Amiket eddig láttam személyautókhoz, azok 700W és 900W között mozogtak. A 400W elég kevésnek tűnik: az egyszerűség kedvéért fel kell melegíteni 100 kg fémet, meg 3kg vizet, mondjuk -20 Celsius fokról +60 Celsius fokra, ez 80 fok különbség, átszámítva olyan 5000 kJ. Ez 400W-tal fűtve majdnem 3,5 óra, és eltekintettünk a veszteségektől. Mondjuk 800W-tal fűtve már két óra körül járnánk. Az áramfogyasztás persze ugyanannyi, de szerintem szerethetőbb az, ami gyorsabban felfűt.
Lehet, hogy rossz volt a mérnöki becslés, de a nagyságrend helyes.
Felejtsd el ezeket. A gyáriról írtam, az 400W-os, full Toyota... Pont. Semmi egyébre nem érdemes költeni. Egyszerűen bedugják a blokk fagyszelepébe, fúrnak egy lyukat a lökhárítóra a dugaljnak, azt csókolom. Egyszerű merülő forraló elven működik.
Amúgy nem a számítási módszeredben kételkedem, hanem egyszerűen van 2 olyan ember ezen a fórumon, akik használják, mérik, számolják. Ennél nem kell okosabbnak lennünk. Saját tapasztalatukat írták le nekem, mivel kb hasonlót kérdeztem.
Te így, első ránézésre ott tévedsz, hogy nem -20 fokról indul a fűtés, vagyis, az egy szélsőséges eset, valljuk be. Általában -5 fok körül érdemes elkezdeni ezt a megközelítő saccolást. Ekkor a 2 óra lehet, hogy nem pontosan 60 fokos vizet jelent, hanem mondjuk 50-et, de mire kiállsz az utcára, kaput becsukod, visszaülsz és elérsz az utca végéig, már 60 fok felett lesz a hőmérséklet.