumtárs a M1 0W40 re esküszik, a gépkönyv 5W30 as A3/B3 ajánlása (utóbbi utalásos) miatt inkább kipróbálnám a Castrol EDGE 0W30-at (ellenőrzött forrásból!). Amennyiben találsz más ilyen paraméterekkel és érvényes minősítésekkel rendelkező olajat, akkor természetesen az is jó lehet.
Szerinted a linkelt Mobil X1 FE olajnak milyen minősítései vannak meg? (nekem nem egyértelmű, hogy melyekkel rendelkezik ténylegesen is és melyeket tudja "elvileg")
Az API listájában sajnos nem tudtam beazonosítani.
Eneos PH-ból olcsóbb lenne 5 liternyi mint 7.300 Ft? (azzal a bizonyos kedvezménnyel)
Eneosból csak a 0W20 árait ismerem. Amennyiben Pest jó neked, akkor remélhetőleg Micila cartárs tud segíteni.
olcsóbbat szeretnék. Milyen márkákat nézzek még meg?
A fórumon sokan elégedetten használják a LM termékeit.
Én nem vagyok márkafüggő, választási szempontjaim
0. (0W*) -)
1. tiszta forrás
2. kedvezmény és vásárlási ár
3. műszaki paraméterek, minősítések (ezt azért tettem az utolsó helyre, mert nálam a 0. szempont miatt mindegyik megfelel, vagy túlhaladja az előírásokat. az API minősés érvényessége pedig egyrészt árfüggő, másrészt bizalomgerjesztő, ha korábban volt, de lejárt (Eneos PU, LM TT ...)
a Fuchs nem C3-at ajánl.
A szóbanforgó Lexushoz TITAN Supersyn 5W-30 dobott ki, amiből nem írja, hogy az F, vagy a G verziót. Már itt bukott a mutatvány.
Előbbi egyébként A5, utóbbi A3, mindkettő API SL ami a 10e res periódusra 100% elegendő, de ma már van magasabb teljesítményszintű.
Attól jobbat nem találtam még mint, hogy valami olcsó de alacsony viszkozitású olajat teszek bele, mondjuk 1 hétre. Vagy annyi is sok? Mannol jó erre a célra.
Az olajcsere feltöltési mennyisége és a száraz feltöltés között kb 0,4 l kölünbség van ami 10%. Olcsó olajas "mosás" esetén a fáradt olaj biztosan kevesebb lesz, de akkor meg az olcsó olaj- fáradtolaj keverékéből marad benne 10% ami szintén nem előnyös.
Talnán a legolcsóbb megoldás, a flakon maradékolaját (ami pl E12 dizel esetén 8 dl) összegyűjteni és azt kicsit járatni a rendszerben.