Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135868 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10050 Dátum: 2010.12.23 18:17:21 »
A fully nem egyenlő a full-al!!!!!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10051 Dátum: 2010.12.23 18:29:02 »
Üdv!

bepi81: köszi, kíváncsi leszek az Ő véleményére is!

De ezt most meg kellett nézzem az Országh nagyszótárban meg műszaki szótárban is:
full: nagyon, teljesen, egészen
fully: teljesen, teljes mértékben/terjedelemben
műszakiban:
full: teljes (egész)
fully: teljesen, teljes mértékben

Következtetés: ???????????????????????

Valószínűleg igazatok van, hogy a Castrol nem teljesen szintetikus, de akkor miért van a félszintetikus kategória (semi-synthetic)? Mert akkor van a full/fully/semi synthetic...
A Castrol Manatec 10w40 meg "Part Synthetic" - rész-szintetikus, ez logikus. De az 5w40 az még most sem teljesen érthető nekem, hogy az sem teljesen...akkor írnák rá ugyanazt, mint a 10w40-re.
A Q8 Excel 5w40 például Synthetic Motor Oil, ennyi...nem szórakoznak a plusz jelzőkkel ;)
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.23 18:45:42 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10052 Dátum: 2010.12.23 18:36:11 »
Újabban a Mobil1 ESP Formula csomagolásán is feltüntetik a SHC Synthese Technology feliratot. Az SHC miben más mint a HC?

Más. Utolsó olajcserénél jelezte a szerelő, hogy főtengely szimmeringes a kocsim motorja, ráhagytam, mondom neki, tudom a szokásos, már így vettem :). Valóban akkor úgy is nézett ki, hogy valami rászáradt olaj maradvány volt ott alul, de nem csöpögött, a másik szerelő mondta is hogy így kell hagyni, ő akkor se nyúlna hozzá ha az ő kocsija lenne. Így ment egy évet az örökölt 10W-40-el, aztán még egyet Magnatec 10W-40-el, ezekből nem fogyott észrevehetően. Aztán Magnatec 5W-40-es olajat kapott februárban, amit most november elején cseréltem le, mert kb 6 deci elfogyott belőle és amúgy is rossz híre volt itt a fórumban ennek az olajnak, nem akartam venni még egy litert hogy utántöltsek, inkább csere. Mint kiderült utólag, a főtengely szimmeringnél már látványosabban szivárog, szóval kb. 1 deci/1000km a veszteség. Ez egész biztos nem a Magnatec hibája, inkább az öreg tömítések + a nemigazán kímélő felhasználási mód.
(A váltó oldalon súlyosabb, de a vezérlésnél is szivárog egy kis olaj, szóval ez nekem duplán kínos.)

A szimmeringnél elszivárgó olaj mennyisége üzemmeleg motornál leginkább a fordulatszámtól vagyis méginkább az olajnyomástól függ ? Ha kevesebb a magas fordulatszámon járatás akkor azzal lehet valamelyest mérsékelni?

A főtengely szimmering csere az sejtem, hogy húzós meló, le kell bontani váltót kuplungot lendkereket, a másik oldalon meg kb. egy vezérműszíj csere munkadíja + még valamennyi munka. De ha már ott járnak akkor vezérlést is érdemes cseréltetni, na meg kuplungot a másik oldalon.

Ilyen munkát hol érdemes elvégeztetni, tudtok normális (megbízható, versenyképes áron dolgozó) szerelőt / szervízt ajánlani? (Lehetőleg Budapest környéke, de ha vidéken van olyan, amivel érdemes foglalkozni az is érdekel).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10053 Dátum: 2010.12.23 21:17:30 »
Üdv!

bepi81: köszi, kíváncsi leszek az Ő véleményére is!

De ezt most meg kellett nézzem az Országh nagyszótárban meg műszaki szótárban is:
full: nagyon, teljesen, egészen
fully: teljesen, teljes mértékben/terjedelemben
műszakiban:
full: teljes (egész)
fully: teljesen, teljes mértékben

Következtetés: ???????????????????????

Valószínűleg igazatok van, hogy a Castrol nem teljesen szintetikus, de akkor miért van a félszintetikus kategória (semi-synthetic)? Mert akkor van a full/fully/semi synthetic...
A Castrol Manatec 10w40 meg "Part Synthetic" - rész-szintetikus, ez logikus. De az 5w40 az még most sem teljesen érthető nekem, hogy az sem teljesen...akkor írnák rá ugyanazt, mint a 10w40-re.
A Q8 Excel 5w40 például Synthetic Motor Oil, ennyi...nem szórakoznak a plusz jelzőkkel ;)
Na, ez az, amit ne akarj megfejteni. Ilyen káoszos, mint amilyennek tűnik. Egyébként kb 1,5 hónappal ezelőtt vettem a kérdéses Castrol Magnatec 5W40 C3 1L-es flakonnal. És jöttem, hogy hát erre az van ráírva, hogy Fully Synthetic.... Most nem írom le mégegyszer...  :flowers:
Arra jutottunk, hogy minden szóba jövő olajnak meg kell alaposan nézni az adatlapját, hogy ARRA mit írtak.
Érdekes, mert pl. a német piacon pont a Magnatec az, amire bizony ráírják, hogy HC ... Ráadásul a "főcímkéjén", jól látható helyen. Ott így kell, itthon nem. Pont.

Viszont én is valószínű, hogy a következő olajcserémnél Q8 Formula Excel 5W40 olajat fogok venni, mert kevés olyan 5W40 viszkozitású olaj van, ami teljesen szintetikus. Asszem, ilyen még a Liqui Moly megfelelő típusa is. :hmmmm: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10054 Dátum: 2010.12.23 21:34:37 »
Na, ez az, amit ne akarj megfejteni. Ilyen káoszos, mint amilyennek tűnik. Egyébként kb 1,5 hónappal ezelőtt vettem a kérdéses Castrol Magnatec 5W40 C3 1L-es flakonnal. És jöttem, hogy hát erre az van ráírva, hogy Fully Synthetic.... Most nem írom le mégegyszer...  :flowers:
Arra jutottunk, hogy minden szóba jövő olajnak meg kell alaposan nézni az adatlapját, hogy ARRA mit írtak.
Érdekes, mert pl. a német piacon pont a Magnatec az, amire bizony ráírják, hogy HC ... Ráadásul a "főcímkéjén", jól látható helyen. Ott így kell, itthon nem. Pont.

Viszont én is valószínű, hogy a következő olajcserémnél Q8 Formula Excel 5W40 olajat fogok venni, mert kevés olyan 5W40 viszkozitású olaj van, ami teljesen szintetikus. Asszem, ilyen még a Liqui Moly megfelelő típusa is. :hmmmm: ;)

Megvan a Q8 Formula Excel adatlapja:
Q8 Formula Excel 5w40 adatlap
Eszerint teljesen szintetikus ugye, és 4l 5700 Ft körül van  :hmmmm: Komolyan gondolkozok, hogy ilyent teszek bele én is :yes: De előtte még jó lenne néhány tapasztalatot látni/hallani. Mindenestre egy totalcar-olajdoktoros vélemény szerint egy Renaultban elbír 30000 km-es csereperiódust is. Mondjuk a kocsigyártó szabja ezt meg, de akkor sem lehet túl rossz.
Azért amikor Q8 10w40-et vettem, a boltban csak úgy elmondták, hogy a Q8-at nem igazán hamisítják...hát ezt nem tudom, de szimpatikus olaj eddig.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.23 22:01:07 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10055 Dátum: 2010.12.23 23:59:22 »
Más márkák lehet, hogy engedik a 30.000, vagy még hosszabb olajcsere intervallumot, csak éppen arról nem szól a fáma, hogy annyi km után milyen kenési tartalékai maradnak annak az olajnak... (elhiheted, hogy nem sok!) Én azt mondom, a Toyota nem véletlenül ragaszkodik a 15.000-kénti olajcseréhez. Ez a hosszú motorélet - egyik legfontosabb - titka.  :excl: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10056 Dátum: 2010.12.24 01:00:14 »
Amitol picit felek, az az, hogy hogyan fogom tudni az LCD-t megvezerelni majd a PIC-cel. Erre mar nehezebb lesz megfelelo programot irni, illetve keresni valahol.
Hirtelen a HD44780 LCD találtam. Ha csak karaktereket akarsz kiírni, akkor ez bőven megteszi és nem túl bonyolult a "programozása".
Egész jónak tűnik ez a cuccos. Szerintem majd jobban neki kell feküdnöm a témának és akkor el is készül a dolog. Köszi a tippet.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10057 Dátum: 2010.12.24 01:10:40 »

B.S.: hogy érted, hogy nem az? Az a Mobil ESP szerinted mennyivel jobb a Castrol Magnatecnél (az áraik kb. 11000 Ft -> 8000 Ft 4l)?
A Castrol Magnatec 10W-40-es az egy ásványi olaj szintetikus adalékokkal.
A Magnatec 5W-40 pedig egy HC (hidrokrakk) technológiás olaj, ami szintén szintetikus adalékokat tartalmaz. Ennek már az alapolaja sokkal stabilabb.

A Mobil1 ESP szintetikus alapolajat tartalmaz és szintetikus adalékokat. Ez az említett Magnatec-eknél még stabilabb, még jobb olaj. A fő különbség az alapolajban van, a szintetikus alapolaj a legjobb.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10058 Dátum: 2010.12.24 01:30:44 »
Újabban a Mobil1 ESP Formula csomagolásán is feltüntetik a SHC Synthese Technology feliratot. Az SHC miben más mint a HC?
Vidd ki a bilit! vs. Idd ki a bilit!

SHC=synthetic hydrocarbon, az egyenletes, telített, egyenlő tömegű, hosszú, stb. szénhidrogén-láncokat jelenti. Ilyen tökéletes szénhidrogén-lánc a természetben nem megtalálható, csak szintetikus úton állítható elő. A természetben fellelhető kőolaj molekulait szétszedik és tökéletesre összerakják, ez a Mobil1 "SHC technology". A végtermék az SHC, azaz a tökéletes (csak szintetikus úton előállítható) szénhidrogén.

HC=hidro-crack, olyan gyorsított lepárlásos folyamat, ahol a kőolajból kiszűrik a nagyon hasonló tulajdonságú molekulákat és ezeket csoportosítják össze. Így a kapott olaj stabil, homogén lesz, egyenletes tulajdonságokkal. Azonban a szerkezete nem tökéletes a molekuláknak, mert csak össze lettek azok válogatva, de szétbontva és újraegyesítve nem lettek.

Úgyhogy meg lehet nyugodni, a Mobil1 továbbra is szintetikus és nem kamu HC olaj... Megnéztem az összes M1 összes féle adatlapját: mindegyik kivétel nélkül full szintetikus alapolaj és szintetikus adalékok kombinációja.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10059 Dátum: 2010.12.24 07:24:37 »
Üdv!
Más márkák lehet, hogy engedik a 30.000, vagy még hosszabb olajcsere intervallumot, csak éppen arról nem szól a fáma, hogy annyi km után milyen kenési tartalékai maradnak annak az olajnak... (elhiheted, hogy nem sok!) Én azt mondom, a Toyota nem véletlenül ragaszkodik a 15.000-kénti olajcseréhez. Ez a hosszú motorélet - egyik legfontosabb - titka.  :excl: ;)
Így van. A Carina javításiban ráadásul nem is 15000, hanem 7500 km (vagy 6 hónap) az olajcsere-periódus. Akkor azért még elég jó a kenési tartalék, szerintem nem savasította el jobban, mint az a Renault 30000 km-en  ::) Ráadásul elgondolkodtató, hogy most 11000-nél többért vegyek Mobil1 szintetikust ennyi km-re??? Még informálódnék, de azt hiszem, ennyire az a Q8 is jól kibírja...nem?

B.S.:
Az a Mobil1, amit említesz, az gondolom nem 7500 km-es csereperiódusra van nem? Biztos jobb azon belül is, de azért szerintem 7500 után új töltet Q8 is azért nem árt annyit a motornak, vagy tévedek?
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.24 07:27:49 írta vd1234 »

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10060 Dátum: 2010.12.24 08:18:42 »
Annyi idő vagy km után kell cserélni ami után a gyártó előírja. Amelyik előbb bekövetkezik, annál kell cserélni, tehát ha keveset használod az autót kevés km, de az időbe eltelt mondjuk 1 év és előírás 1 év utáni csere, akkor lecserélheted 3ezer km-rel is.

Én nem szívesen dobnék ki olyan olajat, amibe túl sok "tartalék" van, tehát előírásnál előbb biztos, hogy nem cserélném, minek?! Sőt, túl is mernék rajta menni, ha hosszú távon van használva a kocsi és rövid idő alatt sok km megy bele...

Használok Q8 Excel 5W-40-es olajat, az egy dolog, hogy synthetic van ráírva, és bár nem tudom, de én 90%-ra mondom, hogy nem fullszint, hanem egy hidrokrakkolt olaj. Az adatlapját megnézve az. Egyébként a legtöbb 5W-40es szerintem mind HC, mint ahogy sejtem ez is.
                                                                                                                                                   

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10061 Dátum: 2010.12.24 08:52:36 »
...
de azért szerintem 7500 után új töltet Q8 is azért nem árt annyit a motornak, vagy tévedek?
Csodálkoznék, ha egy Q8 Excel 5W40 ártana a motornak, főleg 7500-as intervallumban  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10062 Dátum: 2010.12.24 11:06:10 »
Köszönöm a lényeges információt!

A Q8 adatlapján úgy írják, hogy teljesen szintetikus. A dermedéspontja meg -42 oC. Nem biztos, hogy igazam van, de ez a HC dolog szerintem már nem túl lényeges, amennyit elkérnek egy Mobil1-ért, az nekem nem éri meg: majdnem duplája a Q8-nak.
Azon gondolkodok itt a tartalékok ügyében, hogy ha mondjuk évente megyek 10000 km-t, akkor 9 hónap alatt összejön a 7500 km. A Haynes könyvben azt írják, hogy vagy 7500 km vagy 6 hónap a csere ideje, de 16 éve szerintem nem voltak ilyen minőségű olajak (vagy horror áron). Jó példa erre a Carina E hajtóműolaj előírása: API GL-3. Ilyen hajtóműolaj már lehet nincs is nagyon boltokban, a Q8 T65 is API GL-5, GL-4...
Elképzelhető, hogy van annyi tartalék az emlegetett  Q8 motorolajban, hogy bírja nekem 9 hónapig? Gyakorlati szempontból nézve szerintem nagy valószínűséggel van benne annyi simán.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10063 Dátum: 2010.12.24 12:59:19 »
Használok Q8 Excel 5W-40-es olajat, az egy dolog, hogy synthetic van ráírva, és bár nem tudom, de én 90%-ra mondom, hogy nem fullszint, hanem egy hidrokrakkolt olaj. Az adatlapját megnézve az. Egyébként a legtöbb 5W-40es szerintem mind HC, mint ahogy sejtem ez is.
R6rider szerint garantáltan full szintetikus olaj a Q8 Formula Excel 5W40.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10064 Dátum: 2010.12.24 14:17:31 »
Ha szintetikus, akkor azt hiszem, ez lesz bele januárban. Valószínű, hogy 6 hónapnál tovább is benne hagyom, ennyi tartalék kell legyen egy ilyen olajban, úgy gondolom :hmmmm:
Szubjektív, de mikor Q8 T65-öt amikor kinyitottam, és elkezdtem önteni, hát meglepődtem, milyen szép színe van, meg állaga, pedig pár hajtóműolajhoz volt szerencsém már...és egyáltalán nem lett rosszabb a váltás, tehát jó bele teljesen. Szerintem a motorolaj is jó lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.24 14:21:21 írta vd1234 »