Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
131 (32.1%)
Castrol
79 (19.4%)
Motul
19 (4.7%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 408

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5239319 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4290 Dátum: 2009.03.13 12:38:19 »
Feladom, nem értem se igy se ugy. Ha longlife öl akkor is már 18K Km-nél csere? Meg ha vállalati auto, akkor minek 300K Km-ig megtartani? (talán Taxi?) Gondolom lizing autok, akkor meg 3 év és max. 150K Km vissza adni. Kész. Ezután már sok pénzbe is kerülhetnek a javitások.
fábiáknál 15.000km az olaj csereperiódusa.
vállalati autókat 6év/250-300.000km-ig kell használni.
legalábbis ennél a cégnél.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4291 Dátum: 2009.03.13 17:31:52 »
Persze cserélik 30E-ként, aztán írják a Népítételetek, hogy ritka xar a kocsi, mert már a 4. turbót cserélik. Na, ja, a kocsi a hibás nem vitás. :lol:
Hát, lehet hogy nem a kocsi a hibás (hanem a gyártó a hülye előírásával) - de nem is a user, az biztos. Senki nem nevezhető hibásnak, aki betartja a gyári előírásokat  ::) ... Egy átlagos, laikus vevőtől nem várható el, hogy a neten kutakodjon, gyűjtsön infót arról, hogy melyik gyári utasítást hogyan kell felülbírálni  :hmmmm:

Öööö, nem kiizárólag a 30E km-es olajcsere az oka, hogy beállnak a turbók usw. Hanem a hosszú periód ÉS a nem visszahűtott turbó ÉS a hidegen való bél kitaposás!

Az én ugyanolyan "francia fos" dCi-m 160E+ km után sem eszi az olajat, nem füstöl, de ha kell elindul, mint a barom. De én nemcsak betartom a periódot, hanem a specifikus olajat és szűrőt teszem bele.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4292 Dátum: 2009.03.13 17:43:57 »
Azért a használaton sok múlik. Mi a Carinát elég finoman hajtottuk - és 15 ezer km után szép középbarna, átlátszó, tapintásra is még bőven "kenős" olaj jött le belőle (Liqui Moly 5 W-40 Synthoil).

Tény ami tény: olyan 10ezerig nekem is szép barnás, átlátszó volt, aztán kapott egy komolyabb autópálya etapot, na azután szépen befeketedett :ph34r:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4293 Dátum: 2009.03.13 21:09:59 »
Azért a használaton sok múlik. Mi a Carinát elég finoman hajtottuk - és 15 ezer km után szép középbarna, átlátszó, tapintásra is még bőven "kenős" olaj jött le belőle (Liqui Moly 5 W-40 Synthoil).

Tény ami tény: olyan 10ezerig nekem is szép barnás, átlátszó volt, aztán kapott egy komolyabb autópálya etapot, na azután szépen befeketedett :ph34r:

Peti, te is ezt a Liqui Moly szintetikus 5W-40-es olajat használtad vagy használod?

Ha már itt tartunk, melyiket ajánlanátok, Yaris TS, azért jó párszor odalépek neki, város és autópálya egyaránt... Nagyon jókat hallottam mindkét olajról.

1. Motul 300V 5W-40 full szintetikus,

Itt is
 
VAGY

2. Liqui Moly 5W-40 full szintetikus,

Itt is
Toyota Yaris T SPORT
153



Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4294 Dátum: 2009.03.14 00:59:39 »
Öööö, nem kiizárólag a 30E km-es olajcsere az oka, hogy beállnak a turbók usw. Hanem a hosszú periód ÉS a nem visszahűtott turbó ÉS a hidegen való bél kitaposás!

Az én ugyanolyan "francia fos" dCi-m 160E+ km után sem eszi az olajat, nem füstöl, de ha kell elindul, mint a barom. De én nemcsak betartom a periódot, hanem a specifikus olajat és szűrőt teszem bele.

Szóval ha valaki vigyáz a turbó visszahűtésére, és nem tapossa hidegen, nomeg megveszi a specifikus olajat és szűrőt (magyarul: megfelelően kezeli az autót) - az mégiscsak elmehet 30 ezer km-ig  ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4295 Dátum: 2009.03.14 10:05:00 »
Peti, te is ezt a Liqui Moly szintetikus 5W-40-es olajat használtad vagy használod?

Total 5W-40 full szintetikust nyomtam bele, ez a gyári ajánlás meg ez volt benne előtte is, mondjuk mikor megvettem az autót akkor csipegette :?: aztán kijött, hogyha nem szúrom ki városba (rövid távokon) a szemét akkor nincs semmi baj vele...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4296 Dátum: 2009.03.14 18:33:33 »
Öööö, nem kiizárólag a 30E km-es olajcsere az oka, hogy beállnak a turbók usw. Hanem a hosszú periód ÉS a nem visszahűtott turbó ÉS a hidegen való bél kitaposás!

Az én ugyanolyan "francia fos" dCi-m 160E+ km után sem eszi az olajat, nem füstöl, de ha kell elindul, mint a barom. De én nemcsak betartom a periódot, hanem a specifikus olajat és szűrőt teszem bele.

Szóval ha valaki vigyáz a turbó visszahűtésére, és nem tapossa hidegen, nomeg megveszi a specifikus olajat és szűrőt (magyarul: megfelelően kezeli az autót) - az mégiscsak elmehet 30 ezer km-ig  ;) ?

Nem-nem! Sok a 30E, nem vitás. A periód nálam 15E km!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4297 Dátum: 2009.03.15 15:51:14 »
Ha már itt tartunk, melyiket ajánlanátok, Yaris TS, azért jó párszor odalépek neki, város és autópálya egyaránt... Nagyon jókat hallottam mindkét olajról.

1. Motul 300V 5W-40 full szintetikus,

Itt is
motul 300v-ből 0w20 bevált, akkor a 5w40 sem lehet rossz.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4298 Dátum: 2009.03.16 09:53:50 »
Total 5W-40 full szintetikust nyomtam bele, ez a gyári ajánlás meg ez volt benne előtte is, mondjuk mikor megvettem az autót akkor csipegette :?: aztán kijött, hogyha nem szúrom ki városba (rövid távokon) a szemét akkor nincs semmi baj vele...

Ok, köszi!


motul 300v-ből 0w20 bevált, akkor a 5w40 sem lehet rossz.


Én is ezen gondolkoztam, elég sok embernek bevált már a Motul, viszont nagyon jókat hallottam a Liqui Moly-ról is. A következő olajcserénél a kettő közül kipróbálom valamelyiket, csak tudjam addig eldönteni, hogy melyiket...
Toyota Yaris T SPORT
153



OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4299 Dátum: 2009.03.16 10:47:13 »
Öööö, nem kiizárólag a 30E km-es olajcsere az oka, hogy beállnak a turbók usw. Hanem a hosszú periód ÉS a nem visszahűtott turbó ÉS a hidegen való bél kitaposás!

Az én ugyanolyan "francia fos" dCi-m 160E+ km után sem eszi az olajat, nem füstöl, de ha kell elindul, mint a barom. De én nemcsak betartom a periódot, hanem a specifikus olajat és szűrőt teszem bele.

Szóval ha valaki vigyáz a turbó visszahűtésére, és nem tapossa hidegen, nomeg megveszi a specifikus olajat és szűrőt (magyarul: megfelelően kezeli az autót) - az mégiscsak elmehet 30 ezer km-ig  ;) ?

Szerintem ket eshetoseg van. Vagy szerencsenk van, vagy nem. Illetve vagy jo egy motor vagy nem jo. Tapasztalataim szerint leginkabb ezen ket lehetoseg a meghatarozo.
Az 1.9 JTD 220+ ezer km utan nem eszi az olajat a 20ezer km-es csereperiodus alatt, es leszamitva egy darab izzitogyertyat nincs meg benne cserelve semmi sem. Nem tudom, hogy mitol lehetseges ez, ket dolog azonban biztos: nem volt soha visszahutve a turboja es hidegen bejaratas fogalmat sem ismeri, hacsak nem annyit, hogy mivel diesel igy sosem kellett porgetni. Szerintem egeszen egyszeruen vannak jo motorok, es vannak rosszak. Ha ugyesen dolgoznak azok a gyari mernokok, akkor a felhasznalonak nem kell okosabbnak lennie naluk, es akkor nem kell figyelni olyasmikre, amiket meg a gepkonyvben sem irtak le. 

  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4300 Dátum: 2009.03.16 13:17:45 »
Szerintem ket eshetoseg van. Vagy szerencsenk van, vagy nem. Illetve vagy jo egy motor vagy nem jo. Tapasztalataim szerint leginkabb ezen ket lehetoseg a meghatarozo.
Az 1.9 JTD 220+ ezer km utan nem eszi az olajat a 20ezer km-es csereperiodus alatt, es leszamitva egy darab izzitogyertyat nincs meg benne cserelve semmi sem. Nem tudom, hogy mitol lehetseges ez, ket dolog azonban biztos: nem volt soha visszahutve a turboja es hidegen bejaratas fogalmat sem ismeri, hacsak nem annyit, hogy mivel diesel igy sosem kellett porgetni. Szerintem egeszen egyszeruen vannak jo motorok, es vannak rosszak. Ha ugyesen dolgoznak azok a gyari mernokok, akkor a felhasznalonak nem kell okosabbnak lennie naluk, es akkor nem kell figyelni olyasmikre, amiket meg a gepkonyvben sem irtak le. 

Ez biztosan igaz. Viszont az is tutira igaz, hogy mind a "szerencsés", mind a "peches" motor tovább fog tartani, ha jobban kíméled. Az persze tény, hogy lehet, hogy a peches motor maximális kímélettel is be fog xarni 180 ezres korában - míg a szerencsés kímélet nélkül is elfut 250 ezret. Szóval nagy a szórás. Egy biztos: az átlag usertől nem várható el, hogy ismerje és alkalmazza a hivatalosan nem is létező extra "trükköket". Ha ő "csak" betartja a gyári előírást, és az ennek ellenére bekakáló motort xarnak minősíti - azt megértem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4301 Dátum: 2009.03.16 15:46:18 »

Ez biztosan igaz. Viszont az is tutira igaz, hogy mind a "szerencsés", mind a "peches" motor tovább fog tartani, ha jobban kíméled. Az persze tény, hogy lehet, hogy a peches motor maximális kímélettel is be fog xarni 180 ezres korában - míg a szerencsés kímélet nélkül is elfut 250 ezret. Szóval nagy a szórás. Egy biztos: az átlag usertől nem várható el, hogy ismerje és alkalmazza a hivatalosan nem is létező extra "trükköket". Ha ő "csak" betartja a gyári előírást, és az ennek ellenére bekakáló motort xarnak minősíti - azt megértem.

Errol van szo.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4302 Dátum: 2009.03.16 19:17:21 »
Szerintem ket eshetoseg van. Vagy szerencsenk van, vagy nem. Illetve vagy jo egy motor vagy nem jo. Tapasztalataim szerint leginkabb ezen ket lehetoseg a meghatarozo.
Az 1.9 JTD 220+ ezer km utan nem eszi az olajat a 20ezer km-es csereperiodus alatt, es leszamitva egy darab izzitogyertyat nincs meg benne cserelve semmi sem. Nem tudom, hogy mitol lehetseges ez, ket dolog azonban biztos: nem volt soha visszahutve a turboja es hidegen bejaratas fogalmat sem ismeri, hacsak nem annyit, hogy mivel diesel igy sosem kellett porgetni. Szerintem egeszen egyszeruen vannak jo motorok, es vannak rosszak. Ha ugyesen dolgoznak azok a gyari mernokok, akkor a felhasznalonak nem kell okosabbnak lennie naluk, es akkor nem kell figyelni olyasmikre, amiket meg a gepkonyvben sem irtak le. 

OKé, akkor szerencsém van. Akkor most hidegen béltaposás mehet? Mert én biztosan nem vagyok okosabb, mint a gyári mérnökök, lévén nincsen mérnöki diplomám se, többek között.  :D De azért én a hülye rigolyáim szerint óvom a motor, mint ezidáig.  :hug:

Amúgy teljesen igazad van, a dieselt nem kell halálra pörgetni, megy az anélkül is.  :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4303 Dátum: 2009.03.16 20:49:25 »
OKé, akkor szerencsém van. Akkor most hidegen béltaposás mehet? Mert én biztosan nem vagyok okosabb, mint a gyári mérnökök, lévén nincsen mérnöki diplomám se, többek között.  :D De azért én a hülye rigolyáim szerint óvom a motor, mint ezidáig.  :hug:

Amúgy teljesen igazad van, a dieselt nem kell halálra pörgetni, megy az anélkül is.  :clap:

Mester, te megteszel mindent, hogy a motorod esetében ne kelljen a szerencsére hagyatkoznod  :yes: ... Ennek érdekében begyűjtötted a tippeket, infókat, trükköket. Odafigyelsz, mérlegelsz, alkalmazkodsz. Amit csinálsz, az messze meghaladja az átlagos, laikus de ettől még lelkiismeretes autótulajdonos viselkedését, aki "csak" annyit tesz, hogy az autót használja (nem gyilkos módon, de nem is extra odafigyelve), és betartja a gyári előírásokat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #4304 Dátum: 2009.03.17 12:02:18 »
Mondjuk, ebben  teljesen igazad igazad van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.