Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4929843 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5760 Dátum: 2010.01.18 15:20:18 »
Kérdés:

adott egy 1.4 vvt-i olajzabálós Cori (2-300 km alatt megevett akár 1 litert is).
Kapott úgy bő fél éve 10W40 Fina nevű olajat és Finish adalékot, azóta alig járnak a kocsival (max 1-2 ezer km ment bele), de legalább nem is fogyott az olajból semmi.

Egy ilyen autóba milyen olajat tennétek most? (Egyelőre nem gyűrűztetik meg, tehát ez most nem opció).
A Fina olaj nem rossz tudomásom alapján, bár én személyesen nem próbáltam eddig. A 10W-40-es az biztosan egy félszintetikus olaj, nem hiszem, hogy nagyon másabb, mint egy hasonló viszkozitású, más márkájú olaj (Magnatec 10W-40).

Ha eddig ette az olajat 1.000-rel, most meg nem, akkor az minden féle képpen az adaléknak köszönhető. A kérdés csupán az, hogy meddig tart ez az állapot, mert jól lehet, hogy 1-2.000 km múlva beáll a blokk... Nem ismerem ezt az adalékot, szerintem jó sűrűvé teheti az olajat, hogyha abból nem fogy semmi sem... Lehet, hogy sokat javít rajta, de én szerintem csak a halál előtti hirtelen "jóllét" ez csak.

Én alaposan kimosnám dupla adag motormosóval a motorját először is. Aztán ezután raknék bele Mobil1 5W-50-et adalék nélkül. Elvileg ez már nagyon sűrű, ha a 40-est nagyon ette, akkor ez még lehet, hogy ideig-óráig segít. Hosszú távon biztosan nem. Aztán ha eszi ezt is nagyon, akkor esetleg tennék bele olyan adalékot. De konkrét ötletem ezen kívül nincsen, ugyanis ez a motor csak a felújítás által lehet rendben. Lehet itt még trükközi, de ha 2-300 km alatt elmegy 1 liter, akkor lassan itt a vég...

A motorpucolás utáni 50-es olaj használatával még párezer km-t talán elmegy. A 40-es olajjal az a baj, hogy annyit megeszik belőle, hogy nem érdemes azt tenni bele. A sok olajzabálás miatt tönkre megy a katalizátor, a lambda-szonda minden féle képpenó, csak idő kérdése. Szerintem már halott eléggé mindegyik, ah idáig eljutottunk.

Abba meg bele sem merek gondolni, hogy a magas olajfogyi miatt hányszor lehetett a nivón a szint "min" alatt... Szerintem ez a motor halálos beteg, el kell vinni haladéktalanul egy szerelőhöz felújítani, de szerintem már az is késő. Egy próbát megér a felújítás, de szerintem kuka a motor...

Amúgy nem értem, hogy miért nem lehet felújítani a motort. Persze, pénz, tudom. De a sok olajutántöltögetés is nagyon sok pénz és jobb nem lesz tőle az autó.


Összességében annyit tudok mondani, hogy motormosás és egy 50-es olaj, ami szintetikus. Nem MOL botond 20W-50!!!
Pl. M1 5W-50. Vagy Valovoline-ból is van ilyen.
Vagy akár Castrol 10W-60, ha az 50-esből is elfogy egy liter 300 km alatt...

Ennyit tudtam mondani. Felújítás!!!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5761 Dátum: 2010.01.18 15:23:50 »
Nagyon köszönöm a választ. Ez alapján totál kuka már a motor?  :ph34r: :eek: Uhh... Ilyenkor mi van? Új blokk vagy mi?
1 éve vették a kocsit, valszeg már akkor is Finish volt benne, azért nem tűnt fel, hogy ennyire gáz.

Kicsit rágúgliztam a Finishre, hátha ez még mond neked valamit:
Idézet
A másik lehetőség, hogy valami oylan adalékot teszünk az olajba, ami annak a viszkozitását jelentősen növeli, pl. a régi, ismert Finish motorolaj-adalék vagy az STP hasonló, mézszerű adalékai. Ezzel a füstölés mérséklődni fog, a motor járása csendesebb lesz, azonban a megnövekedett viszkozitású kenőolaj egyes kenési helyeken nem látja el a feladatát maradéktalanul, ami természetesen nagyobb kopást, esetleg túlmelegedést okoz. Végső soron ez az adalék a motornál felteszi a pontot az i-re, előbb utóbb gépműhelyben végzi.

         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5762 Dátum: 2010.01.18 15:30:38 »
Akkor jól saccoltam, a finish besűríti az olajat. Olyan lesz, mint a méz, mintha 20W-100-as olaj lenne benne. Nem eszi, csak éppen xarrákoptatja a motort... Eladás előtti halálos nedű...

Én azt mondom, hogy ha azonal elviszik a motort egy szerelőhöz és kicseréltetnek benne mindent, akkor van esély. Különben pár száz ezer lesz a bontott blokk, ami lehet, hogy ugyani ilyen xar... +átírás és tsai.

Kell cserélni mindent: csapágy, gyűrűk, szimmeringek, ami mozog. Alapos pucolás, szelepeket felcsiszolni, stb... Ez min 120 rugó. De mégéri, mert utána jön a több 100.000-res buli...

Ha azonnal nem csinálják meg, akkor 1-2.000 km múlva beáll vagy felrobban a motor menet közben...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5763 Dátum: 2010.01.18 15:31:00 »

az 5öt

Ja, akkor ez nem a 300 V-s olaj? És melyik fajtát pontosan a Motulból?


Nem ez nem. A pontos neve: 8100 Motul Eco-nergy 5w30

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5764 Dátum: 2010.01.18 15:34:17 »
Akkor jól saccoltam, a finish besűríti az olajat. Olyan lesz, mint a méz, mintha 20W-100-as olaj lenne benne. Nem eszi, csak éppen xarrákoptatja a motort... Eladás előtti halálos nedű...
Hát igen, nem véletlen volt ez a Cori az akkori vvt-ik közül a legolcsóbb. Ilyen, ha hozzá nem értő vesz autót átnézés nélkül. Na de ez mindegy, ebből kellene várat építeni.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5765 Dátum: 2010.01.18 15:36:51 »
Alapos motormosás és 5W-50, majd 500 km-ren belül felújítás. Különben kampeca.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5766 Dátum: 2010.01.18 15:41:06 »
Kicsit rágúgliztam a Finishre, hátha ez még mond neked valamit:
Idézet
A másik lehetőség, hogy valami oylan adalékot teszünk az olajba, ami annak a viszkozitását jelentősen növeli, pl. a régi, ismert Finish motorolaj-adalék vagy az STP hasonló, mézszerű adalékai. Ezzel a füstölés mérséklődni fog, a motor járása csendesebb lesz, azonban a megnövekedett viszkozitású kenőolaj egyes kenési helyeken nem látja el a feladatát maradéktalanul, ami természetesen nagyobb kopást, esetleg túlmelegedést okoz. Végső soron ez az adalék a motornál felteszi a pontot az i-re, előbb utóbb gépműhelyben végzi.

Talalo egy neve van ennek az adaleknak, meg kell hagyni :ph34r:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5767 Dátum: 2010.01.18 15:51:48 »
A finish alatt a polírozást, fényesítést, összecsiszolást értjük az angolban. Nos, a cucc lényege az, hogy a sűrű mivoltából adódóan összecsiszolja, összekoptatja a fémfelületeket, kisimítja, kipolírozza azokat.

Eredetileg ezeket nem arra használták, hogy feltegyék az i-re a pontot, hanem arra, hogy a bejáratós motorokat előbb, hamarabb bekoptassák, összecsizoltassák. Pár ezer km után leengedték már ezeket az új motorból és az összekopott motort feltöltöttél sima olajjal. Ezzel én sosem értettem egyet, de mára már senki sem használja, csak a mocskos átbaxós eladók/autódealerek...

Abból a szempontból tényleg találó a neve, hogy bevégzi a feladatot, finish-be ér a motor vele. Nah, ez tuti...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5768 Dátum: 2010.01.18 15:53:53 »
Gyöngyi, én belepróbálnám a barna.czukor által említett motoröblítést követően LM MoS2-t, nekem úgy néz ki a Dai-ban bevált, nem eszi az olajat annyira, mint előtte a sima Castrol Magnatec-et. Valószínűsítem, hogy a következő cserekor belekerülő ugyanilyen olajat még annyira sem fogja enni, beáll a dolog.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

grotto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5769 Dátum: 2010.01.18 16:15:07 »
Kérdés:

adott egy 1.4 vvt-i olajzabálós Cori (2-300 km alatt megevett akár 1 litert is).
Kapott úgy bő fél éve 10W40 Fina nevű olajat és Finish adalékot, azóta alig járnak a kocsival (max 1-2 ezer km ment bele), de legalább nem is fogyott az olajból semmi.

Egy ilyen autóba milyen olajat tennétek most? (Egyelőre nem gyűrűztetik meg, tehát ez most nem opció).
A Fina olaj nem rossz tudomásom alapján, bár én személyesen nem próbáltam eddig. A 10W-40-es az biztosan egy félszintetikus olaj, nem hiszem, hogy nagyon másabb, mint egy hasonló viszkozitású, más márkájú olaj (Magnatec 10W-40).

Ha eddig ette az olajat 1.000-rel, most meg nem, akkor az minden féle képpen az adaléknak köszönhető. A kérdés csupán az, hogy meddig tart ez az állapot, mert jól lehet, hogy 1-2.000 km múlva beáll a blokk... Nem ismerem ezt az adalékot, szerintem jó sűrűvé teheti az olajat, hogyha abból nem fogy semmi sem... Lehet, hogy sokat javít rajta, de én szerintem csak a halál előtti hirtelen "jóllét" ez csak.

Én alaposan kimosnám dupla adag motormosóval a motorját először is. Aztán ezután raknék bele Mobil1 5W-50-et adalék nélkül. Elvileg ez már nagyon sűrű, ha a 40-est nagyon ette, akkor ez még lehet, hogy ideig-óráig segít. Hosszú távon biztosan nem. Aztán ha eszi ezt is nagyon, akkor esetleg tennék bele olyan adalékot. De konkrét ötletem ezen kívül nincsen, ugyanis ez a motor csak a felújítás által lehet rendben. Lehet itt még trükközi, de ha 2-300 km alatt elmegy 1 liter, akkor lassan itt a vég...

A motorpucolás utáni 50-es olaj használatával még párezer km-t talán elmegy. A 40-es olajjal az a baj, hogy annyit megeszik belőle, hogy nem érdemes azt tenni bele. A sok olajzabálás miatt tönkre megy a katalizátor, a lambda-szonda minden féle képpenó, csak idő kérdése. Szerintem már halott eléggé mindegyik, ah idáig eljutottunk.

Abba meg bele sem merek gondolni, hogy a magas olajfogyi miatt hányszor lehetett a nivón a szint "min" alatt... Szerintem ez a motor halálos beteg, el kell vinni haladéktalanul egy szerelőhöz felújítani, de szerintem már az is késő. Egy próbát megér a felújítás, de szerintem kuka a motor...

Amúgy nem értem, hogy miért nem lehet felújítani a motort. Persze, pénz, tudom. De a sok olajutántöltögetés is nagyon sok pénz és jobb nem lesz tőle az autó.


Összességében annyit tudok mondani, hogy motormosás és egy 50-es olaj, ami szintetikus. Nem MOL botond 20W-50!!!
Pl. M1 5W-50. Vagy Valovoline-ból is van ilyen.
Vagy akár Castrol 10W-60, ha az 50-esből is elfogy egy liter 300 km alatt...

Ennyit tudtam mondani. Felújítás!!!


Köszi a segítséget Fiúk.... :( sajnos az én szívem csücskéről van szó... :( :ph34r: :'(
Meseautó.... Toyota Corolla [2000] 1,4 Liftback :) :clap: :wub:

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5770 Dátum: 2010.01.18 20:57:05 »
Helló Srácok,

lenne egy nagy kérdésem olaj ügyben. 98' Carina 2.0 181.00km Az autót most vásároltam, eddig csak full szintetikus (5W-40) olaj volt benne.
Az olajat nem eszi. Milyen viszkozítású olajat tegyek bele?
 
Megkérdeztem a győri szerviz, hogy szerintük milyen olaj való a Carinába. Ők csakis 10W-40-es olajat javasoltak, az 5W-40-es semmi esetre sem javasolták. Sőt.. azt mondták, eredetileg 15W-40-es olaj volt előírva a Carinába.
Ezután bementem egy „olajboltba”, ott sem ajánlották az 5W-40-es olajat. Sőt! Azt mondták, hogy tekintettel a km állásra (181.00km) csakis a 10W-40-es olaj menjen bele. Azt is mondta a srác, hogyha hosszú távon meg szeretném tartani ezt az autót, nem szabad beletennem 5W-40-es olajat. Mert előbb utóbb a himbákat megeszi a híg olaj. És ha jót akarok tenni a motornak 10W-40. (Ráadásul a srác saját maga ellen beszélt, mert a 10W-40-es olaj 4000FT olcsóbb mint az 5W-40-es olaj.)

Az ellenkező vélemény pedig az, hogy 5W-40-es olaj menjen bele. Ha egész eddig csak full szintetikus olaj volt benne, továbbra is azt kell tenni bele.

Most ilyenkor mi van …  helpsmilie  Melyikel teszek jót???

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5771 Dátum: 2010.01.18 21:06:57 »
Ha eddig 5w40 volt benne, és nem ette, akkor mindenképpen mehet továbbra is az 5w40 - valami márkás, nem tescogazdaságos!
-Ezeknél a gépeknél a 180e km abszolut nem sok, ez nem egy 50 éves konstrukciójú Lada motor, ami a 10w40 olajnál finomabbat újonan is megzabálta. - Nekem a Corollám 114e km -el adtam el, és a 0w30 olajat sem ette, Feleségem Corollája 98-as évjárat ~120e km-el, és 0w30 van abban is! - nem fogyott belőle semmi.

A szerelők zöme ezeréves dogmákat mondja, amik a 30-40 évvel ezelőtti motoroknál igazak is voltak, de azóta a motorok megmunkálása, és az olajok minősége is elég sokat változott.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5772 Dátum: 2010.01.18 22:01:54 »
Köszönöm a tanácsot. Nem ezen akarok spórolni, ne érts félre. De többen mondták, hogy 10W-40 a jó bele. De ugyanúgy mondták az 5W-40-est.  Ebbe fogok beleőrülni  :banging:
Amúgy márka szinten a Liqui Moly mellett döntöttem. (fórumon kaptam a tippet) Csak a viszkozitás a kérdés.
Amúgy, a túl jó olaj tényleg tönkre tudja tenni a motort (himbákat)? Amúgy a 10W-40-es olajjal rosszat tennék a motornak?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5773 Dátum: 2010.01.18 22:08:53 »
Figy, 5W40 és 10W40 között leginkább hidegoldali viszkozitásban van különbség (abba ne menjünk bele, hogy az 5W inkább szintetikus, míg 10W-ből simán benyalhatsz félszintet). Tehát addig, amíg hideg a motor, üzemmelegen már mindkettőnél a melegoldali viszkozitás, a 40 dominál. Én 5W-set tennék bele. A '99-es Corimban jelenleg 0W40 olaj van, a gyári ajánlása 5W és 10W. Hideg van, kell neki hidegen is a kenés, tehát inkább hidegen hígabb ment bele.  :)
         

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5774 Dátum: 2010.01.18 22:42:09 »
Az olaj viszkozitás a 'no comment'?
Ezt láttad már?
http://toyotaonline.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=104&Itemid=197&lang=hu
Tudom, alapból ezt adnak, de "csak" 10-es olajat. Viszont a 15W-40 az már kimeríti a gondatlan veszélyeztetés fogalmát... :excl:
music