Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5144806 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

baltamas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20445 Dátum: 2016.03.15 18:20:03 »
Nem tudom miként jött a kedvezmény, szimplán mikor megkaptam a visszaigazoló e-mailt, abban ez állt:

Megrendelt termékek
EOS 2000-1    Fagyálló konc. -70C alu piros    3 db    3 db.    3 715 Ft.

Így 1238 Ft/db, én is meglepődtem, hogy olcsóbb, mint a kiírt. Szállításra semmi konkrét infóm nincs, ki lehetett választani, hogy helyszínen átvétel, vagy 2.500 Ft postai utánvét.
Te mennyit rendeltél? Szerintem szerdán meglepődnek, hogy hirtelen egy hétvége alatt elkapkodták sorra az emberek. :)

Én még nem rendeltem meg csak nézegettem, mert teljesen elbizonytalanított, hogy most koncentrátum, vagy készre kevert "ready to use". Mert ugye nem mindegy, de látom Te is csak 3 db-ot rendeltél, mert gondolom koncentrátumként számolsz vele. Viszont ha készre kevert, mint ahogy a kép mutatja, akkor pedig a 3 nem lesz elég. Nekem csak az utánvétes megoldás lenne jó, mert pesti vagyok, de az meg már eléggé megdobja a költséget, mert az utánvét áráért, tulajdonképpen lehetne venni 2 litert az általad említett 1200ft-os kedvezményes áron. Véletlenül nem pesti vagy? Akkor rendelhetnénk együtt és megoszlana a postaköltség.
Viszont ha mégis készre kevert, akkor abból 6 flakon kell, ami kedvezményes áron számolva is kb. 7500ft + 2500ft postaköltség, ami már majdnem ott van ha a Toyotánál veszek 3500 ft/l áron 3L koncentrátumot, meg valahol hozzá 3L desztvizet. Na mindegy, kicsit talán már túlpörögjük ezt a témát, de érthető módon mindenki szeretne minél olcsóbban kijönni ezekből úgy, hogy közben a legjobbat adja az autójának.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20446 Dátum: 2016.03.15 19:20:10 »
Csak csendesen kérdezem: Nem spirázzátok túl ezt a kérdést??? A nagy márkák fagyállóival, ha teljesítik a gyári előírást nem lehet melléfogni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Qtya

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20447 Dátum: 2016.03.15 19:35:50 »
Nem, én készre kevertként számolok vele (de biztos ami biztos a rendelés véglegesítésekor megkérdezem tőlük telefonon) mivel még fentebb írtam, hogy elég friss ENEOS van az autó hűtőrendszerében, csak mivel szét lesz borítva a fél hűtőrendszer utánpótlás kell. Én ezért futkorászok egy ideje az ENEOS utánpótlásért. A Te helyzetedben (főleg annak fényében, hogy tudsz Toyota koncentrátumot szerezni) én sem biztos, hogy szórakoznék ezzel a webshoppal és az ENEOS-al.
Amúgy nem budapesti vagyok, szóval sajnos nem tudunk közösen rendelni. :(

(egyébként valóban kissé túlagyaltuk már ezt az egészet, de legalább annyi értelme volt, hogy mindenki számára világossá vált, hogy milyen löttyöt érdemes az autóba tenni, valamint az, hogy nem csak készre kevert cuccot árul a Toyota)

baltamas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20448 Dátum: 2016.03.15 22:09:47 »
Csak csendesen kérdezem: Nem spirázzátok túl ezt a kérdést??? A nagy márkák fagyállóival, ha teljesítik a gyári előírást nem lehet melléfogni.

De, mi is így gondoljuk már,  így ezennel be is fejeztük. Qtya, köszi az eszmecserét!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20449 Dátum: 2016.03.15 22:26:06 »
Sziasztok!
Kérdésem, hogy a mobil1 esp 5w30 sokkal jobb az eneos 5w30-nál, vagy árával azonosan, vagy egyáltalán nem. (Nem a sustina)
Durván 10000 vs 8000 Ft 4 literre.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20450 Dátum: 2016.03.16 09:32:32 »
A nagy márkák fagyállóival, ha teljesítik a gyári előírást nem lehet melléfogni.
A Toyota HOAT hűtőfolyadékot ír elő, méghozzá olyat ami nem foszfátmentes. A kérdés az, hogy a Toyota miért használ  még mindig foszfátos hűtőfolyadékot? Azért is fura, mert nyilván ők is alkalmazhatnának csak karboxilát inhibitort, mint az EU-s gyártók, de valamiért mégsem teszik. A karboxilátok kémiai reakcióval kötődnek a védendő felülethez, a foszfátok azonban csak bevonják azt. Ráadásul a rendszerbe esetlegesen bekerülő kemény víz a foszfát bevonatot károsítja. Ezért sem szabad csapvizet használni utántöltésre, átöblítésre.

Azért is érdekes a kérdés, mert a Toyota világméretű gyártóként törekszik arra, hogy zord körülmények között is egyszerűen karbantartható járműveket gyártson (pl. kis számú olajszűrő méret, olajakra vonatkozó előírások ... ). Nehezen tudom elképzelni, hogy a nagy gyártók nem készítenek a világ legnagyobb gyártója által előírtnak mindenben megfelelő hűtőfolyadékot is.
Meg kellene kérdezni a Toyotát, de nekik nem érdekük, hogy az SLLC helyett mást vásároljunk.

Qtya

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20451 Dátum: 2016.03.16 21:48:51 »
De, mi is így gondoljuk már,  így ezennel be is fejeztük. Qtya, köszi az eszmecserét!

Még csak annyival egészíteném ki, ha agyalsz még a webshopból való rendelésen, hogy ne tedd, mert ma beszéltem velük telefonon és rohadtul nem a képen szereplő, fekete flakonos Long Lastingot takarja a termék, hiába az van kirakva, hanem a fehér flakonos XLR-t... Szóltam is az embernek, hogy javítsa.

baltamas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20452 Dátum: 2016.03.17 12:48:04 »
Még csak annyival egészíteném ki, ha agyalsz még a webshopból való rendelésen, hogy ne tedd, mert ma beszéltem velük telefonon és rohadtul nem a képen szereplő, fekete flakonos Long Lastingot takarja a termék, hiába az van kirakva, hanem a fehér flakonos XLR-t... Szóltam is az embernek, hogy javítsa.

Köszi a hasznos infót, így nem is erőltetem tovább velük a dolgot.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20453 Dátum: 2016.03.25 11:08:58 »
Közeledik az olajcsere az autómban (10.000 Km-ként cserélem). Indul a szokásos agyalásom: milyen olajat vegyek? 5W30 lesz, innen indulok. A minősítésekkel, TBN, HTHS, (SAPS) adatokkal kapcsolatosan merülnek csak fel kérdések. Én a jobb kenésbiztonságra szavazok, tehát magasabb (HTHS >= 3,5 mPa*s) HTHS szintet és 6, de inkább 7 feletti TBN számot várok el az olajtól. Ugye benzines motoroknál 5-8 közt már elég a TBN elvileg, pláne ha cserélem 10.000-nél és nem 15.000-nél. Itt Debrecenben a márkakereskedésben C2-es Toyota olajat tennének bele. C2-re nincs is minimum TBN előírás, de kb. 6-7 között lehet kb. Tehát C-s olajat tennének bele. A C3 ettől jobb (minimum 6-os TBN), stabilabb kenést biztosít elvileg a magasabb HTHS miatt. Ezért ezen a vonalon gondolkodok. Persze az lenne a legjobb, ha lenne benzines minősítése is. De az A3/B4 (2012)-es olajok választéka nem valami nagy. Így hát megelégszem azzal is ha az olaj gyártója ajánlja az ilyen minősítést igénylő motorba és természetesen API Sx sem árt, mert ugye ez az előírás gyárilag. Kicsit bonyolít a helyzeten, hogy sok A3/B4-es olajnak van C3 minősítése is "elvileg" ami persze lehetetlen (SAPS miatt), de nem vészesen nagy a csúsztatás e tekintetben.
Ugye ezt a motort 1999 óta gyártják. Mégis C2 olajat tesz bele a szerviz? Nem gond a közepesen alacsony 2,9-es HTHS szint? Milyen értékre van ez a motor tervezve?

Ha van ötlete valakinek erre... írja meg.

baltamas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20454 Dátum: 2016.04.14 21:14:37 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy T25 2.0 benzines (1AZ-FSE), kézi sebességváltós Avensisbe kell-e sebességváltó olajat cserélni? Most 147 ezer km van benne, és tudomásom szerint még nem volt benne cserélve. A kezelési könyv azt írja, hogy csak szükség esetén kell cserélni a váltóban az olajat, a javítási karbantartás szerint viszont 60 ezer km-ként cserélni kell. Akkor most melyik, vagy mit takar az, hogy szükség esetén?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20455 Dátum: 2016.04.14 21:42:04 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy T25 2.0 benzines (1AZ-FSE), kézi sebességváltós Avensisbe kell-e sebességváltó olajat cserélni? Most 147 ezer km van benne, és tudomásom szerint még nem volt benne cserélve. A kezelési könyv azt írja, hogy csak szükség esetén kell cserélni a váltóban az olajat, a javítási karbantartás szerint viszont 60 ezer km-ként cserélni kell. Akkor most melyik, vagy mit takar az, hogy szükség esetén?
Mindenképpen érdemes lecserélni, pláne, ha még nem volt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

baltamas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20456 Dátum: 2016.04.14 21:45:20 »
Mindenképpen érdemes lecserélni, pláne, ha még nem volt...

Ok, köszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20457 Dátum: 2016.04.14 21:57:50 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy T25 2.0 benzines (1AZ-FSE), kézi sebességváltós Avensisbe kell-e sebességváltó olajat cserélni? Most 147 ezer km van benne, és tudomásom szerint még nem volt benne cserélve. A kezelési könyv azt írja, hogy csak szükség esetén kell cserélni a váltóban az olajat, a javítási karbantartás szerint viszont 60 ezer km-ként cserélni kell. Akkor most melyik, vagy mit takar az, hogy szükség esetén?
A könyv csak ellenőrzést ír elő 60.000 km-enként, de a jobb márkaszervízek inkább cserélik. Arról szokott itt vita lenni periodikusan, hogy a márkaszervíz által beletett olaj a jobb, vagy az a prémium amit te viszel.

Agyarka kommentjét ajánlom figyelmedbe ha érdekel a téma (TMH=ToyotaMotorHungary):

Miért pont én?-)
A kérdés évente többször előfordul, visszaolvasva elég sokat találni róla.
FE75W vs. 75W90.
Elég jól látható a nagyon jelentős viszkozitásbeli különbség.

Mit ajánl a Toyota?
- a márkaszervizekben használt gyári, érvényes szervizelési utasítás szerint ugyanazt mint amit a kézikönyv,
- a TMH ezt kérésünkre írásban is megerősítette.

Miért ajánlják az egyes szervizek?
- Elfedi (de nem megoldja) a sebességváltómű egyes hibáit. (akárcsak a motor olajevést a vastagabb olaj, vagy az olajadalék)
- kevesebb fajta olajat kell beszerezni, készletezni (kevesebb munka- több haszon)
- esetleg nagyobb árréssel tudja továbbértékesíteni. 

A szervizek a munkájukra jó esetben 6 hónap garit vállalnak. Az előírtnál sokkal vékonyabb olaj által okozott problémák ezen idő alatt szinte biztosan nem jönnek elő, de szakszerűtlen munkavégzés miatt elvileg jogilag később is felelősségre vonhatók. Ennek az eredményessége azonban sok idő, pénz és idegesség, az ügyfélnek szinte biztosan nem fogja megérni. Az autós sajnos kiszolgáltatott a szerelőknek, ahogyan a neppereknek is.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20458 Dátum: 2016.04.15 12:11:54 »
A könyv csak ellenőrzést ír elő 60.000 km-enként, de a jobb márkaszervízek inkább cserélik. Arról szokott itt vita lenni periodikusan, hogy a márkaszervíz által beletett olaj a jobb, vagy az a prémium amit te viszel.
Agyarka kommentjét ajánlom figyelmedbe ha érdekel a téma (TMH=ToyotaMotorHungary):
Az ebben a szép, hogy én időszakinál a márkaszervizben mondtam hogy cserélni szeretném, a munkafelvevő meg lebeszélt róla hogy "nem érdemes". Ellenőrizték a szintjét, és utántöltöttek valamennyit.
Hollott a szervizkönyvben is benne van ez a bizonyos 60e-s csere (pontosabban az angol .pdf-ben "javítás vagy csere vagy utántöltés"). Most akkor mit gondoljon egy laikus?!

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20459 Dátum: 2016.04.16 09:05:18 »
Hol láttátok mutassátok meg, hogy 60-ezrenként le kell cserélni a váltóolajat? Szeretném látni.

Én nem láttam ilyet csak azért kérdezem és kíváncsi vagyok. Ettől függetlenül én is lecserélem, ha nem is 60 ezrenként, de le.