Kérdés:
adott egy 1.4 vvt-i olajzabálós Cori (2-300 km alatt megevett akár 1 litert is).
Kapott úgy bő fél éve 10W40 Fina nevű olajat és Finish adalékot, azóta alig járnak a kocsival (max 1-2 ezer km ment bele), de legalább nem is fogyott az olajból semmi.
Egy ilyen autóba milyen olajat tennétek most? (Egyelőre nem gyűrűztetik meg, tehát ez most nem opció).
A Fina olaj nem rossz tudomásom alapján, bár én személyesen nem próbáltam eddig. A 10W-40-es az biztosan egy félszintetikus olaj, nem hiszem, hogy nagyon másabb, mint egy hasonló viszkozitású, más márkájú olaj (Magnatec 10W-40).
Ha eddig ette az olajat 1.000-rel, most meg nem, akkor az minden féle képpen az adaléknak köszönhető. A kérdés csupán az, hogy meddig tart ez az állapot, mert jól lehet, hogy 1-2.000 km múlva beáll a blokk... Nem ismerem ezt az adalékot, szerintem jó sűrűvé teheti az olajat, hogyha abból nem fogy semmi sem... Lehet, hogy sokat javít rajta, de én szerintem csak a halál előtti hirtelen "jóllét" ez csak.
Én alaposan kimosnám dupla adag motormosóval a motorját először is. Aztán ezután raknék bele Mobil1 5W-50-et adalék nélkül. Elvileg ez már nagyon sűrű, ha a 40-est nagyon ette, akkor ez még lehet, hogy ideig-óráig segít. Hosszú távon biztosan nem. Aztán ha eszi ezt is nagyon, akkor esetleg tennék bele olyan adalékot. De konkrét ötletem ezen kívül nincsen, ugyanis ez a motor csak a felújítás által lehet rendben. Lehet itt még trükközi, de ha 2-300 km alatt elmegy 1 liter, akkor lassan itt a vég...
A motorpucolás utáni 50-es olaj használatával még párezer km-t talán elmegy. A 40-es olajjal az a baj, hogy annyit megeszik belőle, hogy nem érdemes azt tenni bele. A sok olajzabálás miatt tönkre megy a katalizátor, a lambda-szonda minden féle képpenó, csak idő kérdése. Szerintem már halott eléggé mindegyik, ah idáig eljutottunk.
Abba meg bele sem merek gondolni, hogy a magas olajfogyi miatt hányszor lehetett a nivón a szint "min" alatt... Szerintem ez a motor halálos beteg, el kell vinni haladéktalanul egy szerelőhöz felújítani, de szerintem már az is késő. Egy próbát megér a felújítás, de szerintem kuka a motor...
Amúgy nem értem, hogy miért nem lehet felújítani a motort. Persze, pénz, tudom. De a sok olajutántöltögetés is nagyon sok pénz és jobb nem lesz tőle az autó.
Összességében annyit tudok mondani, hogy motormosás és egy 50-es olaj, ami szintetikus. Nem MOL botond 20W-50!!!
Pl. M1 5W-50. Vagy Valovoline-ból is van ilyen.
Vagy akár Castrol 10W-60, ha az 50-esből is elfogy egy liter 300 km alatt...
Ennyit tudtam mondani. Felújítás!!!