Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5129174 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7620 Dátum: 2010.06.10 23:02:27 »
köszi a segítséget, jó bele a dexron2 helyett a dexron3 is?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7621 Dátum: 2010.06.10 23:05:09 »
DII helyett mindig jó a DIII, mert azonos a platform, csak a III-asnak jobbak a hidegfolyási tulajdonságai, magasabb minőségi szintet is képvisel. Árban is drágább a DIII-as.

(Olyan ez, mint a DOT4 helyett a DOT5.1. Jobb, de drágább.)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7622 Dátum: 2010.06.10 23:09:28 »
Nekem a szervoba Dexron II vagy III kell szintén, de egyes kocsikba kimondottan fékfolyadék vagy gyári cucc (Honda) kell. A tartályra rá szokták írni, hogy mi kell bele, ha nincsen meg a gépkönyv, ez be szokott jönni.

Az én szervomba 6-7 deci Dexron II/III folyadék kell.

A fékbe DOT4-es vagy DOT5.1-es folyadék kell, durván 6-7-8 deci. A kuplungba is ez kell, oda kell egy átmosós öblítéshez további 3-4 deci. Így az 1 literes kiszereés nekem pont nem szokott elég lenni.

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7623 Dátum: 2010.06.10 23:20:09 »
értem a kuplungban és a fékben jelenleg dot 3 van, mehet bele a dot4? vagy 5.1miben jobbak ezek?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7624 Dátum: 2010.06.10 23:27:39 »
értem a kuplungban és a fékben jelenleg dot 3 van, mehet bele a dot4? vagy 5.1miben jobbak ezek?
DOT3 elavult, már nem szabad használni.

A DOT3, a DOT4 és a DOT5.1 közös platform, magasabb a magasabb számuaknak a forráspontja.

Így jobban lehet a féknek tolni, mert jobban bírja a hőt a fékfolyadék, és tovább lehet elmenni a magasabb forráspontú folyadékkal, mert később éri el azt a kritikus forrásponti minimum köszöböt a beszívott pára miatt, ahol cserésnek nyilvánítjuk...

Így a magasabb számú a jobb, de egyben a drágább is. Én neked normál használatra a DOT4-es folyadékot javaslom, hiszen ez bőven elég a közutakra... Természetesen egy DOT5.1-es folyadék is jó választás, de nem fogod a különbséget sosem érezni, ha csak nem mész versenypályázni.

Figyelem! DOT5 jelzésű (".1" nélküli) fékfolyadék nem használható a Toyotákban, mert ez szilikon bázisú és nem kompatibilis a fékrendszerrel és a gumicsövekkel, ahogy az óvszer sem a szilikonos sikosítóval!  :D

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7625 Dátum: 2010.06.10 23:31:45 »
akkor nyugottan vehetem meg a dot4-et és a dex3-at és tehetem belefele az autóba? a vátlóba és a difibe összesen 4.2 liter kell veszek 5 litert a maradék elég a szervóba?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7626 Dátum: 2010.06.10 23:35:01 »
jó bele a dexron2 helyett a dexron3 is?
Elolvastad, amit írtam? Mindig lelkesítő, mikor rájön az ember, hogy érdemes a másik helyett figyelmesen utánanéznie dolgoknak, mert az illető legalább annyit megtesz, hogy figyelmesen elolvassa  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7627 Dátum: 2010.06.10 23:35:35 »
A fék és a kuplung OK, oda kell a 1,5 l DOT 4 kb.

A szervoba ha az van ráírva, akkor kell 6-7 deci DIII. De nézd meg először!

A váltóba kell 2-3 liter DIII, de ebben a mennyiségben nem vagyok biztos, majd Palaczk megmondja.

Ha a kocsi hátsó kerekes (a diffi hátul van, nem egybeépítve a váltóval), akkor oda nem tudom, hogy mi kell neked és mennyi. Elvileg 85W-90-es nálam a hátsó diffibe a 4 kerekeshez az előírás, de nálad nem tudom mi az. Ha elsőkerekes a kocsid, akkor a váltó és a diffi egyben van és közös olajzású.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7628 Dátum: 2010.06.10 23:36:58 »
...majd Palaczk megmondja.
Dehogy mondom meg, mára elegem volt  :tt2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7629 Dátum: 2010.06.10 23:42:23 »
palaczk elolvastam, és tom hogy a váltóba d3 kell de a szervóra gondoltam!
most minden tisztul: fék/kuplunk kb 1 liter dot4 fog belemenni.
                              váltó/difi: 4.2 liter dexron 3
                              szervó 8dl dexron 3

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7630 Dátum: 2010.06.10 23:46:27 »
ja, és köszönöm hogy utána néztél nekem!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7631 Dátum: 2010.06.11 09:39:56 »
 ;) ... Szervóba is jó lesz a DIII.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7632 Dátum: 2010.06.12 11:46:29 »
Olajcsere megvolt, Eneos 5w40 lett betéve, de kedves szerelő túltöltötte. :censored: :censored: :censored: Hogy a legegyszerübb leszívni belőle? Azt hallottam hogy bizonyos benzinkutakon van ilyen leszívó, hallottatok már ilyet?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7633 Dátum: 2010.06.12 13:10:09 »
Én nem hallottam még leszívóról. 2 féle módon lehet a túltöltött olajat kiszedni:
1, A leeresztőcsavart kell kinyitni és ott leengedni a felesleget, mint egy sima cserénél
2, Amit én szoktam az az, hogy egy vékony gumicsövet a nívó pálca helyére beteszek és felülről egy injekciós frecsivel leszívom a felesleget. Ez tiszta megoldás és könnyen ellenőrizhető a leszívott olaj mennyisége és akna sem kell hozzá.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7634 Dátum: 2010.06.12 13:18:02 »
Én nem hallottam még leszívóról. 2 féle módon lehet a túltöltött olajat kiszedni:
1, A leeresztőcsavart kell kinyitni és ott leengedni a felesleget, mint egy sima cserénél
2, Amit én szoktam az az, hogy egy vékony gumicsövet a nívó pálca helyére beteszek és felülről egy injekciós frecsivel leszívom a felesleget. Ez tiszta megoldás és könnyen ellenőrizhető a leszívott olaj mennyisége és akna sem kell hozzá.

Pedig van, de inkább kiszívó. :-)) Az olajnívópálca helyére kell bedugni a szondát, aztán a kompresszor leszívja az olajat. Benyakutas cserekor így csinálják, lévén nincsen a benyakúton akna, vagy felállórampa.  Az más kérdés, hogy mennyire hatékony, mennyit hagy benne a rendszerben.  :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.