A nagy márkák fagyállóival, ha teljesítik a gyári előírást nem lehet melléfogni.
A Toyota
HOAT hűtőfolyadékot ír elő, méghozzá olyat ami
nem foszfátmentes. A kérdés az, hogy a Toyota miért használ még mindig foszfátos hűtőfolyadékot? Azért is fura, mert nyilván ők is alkalmazhatnának csak karboxilát inhibitort, mint az EU-s gyártók, de valamiért mégsem teszik. A karboxilátok kémiai reakcióval kötődnek a védendő felülethez, a foszfátok azonban csak bevonják azt. Ráadásul a rendszerbe esetlegesen bekerülő kemény víz a foszfát bevonatot károsítja. Ezért sem szabad csapvizet használni utántöltésre, átöblítésre.
Azért is érdekes a kérdés, mert a Toyota világméretű gyártóként törekszik arra, hogy zord körülmények között is egyszerűen karbantartható járműveket gyártson (pl. kis számú olajszűrő méret, olajakra vonatkozó előírások ... ). Nehezen tudom elképzelni, hogy a nagy gyártók nem készítenek a világ legnagyobb gyártója által előírtnak mindenben megfelelő hűtőfolyadékot is.
Meg kellene kérdezni a Toyotát, de nekik nem érdekük, hogy az SLLC helyett mást vásároljunk.